۱۵ میان‌وعده که به کاهش وزن کمک می‌کند

۱۵ میان‌وعده که به کاهش وزن کمک می‌کند

«ما غذاخور نیستیم، ولی آت و آشغال خوریم!» این محاوره ساده بسیاری از افرادی است که اضافه وزن دارند. میانوعده سالم می‌تواند بسیاری از نیاز‌های ما به ویتامین‌ها را هم تأمین کند. اما شاید ما همیشه یک بیسکوییت انتخاب کنیم و یا یک بستنی نسبتاً پرکالری. اما در عوض یک میان‌وعده سالم و در عین حال لذیذ می‌تواند....

 

 در طول وعده‌های غذایی گرسنه می‌شویم و ممکن است انتخاب‌هایی بکنیم که وزن ما را زیاد کند. می‌گوییم: «ما غذاخور نیستیم، ولی آت و آشغال خوریم!» این محاوره ساده بسیاری از افرادی است که اضافه وزن دارند. میانوعده سالم می‌تواند بسیاری از نیاز‌های ما به ویتامین‌ها را هم تأمین کند. اما شاید ما همیشه یک بیسکوییت انتخاب کنیم و یا یک شکلات نسبتاً پرکالری. اما در عوض یک میان‌وعده سالم و در عین حال لذیذ می‌تواند کاهش وزن را هم به همراه داشته باشد.

مواد غذایی که در ادامه به آن می‌پردازیم، تأثیر زیادی در کاهش وزن ما دارد؛ بنابراین می‌توانیم از این خوراکی‌های خوشمزه سالم استفاده کنیم که وزنمان را کاهش دهیم:

 

 

۱. برش‌های خیار با حمص

خیار و هوموس به خوبی کنار هم می‌نشینند. خیار حاوی cucurbitacin e ترکیبی است که ممکن است دارای اثرات ضد سرطانی باشد. حمص نیز از نخود، روغن زیتون، سیر و ارده درست شده است که باعث کاهش التهاب است و ممکن است در سلامت قلب موثر باشد. یک فنجان خیار و ۱۰۰ گرم حمص تقریبا ۱۸۰ کالری دارد.

 

 

۲. تخم مرغ و نان تست

اگر ترجیح می‌دهید گزینه‌ای سنتی‌تر داشته باشید، یک تکه نان تست با تخم مرغ آب‌پز یک میانوعده سلامت کوچک است. نگران کلسترول نباشید، زیرا یک عدد تخم‌مرغ در روز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش نمی‌دهد.

 

 

 

 

۳. پودینگ چیا

دانه‌های چیا پر از فیبر است ودر همه رژیم‌های غذایی از جمله رژیم‌های گیاهی و کتوژنیک قرار دارد. آن‌ها همچنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب کمک می‌کنند. اگرچه آن‌ها عطر و طعم زیادی ندارند، دانه‌های چیا هنگام خیس شدن در مایع، یک قوام ژله مانند ایجاد می‌کنند. این میان وعده کمتر از ۲۰۰ کالری دارد:

 

* ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) دانه چیا

* ۱/۳ فنجان (۸۰ میلی لیتر) آب

* ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) پودر کاکائو

* ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) کره بادام زمینی

* در صورت تمایل یک استویا یا شیرین کننده دیگر

 

 

۴. جو دوسر

جو فقط برای صبحانه نیست و جزء اصلی از میان وعده‌ها هستند. همچنین جوی دو سر شما را تا شام سیر نگه می‌دارد. افرادی که بلغور جوی دوسر فوری می‌خورند، گرسنگی کمتری دارند و در مقایسه با افرادی که جوی دو سر مصرف نمی‌کنند، کالری کمتری در وعده غذایی بعد میل می‌کردند.

 

 

۵. سیب و کره بادام زمینی

اگر می‌خواهید شیرینی بخورید، هیچ میان وعده‌ای بهتر از میوه وجود ندارد. مطالعات نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی سرشار از میوه مانند سیب و گلابی به کاهش وزن طولانی مدت کمک می‌کنند. برای یک ترکیب غنی از فیبر، چربی و پروتئین، یک قاشق مرباخوری کره بادام زمینی هم با سیب میل کنید.

 

 

۶. بادام درختی

رژیم‌های غذایی با بادام نشان داده است که به افراد در کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند؛ بنابراین آن‌ها را در ماست یا ساده مصرف کنید.

 

 

 

۷. آووکادو

اسید‌های چرب و فیبر موجود در آووکادو شما را در مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. براساس یک مطالعه از سال ۲۰۱۳، مصرف‌کنندگان آووکادو وزن کمتری داشتند و شاخص توده بدنی پایینی داشتند.

 

 

۸. کلم بروکسل

کلم بروکسل میان وعده خوبی است که احتمالاً نمی‌خورید. این کلم را با روغن زیتون و نمک داخل فر بفرستید یا روی گاز بپزید. کپسایسین موجود در فلفل باعث ایجاد سیری طولانی مدت می‌شود.

 

 

۹. ماست یونانی

ماست یونانی یک گزینه عالی است: نصف فنجان از ماست یونانی پر از پروبیوتیک، کلسیم و ۱۲ گرم پروتئین است. از ماست‌هایی که قند اضافه شده دارند پرهیز کنید. ماست ساده یونانی را بخرید و با میوه و آجیل تازه اضافه کنید.

 

 

۱۰. نخود

نخود یکی از سالم‌ترین حبوبات است که می‌توانید بخورید. یک فنجان نخود ۱۸ گرم پروتئین را در اختیار شما قرار می‌دهد و شامل هر اسید آمینه لازم برای رشد ماهیچه‌ها است.

 

 

۱۱. موزارلا و گوجه فرنگی

سالاد کاپریس فقط یک غذای عالی به شمار نمی‌رود، بلکه یک میان وعده آسان برای بعد از ظهر است. این سالاد تنها از دو ماده تشکیل شده است! با نمک، فلفل و کمی روغن زیتون برای تقویت آنتی اکسیدان‌ها و چربی سالم موزارلا و گوجه‌فرنگی را به یک میانوعده غنی تبدیل کنید.

 

 

 

۱۲. انواع توت‌ها

انواع توت‌ها مانند انواع زغال‌اخته، تمشک و توت فرنگی برای رژیم‌های غذایی مناسب هستند. آن‌ها کالری کمی دارند و دارای فیبر و همچنین ویتامین و مواد معدنی هستند.

 

 

۱۳. کلم بروکلی

یک وعده غذایی کلم بروکلی حاوی تقریبا ۴ گرم فیبر برای پر کردن معده شما است. کلم بروکلی سرشار از ویتامین است و در عین حال کالری بسیار کمی دارد که برای میانوعده بسیار مناسب است.

 

 

۱۴. موز، درست کردن چیپس موز

موز سرشار از پتاسیم است که برای عملکرد عضلات، عصب و مغز بسیار مهم است. موز در هر وعده سه گرم فیبر دارد. موز همچنین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. اگر به میان وعده‌ای نیاز دارید که بدون چربی باشد، موز را ورقه ورقه کنید و آن را خشک کنید. سعی کنید نازک برش بدهید تا حالت چیپسی داشته باشد. همچنین می‌توانید از فر استفاده کنید.

 

 

 

 

۱۵. اسموتی

اسموتی یک میان وعده آسان و خوشمزه است. میوه‌ها و سبزیجات فیبر زیادی دارند، به شما در سیر ماندن کامل کمک می‌کنند. 

 

 

بیشتر بخوانید: سه نوشیدنی تابستانی که جگرتان را حال می‌آورد

 

 

 

منبع: ایرنا

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

تارنماگستر

تازه‌ترین‌ها

جدیدترین مدل های طراحی ناخن در سال 2021 و 99

جدیدترین مدل های طراحی ناخن در سال 2021 و 99

گریم متفاوت آتنه فقیه نصیری در

گریم متفاوت آتنه فقیه نصیری در "خانه ماهرخ

شیوه‌ها‌ی نشان دادنِ اعتمادبنفس با زبان بدن

شیوه‌ها‌ی نشان دادنِ اعتمادبنفس با زبان بدن

بررسی ظروفِ فلزی در جذبِ فلزات به بدن

بررسی ظروفِ فلزی در جذبِ فلزات به بدن

بی‌محلی توهین آمیز هنرمندان به خواننده مشهور رپ

بی‌محلی توهین آمیز هنرمندان به خواننده مشهور رپ

خاطره خنده دار شهاب حسینی از جواد عزتی

خاطره خنده دار شهاب حسینی از جواد عزتی

مجری گری صابر ابر در سال 83 را ببینید/ بازیگر قورباغه وقتی هنوز معروف نبود

مجری گری صابر ابر در سال 83 را ببینید/ بازیگر قورباغه وقتی هنوز معروف نبود

پشت صحنه آقازاده؛ نشان دادن عکس های خصوصی راضیه به حامد

پشت صحنه آقازاده؛ نشان دادن عکس های خصوصی راضیه به حامد

نگاهی به استایل ترانه علیدوستی؛ مینیمال و جذاب

نگاهی به استایل ترانه علیدوستی؛ مینیمال و جذاب

دیدار با الهام کردا بازیگر نقش مهناز در سریال «ملکه گدایان»

دیدار با الهام کردا بازیگر نقش مهناز در سریال «ملکه گدایان»

سینا مهراد: استاد همایون شجریان یعنی آقازاده خوب

سینا مهراد: استاد همایون شجریان یعنی آقازاده خوب

پشیمانی ریحانه پارسا از مسخره کردن حامد بهداد+ فیلم/ یه اشتباهی کردم سر همین حتی به غلط

پشیمانی ریحانه پارسا از مسخره کردن حامد بهداد+ فیلم/ یه اشتباهی کردم سر همین حتی به غلط

دیدار با آناهیتا افشار بازیگر سریال قورباغه

دیدار با آناهیتا افشار بازیگر سریال قورباغه

شهروز دل‌افكار از تجربه بازى در قورباغه و واکنش های مردم مى‌گوید

شهروز دل‌افكار از تجربه بازى در قورباغه و واکنش های مردم مى‌گوید

شیک ترین استایل مردانه در سال 2021؛ ترندهای مردانه سال 2021 را بشناسید

شیک ترین استایل مردانه در سال 2021؛ ترندهای مردانه سال 2021 را بشناسید

سکانسی از فیلم

سکانسی از فیلم "شب برهنه" با بازی شادمهر و سینا مهراد

کوفته مرغ را با این دستور تهیه کنید؛ غذایی متفاوت و جذاب

کوفته مرغ را با این دستور تهیه کنید؛ غذایی متفاوت و جذاب

رامین حیدری فاروقی در کنار همسرش رویا نونهالی روی صندلی داوری/ چرا با آریا بحث می‌کنی+ فیلم

رامین حیدری فاروقی در کنار همسرش رویا نونهالی روی صندلی داوری/ چرا با آریا بحث می‌کنی+ فیلم

بیوگرافی کامل شهروز دل افکار بازیگر نقش جواد در سریال قورباغه

بیوگرافی کامل شهروز دل افکار بازیگر نقش جواد در سریال قورباغه

تصویر عاشقانه ای  از   نصرالله رادش در کنار همسرش

تصویر عاشقانه ای از نصرالله رادش در کنار همسرش

اکوبریک چیست و چه کاربردی دارد؟ قدمی برای نزدیک تر شدن به طبیعت

اکوبریک چیست و چه کاربردی دارد؟ قدمی برای نزدیک تر شدن به طبیعت

12 قانون آداب و معاشرت که اگر آنها را بشناسید مانند یک فرد سلطنتی به نظر خواهید رسید

12 قانون آداب و معاشرت که اگر آنها را بشناسید مانند یک فرد سلطنتی به نظر خواهید رسید

سکانسی خنده دار از سریال باخانمان؛ شما زن نیستی جذابیت‌های ما رو کشف کنی

سکانسی خنده دار از سریال باخانمان؛ شما زن نیستی جذابیت‌های ما رو کشف کنی

تاثیر استرس بر ریزش مو؛ هورمون‌هایی که باعث ریزش بیشتر مو می‌شوند و مواد غذایی کنترل کننده ریزش موی سر

تاثیر استرس بر ریزش مو؛ هورمون‌هایی که باعث ریزش بیشتر مو می‌شوند و مواد غذایی کنترل کننده ریزش موی سر

گریم متفاوت امیر کاظمی در سریال باخانمان

گریم متفاوت امیر کاظمی در سریال باخانمان