آنچه از یوگای صورت باید بدانید؛ آیا ورزش صورت می‌تواند جایگزین بوتاکس باشد؟

آنچه از یوگای صورت باید بدانید؛ آیا ورزش صورت می‌تواند جایگزین بوتاکس باشد؟

در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا ورزش‌های عضلات صورت قادر هستند به اندازه کرم‌های جوان کننده و اعمالی چون بوتاکس موثر باشند یا خیر؟

 گروه ترجمه بخارمگ- اگر به شما بگوییم می توانید تمام مشکلات پوست صورت که حاصل بالا رقتن سن است مانند افتادگی و چروک و خطوط را بدون اینکه در زیر چاقو جراحی بروید، برطرف کنید، آیا این را باور دارید؟ اگر این ادعا درست باشد خیلی خوب است، تکنیک های جدیدی که توسط مارک های مراقبت از پوست ، اسپاها و حتی "سالن های ورزشی" روی صورت انجام می دهند ادعا دارند که تکرار حرکات خاص می تواند باعث افزایش گردش خون و سفت شدن پوست به مرور زمان شود.

یک پزشک می گوید: دقیقاً مانند هر رژیم تناسب اندام دیگری ، ورزش دادن به عضلات در صورت شما می تواند باعث بهبود و شکل دهی به عضلات افتاده شود. اما در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا ورزش‌های عضلات صورت قادر هستند به اندازه کرم‌های جوان کننده و اعمالی چون بوتاکس موثر باشند یا خیر؟

 

آیا یوگای صورت مؤثر است؟

به طور خلاصه ، بله - اما شما باید به رژیم(روتین روزانه و شبانه پوست) هم متعهد باشید. sabina wizemann ، شیمیدان ارشد آزمایشگاه زیبایی ، توضیح می دهد: "از آنجا که پیری صورت تا حدی به کم حجم شدن و افتادگی عضلات منجر می‌شود ، اگر می توانید به یک روتین و روال هم در کنار ورزش صورت متعهد شوید، ورزش به تقویت این عضلات کمک می‌کند و باعث می‌شود کل صورت محکم تر و جوان تر به نظر برسد."

در یک مطالعه ، آزمایش‌کنندگانی که به مدت 2 ماه روزانه 30 بار ورزش صورت انجام دادند، سپس هر یک روز درمیان به مدت سه ماه ادامه دادند، از افزایش حجم عضله در گونه های خود گزارش کردند و طبق عکس قبل و بعد از انجام ورزش صورت که توسط نرم افزار آنالیز شد، تقریباً سه سال جوان تر به نظر رسیدند. کوکو هایاشی ، مربی یوگا صورت در سالن تناسب اندام لس آنجلس می گوید: "این یک راه حل طبیعی بسیار عالی برای بدست آوردن ظاهری جوان‌تر است ، و یک جایگزین عالی برای بوتاکس و جراحی پلاستیک است."

 

برای دیدن نتایج چند بار نیاز به تمرین یوگا صورت دارید؟

استاد یوگا می گوید: "اگر می خواهید نتایج خوبی را ببینید ، هر روز ایده آل است." ویزمن موافق است که ثبات تنها کلید موفقیت است: "اگر علاقمند به چالش باشید و بتوانید به چالش ورزش زیبایی صورت به مدت حداقل 5 ماه و روزانه 30 دقیقه بپیوندید ، احتمالاً می توانید چند سال جوان تر به نظر برسید." اما ویزمن اضافه می کند که این تمرینات نباید جایگزین کرم های  مراقبت از پوست با خواص ضد پیری پوست و محافظت در برابر آفتاب شود.

 

یوگا صورت چگونه کار می کند؟

یوگای صورت باعث بیدار شدن و پویایی عضلاتی از صورت می‌شود که معمولا خواب هستند، این عمل باعث افزایش جریان خون و همچنین اکسیژن رسانی بیشتر و در ادامه باعث جوانتر شدن پوست خواهد شد. در اینجا 5 ورزش صورت را که توسط استاد یوگا توصیه شده معرفی می کنیم:

 

5 تمرین ورزش صورت پیشنهادی که هر روز باید انجام داد:

 

1- شروع با لب‌ها

در ابتدا با عضلات لب و چانه تمرین را شروع کنید. این حرکت را چند بار برای انجام این کار: حداقل یک الی سه وعده در روز ، یا هر زمان که احساس استرس می کنید.

 

 

2- گردن کشیده

نحوه انجام تمرین: شانه ها را به سمت پایین و آرام نگه دارید ، چانه خود را بالا بکشید تا زمانی که احساس کشیدگی خوبی در ناحیه گردن و چانه کنید. سپس ، به طور متناوب لب های‌تان را غنچه(مانند اردک) کنید و زبان‌تان را بیرون آورده و به ترتیب به لب بالاو پایین بچسبانید. هر یک از آنها را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. سه بار تکرار کنید. 

مطمئن شوید که چانه خود را به اندازه کافی کشیده اید و  گردن را در حین آن محکم نگه دارید. هایاشی یادآور می شود که این باید کمی احساس فشار کند: "اگر خسته نشوید ، مؤثر نیست."

روزی یک یا دو وعده انجام دهید.

 

 

3- ورزش خط خنده

نحوه انجام تمرین: اول از همه ، لبخند و خندیدن را متوقف نکنید! بجای آن از داخل با زبان به خط خنده فشار آورید.

از اطراف بینی شروع کنید که خطوط عمیق تر هستند، زبان را روی خط خنده فشار داده و در امتداد خط بالا پایین ببرید. و با زبان دایره هایی در جهت و خلاف جهت عقربه های ساعت بکشید.

 

4- تقویت گونه‌ها

شاید در حین انجام این ورزش ظاهر زیبایی پیدا نکنید اما با مداومت در انجامش شاهد نتیجه بارز آن در پوست و عضله گونه‌های خود خواهید شد. 

هر با ده ثانیه عضلات صورت خود را به شکل زیر به یک طرف ببرید.

روزی 3 الی 5  بار انجام دهید.

 

5- با چروک‌های چشم مبارزه کنید

نحوه انجام تمرین: شانه ها را به عقب و آرام نگه دارید ، چانه خود را به سمت سینه خود بکشید و با دهان بیضی درست کنید. در عین حال ، فقط با چشم به سمت بالا نگاه کنید: "سر یا شانه های خود را حرکت ندهید ، باید احساس کنید که زیر چشم کشیده می شوید."

به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس لب بالا را درون دهان بکشید تا صورت "اَه" ایجاد شود. این وضعیت باید به شما "کشش عمیقی در چهره بدهد ... تا چین و چروک باقی نماند."

 یک بار در روز ، نه بیشتر. در غیر این صورت ، "کشش بیش از حد" به پوست و ماهیچه های صورت وارد می‌شود.

 

منبع: goodhousekeeping

 


دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

تازه‌ترین‌ها