janbebe
برترین سریال های جهان که حتما باید آن ها را ببینید(قسمت اول)

برترین سریال های جهان که حتما باید آن ها را ببینید(قسمت اول)

دنیا سریال هم مثل دنیای فیلم طرفداران زیادی دارد. سریال های زیادی در سراسر جهان ساخته می شود، اما همه آن ها ماندگار نیستند در مطلب زیر قصد معرفی و بررسی چند سریال خوب را داریم که به شما توصیه می کنیم حتما آن ها را نگاه کنید.

سرقت پول money hiest:

سرقت پول در سال 2017 در کشور اسپانیا ساخته شد. ابتدا قرار بود که این سریال به عنوان یک مجموعه کوتاه ساخته شود اما نتفلیکس امتیاز آن را خرید و این سریال را گسترش داد هم اکنون چهار فصل از این سریال ساخته شده است که در این مدت بسیار موفق بوده است، از بازیگران آن می توان به آلوارو مورته، اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانیو ، پدرو آلنسو و... اشاره کرد.  کارگردانی این سریال بر عهده آلکس پینا است. قسمت های مختلف این سریال در اسپانیا، ایتالیا، تایلند و پاناما فیلم برداری شده است.  داستان فیلم از این قرار است که مردی با نام مستعار پرفسور گروهی ۸ نفره را انتخاب می‌کند، که شهرها را برای اسامی کد انتخاب می‌کنند، برای انجام یک نقشه جاه‌طلبانه که شامل ورود به ضرابخانه سلطنتی اسپانیا است و با ۲٫۴ میلیارد یورو فرار کنند. این تیم پس از گروگان گرفتن ۶۷ نفر در داخل ضرابخانه، قصد دارد ۱۱ روز در آنجا بماند تا در برخورد با نیروهای نخبه پلیس، این پول را چاپ کند. در حوادث موفقیت دزدی اولیه، این گروه مجبور به پنهان کردن می‌شوند و خود را برای دزدی دوم آماده می‌کنند، این بار در بانک اسپانیا، زیرا دوباره با گروگان‌ها و نیروهای پلیس سر و کار دارند. این سریال یکی از پرتماشاگر ترین سریال های جهان است تا جایی که در نتفلیکس بالاترین آمار بازدید را دارد.

 

 

 

 

پیکی بلایندرز peaky blinders:

 

پیکی بلایندرز نام یک مجموعه تلویزیونی درام _جنایی و تاریخی انگلیسی محصول شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی دو است، که  استیون نایت کارگردانی آن را به عهده دارد. داستان حول محور کیلین مورفی، در نقش تامی شلبی، رهبر یک گروه مافیای  خانوادگی است می چرخد.  از بازیگران این سریال می‌توان به کلین مورفی، هلن مک کروری، پاول اندرسون، آنابل والیس و... اشاره کرد این سریال مجموعا در پنج فصل ساخته شده و مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. داستان سریال از این قرار است که در سال ۱۹۱۹ و بعد از جنگ جهانی اول، پیکی بلایندرز یک گروه خانوادگی مستقر در بیرمنگام انگلستان است. قصه حول پیکی بلایندرز و بلندپروازی‌ها و رئیسشان، تامی شلبی متمرکز است. کارآگاه ویژه چستر کمپل  به دستور نیروی شهربانی سلطنتی از بلفست به بیرمنگام فرستاده می‌شود تا شهر را از وجود ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند. در این مسیر وجود پیکی بلایندرز نظرش را جلب می‌کند. وینستون چرچیل، کمپل را مأمور رسیدگی به اغتشاشات بیرمنگام و بازیابی مهمات جنگی می‌کند که قرار بود به لیبی منتقل شود. داستان فصل های بعد این سریال هم درباره این گروه مافیایی است که در هر قسمت داستان های جدیدی برای آن ها پیش می آید.

 

 

دارک dark:

 

دارک یک سریال اینترنتی در ژانر فراطبیعی و علمی–تخیلی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. دارک  از محصولات اورجینال نت‌فلیکس است و توسط همین شرکت ساخته و توزیع شده‌است. همچنین دارک اولین سریال نتفلیکس است که به زبان آلمانی و توسط کشور آلمان ساخته شده‌است. کارگردان این سریال بر عهده باران بو ادوار است و از بازیگران آن می توان به لوئیس هافمن، الیور مازوچی، یوردیس تریبل و... اشاره کرد. تا کنون سه فصل از این سریال ساخته شده و با استقبال خوبی هم مواجه شده است.داستان این سریال درباره گم شدن مرموز چند کودک است و بسیاری این سریال را نسخه آلمانی سریال اتفاقات عجیب می دانند. دارک نخستین سریال آلمانی شبکه بین المللی نت فلیکس است. این سریال ژانر علی تخیلی و درام دارد البته این سریال به پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد و قسمت های جدید آن در حال ساخت می باشد.

 

 

 

 

بازی تاج و تخت game of therons:

 

 بازی تاج و تخت یا گیم آف ترونز سریال معروفی است که توسط شبکه اچ بی او ساخته شد. کارگردانی این سریال بر عهده دیوید بینیاف و دی بی وایس است و بازیگرانی هچون شان بین، کیت هرینگتون، پیتر دینکلیچ، لینا هیدی، ناتالی دومر ، امیلیا کلارک و... از جمله بازیگران این سریال هستند. این مجموعه ژانر تخیلی و تاریخی دارد. فیلم برداری آن در چهار کشور مالت، کرواسی، ایسلند و ایرلند شمالی انجام شده است.بازی تاج وتخت در مجموع هشت فصل دارد.  این هشت فصل بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ساخته شد. داستان این سریال از این قرار است که در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین، پادشاهی هفت مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.


بازی تاج‌وتخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. با وجود استفاده از برهنگی، خشونت و خشونت جنسی که انتقاداتی را به این مجموعه وارد آورده، منتقدین نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند. این سریال تا کنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی، بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

 

 

 

 

سیزده دلیل برای اینکه therteen reasons for why:

 

سیزده دلیل برای این که یک سریال  آمریکایی در ژانر درام نوجوانانه و معمایی است. فیلم‌نامه این سریال توسط برایان یورکی بر اساس رمانی به همین نام نوشته جی اشر که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد به رشته تحریر درآمده‌است. ۱۳ دلیل برای اینکه از محصولات اورجینال نت‌فلیکس محسوب می‌شود. و توسط همین شرکت ساخته و توزیع شده‌است. تهیه‌کنندگی سریال توسط سلنا گومز و توماس مک‌کارتی انجام شده‌است و خود مک‌کارتی تعدادی از اپیزودهای سریال از جمله اپیزود اول و دوم را کارگردانی کرده‌است. از بازیگران این سریال می توان به دیلان مینت، کاترین لانگفورد، کریستین ناوارو، آلیشا بو، برندون فلین و... اشاره کرد. این سریال در چهار فصل طی سال های 2017 تا 2020 ساخته شده است . داستان سریال دربارهٔ دختر نوجوانی به نام هانا بیکر است که پیش از خودکشی دلخراش خود، ۱۳ نوار کاست ضبط کرده و در هرکدام از آن‌ها یکی از دلایل خود برای خودکشی را شرح می‌دهد. آمارها اعلام می‌کند که ۱۳ دلیل برای اینکه، یکی از پرتماشاگرترین سریال‌هایی است که تا کنون نت‌فلیکس تولید کرده‌است. سریال در طول یک ماه اول انتشار خود موفق شد رکورد پربازدیدترین سریال نت‌فلیکس را که پیش از این به فصل دوم سریال دردویل تعلق داشت را بشکند و با ۴۸٪ بیننده بیش تر رتبه اول را به خود اختصاص دهد. آمار تماشاگران در هفته دوم انتشار نسبت به هفته اول نزدیک به ۱۸٪ پیشرفت داشت که نشان از محبوبیت سریال در بین تماشاگران دارد. طبق آمارهایی که منتشر شد تعداد بازدیدها از قسمت اول سریال بالاتر ۱۰۰ میلیون بود که هرکدام از آن‌ها حداقل یک قسمت از سریال را از طریق نت‌فلیکس دیده‌اند.

 

 

 

بخوانید: پردرآمدترین بازیگران سال 2020 اعلام شد

 

 

دکستر dexter:

 

دکستر سریالی ساخت کشور آمریکا است که پخش آن توسط شو تایم صورت گرفت این سریال هشت فصل دارد و طی سال های 2006 تا 2013 ساخته شد. از بازیگران این سریال می توان به مایکل سی هال، جولی بنز، جنیفر کارپتر، اریک کینگ و... اشاره کرد. داستان سریال از این قرار است که فردی به نام دکستر مورگان است که در بچگی مادر خود را از دست داده او وقتی فقط سه سال داشت شاهد این بود که چند فرد خلافکار مادر وی را به قتل رساندند این اتفاق تاثیر منفی زیادی روی روحیه وی گذاشت بعد از این موضوع پلیسی به نام هری مورگان سرپرستی وی را بر عهده گرفت و دکستر را بزرگ کرد حتی نام فامیلی دکستر را هم به مورگان تغییر داد دکستر به واسطه ضربه روحی که خورده بود به قتل  تمایل پیدا کرده هری تلاش زیادی می کند که او را از این کار بازدارد اما زمانی که موفق نمی شود به دکستر توصیه می کند که فقط به دنبال قتل آدم های خلاف کار و فاسد برود او به دکستر روش های پلیسی را یاد می دهد که چطور بدون به جا گذاشتن اثری یک فرد را بکشد. دکستر وقتی که بزرگ می شود به دنبال علوم آزمایشگاهیی رفته و به کمک پدرش در آزمایشگاه پلیس میامی استخدام می شود وی فردی بسیار باهوش و مهربان است که شخصیت درون گرایی دارد و کلا خیلی  کم حرف است رفتار وی به گونه ای است که هیچ یک از همکار های پلیس وی حتی تصور نمی کنند که او یک قاتل زنجیره ای باشد وی با استفاده از سیستم اطلاعات پلیس خلاف کار هایی را پیدا می کند که از قانون گریخته اند یا مدرکی مبنی بر خلاف کار بودن آن ها نیست اما پلیس مطمئن هست که آن ها خلاف کار اند وی پس از پیدا کردن آن ها در فرصتی مناسب آن ها را به قتل رسانده جنازه آن ها را سلاخی کرده و در اقیانوس می اندازد این سریال داستانی فوق العاده جالب دارد و دیدن آن  به همه توصیه می شود.

 

 

 

 

بخوانید: برترین قاتلان سریالی در فیلم ها و سریال ها

 

 

برکینگ بد breaking bad:

 

برکینگ بد یا افسار گسیخته سریالی است که در بین سال های 2008 تا 2013 ساخته شد و از شبکه ای ام سی پخش شد. این سریال مجموعا در قالب پنج فصل ساخته شده وبازیگرانی چون برایان کرانستون، آرون پاول،آنا گان،دین نوریس،جیانکارلو اسپوزیتو و... در آن ایفای نقش کرده اند. 

این سریال با تحسین گسترده مردم و منتقدان روبه رو شد و در سایت آی ام دی بی در رتبه بهترین سریال جهان قرار گرفت.  هم اکنون هم در رتبه دوم آی ام دی بی قرار دارد بسیاری از کارشناسان سینما این سریال را بهترین سریال جهان می دانند .

داستان سریال درباره یک شیمی دان به نام والتر وایت است، او یک دبیر شیمی با دانش بسیار بالاست، اما نتوانسته در زندگی به موفقیت چشمگیری برسد، والتر بسیار خانواده دوست است. بعد از مقطعی وی به سرطان مبتلا شده و به گفته پزشکان دو سال بیشتر زنده نخواهد بود. والتر وقتی این موضوع را می فهمد تصمیم می گیرد کاری کند تا خانواده او بعد از مرگش مشکل مالی نداشته باشند. بنابراین برای حل این مشکل راهی را انتخاب می‌کند...

 

 

وایکینگ ها vikings:

وایکینگ ها سریالی ساخت مشترک کشور ایرلند و کانادا است که سبک درام تاریخی و اکشن دارد  توسط مایکل هرست کارگردانی شده، و از شبکهٔ هیستوری پخش می‌شود. پخش فصل نخست مجموعه، شامل ۹ قسمت، از ۳ مارس ۲۰۱۳ در آمریکا و کانادا آغاز شد، و فصل دوم آن از ۲۷ فوریهٔ ۲۰۱۴ در ده قسمت شروع، و تا ۱ مهٔ ۲۰۱۴ ادامه داشت. فصل سوم مجموعه به تعداد ۱۰ قسمت در سال ۲۰۱۵ پخش گردید، و فصل چهارم به تعداد ۲۰ قسمت از ۱۸ فوریه ۲۰۱۶ پخش گردید. فصل پنجم مجموعه نیز به تعداد ۲۰ قسمت از نوامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۹ پخش شد. همچنین مجموعه برای فصل ششم به تعداد ۲۰ قسمت تمدید شد، که فصل نهایی این سری نیز خواهد بود

کارگردانی این سریال بر عهده مایکل هرست است و بازیگرانی چون تراویس فیمل، کلایو استندن، کاترین وینیک ، گابریل بیرن ، جرج بلگدن و... در آن ایفای نقش کرده اند.وایکینگ ها بربر های شمال اروپا بودند که در منطقه اسکاندیناوی زندگی می کردند این سریال داستان زندگی آن هاست.داستان مجموعه دربارهٔ راگنار لاثبروک (با بازی تراویس فیمل)، یکی از قهرمانان باستانی اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها است. راگنار، که یک وایکینگ کشاورز است، برای اولین بار پیشنهاد حمله به غرب و انگلستان را مطرح می‌کند، و همراه برادر جنگجوی خود، رولو (کلایو استندن)، و همسرش لاگرتا (کاترین وینیک)، که یک سپربانو است، به آنجا سفر می‌کنند

 

 

 

وست ورد west world:

وست ورلد مجموعهٔ تلویزیونی وسترن مهیج در سبک علمی–تخیلی است که توسط جاناتان نولان «برادر کریستوفر نولان» و لیزا جوی برای شبکهٔ اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه براساس فیلمی با همین نام محصول ۱۹۷۳ است،  که نوشته و ساختهٔ مایکل کرایتون، رمان‌نویس آمریکایی است. نولان علاوه بر همراهی جی. جی. آبرامز، برایان بورک، جری وینتراب و لیزا جوی به عنوان مدیر تولید، کارگردان قسمت آزمایشی این کار هم بود از بازیگران این سریال می توان به ایوان ریچل وود، آنتونی هاپکینز، تندی نیوتون، جفری رایت، جیمز مارسدن و.. اشاره کرد .داستان این مجموعهٔ تلویزیونی در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که «میزبان» نام دارند، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که «تازه‌واردان» یا «مهمانان» نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطهٔ پارک وست‌ورلد شوند و هرکاری که مایل باشند را انجام دهند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هرطور که می‌خواهند رفتار کنند، بدون آنکه ترسی از تلافی توسط میزبانان داشته‌باشند.در آغاز داستان با دنیایی مواجه می‌شویم که در مورد آن هیچ اطلاعاتی نداریم و هرچه داستان به جلو می‌رود پاسخ برخی سوالات را در میابیم و سوالات اساسی‌تری برای ما ایجاد می‌شود.


اساس فیلم‌نامه ربات‌هایی است که از خود هیچ اختیار و اراده‌ای ندارند و سپس داستان بر خودآگاه‌سازی و این ربات‌ها پیش می‌رود.همچنین در فیلمِ اولیه (که این سریال بر پایهٔ آن ساخته شده‌است) در پارک، علاوه بر دنیای غرب، ۳ پارک دیگر در زمان روم باستان، قرون وسطی و سامورایی‌ها وجود دارد، که جاناتان نولان در مصاحبه‌ای گفت از دو پارک در سریال فعلی خبری نیست. اما در قسمت آخر فیلم وارد پارک جدید سامورایی ورلد یا شوگان ورلد می‌شویم.

این سریال طی سه فصل و مجموعا در 28 قسمت ساخته شده است. سریال وست ورلد با استقبال خوبی اط طرف مردم و منتقدان مواجه شده به نحوی که در وبگاه راتن تومیتوز، سریال وست ورلد برای فصل اول امتیاز ۸۸٪ را بر اساس آرای ۸۳ منتقد کسب کرد، با نمرهٔ میانگین ۸٫۶/۱۰، و نمرهٔ ۹۴٪ برای میانگین هر قسمت این آمار نشان از تحسین منتقدان دارد.

 

 

بخارمگ

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

ناشناس

1399/05/27

Hannibal

Mostafa

1399/05/25

بازی تاج و تخت بهترینه افتضاح ترین هم سیزده دلیل برای اینکه

رضا

1399/05/24

بهترین سریال دنیا فقط فرار از زندان

LUCIFER

1399/05/24

جای شرلوک تو این لیست خیلی خالیه

هانیه

1399/05/24

پیکی بلایندرز عالیه🤤🤤🤤🤤ولی سوپر نچرالم خوبه

پریسا

1399/05/24

واقعا به نظرم شما هر چی خودتون دلتوت خواسته گذاشتین.سریال شرلوک هلمز جزو بهترین سریالای قرن شده بود.سریالایی که شما گذاشتین خوبن هااا.اما باید شرلوک و فرار از زندان هم توشون باشه.

منصوری

1399/05/24

وااای پیکی بلایندر محشره

رضا

1399/05/24

سریالای بنجل و اورریتدی مثل پیکی و ۱۳ دلیل هستن واکینگ دد نیست :)))

Kamran

1399/05/24

سوپر نچرال شرلوک یو فرندز اینا هم نیستن تو لیست :)

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده