janbebe
برترین سریال های جهان که حتما باید آن ها را ببینید(قسمت دوم)

برترین سریال های جهان که حتما باید آن ها را ببینید(قسمت دوم)

دنیا سریال هم مثل دنیای فیلم طرفداران زیادی دارد. سریال های زیادی در سراسر جهان ساخته می شود، اما همه آن ها ماندگار نیستند در مطلب زیر قصد معرفی و بررسی چند سریال خوب را داریم که به شما توصیه می کنیم حتما آن ها را تماشا کنید.

تماشای برخی سریال ها شما را معتاد به خود می کند، طوری که حتما در یکبار تماشا دوست دارید چندین قسمت را به صورت متوالی و بدون وقفه تماشا کنید. هر چند انتخاب سریال با توجه به ژانر مورد علاقه برای هر کسی متفاوت است، اما تعدادی از سریال‌های جهان که با نظرات مثبت منتقدان و امتیازهای بالایی از سایت‌هایی چون آی ام دی بی مواجه هستند، قطعا ارزش تماشا و دنبال کردن دارند. در مطالب گذشته تعدای از برترین سریال‌ها توسط بخارمگ معرفی شده است، در ادامه برای شناخت چند سریال محبوب و جذاب دیگر با ما همراه باشید.

 

1. مردگان متحرک walking dead:

مردگان متحرک سریالی در سبک رستاخیزی، ژانر وحشت و با تم زامبی است. فصل یک این سریال در سال ۲۰۱۰ ساخته شد و تا کنون ده فصل دیگر آن تولید شده است، که آخرین فصل آن محصول 2020 است که به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.  فرانک دارابونت کارگردانی سریال را بر عهده دارد و بازیگرانی چون جفری دین ،مورگان، اندرو لینکولن، نورمن ریدس، جان برنتال، سارا وین کالیز، لوری هولدن و... در این سریال ایفای نقش کرده اند.شبکه ای ام سی آمریکا مسئول پخش این سریال است. این سریال در سطح جهان محبوب شده و طبق آمار شبکه amc هر فصل بیننده های بیشتری نسبت به فصل قبل داشته،این سریال که بر اساس یک مجموعه داستان مصور با همین نام ساخته شده‌است،

خلاصه داستان: داستان زندگی گروهی از انسان‌ها را روایت می‌کند که در عصر آخرالزمان زامبی‌ها زندگی می‌کنند. این سریال داستان زندگی پلیسی را نشان می ‌دهد که در یک مأموریت تیر می‌خورد و به کما می‌رود. وقتی بیدار می‌شود، متوجه می‌شود همهٔ مردم شهر تبدیل به مردهٔ متحرک شده‌اند و شهر به‌هم ریخته‌است. از این رو به دنبال خانواده‌اش (همسر و پسرش) می‌رود. در نهایت آن‌ها را به همراه گروه دیگری از بازماندگان می‌یابد. قسمت عمده داستان در محدودهٔ شهر آتلانتا و حومهٔ جورجیای جنوبی رخ می‌دهد. مهاجرت به حومهٔ جورجیا زمانی اتفاق می‌افتد که این بازماندگان برای یافتن یک پناهگاه به‌دور از زامبی‌ها می‌گردند. این زامبی‌ها که در جریان فیلم با نام‌های بیتر و واکر (گاز گیرنده) و پوسنده خطاب می‌شوند، که تمایل دارند هر موجود زنده را که در مسیر می‌بینند، بخورند و پس از گاز گرفتن فرد، او را کشته و سپس جنازه اش به حرکت درمیاید. چرخه اصلی داستان (مردگان متحرک) با شروع فصل دوم به حاشیه کشیده می‌شوند و چرخه اصلی و جذاب داستان حول محور انسان‌ها می‌چرخد. کمبود آذوقه، نبود سرپناه و درگیری با افرادی که بدتر از مردگان متحرک هستند، از موضوعات درگیر کننده ذهن مخاطب در طول قصه است.

 

 

2. فرار از زندان persion break:

فرار از زندان نام سریالی محبوب  و نام آشنا است،  که از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۷ در قالب پنج فصل ساخته شد.  شرکت کمپانی قرن بیستم پخش آن را بر عهده داشت.کارگردانی و نویسندگی این سریال بر عهده پل شیورینگ است و بازیگرانی چون ونتورث میلر، دومنیک پرسل، آمائوری نولاسکو، سارا وین کالیز، رابرت نپر، ویلیام فیکنر، وید ویلیامز و... در این سریال ایفای نقش کرده اند. این سریال در چند شهر مختلف جهان فیلم برداری شده است از جمله این شهر ها می توان به شیکاگو، تورنتو، دالاس، پاناما سیتی، مارسی و... اشاره کرد.
خلاصه داستان: داستان سریال درباره فردی به نام لینکن است ، که به اتهام قتل برادر معاون رئیس‌جمهور ترنس استیدمن به مرگ محکوم شده، در حالی که او حقیقتا بی گناه است اما در زندان ایالتی فاکس ریور، منتظر فرارسیدن روز اجرای حکمش است. برادر او مایکل اسکافیلد که یک نابغه و مهندس سازه است، نقشه‌ای برای فرار لینکلن طراحی می‌کند. مایکل دست به یک جرم می‌زند تا به زندان فاکس ریور برود. وی برنامه‌هایی برای فرار برادر خود دارد که همین باعث جذابیت این سریال شده است و...

 

 

3.گمشده lost:

 گمشده یکی از معروف ترین و بهترین سریال هایی است،  که تا کنون ساخته شده این سریال که بسیار هم پر هزینه هم بود بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ در مجموع شش فصل تولید شد. کارگردانی این سریال بر عهده جک بندر و استیون ویلیامز است.  و بازیگرانی چون جاش هالووی، نوین اندروز، متیو فاکس، تری اکوئین، هنری یان کوسیک، فرانکیوس چاو، سم اندرسون و... در آن به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره مسافران هواپیمایی است که از سیدنی به لس آنجلس سفر می‌کردند،  هواپبما در میانه راه با مشکل مواجه شده و  در جزیره ای در اقیانوس آرام سقوط می کند.بازماندگان این پرواز که در جزیره گیر افتاده اند،   نیاز به این دارند که زندگی جمعی و گروهی رو انتخاب کنند این سریال در واقع در هر قسمت بخشی از گذشته یکی از این افراد را نشان می دهد.  سریال لاست در مجموع حدود ۴۸۰ بار نامزد جوایز مختلف سینمایی شده که در این زمینه موفق به دریافت ۱۰۶ جایزه مختلف شده است. این سریال در جزایر هاوایی فیلم برداری شده است سریال لاست قطعا عضو برترین سریال های تاریخ جهان محسوب می شود. این سریال توانست از تمام سایت‌های امتیازدهی و سینمایی جهان بالاترین امتیازها را دریافت کند. امتیاز سایت آی ام دی بی  برای سریال لاست ۸.۳ از ۱۰ است.

 

 

4.خانه پوشالی house of cards:

 خانه پوشالی سریالی با ژانر سیاسی است،  که اولین قسمت آن در سال ۲۰۱۳ ساخته شد.  این سریال در مجموع شش فصل دارد که فصل اول تا پنجم آن قابل توجه تر است. کارگردانی این سریال بر عهده بو ولیلیمن است و افرادی مانند دیوید فینچر، کوین اسپیسی، اریک راث و... از سازندگان آن هستند. توزیع کننده این سریال شبکه نتفلیکس است. از بازیگران این سریال می توان به کوین اسپیسی، رابین رایت، کیت مارا، کوری استول، کریستن کانلی و... اشاره کرد. داستان این سریال درباره شخصی به نام فرانک آندروود است که آرزو رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا را دارد.داستان و ژانر سریال به طور کلی درباره سیاست و بازی‌های آن است.


 این سریال در پنج فصل اول با بازخورد مثبت منتقدان روبه رو شد اما در پایان فصل پنج شایعه ای مربوط به فساد جنسی،  کوین اسپیسی ستاره مشهور هالیوود و بازیگر نقش اول این سریال، باعث وارد شدن شوکی به طرفداران این سریال شد.دست اندر کاران سریال ناچار به حذف کوین اسپیسی و شخصیت او را از سریال شدندو پس از آن شخصیت اصلی سریال به کلر آندروود همسر فرانک آندر وود رسید.

 

 

5.شرلوک sherlock:

شرلوک یک سریال انگلیسی است، که توسط استیون موفات و مارک گیتیس ساخته شده است و از بازیگران آن می توان به بندیکت کمبریج، مارتین فریمن، مارک گیتیس، اندرو اسکات و... اشاره کرد. تا کنون چهار فصل از این سریال ساخته شده و فصل پنجم آن هم در دست تدوین است.
 سریال با تحسین گسترده منتقدان و تماشاگران همراه بود و نقدها و نظرات مثبت بسیاری دریافت کرد. منتقدان، قلم داستانی و شخصیت پردازی، کارگردانی و قدرت تیم بازیگری، به خصوص بندیکت کامبربچ را ستودند. شرلوک نامزد و برنده جوایز متعددی همچون جایزه امی، جایزه گلدن گلوب و بفتا شد. شرلوک در شصت و ششمین جوایز امی ساعات پربیننده موفق شد سه جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال درام برای بندیکت کامبربچ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام برای مارتین فریمن و بهترین فیلم‌نامه سریال درام برای استیون موفات را بدست آورد.


خلاصه داستان: داستان سریال در لندن معاصر اتفاق می‌افتد و ماجراهای کارآگاه مشاور، شرلوک هولمز  را نشان می‌دهد.  که به همراه دوست صمیمی‌اش دکتر جان واتسون در حل پرونده‌های جنایی به اسکاتلند یارد مشاوره می‌دهد. در مسیر پرونده افرادی همچون بازرس لستراد  و مالی هوپر  نیز به آن‌ها کمک می‌کنند.

 

 

6.اتفاقات عجیب  stranger things:

 اتفاقات عجیب سریالی آمریکایی است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و تا کنون سه فصل از آن اکران شده، و فصل چهارم آن هم در حال ساخت است.
 کارگردانی این سریال بر عهده برادران دافر، شاون لوی و اندرو استنتون است.از بازیگران این سریال می توان به وینونا  رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد، میلی بابی براون ، گیتن ماتارازو، کیلب مگ لاگلین و.... اشاره کرد.


خلاصه داستان: ژانر این سریال علمی تخیلی و ترسناک است داستان سریال در دهه هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. ایده اصلی سریال مرتبط با جهان موازی و نظریه دنیاهای چندگانه است. داستان فصل یکم پیرامون ناپدید شدن پسری نوجوان به نام ویل بایرز می‌گذرد. این باعث می‌شود پای دوستان و خانواده او به ماجرا باز شود. آن‌ها در مسیر پیدا کردن ویل، متوجه موضوعاتی عجیبی می‌شوند. داستان فصل دوم نیز، یک سال بعد از فصل اول می‌گذرد و سرنوشت شخصیت‌های اصلی داستان را دنبال می‌کند که دوباره با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند. یکی از خط‌های اصلی داستانی سریال مربوط به کاراکتر الون است، دختری عجیب که توانایی دورجنبی دارد و قادر است با ذهن خود اجسام را به حرکت در بیاورد. این سریال هم با بازخورد بسیار خوبی از طرف مردم و منتقدان مواجه شده و از سایت آی ام دی بی هم امتیاز ۸ از ۱۰ را گرفت.

 

 

7.دوستان friends:

فرندز یا دوستان سریال قدیمی و خاطر انگیز آمریکایی است که از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۴ ساخته میشد.دیوید کرین و مارتا کافمن سازندگان این سریال هستند و بازیگرانی چون جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانک، متیو پری و... در ایناین سریال محبوب در ژانر کمدی و اجتماعی ساخته شده است.
داستان سریال فرندز درباره گروه شش نفره از دوستان جوانی است که در نیویورک زندگی می کنند. این سریال زیبا و خاطره انگیز طرفدارن زیادی در سطح جهان دارد.و هنوز هم مردم جهان از این سریال به خوبی یاد می کنند.

 

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده