janbebe
پرهوادارترین دختران ورزشکار ایرانی در اینستاگرام/پرفالورترین بانوان ورزشکار

پرهوادارترین دختران ورزشکار ایرانی در اینستاگرام/پرفالورترین بانوان ورزشکار

از «خواهران منصوریان» و «نجمه خدمتی»  بگیرید تا اولین بانوی  قهرمان موتور ریس ایران و «فرشته کریمی» که هرازچندگاهی هنرنمایی‌هایش با توپ و نمایش تکنیک نابش مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، در فهرست پرهوادارترین ورزشکارهای زن ایرانی هستند که در اینستاگرام صفحه شخصی دارند و فعال‌اند.

 

بخارمگ- به مناسبت روز دختر روزنامه خراسان به سراغ دختران ورزشکار ایرانی مثل خواهران منصوریان، خانم گل فوتسال، دختر باد و ... که در اینستاگرام بیشترین فالوئر را دارند، رفته است. 

از «خواهران منصوریان» و «نجمه خدمتی»  بگیرید تا اولین بانوی  قهرمان موتور ریس ایران و «فرشته کریمی» که هرازچندگاهی هنرنمایی‌هایش با توپ و نمایش تکنیک نابش مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، در فهرست پرهوادارترین ورزشکارهای زن ایرانی هستند که در اینستاگرام صفحه شخصی دارند و فعال‌اند. جالب است بدانید در میان ورزشکاران خانم، بیشترین فعالیت در فضای‌مجازی را می‌توان در صفحه ملی‌پوشان رشته دوومیدانی دید که سهم عمده‌ای در رده‌بندی  داشتن بیشترین دنبال کننده اینستاگرامی در میان ورزشکاران زن ایرانی دارند؛ البته ووشوکاران هم به لطف شهرت خواهران منصوریان در این فهرست حضور چشمگیری دارند. به مناسبت روز دختر در پرونده امروز زندگی‌سلام به بررسی صفحات پربازدید ورزشکاران دختر ایرانی در اینستاگرام پرداختیم. شایان ذکر است در این فهرست فقط ورزشکارانی مدنظر هستند که زیر پرچم کشورمان قرار دارند و در مسابقات مختلف بین‌المللی و معتبر حضور داشتند یا کسب مدال کردند.

 

 

شهربانو، بالاتر از الهه و سهیلا!

نام: شهربانو منصوریان

رشته ورزشی: ووشو

تعداد فالوئر: 285 هزار

 

شهربانو منصوریان، 34 ساله و اهل اصفهان است. او حدود ۲۰ سال است که در رشته‌های رزمی فعالیت دارد و تا به حال افتخارات زیادی را به همراه دو خواهر دیگرش در ووشو به دست آورده است. شهربانو از ۹ سالگی به ورزش‌های رزمی علاقه مند شده و علاوه بر ووشو در رشته کونگ‌فو نیز فعالیت داشته است. این ورزشکار پرطرفدار اینستاگرامی، 5 مدال طلای جهانی، یک مدال طلای جام‌جهانی، یک نشان طلای آسیا و همچنین چندین قهرمانی کشوری در رشته ووشو بخش ساندا به دست آورده است. شایان ذکر است که الهه و سهیلا منصوریان، خواهران شهربانو و هر سه نابغه ووشوهستند که افتخارات زیادی را در این رشته برای ایران به دست آورده‌اند. یکی از نقاط عطف زندگی آن‌ها که منجر به بیشتر شدن محبوبیت و معروفیت‌شان شده، حضور در برنامه ماه‌عسل بود، جایی که از دقایق تلخ و حسرت‌های دوران کودکی‌شان گفتند. همچنین «صفر تا سکو» فیلمی است که سال 95 با محوریت زندگی خواهران منصوریان و مسیر پر پیچ و خم‌شان در دستیابی به موفقیت ساخته شده است. در صفحه شخصی منصوریان علاوه بر پست‌هایی با محوریت تمرینات ورزشی، عکس‌های زیادی از پسرش هم وجود دارد که نشان دهنده علاقه او به خانواده است. پست‌های اخیر او تا 200 هزار لایک هم خورده اما معمولا کامنت زیادی ندارد.

 

 

 

بعد از شهربانو، نوبت الهه است!

نام: الهه منصوریان

رشته ورزشی: ووشو

تعداد فالوئر: 255 هزار

 

الهه منصوریان، یکی دیگر از خواهران افسانه‌ای ووشوی ایران است. خواهرانش وی را تکنیکی‌تر از خودشان می‌دانند و علت ورودشان به صحنه ووشو را حمایت‌های الهه دانسته‌اند. الهه در سال ۲۰۱۰ میلادی، مدال طلای جام‌جهانی سانشوی چین و مدال برنز سانشور در بازی‌های آسیایی گوانگجو را تصاحب کرد. جالب است بدانید که مشاهده فیلم‌های بروسلی سبب شده وی با ورزش رزمی آشنا شود و به رشته ووشو علاقه پیدا کند و از صفر تا صد این مسیر را با موفقیت طی کند. او اولین مدال طلای بانوان ایران در ووشوی قهرمانی جهان را در مسابقه‌ای بر گردن انداخت که در اواسط آن، گونه و بینی اش بر اثر ضربه حریف، دچار شکستگی و خون‌ریزی داخلی شد و عملا لحظاتی از مسابقه را با یک چشم و با درد پشت سر گذاشت اما دست از مبارزه نکشید تا قهرمانی جهان را به دست آورد. بیشتر پست‌های اینستاگرامی این ورزشکار زن ایرانی، تصاویر تمرینات ورزشی است که کمتر از 30 هزار لایک می‌خورد.

 

 

 

 آخرین نفر از خواهران منصوریان 

نام: سهیلا منصوریان

رشته ورزشی:  ووشو

تعداد فالوئر: 217 هزار

 

خواهر کوچک‌تر خانواده منصوریان که به اندازه دو خواهر بزرگ‌ترش در میادین جهانی و آسیایی مدال کسب نکرده، با 217 هزار دنبال کننده نفر سوم فهرست پرطرفدارترین ورزشکاران زن ایرانی در اینستاگرام است. سهیلا منصوریان که حتی گاهی اوقات مجبور شده در مسابقات مقابل خواهران خود بایستد، امیدوار است در سال‌های آینده کارنامه افتخاراتش را مثل دو خواهر بزرگ‌ترش، پربارتر و خیره کننده‌تر کند. در بین پست‌های اینستاگرامی این خواهر بر خلاف دو خواهر بزرگ‌ترش، کمتر عکس‌هایی از حضورش در بین اعضای خانواده دیده می‌شود ولی از هر حرکت تمرینی‌اش، چندین  ویدئو و عکس دیده می‌شود.

 

 

 

من هم دختر باد هستم

نام: مریم طوسی

رشته ورزشی:  دوی سرعت

تعداد فالوئر: 209 هزار

 

یکی از دونده‌های زن ایرانی که دنبال کنندگان زیادی در اینستاگرام دارد، مریم طوسی است. طوسی رکورددار دوهای ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر زنان ایران است. دو مدال طلای قهرمانی داخل سالن آسیا در دوی ۴۰۰ متر و سه مدال برنز در دوهای ۴ در ۴۰۰ متر امدادی و ۶۰ متر ستارگان آسیا را به‌دست آورده و بهترین ورزشکار و بهترین ورزشکار اخلاق سال 92 است. بیشتر پست‌های این ورزشکار که گاهی تا 100 هزار لایک هم می‌خورد، نشان دهنده آمادگی بالای جسمانی اوست. شایان ذکر است که مریم طوسی هم  به دختر باد معروف است و در بیو اینستاگرامش هم به این نکته اشاره کرده است.

 

 

 

 بانوی قهرمان موتور ریس ایران

نام: بهناز شفیعی

رشته ورزشی:  موتورسواری

تعداد فالوئر: 205 هزار

 

بهناز شفیعی، 31 ساله،  تابستان ۹۴ به عنوان اولین و تنها زن موتورسوار، توانست مجوز ورود به پیست استاندارد آزادی را به همراه آقایان دریافت کند و دوره‌های حرفه‌ای موتور ریس را بگذراند و تنها گواهی نامه موتورسواری حرفه‌ای بانوان را از فدراسیون ایران دریافت کند. او در ۱۵ بهمن سال ۹۵ به عنوان مسئول  کمیته موتور ریس بانوان استان البرز اولین مسابقه رسمی موتور ریس بانوان را برگزار و در آن مسابقه مقام قهرمانی را کسب کرد. این را هم بدانید که بهناز در فیلم آذر مربی آموزش موتورسواری نیکی کریمی و بدلکار او بود. موتور، جزئی ثابت و جدانشدنی از بیشتر پست‌های صفحه شخصی این ورزشکار زن است که بین 20 تا 30 هزار لایک می‌خورد.

 

 

 

 

 تکنیک همه کریمی‌ها خیره کننده است!

نام: فرشته کریمی

رشته ورزشی: فوتسال

تعداد فالوئر: 195 هزار

 

شاید تصور می شد که باید یک فوتبالیست زن در رده اول تا سوم پرطرفدارترین ورزشکاران زن اینستاگرامی باشد اما این‌طور نیست و رده ششم به یک ورزشکار این رشته اختصاص داده شده است. فرشته کریمی متولد ۱۷ بهمن ماه 67 در محله نازی‌آباد تهران است. او یکی از ملی‌پوشان تیم ملی فوتسال زنان ایران و از ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان جهان(به انتخاب سایت فوتسال پلنت) در سال ۲۰۱۳ بوده است. ویدئوهای منتشر شده از گلزنی‌های او در شبکه‌های اجتماعی ثابت می‌کند که همچون علی کریمی، یک جادوگر به تمام معناست! این بازیکن به همراه تیم ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ با برتری یک بر صفر برابر تیم ژاپن قهرمان آسیا شد  و عنوان خانم گلی هم به کریمی رسید. بیشتر پست‌های اینستاگرامی این ورزشکار زن، ویدئوهایی از لحظات به ثمر رسیدن گل توسط اوست که نشان دهنده شم بالای گلزنی در کریمی است.

 

 

 

 

اولین دختر راه‌یافته به مسابقات جهانی دوومیدانی

نام: مریم محبی

رشته ورزشی: دوی سرعت

تعداد فالوئر: 195 هزار

 

 مریم محبی  متولد ششم بهمن 78 است و کسب بیش از 45 مدال داخلی و خارجی در رقابت‌های مختلف دوومیدانی،‌ کارنامه درخشانی است که با اضافه شدن مدال‌های نقره و برنز مسابقات آسیایی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. او درباره رمز موفقیت اش گفته: «از 9 سالگی توسط معلم ورزش سوم دبستانم استعدادیابی و وارد این رشته شدم و بعد از آن وقتی خانواده دیدند خودم علاقه دارم، حمایتم کردند.» واضح است که استعدادیابی به موقع و حمایت خانواده، زمینه‌های اتفاقی هیجان‌انگیز و رکوردشکنی را برایش فراهم کرد و توانست اولین دختر راه‌یافته به مسابقات جهانی در طول تاریخ دوومیدانی ایران شود. بیشتر پست های اینستاگرامی این ورزشکار زن ایرانی که بین 30 تا 40 هزار لایک می‌خورد، مربوط به لحظات کسب مدال و تمرینات ورزشی است که سخت و طاقت فرسا به نظر می‌رسد.

 

 

 

 اولین و تنها زن مدال‌آور تالوی ایرانی 

نام: زهرا کیانی

رشته ورزشی:  تالو

تعداد فالوئر: 168 هزار

 

زهرا کیانی 20 ساله، اهل استان چهارمحال و بختیاری و ساکن اصفهان است. او از ۶ سالگی ژیمناستیک کار می‌کرده و در آن زمان هم قهرمان قهرمانان استان چهارمحال و بختیاری بوده اما بعدتر در ۸ سالگی هنگام اجرای حرکت وارو یکی از دستانش از دو ناحیه شکسته و این آسیب باعث شده  دو ماه خانه نشین شود و به طور کلی از رشته ژیمناستیک فاصله بگیرد. اما این فاصله دیری نپایید و شاید اصلا لازم بود تا او به طور خیلی اتفاقی وارد رشته ووشو شود و امروز برایمان افتخار آفرینی کند.  وی نخستین بانوی تالوکار ایرانی است که در بخش تالو در رده سنی بزرگ سالان به مدال جهانی دست یافته ‌است. پست‌های اینستاگرامی این ورزشکار زن بر خلاف بقیه اعضای این فهرست، بیشتر از لحظات اوقات فراغت و سرگرمی‌هایش است و کمتر عکسی از لحظات تمرین‌های ورزشی‌اش به چشم می‌خورد.

 

 

 

 سریع و تند مثل فصیحی

نام: فرزانه فصیحی

رشته ورزشی:  دوی سرعت

تعداد فالوئر: 122 هزار

 

فرزانه فصیحی  که  در سال‌های اخیر به عنوان رکورددار دوی سرعت ایران نامش را بر سر زبان‌ها انداخته، در ماه‌های پایانی سال ۹۸ توانست ۳ بار رکورد ملی ۶۰ متر ایران را بهبود ببخشد. فصیحی متولد 13 دی‌ 71 در اصفهان است و در گفت‌و‌گویی که با زندگی‌سلام در روزهای پایانی سال گذشته داشت، درباره رموز موفقیت اش گفته بود: «هدف؛ داشتن هدف، مهم‌ترین عاملی بود که خسته بشوم، شکست بخورم، ناامید بشوم اما دست از تلاش برندارم. هدفم هم در مرحله اول، شکستن چندین و چندباره رکورد ایران، سپس ورودی قهرمانی آسیا، بعدش ورودی قهرمانی جهان و دست آخر هم، حضور در المپیک است. رویای هر ورزشکاری رسیدن به المپیک است. البته  به نظر من رویا سقف ندارد و من هم سقفی برای رویاهای خودم در نظر نمی‌گیرم». بیشتر پست‌های اینستاگرامی این ورزشکار زن هم از لحظات تمرین، اوقات فراغت، حضورش در خیابان‌ها و ... است و لایک‌هایش هم معمولا به 5 هزار نمی‌رسد. 

 

 

 

رکورددار  بین جوانان

نام: نجمه خدمتی

رشته ورزشی:   تیراندازی

تعداد فالوئر: 113 هزار

 

خدمتی متولد ۲۰ خرداد 75 در بیرجند و عضو تیم‌ملی تیراندازی زنان ایران است. وی در مسابقات تیراندازی جام‌جهانی و کسب سهمیه المپیک با حضور ۵۸۸ ورزشکار از ۶۷ کشور جهان توانست نخستین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ را برای ایران به دست بیاورد. خدمتی با کسب نشان طلای تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در اینچئون کره‌جنوبی، نخستین طلا آور ایران در این بازی‌ها لقب گرفت. از دیگر افتخارات خدمتی این است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ رکورددار حضور در فینالِ جوانان جهان بوده است. پست‌های اینستاگرامی او نشان می‌دهد که این روزها کمتر تمرین می‌کند و بیشتر، خودش را به سرگرمی مشغول ساخته است!

 

 

 

 

 تنها لژیونر کاراته‌کار

نام: حمیده عباسعلی

رشته ورزشی: کاراته

تعداد فالوئر: 76 هزار

 

بعید است اسمی از ورزش کاراته بیاید و حرفی از حمیده عباسعلی نباشد. حمیده در کودکی علاقه‌ای به کاراته نداشته و تنها به اصرار مادرش به همراه خواهر بزرگ‌تر خود در باشگاه نزدیک خانه‌شان در شهر‌ری ثبت نام کرده است. عباسعلی از سال ۲۰۱۱ تاکنون، ۴ مدال طلا، یک نقره و دو برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و با درخشش در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون مدال طلای این بازی‌ها را به دست آورده است. در ضمن، عباسعلی اولین و تنها لژیونر کاراته‌کار زن ایرانی است و در تیم‌های الیرموک کویت و الهلال امارات حضور داشته است. پست‌های اخیر اینستاگرامی او نشان دهنده حضور در جمع های خیریه برای کمک به نیازمندان در این روزهای کرونایی است و تمرین هایی که با پشتکار ادامه می دهد تا در المپیک آینده بدرخشد.

 

 

 

 

اولین مدال‌آور پارالمپیکی ایران

نام:  زهرا نعمتی

رشته ورزشی:   تیراندازی با کمان

تعداد فالوئر: 48 هزار

 

اولین مدال ورزش زنان ایران در پارالمپیک با طلای زهرا نعمتی در بازی‌های ۲۰۱۲ لندن رقم خورد. او چهارسال بعد به عنوان پرچمدار کاروان ایران اولین ورزشکار با معلولیت جسمی بود که در المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشت. زهرا نعمتی که در کرمان به دنیا آمده است ورزش خود را از ۱۲ سالگی با تکواندو شروع کرد و به تیم ملی راه یافت اما در سال 83 پس از تصادف به اجبار ویلچرنشین شد و از ورزش دوری کرد. او سپس به تیروکمان روی آورد و تنها شش ماه بعد با قهرمانی در کشور به تیم ملی راه یافت. شایان ذکر است که بیشتر پست‌های این ورزشکار زن از لحظات تمریناتش است که تا 30 هزار لایک هم می‌خورد.

 

 

 

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

ارمی هستم با افتخار

1400/04/21

عالین واقعا باعث افتخارکشور و مخصوصا بانوان هستن و من از اینکه دریک اب و خاک با این بزرگان بزرگ شدم افتخار میکنم همیشه موفق و پاینده باشیدعزیزان فایتینگ

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده