janbebe
ده روش غیر معمول و عجیب برای به خواب رفتن سریع

ده روش غیر معمول و عجیب برای به خواب رفتن سریع

پس از یک داشتن یک روز کاری شلوغ و شروع روز بعدی، نیاز داریم تا خواب خوب و کافی داشته باشیم، در اینجا ده روش غیر معمول را برای به خواب رفتن سریع معرفی می‌کنیم.

اگر از بی خوابی رنج می برید ، چند نکته مفید و عجیب داریم که به شما کمک می کند مغز خود را "فریب" دهید و سریعتر بخوابید. به عنوان مثال ، سعی کنید انگشتان پا را برای یک ثانیه فشار دهید ، سپس آنها را شل کنید. این ورزش تنش را در بدن شما آزاد می کند. روش دیگر این است که کل روز را در سر خود مرور کنید. به گفته متخصصان ، این امر به شما کمک می کند تمام نگرانی های خود را فراموش کرده و ذهنی آرام و راحت زودتر به خواب می رود. در این مطلب به ترجمه بخارمگ و به نقل از وبسایت براتساید، 10 کار ساده اما عجیبی را که به راحت در به خواب رفتن شما کمک میکند.

 

1. پاها را گرم نگه دارید، جوراب بپوشید

قبل از خواب جوراب بپوشید، جریان خون خود را از پا به اندام های دیگر هدایت می کنید. بنابراین ذهن شما به شما می گوید که به دلیل گرمای توزیع شده در بدن ، زمان خواب است. و این سیگنال مناسبی برای مغز شماست که آماده یک خواب خوب شوید. با گفته نماند افرادی که مشکل داغی پا در هنگام دارند، این روش برای انها کاربردی ندارد.

 

2. انگشتان پا را فشرده کنید


 

در حالی که پاهایتان گرم است ، سعی کنید انگشتان پا را فشرده کرده و شل کنید. این کار را  10 انجام دهید و سپس سعی کنید بخوابید. تمام تنش در بدن شما باید برطرف شود و احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. این بخشی از یک تکنیک بسیار معروف است که برای مقابله با بی خوابی استفاده می شود ، به نام شل شدن عضلانی پیشرونده.

در این زمینه بخوانید:

راه کارهایی برای افزایش کیفیت رابطه جنسی

بهتر است لخت بخوابیم یا با لباس خواب؟

10 عادت روزانه که باعث کم پشت شدن موهای‌تان می شود

 

3. سعی کنید بیدار بمانید

شما تعجب خواهید کرد که تنها کاری که باید انجام دهید تا سریعتر به خواب بروید این است ... سعی کنید بیدار بمانید. یک مطالعه دقیقاً این را نشان داد: اگر به مغز خود بگویید که نمی خواهید بخوابید، درخواست شما را دقیقاً برعکس تفسیر می کند. این ممکن است متناقض به نظر برسد ، اما روانشناسی معکوس نامیده می شود. بنابراین در رختخواب دراز بکشید و با خود تکرار کنید "من نمی خواهم بخوابم" خواهید دید چطور چشمان‌تان بی‌اراده بسته می‌شوند. مانند زمان‌هایی که در کلاس درس، یا روزهای امتحانی بدون اینکه بخواهید به خواب رفته‌اید.

 

4. روز خود را برعکس مرور کنید

یک ترفند روانشناسی معکوس دیگر که می توانید استفاده کنید این است که روز خود را در ذهن خود مرور کنید. سعی کنید به پیش پا افتاده ترین کارهایی که انجام داده اید فکر کنید: آنچه برای شام خوردید، مسیری که به خانه آمده‌اید، با چه کسی صحبت کرده اید. ظاهراً ، این روش به شما کمک می کند تا آرام باشید و ذهن خود را از نگرانی پاک کنید.

 

5. گوسفندها را نشمار، نفس‌های خود را بشمار


 

شمردن گوسفندان برای سریع‌تر به خواب رفتن روشی قدیمی است ، در عوض ، روش تنفس 4-7-8 را امتحان کنید و ببینید چقدر سریع به خواب می روید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که 4 ثانیه نفس بکشید ، 7 ثانیه دیگر را نفس خود را حبس کنید و سپس برای 8 ثانیه بعدی نفس خود را بیرون دهید. چندین بار سعی کنید این کار را انجام دهید ، خواهید دید این روش باعث سرعت به خواب رفتن شما در 60 ثانیه خواهد شد.

 

6. صورت خود را با آب سرد بشوئید

صورت خود را با آب سرد شسته و آماده خواب شوید. درست خواندید، اینکار شما را سرحال‌تر و بیدارتر نخواهد کرد،این کار باعث کمتر شدن ضربان قلب و کمتر شدن فشار خون شما شده و خوابی راحت را تجربه خواهید کرد.

 

7. مانند زنبور وز وز کنید


 

در رختخواب دراز بکشید، چشمان خود را ببندید، هوا را استنشاق کنید و سپس مانند یک زنبور عسل وزوز کنید یعنی بازدم را با فشار از بینی خارج کنید. حتی اگر دقیقا صدایی مانند زنبور تولید نمی‌کنید، اما این روش برای بی خوابی‌ها معجزه می کند. همچنین به عنوان "نفس زنبور" شناخته می شود و اصولاً به پاکسازی ذهن شما از تمام افکار منفی کمک می کند. ذهن مثبت باعث تولید سروتونین ، هورمون خوشبختی و پیش ساز ملاتونین می شود که به خواب رفتن کمک می کند.

 

8. یک بالش زیر زانو بگذارید

یک بالش فقط برای سر و گردن نیست، و می تواند کمک بزرگی به شما کند تا در وضعیت بهتری بخوابید. اگر به پشت می خوابید ، یک بالش کوچک زیر زانوی خود قرار دهید. این باعث کاهش فشار در ستون فقرات می شود و همچنین به کمر شما امکان می دهد منحنی طبیعی خود را بدست آورد. اگر به پهلو می خوابید ، یک بالش بین دو زانو قرار دهید. به تراز شدن ستون فقرات کمک می کند.

 

9. برای شام صبحانه بخورید ( brinner)

غذاهایی که معمولاً هنگام صبحانه می خورید می توانند ترفند جادویی برای سریع به خواب رفتن در شب باشند. قبل از خواب موز بخورید ، دارای پتاسیم و منیزیم است ، 2 ماده ای که به شما کمک می کند در کمترین زمان به خواب بروید. می توانید چای موز را نیز امتحان کنید: یک موز را در یک فنجان آب جوش برش دهید ، بگذارید چند دقیقه بماند ، سپس چای را به همراه عسل بنوشید. به تنظیم قند خون کمک می کند.

بادام همچنین در موارد بی خوابی کمک بزرگی می کند زیرا ضربان قلب را کاهش می دهد. تا آنجا که ممکن است ، سعی کنید از غذاهای پرادویه و چرب قبل از خواب خودداری کنید ، هضم آنها سخت خواهد بود و بدن شما دچار پریشانی خواهد شد.

 

10. پنیر کم چرب بخورید

اگرچه پنیر پرچرب در اواخر شب توصیه نمی شود ، اما پنیر کم چرب ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. این ماده غنی از تریپتوفان است که یک اسید آمینه است که به عنوان یک کمک خواب شناخته می شود. پنیر کوک را با مقداری میوه یا عسل مخلوط کنید و قبل از خواب شامی کامل اما سبک داشته باشید.

 حتی با این نکات غیرمعمول خوابیدن اتفاق نمی افتد، و این نوقتی نیست و همیشه از این مشکل در رنج هستید، با پزشک متخصص صحبت مرده و به کلنیک خواب مراجعه کنید.

چه فعالیت های غیر معمولی دیگری را امتحان کرده اید که به شما کمک می کند بلافاصله به خواب بروید؟ آنها را با ما در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟
باسلام

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

خانومی

تازه‌ترین‌ها

شومیز و بلوزهایی که در سال 1400 روی مُد هستند؛ شومیزهای زنانه مد 2021

شومیز و بلوزهایی که در سال 1400 روی مُد هستند؛ شومیزهای زنانه مد 2021

افشاگری ریحانه پارسا از تجاوز کارگردان سینما، سیاوش اسعدی

افشاگری ریحانه پارسا از تجاوز کارگردان سینما، سیاوش اسعدی

هفت روش عجیب برای مقابله با استرس در لحظه

هفت روش عجیب برای مقابله با استرس در لحظه

کیم کارداشیان میلیاردر شد

کیم کارداشیان میلیاردر شد

ترندهای آرایشی بهار 2021 ؛ کدام سبک‌های آرایشی  بهار 1400 مد هستند

ترندهای آرایشی بهار 2021 ؛ کدام سبک‌های آرایشی بهار 1400 مد هستند

نوید محمدزاده برای تولد سی و پنج سالگی خود نوشت

نوید محمدزاده برای تولد سی و پنج سالگی خود نوشت

آنچه باید از عید پاک یا ایستر بدانیم؛ فلسفه و آداب و رسوم عید پاک

آنچه باید از عید پاک یا ایستر بدانیم؛ فلسفه و آداب و رسوم عید پاک

علت اصلی لرزش عضلات حین ورزش چیست؟

علت اصلی لرزش عضلات حین ورزش چیست؟

بهترین روش خانگی برای پاکسازی منافذ پوست

بهترین روش خانگی برای پاکسازی منافذ پوست

واکنش ظریف به کاریکاتورهایش

واکنش ظریف به کاریکاتورهایش

نظر امیر تتلو درباره حکم اعدام حمید صفت

نظر امیر تتلو درباره حکم اعدام حمید صفت

وصیت آزاده نامداری و آخرین پیامک او به همسرش چه بود؟

وصیت آزاده نامداری و آخرین پیامک او به همسرش چه بود؟

دنیا جهانبخت و خبر بارداری اش؛ دنیا جهانبخت مادر شد؟

دنیا جهانبخت و خبر بارداری اش؛ دنیا جهانبخت مادر شد؟

سلبریتی هایی که به خدا اعتقاد ندارند؛ لائیک ‌های هالیوود از آنجلینا تا برد پیت

سلبریتی هایی که به خدا اعتقاد ندارند؛ لائیک ‌های هالیوود از آنجلینا تا برد پیت

سریال ترکیه‌ای معصومیت؛ زمان پخش، خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران

سریال ترکیه‌ای معصومیت؛ زمان پخش، خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران

اشاره بی‌سابقه به عادت ماهانه در تلویزیون ایران

اشاره بی‌سابقه به عادت ماهانه در تلویزیون ایران

چرا ژاپنی‌ها هر روز برنچ می‌خورند اما چاق نمی‌شوند و جوان می‌مانند؟

چرا ژاپنی‌ها هر روز برنچ می‌خورند اما چاق نمی‌شوند و جوان می‌مانند؟

دور دورِ گلزار با رُبروتو کارلوس در ماشین فوق لاکچری

دور دورِ گلزار با رُبروتو کارلوس در ماشین فوق لاکچری

ستارگانی که در اوج شهرت خودکشی کردند؛ از مرلین مونرو تا هیث لِجر

ستارگانی که در اوج شهرت خودکشی کردند؛ از مرلین مونرو تا هیث لِجر

واکنش احسان کرمی به درگذشت آزاده نامداری؛ چرا انقدر سرخودی؟

واکنش احسان کرمی به درگذشت آزاده نامداری؛ چرا انقدر سرخودی؟

پست آزاده نامداری برای علی انصاریان!

پست آزاده نامداری برای علی انصاریان!

«آزاده نامداری» درگذشت+ علت فوت

«آزاده نامداری» درگذشت+ علت فوت

بهترین فیلم‌های تینیجری 10 سال اخیر که احتمالا آنها را ندیده‌اید

بهترین فیلم‌های تینیجری 10 سال اخیر که احتمالا آنها را ندیده‌اید

تغییر ساعت محدودیت‌های کرونایی از امشب

تغییر ساعت محدودیت‌های کرونایی از امشب

درگیری شدید خداداد و فیروز کریمی در برنامه ستاره‌ساز

درگیری شدید خداداد و فیروز کریمی در برنامه ستاره‌ساز