janbebe
بیوگرافی کامل برد پیت؛ از رانندگی لیموزین تا سوپر استاری

بیوگرافی کامل برد پیت؛ از رانندگی لیموزین تا سوپر استاری

برد پیت هنر پیشه معروف و 56 ساله هالیوودی است که سابقه حضور در فیلم هایی مثل باشگاه مشت زنی، خشم و تروا را دارد.

ویلیام بردلی پیت در تاریخ 18 دسامبر 1368، در شهر شاونی، واقع در ایالت اوکلاهاما به دنیا آمد. او بزرگ‌ترین فرزند خانواده مذهبی جنوبی بود که در اسپرینگ فیلد میزوری بزرگ شد. پدر برد، بیل پیت، صاحب یک شرکت حمل‌ونقل بود و مادرش، جین پیت در سمت مشاور خانواده فعالیت می‌کرد. پیت از همان ابتدا آرزو داشت که مدیر و کارگردان هنری تبلیغات شود. او سپس در دانشگاه میزوری، به تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری پرداخت.

با این حال، این دانشجوd جوان دانشگاه، آرزوهای آرام و ساکتی داشت که حاصلش عشق به فیلم و سینما بود. سرانجام وقتی‌که متوجه شد که رویایش کم‌کم رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد، تصمیم می‌گیرد که با کمال میل، دانشگاه را ترک و برای رسیدن به رویایش، به لس‌آنجلس سفر کرده تا در چند آزمون بازیگری شرکت کند.

 

 

شروع بازیگری

پیت به والدینش گفت که قصد ثبت نام در دانشکده هنر طراحی در پاسادنا را دارد اما در عرض چند ماه، مجبور شد راننده ماشین لیموزین شود که دخترهای جوان را از یک مهمانی به مهمانی دیگر ببرد و علاوه بر آن در کار حمل و نقل یخچال هم فعالیت می‌کرد تا بتواند هزینه لازم را برای رفتن به لس‌آنجلس فراهم کند. 

او بالاخره در کلاس بازیگری شرکت کرد. پس از گذشت چند ماه، پیت فرصت را یافت که در مقابل یک مدیر برنامه سینما، آزمون بازیگری بدهد؛ خوشبختانه بازی او آن‌قدر خوب بود که مدیر برنامه را مجاب کرد که با او قرارداد ببندد. پس از گذشت هفت ماه در لس‌آنجلس، پیت موفق شد که یک مدیر برنامه ثابت پیدا کند و به‌طور منظم، حرفه بازیگری را آغاز کند.

 

اولین حضور در سینما 

شروع کار پیت در سینما با فیلم تلما و لوییز در سال 1991 بود اما اولین نقش‌های موفق و اصلی وی در فیلم‌های بعدی‌اش چون رودخانه‌ای که از آن میان می‌گذرد (۱۹۹۲)، مصاحبه با خون‌آشام (۱۹۹۴) و افسانه‌های خزان (۱۹۹۴) اتفاق افتاد. دو فیلم هفت و ۱۲ میمون باعث تحسین وی از سوی منتقدین شد در نهایت نیز بخاطر فیلم ۱۲ میمون، برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

اوج هنرنمایی او بازی در فیلم باشگاه مشت زنی بود که پیت را بسیار معروف کرد بعد از باشگاه مشت زنی در 32 فیلم دیگر هم ایفای نقش کرد که از جمله معروفترین آن ها می توان به فیلم تروا،حروم زاده های لعنتی، آقا و خانوم اسمیت،سرگذشت عجیب بنجامین باتن،خشم،بابل،مجموعه فیلم های یاران اوشن و جدیدترین اثر او روزی روزگاری در هالیوود اشاره کرد که در بخش های زیادی نامزد دریافت جایزه شده یا جایزه برده برای بازی در آخرین فیلم خود ((روزی روزگاری در هالیوود)) موفق به دریافت جایزه اسکار 2020 نقش مرد مکمل شد.

 

((برد پیت در فیلم باشگاه مبارزه))

 

زندگی شخصی و ازدواج 

پیت در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ با ستارگان زیادی رابطه داشته‌است از جمله این ستارگان می‌توان به روبین گیونز، جیل شولن و جولیت لوئیس اشاره کرد. اما یکی از رابطه‌های وی که بسیار حالت عمومی به خود گرفت، رابطه پیت با گوئینت پالترو بود که در بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ رخ داد.

وی در سال ۱۹۹۸ با جنیفر آنیستون آشنا شده و دو سال بعد در ۲۹ ژوئیه سال ۲۰۰۰ با وی در یک مراسم خصوصی در ملیبو ازدواج می‌کند. برای چندین سال، ازدواج این دو و قدمت آن را از اتفاقات نادر هالیوود می‌دانستند تا اینکه در سال ۲۰۰۵ اعلام شد که قرار است این دو از یکدیگر طلاق بگیرند. طلاق آن‌ها در ۲ اکتبر ۲۰۰۵ در دادگاه عالی کالیفرنیا تأیید شد و رسماً از یکدیگر جدا شدند.

در زمانی که درخواست طلاق پیت و آنیستون در دادگاه در حال بررسی بود، پیت جذب بازیگر فیلم آقا و خانم اسمیت، آنجلینا جولی می‌شود که در نهایت نیز به شکل رسمی اعلام می‌کند که عاشق آنجلینا جولی شده‌است. چندی بعد نیز تصاویری از وی و آنجلینا جولی در حالی که با همراه فرزند جولی، مادوکس در سواحل کنیا بودند توسط چند پاپاراتزی منتشر می‌شود. رسانه‌ها از این تصاویر به عنوان اسنادی شروع رابطه وی با جولی یاد می‌کنند. این دو در سال ۲۰۰۵ به مرور بیشتر با هم دیده شده که در نهایت در ۱۱ ژانویه ۲۰۰۶ موضوع بارداری جولی طی مصاحبه خودش با مجله پیپل تأیید می‌شود؛ که بر همین اساس نیز رابطه آن‌ها به شکل رسمی تأیید شد. در سال ۲۰۱۲ نیز بعد ۷ سال در کنار هم بودند، پیت و جولی، نامزدی رسمی خود را اعلام کردند.

 

برد پیت و آنجلینا جولی، بعد از نزدیک به ۹ سال زندگی مشترک در سال ۲۰۱۴ ازدواج کرده‌اند،این دو بازیگر از ده سال پیش با یک‌دیگر آشنا شده بودند و از سال ۲۰۰۸ کاخی قدیمی به نام میراوال را نیز، در جنوب فرانسه خریده‌اند، و در نهایت در سال ۲۰۱۴ در همین کاخ ییلاقی ازدواج کردند.


در سپتامبر ۲۰۱۶ جولی پس از ۲ سال ازدواج به دلیل 'تفاوت‌های غیرقابل تطبیق' درخواست جدایی از پیت را داد.

آنجلینا جولی تا پیش از آشنایی با برد پیت، یک فرزند داشت. این دو بعد از آشنایی با یکدیگر و در سفری به آدیس آبابا، پایتخت کشور اتیوپی، دختربچهٔ شش‌ماهه‌ای را به فرزندخواندگی خود قبول می‌کنند. نام این دختر بچه زهرا است.

سومین فرزند پیت و جولی، حاصل رابطه این دو است و در نامیبیا متولد شده. نام فرزندشان را شیلو نهادند. بعد از تولد این کودک، پیت تأیید کرد که پاسپورت صادر شده برای وی متعلق به کشور نامیبیا خواهد بود. پیت و جولی تصمیم گرفتند که اولین عکس از این نوزاد خود را به فروش برسانند. حقوق این تصویر در آمریکای شمالی به مبلغ ۴٫۱ میلیون دلار به شرکتی به فروش رسید و همین تصویر برای کشور بریتانیا با مبلغ ۳٫۵ میلیون دلار، توسط یک مجله انگلیسی خریداری شد. پول‌های بدست آمده نیز به سازمان‌های خیریه‌ای که برای کودکان آفریقایی فعال بودند اهدا شد.

 

 

در ۱۵ مارس ۲۰۰۷، جولی پسر ۳ ساله‌ای را که اهل کشور ویتنام است به فرزندخواندگی قبول می‌کند.

جولی در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۸ و زمانی که در فرانسه حضور داشت، یک فرزند پسر (به نام ناکس) و یک دختر (به نام ویوین) را به دنیا می‌آورد. البته او در جشنواره فیلم کن همان سال اظهار کرده بود که انتظار یک دوقلو را داشته‌است. اولین تصویر از این دو کودک نیز به مبلغ ۱۴ میلیون دلار به فروش رفت و تمامی این مبلغ به بنیاد خیریه پیت و جولی اهدا شد تا صرف نیازمندان شود.

 

عنوان جذاب ترین مرد سال 

مجله امپایر برد پیت را به عنوان یکی از ۲۵ ستاره جذاب تاریخ سینما در سال ۱۹۹۵ معرفی کرد. همچنین طی سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ مجله فوربز وی را در لیست قدرتمندترین افراد مشهور جهان قرار داد.

پیت در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۰، عنوان جذاب‌ترین مرد را توسط مجله پیپل دریافت کرد.

 

از سال ۲۰۰۵ و با شروع رابطه وی با آنجلینا جولی توجه رسانه‌ها به آن‌ها بسیار بیشتر از قبل شد. پس از تأیید خبر بارداری جولی، شدت فشار رسانه‌ها به قدری بالا گرفت که این زوج تصمیم گرفتند برای تولد دخترشان به نامیبیا بروند. همین ماجرا بار دیگر دو سال بعد و در زمان بارداری مجدد جولی تکرار شد. اینبار جولی به مدت دو هفته در بیمارستانی در نیس بستری بود و خبرنگارانی که در انتظار تولد فرزند آن‌ها بودند در بیرون از بیمارستان منتظر بودند تا خبر تولد را مخابره کنند.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، برد پیت و آنجلینا جولی از محبوب‌ترین زوج‌های هالیوودی محسوب می‌شوند.

بعد از جدایی پیت از جولی شایعات زیادی پیرامون او وجود دارد از ارتباط او با شارلیز ترون تا خبر ارتباط با نری اوکسمن ولی در چند وقت اخیر شایعه ارتباط او با همسر اولش جنیفر آنیتسون مطرح شده این شایعات وقتی قوت گرفت که این دو در پشت صحنه مراسم گلدن گلوب با هم دیدار کردند .

 

((برد پیت و آنجلینا جولی))

 

فعالیت های بشر دوستانه 

برد پیت تقریباً از حامیان حزب دموکرات آمریکا است. او برای حمایت از نامزدی جان کری در سال ۲۰۰۴، به دانشگاه میزوری رفت و سخنرانی کرد. در انتخابات سال ۲۰۱۲ نیز از حامیان ریاست جمهوری باراک اوباما بود.

در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه نیز پیت فعالیت بسیاری دارد. وی از اعضای کمپینی است که علیه بیماری ایدز مبارزه می‌کند. پیت همچنین در سال ۲۰۰۵ مستندی دربارهٔ وضعیت سلامت بشریت، صداگذاری کرد، در همین سال بود که به همراه جولی به هایتی سفری بشردوستانه می‌کند. در ماه مه سال ۲۰۰۷، پیت مبلغ یک میلیون دلار به ۳ سازمان خیریه در چاد و سودان اهدا می‌کند تا صرف مردمی شود که در معرض خشونت‌های ان منطقه دچار خسارت شدند شود.

 

حامی محیط زیست

برد پیت علاقه خاصی به معماری دارد. فارغ از فعالیت‌های فرهنگی‌اش در زمینه ساخت و سازهای سازگار با محیط زیست، وی مالک شرکتی در حوزه معماری و فعال در زمینه سازه‌های سازگار با محیط زیست دارد. در مارس ۲۰۰۹ طی دیداری با اوباما و نانسی پلوسی نیز در این زمینه با هم گفتگوهایی انجام دادند.

در ماه سپتامبر ۲۰۰۶، پیت به همراه جولی سازمانی خیریه به نام بنیاد پیت-جولی را راه‌اندازی می‌کنند. این بنیاد در همان سال تأسیس، مبلغ یک میلیون دلار را به پزشکان بدون مرز و سازمانی دیگر حامی حقوق کودکان اهدا می‌کند، چند ماه بعد و در ماه اکتبر نیز مبلغ ۱۰۰٫۰۰۰ دلار دیگر به مؤسسه خیریه دیگر اهدا می‌شود. بر طبق اسناد رسمی، برد پیت و آنجلینا جولی تنها در سال ۲۰۰۶ مبلغی حدود ۸٫۵ میلیون دلار را در این مؤسسه خیریه متعلق به خود سرمایه‌گذاری کردند که ۳٫۴ میلیون دلار دیگر در سال ۲۰۰۷ را نیز باید به آن افزود.
در ماه جون سال ۲۰۰۹ مبلغ یک میلیون دلار به بخش حمایت از پناهجویان سازمان ملل اهدا می‌کنند تا صرف آوارگان پاکستانی آواره بر اثر جنگ نظامیان و طالبان شود. در سال ۲۰۱۰ نیز مبلغ یک میلیون دلار به پزشکان بدون مرز اهدا شد تا صرف هزینه‌های کمک‌های پزشکی فوری به بیماران در زلزله هایتی شود.

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده