واکنش کارگردان «پایتخت» به حواشی قسمت آخر پخش شده و مشابهت آن با فیلم همسفر
توضیحات سیروس مقدم درباره سکانس پایانی پایتخت۶ را در فیلم بالا ببینید:
سیروس مقدم در توضیح تشابه سکانس رحمت و نامزدش در ماه عسل با فیلم هایی چون همسفر و در امتداد شب عنوان کرد: هیچ اقدام خلاف شرعی صورت نگرفته بود و بین «رحمت» و زنش سوار بر موتور کیف گذاشته بودیم. در این موضوع زاویه و دریچهای که باز میکنیم باید شوخی و خنده باشد. اگر از دریچه شوخی نگاه کنیم سوءتفاهم هم پیش نمیآید. بارها این مسائل اتفاق افتاده است مثلاً در فصل اول و در برخی سکانسها از تم جیمز باند استفاده کرده بودیم و این به معنای این نبود که میخواهیم ادای دین کنیم به جیمز باند!
در آثار دیگر با گنج قارون هم شوخی شده بود. در فصل های قبلی سریال هم از موسیقی راکی و رمبو و ابراهیم تاتلیس تا خاطره فیلم "قیصر" را هم داشتهایم.
یا در فصل دوم که بحث گنبد و گلدسته در داستان محور بود در بخشهایی از موسیقی از تم یک خواننده قبل انقلابی استفاده کردیم و این بدین معنا نیست که پایتخت هوادار آن فضاست. در «پایتخت ۳» ما برای سکانسهای کشتی نقی و تمریناتش از برخی سکانسهای فیلمهای راکی استفاده کردیم و این به این معنا نیست که طرفدار سیلوراستالونه هستیم! در «پایتخت ۵» هم که با حمایت سازمان اوج و در ترکیه ساخته شد تم موسیقی ابراهیم تاتلیس را پخش کردیم و باز هم به معنای طرفداری از او نبود. همه اینها را باید از زاویه شوخی ببینیم.
مقدم اضافه کرد: در کمدی همانگونه که با سیاست شوخی میشود با فرهنگ قدیم و دیگر موارد هم شوخی میشود.
فرجی نیز در ادامه مثالهای مقدم افزود: در همین پایتخت به زندان درآمدن ارسطو با تم فیلم قیصر شوخی میشود.
ببینید: واکنش بهرام افشاری به کامنت پیترچک
ببینید: محسن تنابنده، مغز متفکر پایتخت است
بخوانید: در قرنطینه ستاره های دنیا چه خبر؟