janbebe
مهارت های نرم، 14 ویژگی مهم در شما، که کارفرمایان به آن اهمیت می دهند

مهارت های نرم، 14 ویژگی مهم در شما، که کارفرمایان به آن اهمیت می دهند

یک کارفرما، مدیر، گرداننده‌ی مجموعه یا حتی مربی یک تیم به خصوصیاتی در افراد زیر دست خود اهمیت می‌دهد که شاید از نظرِ افراد زیر درست یا کارمندان پنهان باشد. افرادی که در محیط کار به دنبال افزایش مهارت فنی خود هستند، باید در نظر داشته باشند که مسائل مهمتری از نگاه مدیران وجود دارد که شاید بر شما پوشیده باشد

بخارمگ- مهارت های حرفه ای مهم هستند ، اما اشتباه نکنید. این خصوصیات شخصی است که نشان می دهد شما در کار موفق هستید یا نه.

به ویژگی ها و خصوصیات شخصی در محیط کار، مهارت های نرم گفته می شود. بعنوان مثال مهارت گوش دادن و یادگیری، وقت شناسی و ورود و خروج به موقع یا نوع رفتار با سایر همکاران را باید از مهارت های نرم بحساب آورد که دو سوم مدیران بیشترین تقاضا را در افرادی با توانایی های نرم دارند. با این استلال که یک توانایی سخت افزاری مانند کد نویسی را می شود در مدت زمان معلومی به فردی آموزش داد، اما خصوصیاتی مثل اینکه  چگونه صبور تر باشید، فراتر از آموزش و یاد دهی است. 

 

 

1- صداقت

از قدیم هم شنیده ایم که بهترین سیاست، صداقت است. برای کار تیمی مهمترین مساله صادق بودن با سایر اعضا است. بنیان و پایه کار تیمی. قطعاً اگر شما در کار خود صادق نباشید، مواجه شدن با آمار و ارقامی مانند فروش و مشتریان، اختلال در کار شما را شفاف خواهد کرد. علاوه بر این راستگویی یا پنهان کاری در محیط کار امری مُسری است. مثلاً اگر دیگران ببینند که در تیم، شما در کار خود کوتاهی می کنید، احتمالاً آنها نیز چنین رفتاری را از خود نشان خواهند داد.

در پاسخ به این سوال که چگونه صادق باشیم؟ باید گفت که در برنامه ها گزارش های خود پیش‌قدم باشید، در پرسش ها و مصاحبه ها از بیان اینکه معدلِ مدرک تحصیلی بالایی ندارید یا از محل کار قبلی اخراج شده اید واهمه ای نداشته باشید. زیرا کارفرمایان متوجه خواهند شد.

 

2- شکوفایی 

مترقی بودن و مِیل به پیشرفت، که بعضی افراد آنرا با رفتار های چیپ و کوته فکرانه اشتباه می گیرند. بعنوان مثال یک فرد چیپ یک آبنبات را بخاط اینکه حراج شده است خریداری می کند، ولی یک فرد باهوش آن را نمی‌خرد، چون می داند که به آن احتیاجی ندارد، یا یک مورد بهتر برای معامله پیدا می کند. کارفرمایان می خواهند افرادی را استخدام کنند که روش های مقرون به صرفه ای برای انجام کارها برای شرکت پیدا کنند.
نحوه نشان دادن پیشرفت
تا آنجا که می توانید در مورد راههای پس انداز پول شرکت بیاموزید. اصطلاحات «خرید گروهی» یا «مذاکره در مورد مذاکره» را درک کنید و ایده هایی در مورد نحوه یافتن فروشندگان مقرون به صرفه داشته باشید. لازم نیست در طول انجام این کار به دیگران گزارش ویژه بدهید، اما با درک خود در مورد گزینه های مختلف ، آنها را شگفت زده کنید.

 

3- مسئولیت

اگر شما برای انجام یک کار استخدام شده اید، پس این کار به عهده شماست. این مساله خودرا در بحران هایی مثل ویروس کرونا بیشتر نشان می‌دهد. اینکه فرهنگِ انجام یک کار را بصورت از راه دور، پیدا کرده و کنترل اوضاع را در دست بگیریم. در اینطور موارد، شما به مدیرتان نشان می دهید که تا چه اندازه قابل اطمینان هستید.

 

 

4- تیزهوشی در فناوری

کارفرمایان کسی را می خواهند که دنیای جدیدی را که کسب و کارها باید در آن فعالیت و رشد کنند را درک کند. درک راههای جدید برای برقراری ارتباط و سازماندهی امور می تواند کارفرما را تحت تأثیر قرار دهد. 


چگونگی نشان دادن فنآوری و تیزهوشی
گزارش هایی که تهیه می کنید را  برای آنها از طریق ایمیل انجام دهید. برای سرعت بخشیدن به راندمان کار خود از برنامه های درون سازمانی بهترین استفاده را داشته باشید. مثلاً این که شما در پایان متن های خود امضاء سازمانی داشته باشید، و آنها را شخصی سازس کنید، تاثیر بصری دارد. چیزی شبیه به این می تواند شما را در مقابل سایرین متمایز قرار دهد , و باعث دیده شدنِ بیشتر کارتان باشد.

 

 

5- همدلی


این ویژگی شخصی مربوط به این است که بتوانید با کفشِ دیگران راه بروید. مهم نیست که نقش حرفه ای شما باشد ، باید بتوانید به عنوان جزئی از مجموعه با اعضای تیم خود ارتباط صحیح برقرار کنید. با ابراز همدردی در یک مورد استرس زا در آن مشترک شوید. به اتفاق های خوبی که برای یکی از اعضای گروه افتاده است واکنش مثبت نشان داده و ابراز خوشحالی کنید.

6- جامعه‌پذیری

بعضی از جایگاه های شغلی احتیاج به روابط اجنماعی بسیار قوی تری دارد. فروشندگان اگر می خواهند ذهنی آینده‌نگر داشته باشند، باید اجتماعی باشند. اما تا حدی این ویژگی شخصی برای همه افراد در مشاغل مختلف هم مهم است حتی برنامه نویسان و مهندسان باید با در کنار هم بودن حس خوشایندی داشته باشند. برای اینکه جامعه‌پذیر تر نشان دهیم باید در مکالمه های خود با افراد در عین راحتی، مسلط به گفتگو باشیم. حتی با افراد درونگرا هم به شکلی که احساس راحتی کنند صحبت کنید. اصول آداب معاشرت را در زندگی کاری و حرفه ای خود به اجرا در بیاورید.

 

 

7- انعطاف پذیری

در تجارت همه چیز به سرعت تغییر می کند. گذشته از شیوع بیماری کرونا، ممکن است مشتری نظر خود را تغییر دهد. یا منابع و خطوط تامین دچار شوک و تغییر ناگهانی شود. پس انعطاف پذیری بسیار مهم است.

نحوه نشان دادن انعطاف پذیری
در مقابل تغییرات مقاوت نکنید. تغییرات غیر منتظره را به عنوان فرصت و نه بعنوان بحران قبول کنید. برنامه خود را بطور دوره ای تغییر دهید: اگر به طور معمول در طول زمان ناهار به کارهای دیگری می پردازید در راندمان کار شما تاثیرات متفاوتی می تواند داشته باشد.

 

8- وفاداری

وفاداری یک ویژگی شخصی و مربوط به استقامت است که تقریاً هر کارفرمایی به دنبال آن است. هر کار فرمایی به کسی که خود را جزئی جدا نشدنی از مجموعه بداند اهمیت می دهد و غالباً وفاداری با افزایش پاداش و ارتقا همراه می شود.
این ویژگی به تعهدات بلند مدت شما در گذشته تاکید دارد. یکی از دلایلی که بیشتر کارفرمایان فارغ التحصیلان دانشگاه را ترجیح می دهند این است که نشان می دهد شما می توانید برای چهار سال با یک برنامه مشخص کنار آمده و حرکت کنید.

 

 

9- کنجکاوی

از نظر علم اقتصاد، کارکنان باید فراگیر باشند. افراد دارای حس کنجکاوی، به طیف گسترده ای از موضوعات علاقه‌مند هستند و می توانند همزمان و همگام با بسیاری از آنها حرکت کنند. در مورد بسیاری از مسائل با همکاران خود گفتگو کنید و در مباحثه های آنها شرکت کنید. به مرور زمان شما آگاهی های میان‌رشته ای را در مورد شغل خود پیدا خواهید کرد که این امر مستقیماً در ارتقای شغلی شما موثر خواهد بود.

 

10- مثبت بودن

کار نمی تواند برای ما همیشه دلپذیر و شیرین باشد. به همین دلیل مثبت بودنِ خود ما همیشه مهم است. اگر در حفره های منفی آن گیر کنید و بدبینی داشته باشید، دیگران را هم نسبت به تیم تحریک خواهید کرد. خوشحالی و شادی جعلی نیست، تقلبی نیست، اما شما تلاش کنید که روکشی درخشنده و طلایی را روی چیزهایی که می‌بینید بکشید. اگر در زمانی در مصاحبه شغلی از شکستی که خورده اید سوال شد، آنچه را که از آن شکست بعنوان تجربه بدست آورده اید را بیان کنید.

و حتما لبخند بزنید: یک رفتار شاد باعث می شود دیگر افراد بخواهند در کنار شما باشند.

 

 

11- اصالت

از بین تمام خصوصیات شخصی موجود در این لیست، اصالت ممکن است دشوارترین تعریف را داشته باشد. این در مورد واقعی بودن شخص مهم است. اینکه  آنچه شما بیان می کنید با اینکه واقعاً در مورد یک وضعیت چه احساسی دارید مطابقت دارد یا خیر.


نحوه اثبات اصالت
برعکس، بهترین راه برای نشان دادن اصالت این است که سعی نکنید آن را نشان دهید. فقط خودتان باشید: اگر روز خوبی دارید، اجازه دهید این نمایش را نشان دهد. و اگر فقط سعی می کنید یک روزِ کاری را به پایان برسانید، بدانید که اشکالی ندارد که از این موضوع ناراحت شوید.

 

12- سخاوت

 سخاوت، دنیای اطراف شما را گرم تر می کند، که همه از آن استقبال می کنند. اگر به کارما اعتقاد دارید و می‌دانید که سخاوت به همه روش‌هایی که نمی توانید ببینید به شما باز می گردد، پس دریغ نکنید.
سخاوت به معنای هدیه دادن نیست. هرچند که سورپرایز کردنِ کسی هم هیچ ضرری ندارد. با چیزهایی مانند تعریف کردن یا بازخورد نشان دادن(مثبت) نیز می توانید سخاوتمند باشید.

 

 

13- شفافیت

شفافیت شبیه صداقت است ، اما یک چین و چروک مهم در این تعریف وجود دارد که این ویژگی شخصی را متمایز می کند. کار با شفافیت به این معنی است که به اعضای تیم خود اجازه می دهید خوب ، بد و زشت را ببینند. بیشتر از اینکه بخواهید حقیقت را بازگو کنید، بطور کلی و طبیعی، باز رفتار کنید.
برای شفاف بودن در مصاحبه های شغلی، اطلاعات را داوطلبانه به مصاحبه کننده بدهید که چگونه می تواند با کارفرمایان قبلی‌تان تماس بگیرد. حتی در مواردی می توانید از ریز نمرات خود در مدرک تحصیلی هم صحبت کنید.

 

14- سخت کوشی

افراد دلسوز کارهای خانه خود را انجام می دهند. آنها فقط به جزئیات توجه نمی کنند، بلکه تلاش می کنند تا جزئیات را به درستی بدست بیاوند. این ویژگی شخصی می تواند در همه چیز از نحوه لباس پوشیدن تا نحوه برنامه ریزی روزانه خودرا نشان دهد. تلاش شما علیرغم اینکه ممکن است به نظر خودتان بیهوده باشد یا دیده نشود، در نهایت باید به این نکته توجه کنید جدای از گزارش کاری که خودتان به مدیران‌تان ارائه می دهید، یک نسخه‌ی غیر فیزیکی و نا نوشته از تلاش های شما همیشه در پسِ ذهنِ مدیران شما موجود است.

 

 

در نهایت اینکه
خصوصیات شخصی نمی تواند کمبود مهارت های حرفه ای را پوشش دهد، اما ممکن است با توجه و بکارگیری توانایی ها از میزان اهمیت آنها شگفت زده شوید. بهترین شخص خود شما هستید که به کارفرمایان اجازه می‌دهید در مورد شما قضاوت کنند. در بیشتر مواقع افراد خوب کسانی هستند که شغل های خوبی کسب می کنند.

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده