janbebe
10 فیلم برتر ژانر نجات یا زنده ماندن(Survival)

10 فیلم برتر ژانر نجات یا زنده ماندن(Survival)

در این مطلب قصد بررسی فیلم هایی را داریم که در مورد زنده ماندن و نجات قهرمان فیلم از یک مخمصه یا مرگ است .

در این مطلب از بخارمگ ده فیلم برتر ژانر (survie) به معنی نجات. که  تلاش برای بقا و زنده ماندن در شرایط سخت است را معرفی می کنیم.  به طور قطع فیلم های بسیاری در این ژانر ساخته شده اند و این لیست انتخابی از میان برترین ها است.

 

1_دوازده سال بردگی یا Years A slave:

۱۲ سال بردگی یک فیلم درام تاریخی بر اساس کتاب  زندگی‌نامه ای ( ۱۲ سال بردگی) اثر سالومون نورثاپ است که یک سیاه آزاد بود، ولی ربوده شد و به‌عنوان برده فروخته شد. کارگردان فیلم، استیو مک‌کوئین و نویسندهٔ آن جان ریدلی است. چیویتل اجیوفور نقش «سالومون نورثاپ» را ایفا می‌کند. ۱۲ سال بردگی برای اولین بار در سی و هشتمین دورهٔ جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سپتامبر ۲۰۱۳ اکران شد و اکران عمومی آن هم در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ بود. این فیلم هم‌اکنون جزو ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در وبگاه IMDb است. این فیلم اولین فیلم تاریخ سینماست که در آن یک سیاه‌پوست اسکارِ بهترین فیلم را تصاحب کرده‌است.داستان فیلم از این قرار است که در سال ۱۸۴۱، سالومون نورثاپ  یک سیاهپوست آزاد است که با همسر و فرزندانش در ساراتوگای نیویورک زندگی می‌کند. او با نواختن ویولن امرار معاش می‌کند. یک شب توسط چند نفر اراذل و اوباش اغفال شده، به وسیله آن‌ها مسموم و به‌عنوان برده فروخته می‌شود. به هوش که می‌آید، خود را در غل و زنجیر می‌بیند. سپس به مزارع پنبه در جنوب آمریکا برده می‌شود، جایی که ابتدا توسط یک برده‌دار به نام ویلیام فورد خریده شده و بعد از آن به ادوین اپس  فروخته می‌شود. نورثاپ ۱۲ سال از زندگی خود را به‌عنوان یک برده جنوبی می‌گذراند. از بازیگران این فیلم می توان به چیویتیل اجیوفور، مایکل فاسبندر، بندیکت کامبریج، برد پیت و.... اشاره کرد.این فیلم برندهٔ بهترین فیلم درام از هفتاد و یکمین مراسم گلدن گلوب و همچنین بهترین فیلم سال ۲۰۱۳ توسط آکادامی اسکار شده‌است. جایزهٔ اسکار برای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل هم به این فیلم رسید.این فیلم هچنین جوایزی مانند اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، بفتای بهترین فیلم و بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد را تصاحب کرد.

 

 

2_در قلب دریا  In the Heart of the Sea:

در قلب دریا فیلمی در ژانر درام به کارگردانی ران هاوارد است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این فیلم اقتباسی از کتابی غیرداستانی به همین نام است و دربارهٔ یک کشتی آمریکایی شکار نهنگ است که در ۱۸۲۰ میلادی غرق شد. از بازیگران این فیلم می توان به کریس همسورث، بنجامین واکر، کلین مورفی، تام هالند و... اشاره کرد. فیلم درباره داستان نویس جوانی است که به مهمان خانه ای می رود که مرد مسنی صاحب آن است. آن مرد زمانی که جوان بوده یکی از ملوانان کشتی اسکس بوده که برای صید نهنگ به دریا میرفته او در ازای پرداخت پول می خواهد که پیرمرد قبول کند داستان کشتی اسکس را برای او تعریف کند پیرمرد ابتدا قبول نمی کند ولی بعد راضی می شود و شروع به تعریف داستان می کند.

 

 

3_یخ زده یا frozen  :

خیلی ها ممکنه با شنیدن این اسم یاد کارتون یخ زده یا frozen بیوفتن اما فیلم یخ زده داستانی کاملا مجزا دارد. یخ‌زده  فیلمی است با ژانر ترسناک محصول ۲۰۱۰ ایالات متحده آمریکا. کارگردان این فیلم آدام گرین و بازیگران آن اما بل، شان اشمور، کوین زگرز و کریس یورک می‌باشند.چند نفر دوست در یک تله‌سی‌یژ گیر کرده و هوای سرد و سوزناک صبر آنها را لبریز می‌کند. یکی از آنها که از تله‌سی‌یژ پایین پریده بود دچار شکستگی پا شده و نهایتاً" طعمه گرگ‌ها می‌شود. دو نفر دیگر با سختی زیاد شب رو به صبح رسانده و دنبال راه نجات می گردند.

 

 

4_کاپیتان فیلیپس یا Captain phillips :

کاپیتان فیلیپس فیلمی سینمایی به کارگردانی پل گرینگرس و محصول سال ۲۰۱۳ براساس داستانی واقعی که در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاده، ساخته شده‌است و داستان ربوده شدن کشتی باری آمریکایی به نام مائرسک آلاباما توسط دزدان دریایی سومالیایی را به تصویر می‌کشد. در این فیلم تام هنکس در نقش کاپیتان ریچارد فیلیپس به ایفای نقش می‌پردازد.بیلی ری براساس کتابی به نام «وظیفه یک کاپیتان: دزدان دریایی سومالی، یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و روزهای خطرناک در دریا» نوشته ریچارد فیلیپس و استفن تاتی، فیلمنامه فیلم سینمایی کاپیتان فیلیپس را نوشته‌است.داستان فیلم به این صورت است که یک گروه چهار نفری از دزدان دریایی سومالیایی، یک کشتی کارگو (باری) آمریکایی را به قصد دریافت پول می‌دزدند و کاپیتان فیلیپس که کاپیتان و مسئول کشتی است، سعی در نجات جان خدمه کشتی دارد و …

 

 

5_شکست ناپذیریا Unbroken:

شکست‌ناپذیر  یک فیلم جنگی و درام به کارگردانی آنجلینا جولی است. این فیلم بر پایه رمان ناگسستنی اثر لورا هیلن برند برگرفته شده است. شکست ناپذیر داستان واقعی یک قهرمان المپیک به اسم لوئی زامپرینی است که در دوران جنگ جهانی دوم به عضویت نیروی ارتش آمریکا درآمد. در سال ۱۹۴۳ هواپیمایی که او و ده سرباز دیگر که سوارش بودند در اقیانوس آرام سقوط کرد و هشت نفر کشته شدند. سه سرباز زنده مانده (از جمله زامپرینی) بدون آب آشامیدنی و غذا چهل و هفت روز کامل در اقیانوس سرگردان شدند. پس از مدتی زامپرینی به همراه دوستش توسط نیروهای ژاپن اسیر می‌شود و تا آخر جنگ در اسارت باقی می‌ماند و شکنجه‌های زیادی را تحمل می‌کند،  شکنجه هایی که هر انسانی را از پا می اندازد،  اما در نهایت با پایان جنگ نجات می یابند. این فیلم در نمایش افتتاحیه سیدنی در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۴ و در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۴ در آمریکا به نمایش درآمد. شکست ناپذیر با استقبال نسبتاً خوب منتقدان مواجه شد و توانست نزدیک به دویست میلیون دلار در بازار جهانی فروش کند که با توجه به بودجه ۶۵ میلیونی آن رقم قابل قبولی محسوب می‌شود. فیلم در سه رشته نامزد جایزه اسکار شد. از بازیگران فیلم می توان به جک اوکانل، دامنل گلیسوندر،گرت هدلند و میاوی اشاره کرد. 

 

 

6_از گور برخواسته The Revenant :

بازگشته یا از گور برخاسته فیلمی در گونهٔ حماسی، وسترن، زندگینامه‌ای، درام و مهیج به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو محصول سال ۲۰۱۵ ایالات متحده آمریکا است. فیلم‌نامهٔ این فیلم از رمان بازگشته نوشتهٔ مایکل پانک اقتباس شده و نویسندگی آن را آلخاندرو اینیاریتو و مارک اسمیت برعهده داشتند. بازیگرانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، ویل پولتر و دامنل گلیسون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. بازگشته برای نخستین بار در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵ در تئاتر چینی تی‌سی‌ال اکران شد و اکران عمومی آن در ایالات متحده آمریکا ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵ میلادی بوده‌است و پخش جهانی آن نیز از ۸ ژانویهٔ ۲۰۱۶ آغاز شد . از گور برخاسته در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار با بیشترین تعداد نامزدی در ۱۲ رشته، در جایگاه اول قرار داشت و توانست سه جایزه از جمله بهترین کاگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.

داستان این فیلم در مورد یک گروه شکارچی ۴۲ نفرهٔ سفید پوست است که تحت سرپرستی یک تاجر پوست در قرن نوزدهم به شکار می‌روند. اما به علت دزدیده شدن یک دختر سرخپوست توسط دو نفر از آنها، با حملهٔ سرخپوست‌ها مواجه می‌شوند و ۳۲ نفر از آن‌ها در نتیجهٔ حمله کشته می‌شوند. بعد از آن، گروه ۱۰ نفره با به جا گذاشتن قسمتی از پوست‌ها سوار بر یک قایق بزرگ (لنج) شده و از مهلکه می‌گریزند اما سرخپوست‌ها برای انتقام گرفتن سایه به سایه در تعقیب آن‌ها هستند. در ادامهٔ مسیر با راهنمائی هیو گلاس (لئوناردو دی‌کاپریو) از آنجایی که سفر بر روی رودخانه احتمال مواجه شدن با سرخپوستان را به شدت افزایش می‌دهد، گروه از لنج پیاده شده و پای پیاده از مسیر جنگل و کوهستان به سمت دهکدهٔ خود حرکت می‌کنند. اما صبح یک روز، هیو گلاس توسط یک خرس گریزلی به شدت مجروح می‌شود و حتی رشتهٔ عصبی سمپاتیک وی نیز آسیب می‌بیند. بعد از آن همراهانش وی را بر روی یک تخت چوبی بسته و به مسیر خود ادامه می‌دهند. اما به علت صعب العبور بودن مسیر کوهستانی و سختی حمل برانکارد، سر پرست آن‌ها سه نفر داوطلب (جان فیتز جرالد، جیم بریجر و هاوک فرزند گلاس (یک دو رگهٔ سفید و سرخ) را بر می‌گزیند تا همان‌جا منتظر بمانند تا بعد از مرگ گلاس (از آنجایی که به نظر می‌رسد وی به زودی خواهد مرد) وی را محترمانه دفن کرده و بعد از آن به سمت دهکده حرکت کنند. اما فیتز جرالد بد ذات (تام هاردی) که از خطر سرخپوست‌ها به شدت نگران است و ذاتاً نیز شرور و شیاد است تصمیم می‌گیرد که گلاس را دور از چشم همراهانش به قتل برساند تا هر چه زودتر به سمت دهکده حرکت کنند اما فرزند گلاس بلافاصله سر رسیده و شروع به فریاد زدن می‌کند.در این هنگام فیتز جرالد که از فریادهای هاوک عصبی شده‌است وی را جلوی چشمان پدرش به قتل می‌رساند. اندکی بعد جیم که به کنار رودخانه رفته بود باز می‌گردد. فیتز جرالد که جسد هاوک را مخفی کرده‌است به جیم می‌گوید که هاوک جایی رفته و هنوز باز نگشته است. روز بعد، فیتز جرالد، جیم را مجبور می‌کند که گلاس را زنده رها کرده و به سمت دهکده حرکت کنند. حال گلاس مجروح و تنها در جنگل رها شده و احتمال می‌رود به زودی بمیرد اما...

 

 

7_ سه تیغ هکسا یا Hacksaw Ridge:

ستیغ هک‌سا در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۶ در ایالات متحده اکران شد. مل گیبسون بعد از یک دهه پر و فراز و نشیب و حاشیه‌هایی که برای زندگی شخصیش ایجاد شد، با این فیلم به پردهٔ نقره‌ای بازگشته است. ستیغ هک‌سا اولین بار در جشنواره ونیز اکران و در پایان با ده دقیقه تشویق ایستاده مردم مواجه شد. منتقدان هم از فیلم استقبال کرده و آن را در زمره کارهای خوب گیبسون قرار داده‌اند. فیلم در سایت راتن تومیتوز بر پایه ۲۳۵ نقد امتیاز ۸۷/۱۰۰ را دریافت کرده‌است. و در سایت متاکریتیک نیز بر اساس ۴۷ رأی نمره ۷۱/۱۰۰ را گرفته‌است. همچنین بنیاد فیلم آمریکا ستیغ هک‌سا را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی کرد. ستیغ هک‌سا در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار کاندید شش اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود که متأسفانه تنها توانست دو جایزه بهترین صداگذاری و بهترین تدوین را بدست آورد. 
فیلم بر اساس داستان واقعی یک مخالف جنگ در ارتش آمریکا به نام دزموند داس است که حاضر نمی‌شود سلاحی حمل کند؛ اما طی نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم با وجود شلیک‌های بی‌وقفهٔ دشمن، یک تنه جان بیش از ۷۵ نفر از همرزمانش را نجات می‌دهد و در نتیجه موفق به دریافت مدال افتخار از دستان رئیس‌جمهور هری ترومن می‌شود. از بازیگران این فیلم می توان به اندرو گارفیلد، ریس بلامی، وینس وان، سم ورثینگتون و... اشاره کرد.

 

 

8_خاکستری The Gray:

خاکستری  نام فیلمی است به کارگردانی جو کارنهان. این فیلم محصول ۲۰۱۱ و در ژانر تریلر روانشناسانه است. فیلمنامهٔ خاکستری برپایهٔ رمانی به نام Ghost Walker اثر ایان مکنزی جفرز و با هم‌کاری نویسندهٔ رمان و کارگردان نگاشته شده‌است. از بازیگران این فیلم می‌توان از لیام نیسون و فرانک گریلو نام‌برد. جان رالف اتوی (با بازی لیام نیسون) در یک پالایشگاه در آلاسکا به پیشهٔ کشتن گرگ‌های خاکستری مزاحم کارکنان اشتغال دارد. او که همسرش را از دست داده تصمیم به خودکشی با شلیک گلوله به دهانش می‌گیرد، ولی از تصمیمش پشیمان می‌شود. روز پس‌از آن او با شماری از کارکنان استخراج‌کنندهٔ نفت سوار هواپیما می‌شود تا به منزل بازگردند، ولی هواپیما سقوط می‌کند و همهٔ سرنشینانش به جز اتوی و شش تن دیگر، کشته می‌شوند. بازماندگان خود در احاطهٔ سرما و گرسنگی می‌یابند، ولی به زودی درمیابند که مشکل بزرگتری دارند و آن مشکل وجود گله‌ای از گرگهاست.

 

 

9_مریخی The Martain:

مریخی فیلمی آمریکایی در سبک علمی–تخیلی به کارگردانی ریدلی اسکات است که در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۵ منتشر شد. مت دیمون برای بازی در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب شد. همچنین فیلم نامزد هفت بخش در جوایز اسکار بود که در هیچ‌یک موفق نبود. فضانوردی به نام «مارک واتنی» (با بازی مت دیمون) در کرهٔ مریخ سرگردان و گرفتار می‌شود. او باید تمام قابلیت‌های خود را به‌کار بگیرد تا به مرکز کنترل پرواز در کرهٔ زمین وضعیت خود را اطلاع داده و تقاضای کمک بکند. درحالیکه برای بقای خود در مریخ و زنده ماندش درگیر مشکلات است، ناگهان دچار حادثه می‌شود. دوستانش برای نجاتش تلاش می‌کنند و با کمک نبوغش اتفاقات جالبی برایش رقم می‌خورد. گروهی فضانورد که شش نفر هستند، برای مأموریتی فضایی بانام اریس۴ به سیاره مریخ فرستاده شده‌اند که مأموریت آن‌ها ۳۱ روز خواهد بود اما بااتفاق افتادن طوفانی سهمگین گروه فضایی مجبور به لغو عملیات شده و در روز ۱۸ بازمی‌گردند. هنگام بازگشت، مارک درطوفان گیرکرده و با تکه فلزی آنتن زخمی شده و از هوش می‌رود؛ همین امر باعث می‌شود سیستم علائم حیاتی او از کاربیفتد و دوستان او فکرکنند که او مرده. فردای آنروز مارک به هوش آمده و متوجه می‌شود که دوستان او رفته انداما او ناامید نشده و به فکرنجات خود می‌افتد این گونه می‌شود که مارک از اطلاعات گیاه‌شناسی خود که یک گیاه‌شناس نیز می‌باشد، استفاده کرده و بااستفاده از خاک مریخ، کشاورزی کرده و برای خود سیب زمینی تهیه می‌کند. سازمان ناسا نیزبااستفاده از تصاویر ماهواره‌ای درمی یابد که او هنوز زنده است. ازان پس سازمان ناسا تلاش‌های بسیاری برای نجات مارک انجام می‌دهد که بدون فداکاری هم تیمی‌های مارک (گروه فضایی) قابل انجام نبود.
درپایان مارک باسختی و مشقت بسیار از مریخ خاج شده و به آغوش دوستانش بازمی‌گردد. از بازیگران این فیلم می توان به مت دیمون، جسیکا چستین، کریستین ویگ، جف دانیلزو... اشاره کرد.

 

 

10_دور افتاده یا Cast Away:

 دور افتاده  نام فیلمی‌ست حماسی درام محصول سال ۲۰۰۰، فاکس قرن بیستم و دریم‌ورکس به کارگردانی رابرت زمکیس و با بازی تام هنکس و هلن هانت است .  دور افتاده بسیار مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و یک موفقیت تجاری به حساب می‌آمد، و تام هنکس برای عملکرد درخشانش، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هفتاد و سومین دوره جوایز اسکار شد. خلاصه داستان فیلم درباره  
یک مأمور پُست شرکت فدکس است که چاک نام دارد او  بر اثر سقوط هواپیمایش، در یک جزیره فرود می آید چاک خیلی زود شروع به ساخت نشانه‌هایی بصری برای هر گونه هواپیما می‌کند و تلاش‌های او برای فرار با قایق نجاتش بی‌ثمر می‌ماند. بعد از اینکه چندین بسته شرکت پستی فداکس به جزیره می‌رسند، چاک شروع به بازکردن آن‌ها می‌کند و به دنبال چیزی می‌گردد که به زنده ماندش کمک کند. او تعدادی وسایل مفید را در آن‌ها پیدا می‌کند و یک بسته را که روی آن تصویری از دو بال باز نشده کشیده شده‌است را باز نمی‌کند. چاک تلاش زیادی را برای درست کردن آتش صرف می‌کند و موفق نمی‌شود و دستش زخم بزرگی برمی‌دارد. او با عصبانیت چندین چیز را از جمله یک توپ والیبال ویلسون را که در یکی از همان بسته‌ها بود را به این طرف و آن طرف پرت می‌کند. از آنجایی که دست او خونی بوده، جای دستش روی آن توپ می‌ماند. چاک عکس یک صورت را روی آن توپ می‌کشد و او را «ویلسون» می‌نامد و تصمیم می‌گیرد که با او حرف بزند.

بعد از تلاش‌های بسیار چاک موفق می‌شود که آتش درست کند. در اینجا فیلم چهار سال به جلو می‌رود و چاک را نشان می‌دهد که به شدت لاغر و ریش و مویش بلند شده‌است و با مهارت یک ماهی را شکار می‌کند و آن را به صورت خام می‌خورد. مشخص می‌شود که در این فاصله زمانی نه تنها برای زندگی در محیط جزیره بسیار خبره شده‌است بلکه پیوستگی عمیقی بین او و ویلسون به وجود آمده و مرتباً با آن توپ حرف می‌زند و زمانی که آن را گم می‌کند بسیار ناراحت می‌شود و با زحمت بسیار آن را می یابد.
تام هنکس برای این فیلم علاوه بر ورزش و بدنسازی دست به رژیم غذایی سختی زد و نزدیک به ۲۵ کیلوگرم (۵۰ پوند) وزن کم کرد تا چهره واقعی‌تری را از یک فرد دورافتاده در یک جزیره تنها به اجرا گذشته باشد.

 

 

در این زمینه بخوانید:

برترین فیلمها با موضوع رکود اقتصادی

برترین فیلم های حماسی سینما که حتما باید دید

برترین فیلم های سال 2020 که جتما باید تماشا کرد

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

یلدا

1400/12/25

آقا یه فیلم هست که دختره برای ازدواج باید یه شب تو خانواده پسره زنده بمونه کسی میدونه اسمشو ؟

ناشناس

1401/06/26

بمیر یا آماده باش

Toxin

1401/06/19

Ready or not?!

مهرداد

1401/05/19

آماده ای یا نه

اسماعیل

1400/10/06

اقا من یه فیلم بود درباره دوتا کشیتی یکی توش زندانیا توش بود یکی مرد های عادی که هر کدوم یه ریموت دارن باید انتخاب کنن کدوم یکی بمیره من اسمم اون فیلم رو یادم نمی یاد اگه می شه بهم بگین

ناشناس

1401/04/19

بتمن وجوکر

ناشناس

1401/01/26

فیلم بتمن وجوکر

بتمن

1400/10/25

بتمن

امید

1400/10/15

بتمن 2008 .The.Dark.Knight

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده