janbebe
ده فیلم برتر ژانر جنگی که با دیدنشان میخکوب می شوید

ده فیلم برتر ژانر جنگی که با دیدنشان میخکوب می شوید

یکی از ژانر های پرطرفدار سینما ژانر جنگی است ما قصد داریم در این بخش بهترین فیلم های جنگی را معرفی کنیم.

1-دشمن پشت دروازه ها  Enemy at the gates

این فیلم قطعا یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما در زمینه جنگی است. که در سال ۲۰۰۱ ساخته شد ,کارگردانی این فیلم بر عهده ژان ژاک آنو است. داستان فیلم از این قرار است که با شروع جنگ جهانی دوم نیروهای آلمانی و جبهه متحدین به سرعت پیشروی می کنند و در سال ۱۹۴۱ به شوروی حمله می کنند .آلمانی ها به سرعت جمهوری اوکراین و بلاروس را اشغال و به روسیه حمله می کنند و در پاییز ۱۹۴۲ به دروازه های شهر استالینگراد می رسند .روس ها که خودشان را در خطر می بینند علاوه بر ارتش نیرو های مردمی را هم به جبهه می فرستند ,در این فیلم مقاومت مردمی در برابر آلمانی ها به خوبی نشان داده می شود داستان از جایی بهتر می شود که واسیلی زایتسف که تیر اندازی ماهر است چند سرباز آلمانی را از پا در می آورد .افسر تبلیغات دانیلف که متوجه توانایی او می شود از او در روزنامه و رادیو تبلیغ می کند طولی نمی کشد که او به یک قهرمان جنگی در بین سربازان تبدیل می شود ,برای نیروهای خودی قوت قلب و برای دشمن به خطر تبدیل می شود آلمانی ها برای مقابله با او سرهنگ را که تک تیراندازی ماهر است از آلمان فرا می خوانند تا با او مقابله کند و از این جای فیلم به بعد نبرد جذاب بین این دو نفر است که شامل صحنه هایی مهیج است این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده.

 

2- والکری Valkyrie

این فیلم در مورد تاریخ آلمان نازی است به کارگردانی برایان سینگر و هنرمندی تام کروز در سال ۲۰۰۸ ساخته شد . داستان این فیلم درباره سرهنگ اشتفانبرگ است که با  همراهی عده ای از نظامیان هم فکر خود که احساس کرده اند , جریان جنگ بر علیه آن ها است و احتمال شکست بیشتر از پیروزی است قصد دارند هیتلر را ترور کنند و با یک کودتا قدرت را در دست بگیرند و با دنیا صلح کنند

 

3- نجات سرباز رایان  Saving private ryan

نجات سرباز رایان  نام فیلمی جنگی حماسی محصول سال ۱۹۹۸ می‌باشد, که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی رابرت رودات ساخته شده‌است. داستان این فیلم در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. ۲۷ دقیقه آغازین فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در ۶ ژوئن ۱۹۴۴ را نشان می‌دهد، بسیار مشهور است. تام هنکس در نقش کاپیتان جان میلر به همراه هفت سرباز دیگر مأموریت می‌گیرند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کنند , و به خانه برگردانند. او سه برادر داشته که همگی در جنگ کشته شده‌اند و به دستور فرمانده کل ارتش، رایان می‌تواند به پیش مادرش بازگردد.نجات سرباز رایان، با استقبال خوبی از سوی تماشاگران و منتقدین روبه‌رو شد. این فیلم به صورت جهانی، ۴۸۱٫۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت که آن را به پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۹۸ تبدیل کرد. آکادمی علوم و هنرهای سینما این فیلم را نامزد ۱۱ جایزه اسکار کرد، از جمله اسپیلبرگ که جایزه بهترین کارگردانی را برد. نجات سرباز رایان در سال ۱۹۹۹، وارد شبکه ویدئویی خانگی شد که ۴۴ میلیون دلار فروخت.

 

 

بیشتر بخوانید: ده فیلم برتر مارتین اسکورسیزی

 

4- سقوط  Down fall

سقوط با نام کامل سقوط آخرین روزهای رایش سوم  فیلمی در ژانر درام جنگی، ساخته الیور هرشبیگل محصول سال ۲۰۰۴ است. سقوط بر اساس کتاب پناهگاه هیتلر تراودل یونگه، کتاب تا آخرین ساعت ملیسا مولر، کتاب هیتلر یوآخیم فست، خاطرات آلبرت اشپر و ارنست-گونتر باده روایت شده است. سقوط دوازده روز آخر زندگی آدولف هیتلر یعنی از ۱۷ تا اواخر آوریل سال ۱۹۴۵ میلادی را در سنگر زیرزمینی فرماندهی او به تصویر کشیده است. در این مرحله، فیلم از فروریختن ماشین نظامی و دستگاه سیاسی عظیم رژیم نازی آلمان آن پرده برمی‌دارد. سقوط پر هزینه ترین فیلم تاریخ سینمای آلمان به شمار می‌رود. سقوط در اسکار ۲۰۰۴ نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. امپایر این فیلم را در لیست صد فیلم برتر تاریخ سینمای جهان قرار داد.

 

5 -اسنایپر آمریکایی  American sniper

تک‌تیرانداز آمریکایی یک فیلم محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا در ژانر زندگی‌نامه جنگی درام به کارگردانی کلینت ایستوود و نویسندگی جیسون هال است. داستان فیلم برگرفته از کتاب تک‌تیرانداز آمریکایی و روایت زندگی تک تیرانداز آمریکایی کریس کایل است.فیلم در ۶ ژانویه ۲۰۱۵، به‌طور گسترده اکران شد و رکوردهای متعدد فروش ابتدایی در گیشه را شکست. این فیلم بهترین فروش آغازین را در کارنامهٔ ایستوود ثبت کرد و همچنین با پشت سرگذاشتن نجات سرباز رایان نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم جنگی تاریخ سینما (بدون درنظرگرفتن تورم) ثبت کرد.این فیلم در جوایز اسکار ۸۷ام برای شش بخش بهترین فیلم، بهترین تدوین فیلم، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه شد که تنها موفق به دریافت جایزه بهترین تدوین صدا گردید. همچنین این فیلم نامزد جایزه سینمایی ام‌تی‌وی در بخش بهترین فیلم سال بود.

 

 

بیشتر بخوانید: فیلم هایی بر اساس واقعیت که بازیگرش بسیار شبیه شخصیت اصلی داستان است

 

6- دانکرک Dunkirk

دانکرک  فیلمی جنگی به نویسندگی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان محصول سال ۲۰۱۷ است. این فیلم، محصول مشترک انگلستان، ایالات متحده آمریکا و فرانسه می‌باشداین فیلم اولین فیلم نولان در سبک جنگی است داستان فیلم، در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و دربارهٔ تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه می‌باشد. در جریان این عملیات تاریخی، بیش از ۸۰۰ قایق غیرنظامی جان دست‌کم ۳۳۵ هزار سرباز انگلیسی و فرانسوی را که در محاصره ارتش آلمان‌ها گرفتار شده بودند، نجات دادند.فیلم‌برداری این فیلم در دانکرک فرانسه آغاز و در لس‌آنجلس تمام شد، دانکرک، ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به روی پرده سینما رفت. دانکرک با مدت زمان ۱۰۶ دقیقه کوتاه‌ترین فیلم کریستوفر نولان محسوب می‌شود.دانکرک، در نودمین دوره جوایز اسکار در ۸ رشته نامزد دریافت جایزه بود که در نهایت موفق شد سه جایزه بهترین تدوین صدا، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا را به خود اختصاص دهد.

 

 

7- گل های جنگ Flower of the war

گُل‌های جنگ  فیلمی چینی-هنگ کنگی، محصول سال ۲۰۱۱، به کارگردانی ژانگ ییمو است. این فیلم یک درام تاریخی و تخیلی از جنگ جهانی دوم و درباره فجایع به بار آمده در یورش نظامیان ژاپنی به نانجینگ در چین است. این فیلم به عنوان نماینده چین درجوایز اسکار ۸۴ام معرفی شد، اما در لیست نامزدهای نهایی قرار نگرفت. گُل‌های جنگ اقتباسی از رمان «۱۳ گل نانجینگ» نوشته یان گلینگ است کریستین بیل بازیگر معروف در آن بازی کرده است.

 

 

8- خشم  Fury

خشم یا فیوری فیلمی در ژانر جنگی است که اتفاقات آن در زمان جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد؛ کارگردان و نویسنده این فیلم، دیوید آیر است. ستارگانی چون جیسون ایساکس، مایکل پنیا، لوگن لرمان، شایا لابوف، جان برنثال و برد پیت در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.داستان فیلم در ماه‌های آخر جنگ جهانی دوم در آوریل ۱۹۴۵ واقع می‌شود. در شرایطی که متفقین آخرین ضربات خود را به European Theater (بخش اروپای جنگ جهانی) وارد می‌کنند، یک گروهبان آموزش دیده در لشکر دوم زرهی نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا به نام واردَدی فرماندهی یک تانک شِرمن مدلM4A2 به نام فیوری با پنج نفر افراد آن را برای یک مأموریت مرگبار در خط مقدم دشمن برعهده دارد. واردَدی و افرادش که تعدادشان کم است و گلوله هایشان هم تمام شده حالا با مشکلات زیادی برای زدن به قلب نازی‌ها روبرو هستند.

 

 

9- فهرست شیندلر  Schindler's list

فهرست شیندلر (به انگلیسی: Schindler's List) فیلمی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، محصول سال ۱۹۹۳ است. فهرست شیندلر بر پایه زندگی واقعی اسکار شیندلر، صنعتگر آلمانی است که جان بیش از هزار لهستانی یهودی را در جریان هولوکاست نجات داد این فیلم تا مدت‌ها در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر سایت بانک اینترنتی اطلاعات فیلم‌ها رتبهٔ ۵ را داشت. موسیقی این فیلم ساخته جان ویلیامز آهنگساز مشهور هالیوود است. در این موسیقی ایتزاک پرلمان یکی از مشهورترین ویولونیست‌های قرن بیستم هنرنمایی می‌کند.اسکار شیندلر که تاجری معمولی است که عضو حزب نازی می‌باشد، به خاطر طبع خوشگذران و عیاش خود و با توجه به دوستی بین او و مقامات رده بالای ارتش که بیشتر به خاطر سخاوت وی است، موفق می‌شود کارخانه‌ای را با پول یهودیانی که در خفا با آنان شریک شده بخرد. سپس با توجه به همین روابط خود یهودیان را به عنوان کارگر در کارخانه اشتغال می‌دهد. رفته رفته این راه فراری برای بعضی از یهودیان می‌شود که در قرنطینه مانده‌اند و خطر مرگ هر لحظه آنان را تهدید می‌کند. فیلم تغییر دیدگاه اسکار شیندلر را نشان می‌دهد که از صبر و قدردانی یهودیان تاثیر گرفته و رفته رفته خود را وقف تسهیل شرایط و زنده نگه داشتن آنان می‌کند.

 

 

10- پرل هاربر  Pearl harbor

پرل هاربر (به انگلیسی: Pearl Harbor) یک فیلم جنگی، اکشن و درام آمریکایی به کارگردانی مایکل بی و نویسندگی رندل والاس محصول سال ۲۰۰۱ است. در این فیلم بازیگرانی همچون بن افلک، جاش هارتنت، کیت بکینسیل، کوبا گودینگ جونیور، تام سایزمور، جان ویت، کلم فیور و الک بالدوین ایفای نقش می‌کنند.
این فیلم به بازگویی دراماتیک یورش بلیتس، حمله به پرل هاربر توسط کشور ژاپن، و در قبال آن بمباران راهبردی پایتخت ژاپن، توکیو توسط ایالات متحده می‌پردازد. با وجود اینکه فیلم به طور کلی با انتقادهای منفی منقدین مواجه شد، اما موفقیت بزرگی در فروش گیشه بدست آورد و به فروشی جهانی معادل ۴۵۰ میلیون دلار دست یافت. پرل هاربر نامزد دریافت جایزه اسکار در چهار رشته مختلف شد که در این بین توانست جایزه بهترین تدوین صدا را دریافت کند. از طرف دیگر این فیلم نامزد دریافت جایزه تمشک طلایی در شش رشته مختلف، از جمله بدترین فیلم شد.

 

 

 

ده فیلم برتر ژانر نجات یا بقاء 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

حصین

1400/11/23

فیوری عالیه واقعا ارزش دیدن داره

علیرضا

1401/07/24

وافعا یه سر وگردن از همه بالاترهست

عارف

1399/03/21

واقعا که فیلم ستیغ اره ای رو که نذاشتید تو لیستتون همچنین فیلم استالینگراد هم بد نبود

ashkan

1399/03/11

اگر دنبال فیلمهای هالیودی باشید از اون فیلمهای که یکی هزار تا را میکشه تا دلتون بخواد زیادن ولی اگر دنبال فیلم واقعی و زیبا میگردید . سقوط و فهرست شیلنر و پیانیست و دوازدهمین نفر و سریال پدران و مادران ما و نجات سرجوخه راین را ببینید و لذت ببرید و اشغالترین فیلم هم خشم هست که در خالی بندی حرف اول را میزنه

عارف

1399/03/21

موافقم. توی فیلم خشم(fury) در رابطه با رفتار آمریکایی ها با مردم آلمان خیلی دور از واقعیته...مثلا خواستند تجاوز بسیاری از سربازان آمریکایی به زنان آلمانی رو غیر واقعی جلوه بدن و نشون بدن که مردم آلمان دوستدار آمریکایی ها بودن ولی اینطور نبوده و نیست.

رضا

1399/02/20

بهتر از اینها ستیغ اره ای است که طو لیست نیست

ناشناس

1398/11/10

خوب لااقل لینگ مستقیم فیلمارو هم بزارید اینجوری دسترسی سریع تریم داریم به فیلما در ضمن سریال بند اف برادرز رو پیشنهاد میکنم ببینید که شدسدا قشنگه

M.ahmadpour

1398/11/07

درود دوستان تو شبکه تماشا ی سکانس هست ستا رباط جنگی با ی وسیلع درو میشکنن درحد چند ثانیع نشون میدع از دوستان کسی اسم فیلمو میدونع . ممنون میشم عزیران اگع کسی میدونع اسمشو بگع سپای

امیر

1398/11/07

اینک آخرالزمان و غلاف تمام فلزی رو هم درجه ج دادین یقینا!!!!!که اثری ازشون نیست!!!!؟؟

پویا

1398/11/07

فیلم خوب تو هر زمینه ای زیاده اگه بخواد همه فیلمای خوب رو تو یه ژانرنوشته بشه شاید بیشتر از صد تا بشه مثلا تو همین ژانر جنگی قطعا فیلم های خوب زیاده و طبق سلیقه و یا بر اساس جوایز و سایقه فیلم دسته بندی های مختلفی وجود داره.

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده