janbebe
برترین فیلم های کره ای که شما را میخکوب می کنند

برترین فیلم های کره ای که شما را میخکوب می کنند

فیلم parasite اولین فیلم کره ای بود که برنده جایزه سکار 2020 شد، همین باعث شد خیلی از مردم بخواهند با سینمای کره بیشتر آشنا شوند، در این لیست به معرفی ده فیلم برتر سینمای کره می پردازیم:

بونگ جون هو البته تنها نیست و دیگر همکار‌های او مثل کی جی وون و چان ووک پاک در سال‌های گذشته فیلم‌های موفقی را ساخته اند و شاید در سال‌های بعد در مسیر بونگ جون هو در جوایز اسکار قدم بگذارند. در ادامه فیلم‌هایی از سینمای کره جنوبی را که موفق بوده اند، معرفی می‌کنیم.

 

انگل parasite:

خانواده ای کره ای که تمامی اعضای آن بیکار هستند و برای امرار معاش در پارک های مجلل رفت و آمد می‌کنند درگیر حادثه ای غیر منتطره می شوند که... .انگل، فیلمی محصول کره جنوبی در ژانر کمدی سیاه به نویسندگی و کارگردانی بونگ جون-هو است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک و پارک سو-دام اشاره کرد. این فیلم در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ حضور داشت و برنده نخل طلای جشنواره شد. انگل برای نخستین‌بار، نامزد جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در سال ۲۰۲۰  شد و توانست جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان را از آن خود کند. سونگ کانگ-هو بخاطر بازی در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم همچنین نامزد دریافت شش جایزه در آکادمی اسکار بود که از بین آنها برندهٔ جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم، بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین کارگردان شد.

سال ساخت: 2019
کارگردان: بونگ جون هو
امتیاز: 8.6

 

من شیطان را دیدم I saw the devil :

سو هیون از نیرو های بسیار ورزیده پلیس است که همسرش به دست یک قاتل سریالی به طرز فجیعی کشته شده. اکنون او در پی یافتن قاتل و مجازات اوست و...این فیلم در ژانر تریلر روانشناسانه است. فیلم “من شیطان را دیدم”(I.Saw.the.Devil) مسلماً یکی از خشونت‌بارترین فیلم‌هایتاریخ سینم است. در این فیلم کلمه “انتقام” در نهایت آن برایمان تعریف شده است. صحنه‌های خونریزی و درگیری‌های جنون آمیز در فیلم به شدت زیاد است. هیجان و تَنِش در فیلم بقدری زیاد است که کارگردان به راحتی ریسک کرده و همان ابتدای فیلم چهره‌ی قاتل را به ما نشان میدهد. او در همان آغاز فیلم برایمان مشخص می‌کند که این یک فیلم رازآلود و جنایی نیست.

سال ساخت: 2010
کارگردان: کیم جی وون
امتیاز: 7.8

 

ده ویروس ترسناک که در سینما شیوع یافتند

 

خاطرات قاتل memories of murder:

خاطرات قتل اثری بس خوش ساخت، تاثیرگذار و به یاد ماندنی است که تا مدت ها ذهن مخاطب را درگیر خواهد کرد.فیلمنامه ی فیلم بر اساس داستان واقعی اولین قاتل سریالی تاریخ کره جنوبی و تلاش کارآگاهان محلی برای دستگیری وی نوشته شده است.برترین فیلم کره‌ای و یکی از بهترین آثار ساخته‌شده در این ژانر که به‌خوبی توانسته قوانین این ژانر را نشان دهد. در حقیقت از برترین فیلم های  سینمای کره در ۱۵ سال اخیر است. علاوه بر این ژانر، فیلم به کشتارهای سال ۱۹۸۰ کره و سرکوب سیاسی مردمان این کشور اشاره دارد. باوجود فضای تیره و تاریک این فیلم چیزی از ارزش آن کم نمی‌شود.

سال ساخت: 2003
کارگردان: بونگ جون هو
امتیاز: 8.1

 

پسر پیر old boy:

اوه دائه سو پس از اینکه توسط شخصی ناشناس ربوده می شود، و به مدت پانزده سال حبس می شود، اکنون آزاد شده و در حالی که با یک تلفن همراه، پول نقد و لباس های گران قیمت مجهز شده، تنها او تنها پنج روز فرصت دارد تا کسی که او را اسیر کرده بود بیابد و...
این فیلم، دومین اثر از سه‌گانهٔ انتقام است که پس از همدردی با آقای انتقام و پیش از بانوی انتقام ساخته شد و داستان آن راجع به ربوده شدن مردیست که بدون اطّلاع از نام و هدف ربایندهٔ خود، به مدّت ۱۵ سال در هتلی زندانی می‌شود.
اولدبوی جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۰۴ را از آنِ خود کرد و مورد تحسین رئیس هیئت داوران جشنواره، کوئنتین تارانتینو، واقع شد. در سال ۲۰۰۸ سی‌ان‌ان این فیلم را یکی از ۱۰ فیلم برتر آسیا در تاریخ معرّفی کرد

سال ساخت:2003
کارگردان: پارک چان ووک
امتیاز: 8.4

 

قطاری به بوسان train to busan:

فیلم زامبی‌محور Train to Busan، محصول کره‌ی جنوبی، یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین بلاک‌باسترهای ۲۰۱۶ است.داستان فیلم زمانی را که یک ویروس مرگبار زامبی در کره شیوع میابد تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان برای زنده ماندن با موانعی که سر راهشان دست و پنجه نرم می کنند و...
 یک فیلم فاجعه‌ای زامبی‌محور یعنی تکان دادن مخاطب. یعنی دست گذاشتن روی یکی از وحشت‌های عمیق آنها که فرو ریختن نظم دنیای اطرافشان است. یعنی نفوذ به زیر پوست مخاطب و به فکر فرو بردن آنها. «قطار بوسان» به عنوان چنین فیلمی در این ژانر تمام این ویژگی‌های لازم را دارد.

سال ساخت : 2016
کارگردان: یانگ سن هو
امتیاز: 7.5

 

با دیوید فینچر، خالق فیلم باشگاه مشت زنی و سبک فیلم سازی او آشنا شوید

 

دنبال کننده the chaser :

جونگ هو یک کارگاه کثیف است که دچار مشکل اقتصادی شده، چند تن از دخترانی که به او پول بدهکار هستند ناپدید شده اند و او باید قبل از لو رفتنش خود را از این مخمصه نجات دهد و...
این فیلم را می‌توان بهترین فیلم تریلر کره دانست که به‌خوبی توانسته قوانین فیلم‌های تریلر را رعایت کند. در این فیلم از شخصیت‌های مبهم با انگیزه‌های نامشخص استفاده شده تا بتواند یک فیلم نوآر مدرن خلق کند که بین تریلر و وحشت در نوسان است.
دنبال کننده نام نا هونگ جین را به یک نام بین‌المللی تبدیل نمود. اما در این میان اگر نقش‌آفرینی کیم یون سوک و ها جونگ وو و همچنین قدرت فیلم‌برداری لی مو گی نبود، شاید این فیلم نمی‌توانست به موفقیت دست پیدا کند. نا با تولید این فیلم نشان داد که هنوز هم می‌توان از دل داستان‌های قدیمی فیلم‌های جدید خلق کرد و به‌این‌ترتیب بیننده را شوکه نمود.

سال ساخت: 2008
کارگردان: نا هانگ جین
امتیاز: Imdb: 7.9

 

ندیمه the handmaiden:

در دهه 1930 کره تحت اشغال ژاپن است،دختری به عنوان دستیار برای یک زن ثروتمند ژاپنی که زندگی منزوی را در یک کاخ می گذراند استخدام می شود، اما به صورت مخفیانه درگیر توطئه ای علیه زن ژاپنی می شود و...
کیم کی یونگ یکی از بهترین کارگردان‌های تاریخ سینمای جهان است که آثار او به‌راحتی می‌توانند در صدر آثار کلاسیک قرار بگیرند، تنها مشکل این است که متأسفانه بسیاری او را نمی‌شناسند. این فیلم مدرن و نوآر را می‌توان الگوی فیلم‌های مدرن دیگر کره دانست که در سال‌های بعدی تولید شدند.
کیم همواره عادت داشت در کارهای خود خلاقیت به خرج دهد و برای نشان دادن منظور خود از ابزارهای جدید استفاده کند بنابراین از نماهای سیاه‌سفید و درونی استفاده کرد که در آن زمان نوعی خلاقیت و نوآوری محسوب می‌شد. او توانست این داستان ملودرام را به یک تریلر تبدیل کند و آن‌قدر در این کار موفق بود که بازهم از آن استفاده کرد

سال ساخت: 2016
کارگردان: پارک چان ووک
امتیاز: 8.1

 

مادر mother:

برنده جوایز متعدد سینمایی از جشنواره های معتبر، مادر محصولِ سال 2009 کره ی جنوبی ست. فیلمی شگفت انگیز و عجیب. فیلم داستان ساده ای دارد. درباره ی زن میان سالی (با بازی هی جا کیم بازیگرِ کهنه کار سینمای کره ی جنوبی) است که با دلسوزی تمام از پسر معلول خود نگهداری می کند. فرزندی که متهم به قتل دختر نوجوانی شده است. تمام مدارک نیز علیه یون دُ جون است. مادر برای اثبات بی گناهی پسرش، به در و دیوار می کوبد. وکیل استخدام می کند، پنهان می شود، مدرک جمع می کند، تحقیر می شود، آزار می بیند و کتک می خورد امّا همچنان راه می رود. در کوچه­‌های باریک و تاریک دهکده، در دشت و کوه و بیابان و شهر راه می رود. چگونگی روایت فیلم ساز از این داستان جالب است. در حالی که به بیننده مُدام مدارک جُرم علیه پسر نشان داده می شود در عین حال، کشتن یک نفر به دست چنین پسری حتا اگر خود اعتراف کرده باشد، قابل باور به نظر نمی­رسد. این کشمکش تا اواخر فیلم همراه بیننده است...

سال ساخت: 2009
کارگردان: بونگ جون هو
امتیاز: 7.8

 

یک زندگی عجیب و غریب a bittersweet life :

فیلم در ابتدا به‌عنوان یک داستان گانگستری آغاز شده و سپس به یک داستان انتقام جویانه تبدیل می‌شود. در حقیقت می‌توان داستان فیلم را دو نیمه دانست که در نهایت به یک پایان رضایت‌بخش ختم می‌شود. 

این فیلم یکی از جالب‌ترین فیلم‌های سینمای کره که با توجه به ارزش‌های فیلم‌سازی این کشور یک موفقیت محسوب می‌شود. این فیلم گانگستری نوآر از کیم جی وون توانست به دلیل فضای جالب و اکشن از سراسر جهان طرفدارانی برای خود دست‌وپا کند. فیلم این کارگردان فضای مدرن سئول را با فضای قدیمی آن در هم می‌آمیزد.

سال ساخت: 2005
کارگردان: جی وو کیگ
امتیاز: 7.6

 

بهترین فیلم های کلاسیک جهان که ارزش چند بار دیدن دارند

 

 فیلم سینمایی منطقه امنیتی مشترک Joint Security Area

واقعه‌ای در مرز دو کشور کره شمالی و جنوبی اتفاق می‌افتد و موجب افزایش تنش در روابط دو کشور می‌گردد تا جائی‌که کمیته‌ای متشکل از نیروهای سوئیسی و سوئدی بعنوان نیروهایی بی‌طرف مسولیت رسیدگی به این مسأله را بعهده می‌گیرند. در منطقه مرزی پانمونجین، دو تن از سربازان کره شمالی کشته و دیگری زخمی می‌شود. مظنون یکی از افسران کره جنوبی است که پس از تیراندازی، خود را به پل مرزی بین دو کشور رسانده است.
فیلمساز از ژانر جنایی- کاراگاهی استفاده می‌کند تا به مسأله‌ای انسانی و تراژیک بپردازد. او از خلال این روایت، تصویری ضدّ جنگ و ملموس از سربازان یک کشور دو پاره ترسیم می‌کند. او به زیبایی شناسی خشونت علاقمند نیست بلکه بیشتر به عواقب و تاثیرات آن بر طرفین درگیر می‌پردازد. فیلمساز با مهارت از عناصر تکرارشونده، الگوهای شباهت و تفاوت بهره می‌برد تا در قالب یک ژانر ویژه، به مسأله‌ای ویژه بپردازد.  

سال ساخت: 2000
کارگردان: چان وو پارک
امتیاز: 7.8

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

محمد

1399/01/08

تحریم فیلم و سریال‌های کره‌ای توسط صداوسیما مدتی است صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دلایلی تصمیم به قطع پخش فیلم و سریال های کره ای گرفته است ، درحالی که اکثر تولیدات رسانه ای این کشور توسط بنگاه های رسانه ای غیر دولتی که در سیاست های این کشور دخیل نیستند تولید و پخش میشوند حال این که این روند منجر به آزرده خاطر شدن مخاطبان گردیده است چرا که بسیاری از مخاطبان سیمای جمهوری اسلامی ایران فرصت فراغت خود را با این برنامه‌ها سپری می‌کنند و علاقه‌ای به فیلم و سریال‌های ایرانی و دیگر فیلم و سریال‌های خارجی ندارند. سوالی که بسیاری از مخاطبان فیلم و سریال‌های کره‌ای دارند این است که چرا صدا و سیما فیلم و سریال‌های آمریکایی نظیر سریال تکراری فرار از زندان را به تکرر پخش می‌کند؟ لطفا با حمایت از این خبر در لینک زیر مانع از این تصمیم صدا و سیما شوید. حمایت شما تاثیر گذار خواهد بود. https://my.farsnews.ir/c/20401

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده