8 ماده غذایی که از سیگار بدتر هستند

8 ماده غذایی که از سیگار بدتر هستند

رژیم‌های نامتعادل غذایی، امروزه افراد بیشتری را نسبت به استعمال دخانیات در خطر مرگ قرار می‌دهد. دانشمندان کشف کردند که فقدان مواد مغذی مهم می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

برخی از محصولات غذایی که ما به دلیل اصطلاحاً ویژگی‌های مفید آنها در رژیم غذایی خود گنجانده‌ایم، ممکن است برای بدن ما نیز مخرب باشند. در میان آنها آب میوه‌های تازه وجود دارد که در مقایسه با سایر نوشیدنی‌های گازدار سالم به نظر می‌رسند، اما در واقع می‌توانند شما را یک قدم به دیابت نزدیک کنند.

ما در بخارمگ تصمیم گرفتیم بفهمیم کدام محصولات غذایی می‌توانند به آرامی شما را در خطر مرگ، دقیقاً مانند سیگار کشیدن قرار دهند.

 

1. آب میوه های تازه

میوه ها برای تغذیه شما حیاتی تلقی می شوند و آب میوه‌های تازه راهی ساده برای افزودن آنها به جیره غذایی روزانه شماست. با این حال، به صورت مایع، میوه‌ها اکثر عناصر سالم خود را از دست می‌دهند، مانند فیبر، که نقش مهمی در پیشگیری از دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی دارد. علاوه بر این، مصرف بی رویه آب میوه‌ها به دلیل مقدار قندی که در آنها وجود دارد ، ممکن است باعث این مشکلات سلامتی شود. در واقع، بعضی از آنها به اندازه یک قوطی نوشابه قند دارند!

خوردن یک قطعه کامل میوه به جای نوشیدن آب آن توصیه می‌شود. یک میوه کافی است تا شما را سیر کند و اشتیاق شما را برای چیزی شیرین برطرف کند، در حالی که برای تهیه یک لیوان آب میوه معمولا به طور همزمان چند میوه لازم است.

عمر طولانی می‌خواهید؟ از نوشیدنی‌های گازدار و شیرین دوری کنید

 

2. میله های گرانولا

اگرچه غنی از مواد مغذی است، برخی از میله‌های گرانولا همچنین غنی از قند اضافه هستند. طبق بانک اطلاعاتی مواد مغذی، محبوب ترین میله‌ها حاوی 15 تا 30 گرم قند در هر وعده هستند. از طرف دیگر، میله‌های میان وعده اگر به درستی انتخاب شوند، راهی مناسب برای از بین بردن گرسنگی و جلوگیری از پرخوری هستند، زیرا دارای تناسب زیادی هستند و دارای بسیاری از مواد مغذی حیاتی هستند. یک میله کامل باید حداقل 3 گرم فیبر، 5 گرم پروتئین و کمتر از 10 گرم قند داشته باشد.

 

3. سوشی

خود سوشی مضر نیست. با این حال، این مواد و مواد افزودنی مختلف در سوشی هستند که مشکل اصلی را ایجاد می‌کنند. امروزه تعداد زیادی رول حاوی سس مایونز، پنیر خامه‌ای، سس‌ها و سایر محصولات بحث برانگیز است که ارزش غذایی سوشی را افزایش می‌دهد و یک مجموعه رول را به صورت تصادفی به ارزش کالری دریافتی کل روز ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از مشکلات اضافه وزن، رول‌های ساده با ماهی قزل آلا را انتخاب کنید.

 

4. ماهی پرورش یافته در مزرعه

این مشکل مربوط به سوشی نیز هست. ماهی وحشی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 سالم است که می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش دهد. اما محتوای آن بسیار به آنچه ماهی می خورد بستگی دارد. متأسفانه ماهی‌هایی که ما در سوپرمارکت ها می خریم معمولاً از اقیانوس نمی‌آیند بلکه از مزارع پرورش ماهی می‌آیند. بنابراین، نه تنها فاقد مواد مغذی سالم هستند، بلکه حاوی مواد افزودنی شیمیایی هستند که کشاورزان برای رشد سریع آنها استفاده می کنند.

اگر گوشت قرمز نخوریم چه اتفاقاتی برایمان می‌افتد؟

 

5. غذاهای فاقد چربی

در قرن گذشته، یک رژیم غذایی بدون چربی رونق گرفت. تا اینکه متخصصان تغذیه دریافتند که تولیدکنندگان برای حفظ عطر و طعم طبیعی محصول، شروع به جایگزینی چربی‌های سالم با شکر فرآوری شده کردند. بنابراین، به جای داشتن چیزی که به نظر شما یک میان وعده سالم است، شما به معنای واقعی کلمه یک بمب قند مصرف می‌کردید. اکنون متخصصان توصیه می‌کنند محصولات لبنی را که سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم هستند مانند پنیر کوکتی یا ماست یونانی که فاقد هرگونه قند فرآوری شده هستند انتخاب کنید.

کاهش فشار خون با مصرف یک ماده غذایی در صبحانه

پیامدهای حذف تمام چربی‌ها از رژیم غذایی

 

6. غلات

غلات همیشه به عنوان یک راه حل ساده برای یک صبحانه سالم و مغذی در نظر گرفته شده‌اند. با این حال، همه انواع غلات به همان اندازه فایده ندارند. اکثر آنها از دانه‌های تصفیه شده ساخته می‌شوند. در طی این فرآوری، غلات مقدار قابل توجهی فیبر و سایر مواد مغذی را از دست می‌دهند که به شما کمک می‌کند سیر بمانید. نیازی به ذکر میزان شکر اضافه شده به غلات برای طعم بهتر و جذابیت بیشتر بچه‌ها نیست.

افزایش مصرف قند می‌تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی و چاقی شود. به جای غلات، به دنبال بلغور جو دوسر یا گزینه‌های غلات سبوس دار بروید که حاوی فیبر کافی برای سیری و انرژی شما هستند.

 

7. نان سفید

نان سفید محصول دیگری است که از غلات تصفیه شده تهیه می‌شود و فاقد مواد مغذی و فیبر سالم است. از آنجایی که فیبرها به وزن سالم، فشار خون خوب و خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند، این واقعیت که نان سفید آن را ندارد ممکن است دلیل این باشد که با همه این مشکلات روبرو هستید.

نان های سبوس دار می‌توانند جایگزین خوبی باشند. علاوه‌بر این، مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه خطرات ابتلا به بیماری‌های ذکر شده در بالا را کاهش می‌دهد.

اگر مشکل دیابت دارید، این مطلب را بخوانید

 

8. سویا

سویا ممکن است به همان اندازه که برای محیط زیست نیز مضر است برای سلامتی شما نیز مضر باشد. گفته می‌شود محصولات سویا مخرب‌ترین محصولات یکپارچه هستند زیرا آنها عناصر غذایی خاک را از بین می‌برند و آن را کاملا ویران می کنند. علاوه‌بر این، بیشتر دانه‌های سویا از نظر ژنتیکی اصلاح شده‌اند، به این معنی که شما به سختی هیچ یک از مواد مغذی وعده داده شده را از آنها دریافت نمی‌کنید.

غذاهایی که ما را به تدریج می کشند!

شش غذا یا عادت غذایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند

 


دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

تازه‌ترین‌ها

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا 6 آبان

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا 6 آبان

پایین‌ترین و بالاترین سن ازدواج در ایران

پایین‌ترین و بالاترین سن ازدواج در ایران

چطور یه آدم تو دل برو باشیم؟

چطور یه آدم تو دل برو باشیم؟

9 ترفندی که به شما کمک می‌کند بدون صرف هزینه زیاد مانند یک بانوی ثروتمند به نظر برسید

9 ترفندی که به شما کمک می‌کند بدون صرف هزینه زیاد مانند یک بانوی ثروتمند به نظر برسید

ماجرای رابطه ریحانه پارسا و پویان مختاری چیست؟

ماجرای رابطه ریحانه پارسا و پویان مختاری چیست؟

گزارش خیابانی تست بازیگری در دهه شصت+ فیلم

گزارش خیابانی تست بازیگری در دهه شصت+ فیلم

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا 4 آبان

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا 4 آبان

کی باید تست کرونا داد و کدام آزمایش مطمئن‌ تر است

کی باید تست کرونا داد و کدام آزمایش مطمئن‌ تر است

ده حقیقت که در مورد ویتامین C باید بدانید

ده حقیقت که در مورد ویتامین C باید بدانید

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا سوم آبان

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا سوم آبان

طرز تهیه خوراک مرهم گلو؛ ارزان و مقوی سیستم ایمنی

طرز تهیه خوراک مرهم گلو؛ ارزان و مقوی سیستم ایمنی

دفترچه ممنوع - 39

دفترچه ممنوع - 39

ماجرای کتک خوردن دختر آبادانی و لمس وی توسط مامور حراست

ماجرای کتک خوردن دختر آبادانی و لمس وی توسط مامور حراست

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا دوم آبان

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا دوم آبان

یک سلفی که نشان داد در کودکی ربوده شده بودم

یک سلفی که نشان داد در کودکی ربوده شده بودم

جدیدترین طرح‌های ناخن پاییزی ساده و شیک

جدیدترین طرح‌های ناخن پاییزی ساده و شیک

نابودی کرونا با شامپو بچه! / جزئیاتی شگفت‌انگیز که از یک کشف جدید باید بدانید

نابودی کرونا با شامپو بچه! / جزئیاتی شگفت‌انگیز که از یک کشف جدید باید بدانید

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا یکم آبان

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا یکم آبان

دکوراسیون ساده و شیک خانه‌ی مریم و رضا

دکوراسیون ساده و شیک خانه‌ی مریم و رضا

افشای رابطه دنیا جهانبخت با مهراد جم و واکنش تند مسعود جهانی

افشای رابطه دنیا جهانبخت با مهراد جم و واکنش تند مسعود جهانی

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا 30مهرماه

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا 30مهرماه

آداب و رسوم روابط جنسی در نقاط مختلف جهان

آداب و رسوم روابط جنسی در نقاط مختلف جهان

برترین فیلم ها با موضوع رکود اقتصادی

برترین فیلم ها با موضوع رکود اقتصادی

کلیپ طنز خنده دار حسن ریوندی؛ داره میدوزه

کلیپ طنز خنده دار حسن ریوندی؛ داره میدوزه

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا 29 مهرماه

آمار امروزِ کرونا، فوتی‌ها و مبتلایان/ آمار کرونا 29 مهرماه