janbebe
ده روش غیر معمول و عجیب برای به خواب رفتن سریع

ده روش غیر معمول و عجیب برای به خواب رفتن سریع

پس از یک داشتن یک روز کاری شلوغ و شروع روز بعدی، نیاز داریم تا خواب خوب و کافی داشته باشیم، در اینجا ده روش غیر معمول را برای به خواب رفتن سریع معرفی می‌کنیم.

اگر از بی خوابی رنج می برید ، چند نکته مفید و عجیب داریم که به شما کمک می کند مغز خود را "فریب" دهید و سریعتر بخوابید. به عنوان مثال ، سعی کنید انگشتان پا را برای یک ثانیه فشار دهید ، سپس آنها را شل کنید. این ورزش تنش را در بدن شما آزاد می کند. روش دیگر این است که کل روز را در سر خود مرور کنید. به گفته متخصصان ، این امر به شما کمک می کند تمام نگرانی های خود را فراموش کرده و ذهنی آرام و راحت زودتر به خواب می رود. در این مطلب به ترجمه بخارمگ و به نقل از وبسایت براتساید، 10 کار ساده اما عجیبی را که به راحت در به خواب رفتن شما کمک میکند.

 

1. پاها را گرم نگه دارید، جوراب بپوشید

قبل از خواب جوراب بپوشید، جریان خون خود را از پا به اندام های دیگر هدایت می کنید. بنابراین ذهن شما به شما می گوید که به دلیل گرمای توزیع شده در بدن ، زمان خواب است. و این سیگنال مناسبی برای مغز شماست که آماده یک خواب خوب شوید. با گفته نماند افرادی که مشکل داغی پا در هنگام دارند، این روش برای انها کاربردی ندارد.

 

2. انگشتان پا را فشرده کنید


 

در حالی که پاهایتان گرم است ، سعی کنید انگشتان پا را فشرده کرده و شل کنید. این کار را  10 انجام دهید و سپس سعی کنید بخوابید. تمام تنش در بدن شما باید برطرف شود و احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. این بخشی از یک تکنیک بسیار معروف است که برای مقابله با بی خوابی استفاده می شود ، به نام شل شدن عضلانی پیشرونده.

در این زمینه بخوانید:

راه کارهایی برای افزایش کیفیت رابطه جنسی

بهتر است لخت بخوابیم یا با لباس خواب؟

10 عادت روزانه که باعث کم پشت شدن موهای‌تان می شود

 

3. سعی کنید بیدار بمانید

شما تعجب خواهید کرد که تنها کاری که باید انجام دهید تا سریعتر به خواب بروید این است ... سعی کنید بیدار بمانید. یک مطالعه دقیقاً این را نشان داد: اگر به مغز خود بگویید که نمی خواهید بخوابید، درخواست شما را دقیقاً برعکس تفسیر می کند. این ممکن است متناقض به نظر برسد ، اما روانشناسی معکوس نامیده می شود. بنابراین در رختخواب دراز بکشید و با خود تکرار کنید "من نمی خواهم بخوابم" خواهید دید چطور چشمان‌تان بی‌اراده بسته می‌شوند. مانند زمان‌هایی که در کلاس درس، یا روزهای امتحانی بدون اینکه بخواهید به خواب رفته‌اید.

 

4. روز خود را برعکس مرور کنید

یک ترفند روانشناسی معکوس دیگر که می توانید استفاده کنید این است که روز خود را در ذهن خود مرور کنید. سعی کنید به پیش پا افتاده ترین کارهایی که انجام داده اید فکر کنید: آنچه برای شام خوردید، مسیری که به خانه آمده‌اید، با چه کسی صحبت کرده اید. ظاهراً ، این روش به شما کمک می کند تا آرام باشید و ذهن خود را از نگرانی پاک کنید.

 

5. گوسفندها را نشمار، نفس‌های خود را بشمار


 

شمردن گوسفندان برای سریع‌تر به خواب رفتن روشی قدیمی است ، در عوض ، روش تنفس 4-7-8 را امتحان کنید و ببینید چقدر سریع به خواب می روید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که 4 ثانیه نفس بکشید ، 7 ثانیه دیگر را نفس خود را حبس کنید و سپس برای 8 ثانیه بعدی نفس خود را بیرون دهید. چندین بار سعی کنید این کار را انجام دهید ، خواهید دید این روش باعث سرعت به خواب رفتن شما در 60 ثانیه خواهد شد.

 

6. صورت خود را با آب سرد بشوئید

صورت خود را با آب سرد شسته و آماده خواب شوید. درست خواندید، اینکار شما را سرحال‌تر و بیدارتر نخواهد کرد،این کار باعث کمتر شدن ضربان قلب و کمتر شدن فشار خون شما شده و خوابی راحت را تجربه خواهید کرد.

 

7. مانند زنبور وز وز کنید


 

در رختخواب دراز بکشید، چشمان خود را ببندید، هوا را استنشاق کنید و سپس مانند یک زنبور عسل وزوز کنید یعنی بازدم را با فشار از بینی خارج کنید. حتی اگر دقیقا صدایی مانند زنبور تولید نمی‌کنید، اما این روش برای بی خوابی‌ها معجزه می کند. همچنین به عنوان "نفس زنبور" شناخته می شود و اصولاً به پاکسازی ذهن شما از تمام افکار منفی کمک می کند. ذهن مثبت باعث تولید سروتونین ، هورمون خوشبختی و پیش ساز ملاتونین می شود که به خواب رفتن کمک می کند.

 

8. یک بالش زیر زانو بگذارید

یک بالش فقط برای سر و گردن نیست، و می تواند کمک بزرگی به شما کند تا در وضعیت بهتری بخوابید. اگر به پشت می خوابید ، یک بالش کوچک زیر زانوی خود قرار دهید. این باعث کاهش فشار در ستون فقرات می شود و همچنین به کمر شما امکان می دهد منحنی طبیعی خود را بدست آورد. اگر به پهلو می خوابید ، یک بالش بین دو زانو قرار دهید. به تراز شدن ستون فقرات کمک می کند.

 

9. برای شام صبحانه بخورید ( brinner)

غذاهایی که معمولاً هنگام صبحانه می خورید می توانند ترفند جادویی برای سریع به خواب رفتن در شب باشند. قبل از خواب موز بخورید ، دارای پتاسیم و منیزیم است ، 2 ماده ای که به شما کمک می کند در کمترین زمان به خواب بروید. می توانید چای موز را نیز امتحان کنید: یک موز را در یک فنجان آب جوش برش دهید ، بگذارید چند دقیقه بماند ، سپس چای را به همراه عسل بنوشید. به تنظیم قند خون کمک می کند.

بادام همچنین در موارد بی خوابی کمک بزرگی می کند زیرا ضربان قلب را کاهش می دهد. تا آنجا که ممکن است ، سعی کنید از غذاهای پرادویه و چرب قبل از خواب خودداری کنید ، هضم آنها سخت خواهد بود و بدن شما دچار پریشانی خواهد شد.

 

10. پنیر کم چرب بخورید

اگرچه پنیر پرچرب در اواخر شب توصیه نمی شود ، اما پنیر کم چرب ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. این ماده غنی از تریپتوفان است که یک اسید آمینه است که به عنوان یک کمک خواب شناخته می شود. پنیر کوک را با مقداری میوه یا عسل مخلوط کنید و قبل از خواب شامی کامل اما سبک داشته باشید.

 حتی با این نکات غیرمعمول خوابیدن اتفاق نمی افتد، و این نوقتی نیست و همیشه از این مشکل در رنج هستید، با پزشک متخصص صحبت مرده و به کلنیک خواب مراجعه کنید.

چه فعالیت های غیر معمولی دیگری را امتحان کرده اید که به شما کمک می کند بلافاصله به خواب بروید؟ آنها را با ما در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

تازه‌ترین‌ها

بهترین روش‌ها برای آبرسانی پوست در خانه

بهترین روش‌ها برای آبرسانی پوست در خانه

جدیدترین فیلم‌های ۲۰۲۱ که ارزش تماشا کردن دارند

جدیدترین فیلم‌های ۲۰۲۱ که ارزش تماشا کردن دارند

هفت غذای عجیب ایرانی از کشک لبو تا کاچی قورمه

هفت غذای عجیب ایرانی از کشک لبو تا کاچی قورمه

امیر تتلو در واکنش به بحران خوزستان چه کرد؟

امیر تتلو در واکنش به بحران خوزستان چه کرد؟

دلنوشته زیبای فرشته حسینی برای پدرش در روز عقدش

دلنوشته زیبای فرشته حسینی برای پدرش در روز عقدش

ماجرای دعوای همسر قبلی امیرخسرو عباسی با بهاره رهنما سر شوهرشان !

ماجرای دعوای همسر قبلی امیرخسرو عباسی با بهاره رهنما سر شوهرشان !

بیوگرافی سعید ملایی جودوکار و همسرخارجی اش

بیوگرافی سعید ملایی جودوکار و همسرخارجی اش

حرف منشوری فریدون اسرایی در برنامه شباهنگ که سانسور شد

حرف منشوری فریدون اسرایی در برنامه شباهنگ که سانسور شد

عوارض جانبی مصرف زردچوبه؛ از سنگ کلیه تا کمبود آهن و آلرژی

عوارض جانبی مصرف زردچوبه؛ از سنگ کلیه تا کمبود آهن و آلرژی

محسن چاوشی:نمیگذاریم حتی یک نفر رویای تکه پاره شدن ایران را در سر بپروراند

محسن چاوشی:نمیگذاریم حتی یک نفر رویای تکه پاره شدن ایران را در سر بپروراند

رژه کاروان ایران در افتتاحیه المپیک توکیو با لباس رسمی + تصاویر

رژه کاروان ایران در افتتاحیه المپیک توکیو با لباس رسمی + تصاویر

پاسخ سیما بینا به شایعات درگذشت‌اش بر اثر کرونا

پاسخ سیما بینا به شایعات درگذشت‌اش بر اثر کرونا

پروتئین گیاهی سالم‌تر است یا پروتئین حیوانی ؟

پروتئین گیاهی سالم‌تر است یا پروتئین حیوانی ؟

درگذشت سیما بینا حقیقت دارد؟

درگذشت سیما بینا حقیقت دارد؟

آیا نوید محمدزاده و فرشته حسینی ازدواج کردند؟

آیا نوید محمدزاده و فرشته حسینی ازدواج کردند؟

دانشگاهی که به دانشجوهایش در ازای دستشویی رفتن پول می دهد

دانشگاهی که به دانشجوهایش در ازای دستشویی رفتن پول می دهد

طرز تهیه آرانچینی توپی؛ ایتالیایی لذیذ و خوش قیافه

طرز تهیه آرانچینی توپی؛ ایتالیایی لذیذ و خوش قیافه

لحظه برنده شدن شرکت کننده مسابقه برنده باش

لحظه برنده شدن شرکت کننده مسابقه برنده باش

بیوگرافی سارینا فرهادی، دختر اصغر فرهادی

بیوگرافی سارینا فرهادی، دختر اصغر فرهادی

آنچه باید درباره نوع دلتا ویروس کرونا بدانیم

آنچه باید درباره نوع دلتا ویروس کرونا بدانیم

 جایزه صدف بیوتی در جشنواره کن واقعی است؟

جایزه صدف بیوتی در جشنواره کن واقعی است؟

ماجرای نماز خواندن گوگوش به روایت سعید پیردوست

ماجرای نماز خواندن گوگوش به روایت سعید پیردوست

چرا دخترای جذاب و داف برای تتلو سر و دست می‌شکنند؟

چرا دخترای جذاب و داف برای تتلو سر و دست می‌شکنند؟

در کافه نخلستان، کافه بچه حزب اللهی‌ها چه خبر است؟

در کافه نخلستان، کافه بچه حزب اللهی‌ها چه خبر است؟

چرا  “محسن تنابنده” در جشنواره کن حضور نداشت

چرا “محسن تنابنده” در جشنواره کن حضور نداشت