janbebe
فیلم‌هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند

فیلم‌هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند

منتقدان سینما معمولاً تماشاگران سخت‌پسندی هستند که هر فیلمی را نمی‌پسندند؛ اما فیلم‌هایی هم وجود دارند که در جلب‌نظر جدی‌ترین تماشاگران سینما هم موفق ظاهر می‌شوند.

نمره‌ای که منتقدان برای فیلم درنظر می‌گیرند، معمولاً معیار بهتری برای بررسی جاذبه‌های هنری و سینمایی آن به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین بسیاری از تماشاگران حرفه‌ای سینما نمره منتقدان را معیار جذاب‌تری برای انتخاب فیلم‌هایی که ارزش دیدن دارند نیز می‌دانند. اگرچه منتقدان سینما تماشاگران سخت‌پسندی هستند که سلیقه متفاوتی دارند؛ اما معمولاً به ارزش‌های سینمایی فیلم‌ها هم توجه ویژه‌ای دارند؛ پس می‌توان ادعا کرد که فیلم‌هایی که نمره بیشتری از منتقدان می‌گیرند، احتمالاً عناوین جذاب‌تری هستند. به‌گزارش ایرنا؛ اینجا می‌توانید با آثاری که بالاترین نمره را از منتقدان گرفتند، آشنا شوید؛ عناوینی که با رضایت حداکثری منتقدان سینما همراه بوده‌اند.

اگر نمره منتقدان برای شما هم اهمیت دارد، این فیلم‌ها بیشترین امتیاز را از منتقدان گرفته‌اند

 

His House نمره منتقدان: ۱۰۰ از ۱۰۰

فیلمی که با خشونت حداقلی، ترسی حداکثری را به تماشاگرش منتقل می‌کند و آهسته‌آهسته او را در باتلاق وحشتی روان‌شناختی فرو‌می‌رود. «خانه او» از آن آثار تخیلی در ژانر ترسناک نیست که حتی در تاریکی شب نیز مسخره به‌نظر می‌رسند. این فیلم به‌معنای واقعی کلمه تأثیرگذار و جنون‌آمیز است؛ پس اگر از تماشای فیلم‌های ترسناک روان‌شناختی حس خوبی نمی‌گیرید، شاید بهتر باشد که «خانه او» را تماشا نکنید. بااین‌حال منتقدان این فیلم را دوست دارند.
خلاصه‌داستان: زوجی پناهنده پس‌ازآنکه فرصت پیدا می‌کنند از بحران و جنگ سودان جنوبی بگریزند، در انگلستان ساکن می‌شوند تا طعم زندگی واقعی را بچشند؛ اما آرامش زندگی آن‌ها رفته‌‌رفته به‌هم می‌ریزد؛ چون به‌نظر می‌رسد خانه‌ای که آن‌ها در آن ساکن شده‌اند، توسط نیروهای اهریمنی تسخیر شده است.

 

برترین فیلم های الهام‌بخش و انگیزشی دهه اخیر/ فیلم‌های انگیزشی برتر از سال 2010 تا 2020

 

Farewell Amor نمره منتقدان: ۱۰۰ از ۱۰۰

اکوا مسانگی در سال ۲۰۱۷ فیلم کوتاهی به‌نام «خداحافظ مئو آمور» ساخت که موردتوجه قرار گرفت. او پس از سه‌سال، ایده اصلی فیلم کوتاهش را در شکل‌وشمایل یک اثر بلند سینمایی بازسازی کرد که تماشای آن خالی‌ازلطف نیست. درام او که موردتوجه منتقدان قرار گرفته، زوایای آشکار و پنهانی از پدیده‌هایی مانند مهاجرت، خانواده، عشق و نوع‌دوستی را نمایش می‌دهد. این فیلم، اکران محدودی در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ داشت و یکی از بهترین فیلم‌های درام چندسال‌اخیر لقب می‌گیرد. منتقدان این فیلم را به‌شدت تحسین کرده‌اند و به‌همین‌دلیل بالاترین نمره ممکن را به آن داده‌اند.
خلاصه‌داستان: یک زن آنگولایی پس از 17سال موفق می‌شود که اقامت همسرش برای مهاجرت به ایالات متحده را اخذ؛ و او را دوباره ملاقات کند. آن‌هاکه به‌دلیل فاصله دور برای مدت‌ها از هم دور افتاده بودند، دوباره فرصت آن‌را دارند تا عشق دیرینه خود را پیدا کنند.

 

Wolfwalkers نمره منتقدان: ۹۹ از ۱۰۰

استودیوی ایرلندی «سالون» طی چندسال‌اخیر انیمیشن‌های دوبعدی جذابی را به عاشقان دنیای پویانمایی تقدیم کرده که یکی‌پس‌از‌دیگری موفق‌تر ظاهر شده‌اند. انیمیشن «گرگ‌دونده‌ها» جدیدترین محصول این استودیوی قدرتمند و متفاوت است که در سال گذشته، فرصت اکران محدود را پیدا کرد و پس‌ازآن روی سرویس‌های استریم منتشر شد. این انیمیشن با تصاویری چشم‌نواز و خیره‌کننده، به یکی متفاوت‌ترین و بهترین انیمیشن‌های سال تبدیل شد که تماشای چندباره‌اش خالی‌ازلطف نیست. «گرگ‌دونده‌ها» می‌توانست برنده جایزه بهترین انیمیشن آکادمی اسکار ۲۰۲۰ هم باشد؛ اما درنهایت در یک رقابت نزدیک و جانانه، این جایزه بزرگ را به فیلم «روح» واگذار کرد. این انیمیشن، با دریافت میانگین نمره ۹۹ از تماشاگران موفق شده یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها برای منتقدان سینما باشد.
خلاصه‌داستان: ارباب شهری که کنار یک جنگل بزرگ وجود دارد، تصمیم گرفته همه گرگ‌های جنگلی که در حاشیه شهر ساکن هستند را به‌قتل برساند؛ بنابراین، یک شکارچی ازسوی ارباب شهر انتخاب می‌شود تا برای قتل‌عام گرگ‌ها راهی جنگل حاشیه شهر شود؛ اما دختر او، دختری را در جنگل پیدا می‌کند که روزها طفلی بازیگوش است و شب‌ها به گرگی خطرناک تبدیل می‌شود؛ بنابراین، سؤالی برای دختر شکارچی مطرح می‌شود که آیا همه گرگ‌های جنگل واقعاً گرگ هستند؟

 

How to Train Your Dragon نمره منتقدان: ۹۹ از ۱۰۰

شروع دهه دوم قرن 21 با انیمیشن «تربیت اژدها» شکوهمندانه به‌نظر می‌رسد. داستانی حماسی که با مدرن‌ترین فناوری‌های پویانمایی به‌تصویر کشیده شده و یکی از بهترین روایت‌های شکل‌گرفته توسط استودیوی «دریم‌ورکس» است. «تربیت اژدها» سریال‌های تلویزیونی و دنباله‌های سینمایی متعددی دارد که هیچ‌کدام به‌اندازه فیلم ابتدایی محبوب و جذاب نیستند. شروع جذاب این انیمیشن در کنار شخصیت‌پردازی‌ها خیره‌کننده و خرده‌داستان‌هایی که دارد، آن‌را به یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ تبدیل می‌کند که رضایت تقریباً حداکثری منتقدان را هم به‌همراه داشته است.
خلاصه‌داستان: هیکاپ، یک وایکینگ جوان است. او در سرزمینی زندگی می‌کند که مورد‌حملات مداوم اژدهایان قرار می‌گیرد. اگرچه هم‌وطنان او دائماً با این اژدهایان غول‌پیکر در جنگ هستند؛ اما هیکاپ شانس زیادی برای ارائه توانایی‌هایش ندارد. او پسرکی لاغر و ریزاندام است که موردتوجه خانواده‌اش هم قرار نمی‌گیرد. بااین‌حال، هیکاپ دوست ندارد در‌این‌محدودیت‌ها باقی بماند.

 

My Life as a Courgette نمره منتقدان: ۹۹ از ۱۰

این کارتون ۶۵‌دقیقه‌ای فرانسوی،سوئیسی با یک شخصیت‌پردازی بی‌نظیر و با سرعتی باورنکردنی، به یکی از دل‌نشین‌ترین انیمیشن‌های خمیری کمتردیده‌شده سینما تبدیل می‌شود که درک داستان آن اندکی غم‌انگیز و دشوار به‌نظر می‌رسد. «زندگی من به‌عنوان یک کدو» مانند بیشتر انیمیشن‌های خمیری به‌‌روش «ایست‌حرکتی» ساخته شده و با وجود طراحی ساده و سبکی که دارد، حرف‌ها و مفاهیم بسیاری را مطرح می‌کند. درگیری داستان انیمیشن «زندگی من به‌عنوان یک کدو» با مفاهیم زندگی مدرن و روان‌شناختی به‌حدی جذاب و دوست‌داشتنی‌ست که خاطرات تماشای آن برای مدتی بسیارطولانی در ذهن هر بیننده‌ای باقی می‌ماند. این انیمیشن در ۲۰۱۶ اکران شد و فرصت نامزدی جایزه اسکار را هم پیدا کرد؛ یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما برای منتقدان هنر هفتم هم لقب می‌گیرد.

خلاصه‌داستان: پسرکی غمگین؛ اما احساسی، کنار مادر بداخلاقش زندگی می‌کند. پسرک افسرده داستان ما به‌صورتی کاملاً ناخودآگاه باعث مرگ مادرش می‌شود. او حالا باید ادامه زندگی‌اش را در یتیم‌خانه دنبال کند و این تغییر بزرگ، دوستان بسیاری را به زندگی او وارد می‌کند.

 

Bicycle Thieves نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

این فیلم نئورئالیسمی ساخته ویتوریو دسیکا؛ فیلم‌ساز شهیر ایتالیایی، سال ۱۹۴۸ اکران شد. «دزد دوچرخه» به‌عنوان یکی از متحول‌کننده‌ترین و تأثیرگذارترین آثار تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود و مانند سایر فیلم‌های نئورئالیسمی در خارج از استودیو و در فضای واقعی محله‌های شهری ساخته شده. فیلم‌سازانی مانند دسیکا، خواهان ارتباط مستقیم با واقعیات کمتر‌پرداخته‌شده جامعه بودند. این فیلم، پس از گذشت چهارسال از تاریخ اکرانش، توسط مجله «سایت‌اندساوند» به‌عنوان برترین فیلم تاریخ سینما معرفی شد. به‌همین‌دلیل منتقدان هم علاقه خاصی به آن دارند.
خلاصه‌داستان: مردی بی‌کار به‌نام آنتونیو سرانجام فرصت آن‌را می‌یابد تا به‌عنوان یک اعلان‌چسبان استخدام شود. او مجبور است برای‌اینکه این شغل را حفظ کند، دوچرخه‌ای را به‌همراه داشته باشد تا به‌وسیله آن، پوسترها را در سطح شهر نصب کند و چون سرمایه لازم برای خرید یک دوچرخه جدید را ندارد، با پول به‌دست‌آمده از فروش ملحفه‌های تختخواب خانه موفق می‌شود دوچرخه قدیمی خود را که گروی بانک است، آزاد کرده و فرصت شغلی موردنظرش را به‌دست آورد؛ اما در اولین‌روز کاری، دزدی، دوچرخه آنتونیو را می‌رباید؛ و او مجبور می‌شود برای حفظ شغلی که به‌سختی به‌دست آورده، هرچه‌سریع‌تر دوچرخه‌اش را پیدا کند.

 

One Night in Miami نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

رجینا کینگ، بازیگری‌ست که هنرنمایی‌های بی‌شماری در آثار سینمایی و تلویزیونی داشته؛ اما گویا می‌تواند کارگردان آینده‌داری نیز باشد. او در اولین فیلمش با‌عنوان «یک‌شب در میامی» سراغ سوژه متفاوتی رفته تا داستان به‌شدت جالبی را روایت کند. منتقدان باور دارند کینگ در رسیدن به اهدافش موفق بوده و شاید همین فیلم به او کمک کند تا در آینده به کارگردان صاحب‌سبکی تبدیل شود. فیلم «یک‌شب در میامی» برپایه نمایشنامه‌ای به‌همین‌نام ساخته شده و یکی از بهترین فیلم‌های درام چندسال‌اخیر لقب می‌گیرد. این فیلم، برای سه جایزه آکادمی اسکار نامزد شد؛ اما نهایتاً موفق نشد هیچ‌کدام از این جوایز را برنده شود. بااین‌حال، یکی از بهترین فیلم‌هایی‌ست که منتقدان سخت‌پسند سینما تماشا کرده‌اند و به‌همین‌دلیل، نمره آن‌ها به این فیلم روی عدد بالایی ایستاده است.
خلاصه‌داستان: محمدعلی کلی، مالکوم ایکس، سم کوک و جیم براون؛ از چهره‌های مطرح حقوق مدنی در ایالات متحده هستند. آن‌ها در یک دیدار تخیلی، با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

 

برترین فیلم های حماسی سینما که حتما باید دید

 

½8 نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

این درام سورئالیستی که تصاویرش را با رنگ‌های سیاه‌وسفید به تماشاگر نشان می‌دهد، از بهترین فیلم‌های تاریخ سینماست که لئوناردو دی‌کاپریو هم علاقه خاصی به آن دارد. «هشت‌و‌نیم» را فدریکو فلینی که یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان سینمای ایتالیا لقب می‌گیرد، کارگردانی کرده و بازیگر اصلی آن‌ مارچلو ماسترویانی‌ست که در سینمای ایتالیا نامی شناخته‌شده بوده. این فیلم ارزشمند، توسط استودیوی ایتالیایی «چینه‌چیتا» ساخته شده و موسیقی آن‌را هم نینو روتا نواخته است. با میانگین باورنکردنی نمره ۹۸ ازسوی منتقدان این فیلم، یکی از بهترین آثار تاریخ سینما از نگاه منتقدان هنر هفتم است که جزو فیلم‌هایی که بالاترین نمره ممکن را از منتقدان گرفتند هم قرار می‌گیرد.
خلاصه‌داستان: گوییدو آنسلمی؛ یک کارگردان سینما، تصمیم گرفته فیلم جدیدش را بسازد؛ اما طی جریان تولید فیلم جدیدش، درگیر خاطرات دوران نوجوانی و کودکی‌اش می‌شود.

 

Nomadland نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

فرانسیس مک‌درموند در سال‌های اخیر ثابت کرده که یکی از بهترین بازیگران زن سینماست و لیاقت دریافت جوایز بسیاری را دارد. او از «فارگو» تا «سه بیلبورد خارج از ایبینگ در میزوری» و حتی سریال «اولیوو کیتریج» درخشیده و حالا باز به دنیای هنر هفتم بازگشته تا در نقشی قرار بگیرد که بسیاری از منتقدان باور دارند بهترین فیلم سال ۲۰۲۰ هم لقب می‌گیرد. «ناکجاآباد» تعدادی از مهم‌ترین جوایز اسکار ۲۰۲۰؛ ازجمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اصلی زن را تصاحب کرد.
خلاصه‌داستان: زنی‌که به‌دلیل رکورد بزرگ اقتصادی در اوایل قرن 21، بخش عظیمی از زندگی‌اش را از دست داده، سوار بر یک ون درون جاده‌ها زندگی می‌کند.

 

Spider-Man: Into the Spider-Verse نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

انیمیشن‌هایی که برمبنای کمیک‌بوک‌ها ساخته می‌شوند، معمولاً آن‌طورکه باید دیده نمی‌شوند؛ اما انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» استثنایی تاریخی بود. احتمالاً تاریخ انیمیشن‌های ابرقهرمانی به پیش از ساخت این انیمیشن و پس از اکران آن تقسیم می‌شود. این شاهکار جذاب که نهایتاً برنده اسکار نیز شد، می‌تواند نگاه هر تماشاگری به سینمای ابرقهرمانی را برای همیشه تغییر دهد؛ پس اگر جزو تماشاگرانی هستید که با داستان‌های علمی،تخیلی ارتباط برقرار نمی‌کنند هم شاید بهتر است تماشای این فیلم را از دست دهید.  
خلاصه‌داستان: مایلز مورالز؛ نوجوانی که از طرفداران مرد عنکبوتی‌ست به‌دلیل فشار خانواده‌اش در یک مدرسه نمونه دولتی شبانه‌روزی درس می‌خواند. پدر مایلز (جفرسون) به‌عنوان یک افسر پلیس باور دارد مرد عنکبوتی یک تهدید بسیارجدی‌ست؛ اما یک عنکبوت رادیواکتیوی موفق می‌شود مایلز را نیش بزند. حالا مایلز مورالز درحال‌تبدیل‌شدن به یک مرد عنکبوتی‌ست.

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده