janbebe
۵ تئوری‌ مهیج که باید پیش از تماشای فصل پنجم سرقت پول بدانید

۵ تئوری‌ مهیج که باید پیش از تماشای فصل پنجم سرقت پول بدانید

فصل پنجم سرقت پول (Money Heist) در آینده‌ی نزدیک پخش خواهد شد و به گفته‌ی سازندگان آخرین فصل این سریال محبوب است و پروژه‌ی پیچیده‌ی پروفسور و دوستانش بالاخره به پایان خواهد رسید.

در حالی که تنها یک روز تا انتشار بخش اول فصل پنج مانده، تصمیم گرفتیم مهم‌ترین تئوری و پیش‌بینی‌هایی که هواداران برای سرنوشت این گروه خشن دارند را با هم بررسی کنیم تا هم داستان فصول پیشین در ذهنتان زنده شود و هم با مسیرهای روایی احتمالی آشنا شوید و آمادگی هر اتفاق غیرمنتظره‌ای را داشته باشید.

* هشدار اسپویل: در این مطلب به ناچار بخش‌های مهمی از داستان فصول یک تا چهار اسپویل می‌شود؛ بنابراین اگر هنوز سریال سرقت پول را به صورت کامل ندیدید فعلا بی‌خیال ادامه‌ی مطلب شوید.

 

فصل یک تا چهار سرقت پول در یک نگاه

پیش از پرداختن به تئوری‌های طرفداران برای فصل پنجم، اجازه بدهید نگاه کوتاهی به داستان فصل یک تا چهار داشته باشیم. این سریال اسپانیایی برای نخستین بار با نام «خانه‌ی کاغذی» (La casa de papel‎) از شبکه‌ی آنتنا ۳ پخش شد. در حالی که شبکه به دلیل نبود استقبال کافی از سریال قصد داشت آن را پس از دو فصل لغو کند، نتفلیکس وارد میدان شد و حق پخش را خریداری کرد و سریال با نام «سرقت پول» (Money Heist) پخش شد. از آن زمان تا به حال سرقت پول به یکی از محبوب‌ترین آثار بین‌المللی نتفلیکس تبدیل شده و مخاطبان زیادی از سراسر دنیا دارد.

داستان با سرقت از ضرابخانه‌ی سلطنتی اسپانیا شروع می‌شود که هشت نفر با لباس‌های یکسره‌ی قرمز و ماسک سالوادور دالی وارد ضرابخانه می‌شوند و ۶۷ نفر را گروگان می‌گیرند. این گروه توسط فردی به نام پروفسور رهبری می‌شوند که هدایت عملیات را از راه دور بر عهده دارد و فوق‌العاده عجیب و باهوش است.

نیروهای پلیس ابتدا تصور می‌کنند ماجرا با سرقت پول‌های ضرابخانه به اتمام می‌رسد اما پروفسور نقشه‌ی بزرگ‌تری دارد؛ یازده روز زمان می‌خرد و در این مدت گروه اقدام به چاپ پول‌های بدون پشتوانه می‌کنند و در نهایت با ۲٫۴ میلیارد پوند از بانک خارج می‌شوند.

گروه قرمز پوش ما در سرقت بعدی بانک مرکزی اسپانیا را انتخاب می‌کنند اما این بار همه‌چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود و با مشکلات داخلی و البته تهدیدات جدی خارجی روبه‌رو می‌شوند. وضعیت با مرگ نایروبی یکی از وفادارترین اعضای گروه بغرنج‌تر می‌شود.

با توجه به آنچه از تیزرهای فصل پنجم استنباط می‌شود این بار دیگر با یک سرقت معمولی طرف نیستیم و جنگ تمام‌عیار آغاز می‌شود؛ بنابراین اعضای گروه یا باید بکشند و یا کشته شوند و دیگر با مصالحه و عقب‌نشینی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

 

بررسی تئوری‌های فصل پنجم سرقت پول

طرفداران پروپاقرص سرقت پول برای پخش آخرین فصل آن لحظه‌شماری می‌کنند و این انتظار تا چند ساعت دیگر به سر می‌آید؛ بخش اول در پنج قسمت منتشر خواهد شد و بسیاری از ابهام‌ها رفع می‌شود. اما در فاصله‌ی میان فصل چهار و پنج تئوری‌ها و پیش‌بینی‌های زیادی از سوی طرفداران مطرح شد که بعضی حاصل تراوشات ذهنی آن‌ها بود و به وقوع پیوستنشان و تنها و تنها در ژانر فانتزی و علمی- تخیلی محتمل بود اما بعضی از این تئوری‌ها هم حاصل نگاه دقیق و نقادانه‌ی طرفداران بود و پایه و اساسی منطقی داشت. در ادامه پنج نمونه از مهم‌ترین پیش‌بینی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

 

۱- توکیو تنها کسی است که زنده می‌ماند

برای بررسی این تئوری به اولین سکانس فصل یک سرقت پول بازمی‌گردیم. در پس‌زمینه بعد از شنیدن صدای سلین اولیویرا (اورسولا کوربیرو) که بعد از ورود به دار و دسته‌ی پروفسور نام توکیو را برای خودش انتخاب می‌کند، صدای شلیک گلوله شنیده و بعد داستان اصلی آغاز می‌شود.

توکیو بعد از این سکانس داستان ورودش به باند پروفسور و سرقت از ضرابخانه‌ی سلطنتی اسپانیا را روایت می‌کند. از آنجایی که به جز او هیچ راوی دیگری در سراسر سریال مشاهده نمی‌شود و توکیو هم برای روایت داستان از زمان گذشته استفاده می‌کند، این تئوری مطرح می‌شود که او تنها کسی است که از بانک مرکزی اسپانیا زنده بیرون آمده و حالا داستان را در قالب اعتراف برای پلیس و نیروهای امنیتی تعریف می‌کند.

این تئوری دردناک‌ترین پایان ممکن است و حداقل من که دعا می‌کنم داستانِ هیچ‌کدام از این شخصیت‌های دوست‌داشتنی با مرگ به پایان نرسد.

 

۲- فرار موفقیت‌آمیز پروفسور و دار و دسته‌اش از بانک

این موضوع جالب‌ترین تئوری است که تا به حال مطرح شده. دارو دسته‌ی پروفسور حداقل تا جایی که ما می‌دانیم، هیچ نقشه‌ای برای فرار ندارند و با گیر افتادن مغز متفکر گروه توسط آلیسیا هیچ راه منطقی برای خروج از بانک مرکزی وجود ندارد اما هنوز شانس دیگری هست که احتمالا بسیاری از ما فراموش کردیم؛ تعداد زیادی شمش طلا در اختیار گروه است!

احتمالا می‌پرسید وقتی اعضای گروه خودشان نمی‌توانند از بانک خارج شوند چه طور می‌خواهند این حجم طلا را خارج کنند؟ بر اساس این تئوری مهیج احتمالا گروه از شمش‌های طلا به‌عنوان نوعی پوشش استفاده کنند و با پخش کردن آن‌ها میان مردمی که بیرون از بانک ایستادند باعث بروز هرج‌ومرج بزرگی شوند. در این شرایط توجه پلیس به جای سارقانی که در بانک پناه گرفتند به آرام کردن سیل جمعیت متمرکز می‌شود و فرصت طلایی برای فرار در اختیار گروه قرار می‌گیرد!

البته نقشه‌ی سرقت با شکست مواجه می‌شود اما فرار موفقیت‌آمیز و بدون تلفاتی انجام خواهد شد و حداقل شانس اندکی برای ساخت اسپین آف یا ادامه داستان باقی خواهد می‌ماند. البته این نکته را فراموش نکنید که هدف از سرقت دوم به هیچ عنوان شمش‌های طلا نبود بلکه نجات ریو و تنبیه دولت در اولویت قرار داشت که با این تئوری محقق می‌شود.

حالا که فرار گروه از بانک با موفقیت انجام شد به پروفسور می‌رسیم که در چنگال آلیسیا گرفتار شده. در درجه‌ی اول به یاد داشته باشید که او یک رهبر ماهر است و حتی در بدترین شرایط نقشه‌ی کمکی دارد؛ پس این بار هم احتمالا با کارت‌های باقیمانده بهترین بازی را انجام خواهد.

این نقشه‌ی کمکی هم از دل یکی از نکاتی بیرون می‌آید که احتمالا کمتر مخاطبی به آن توجه کرده باشد. در آخرین قسمت از فصل دو سرخیو (پروفسور) در مورد شخصی به نام «کاپیتان» صحت و در قسمت هفتم فصل چهار هم دوباره از این آقا یا خانم کاپیتان یاد می‌کند. طرفداران معتقدند شخصیت مرموز«کاپیتان» جایی بیرون از بانک استقرار دارد و به موقع به داد پروفسور می‌رسد.

 

۳- تاتیانا و آلیسیا یک نفر هستند

یکی از مطرح‌ترین تئوری‌هایی که توسط طرفداران بسیاری مطرح می‌شود این است که احتمالا آلیسیا همان تاتیانا یا همسر برلین است. برای اثبات این نظر هم دلایل بسیاری وجود دارد؛ اول اینکه این دو شخصیت از نظر ظاهری به هم شباهت‌هایی دارند و به نظر می‌رسد آلیسیا نسخه‌ی پا به سن گذاشته تر تاتیانا است.

دلیل بعدی این است که آلیسیا در ماجرای سرقت از بانک بسیار قوی عمل کرد و برعکس بقیه‌ی نیروهای امنیتی دقیقا می‌دانست گام بعدی چیست و همیشه یک گام از پروفسور جلوتر بود. همچنین در فلاش‌بک‌ها می‌بینیم که برلین با وجود هشدارهای پروفسور همه‌ی نقشه‌ی سرقت را برای تاتیانا تعریف می‌کند؛ بنابراین به جز برلین، پروفسور و پالرمو، تاتیانا هم از همه‌ی جزئیات باخبر است و شاید این میزان از تسلط آلیسیا بر پرونده از همین‌جا نشات می‌گیرد.

علاوه بر همه‌ی این‌ها در سکانس بازجویی آلیسیا از راکل، به ماجرای مرگ همسرش اشاره می‌کند و او را ژرمن خطاب می‌کند. از آنجایی که Germany در زبان انگلیسی به کشور آلمان اشاره دارد و برلین هم از نظر جغرافیایی پایتخت آلمان است؛ اصلا بعید نیست که نویسندگان با این بازی کلمات به شخصیت برلین اشاره داشته باشند.

در هر صورت این یکی از تئوری‌های محتمل سرقت پول است و با توجه به شواهد امکان وقوعش از سایر گزینه‌های این فهرست بیش‌تر است.

 

۴- لیسبون با شلیک پلیس کشته می‌شود

بعد از پایان سرقت اول پروفسور به‌عنوان مغز متفکر گروه که در ابتدا به نظر می‌رسید هیچ احساسی ندارد، عاشق راکل افسر پرونده می‌شود. او در سرقت دوم به‌عنوان لیسبون به گروه اضافه می‌شود. البته در ابتدا حضور میدانی در این عملیات ندارد و در کنار پروفسور گروه را از راه دور هدایت کند اما سرنوشت به گونه‌ای رقم می‌خورد که در پایان فصل چهارم در بانک مرکزی اسپانیا به گروه می‌پیوندد.

پروفسور عجیب‌ترین و البته تنهاترین شخصیت سرقت پول است. او پدرش را در اثر شلیک گلوله‌ی پلیس بعد از خروج از محل سرقت از دست می‌دهد. برادرش برلین برای نجات گروه در سرقت از ضرابخانه‌ی سلطنتی به‌عنوان سپر انسانی مقابل شلیک‌های بی‌امان پلیس عمل می‌کند و جانش را از دست می‌دهد.

اگر همین روند در فصل پنج هم ادامه پیدا کند، به نظر می‌رسد لیسبون به‌عنوان تنها عشق زندگی پروفسور تنها کسی است که به همین روش از گردونه خارج می‌شود و داستان سرقت با همین اتفاق تراژیک برای پروفسور و گروه به پایان می‌رسد.

 

۵- آلیسیا به گروه پروفسور ملحق می‌شود

آلیسیا اصلا شخصیت دوست‌داشتنی نیست اما هرچقدر هم که از او متنفر باشیم نمی‌توانیم این نکته را نادیده بگیریم که یکی از جسورترین افسران پلیس است. او برای حفظ قداست نیروهای پلیس و دولت در مقابل دوربین خبرنگارها به دستگیری و شکنجه‌ی غیرقانونی ریو اعتراف کرد. البته آلیسیا این کار را از روی میل باطنی‌اش انجام نداد و مجبور به اعتراف شد.

با توجه به سکانس آخر فصل چهار و تیزرهایی که تا به حال از فصل پنجم منتشر شده، تقریبا مطمئن هستیم که پروفسور در چنگال آلیسیا گرفتار شده اما شاید برای نجات نیازی به خون‌ریزی نباشد و با هوشمندی بتواند آلیسیا را به یکی از مهره‌های تأثیرگذار گروه تبدیل کند.

او انگیزه‌های زیادی برای پیوستن به گروه سرقت دارد؛ در درجه‌ی اول از پلیس و دولت کینه به دل گرفته و بدش نمی‌آید ضربه سهمگینی به آن‌ها بزند. همچنین فراموش نکنید که باردار است و امکان دارد پروفسور فرزندش را به دنیا آورد و با این کار اطمینان آلیسیا جلب و نهایتا او را به گروه اضافه کند.

در هر صورت فراموش نکنید از اتحاد پروفسور و آلیسیا فرماندهی قوی تشکیل می‌شود و قطعا از پس نجات گروه برمی‌آیند.

در این مطلب پنج نمونه از محتمل‌ترین تئوری‌های فصل پنجم سرقت پول را با هم بررسی کردیم. شما چه پیش‌بینی دیگری دارید؟

 

منبع: دیجی‌کالا مگ

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده