هیوندای کلکسیون مد پایدار راه اندازی می کند
شرکت اتومبیل سازی کره جنوبی هیوندای با همکاری شش طراح سازگار با محیط زیست مجموعه مد پایداری به نام Re: Style 2020 را منتشر کرد.
به گزارش بخارمگ تعدادی از خودروسازان علاوه بر ساخت خودرو به فروش لباس نیز مشغول هستند اما این البسه اکثراً به پیراهنهایی با لوگوی خودروسازان محدودند. هیوندای روش متفاوتی را در پیش گرفته زیرا کلکسیون جدیدی با نام Re:Style ۲۰۲۰ را معرفی کرده که در تولید آنها از مواد بازیافتی برگرفته قطعات خودروهای اوراق شده استفاده شده است، شرکت هیوندای با این کار می خواد در روند ترویج و گسترش مد پایدار سهیم باشد.
مد پایدار به پایداری منابع زیست محیطی اشاره دارد و یک سبک خاص از طراحی را ارائه میدهد که بر پایه ی مبانی اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بنا شده است.
هیوندای امسال با تعدادی از برندهای مد همچون Alighieri، E.L.V.، DENIM، Public School، pushBUTTON، Richard Quinn و Rosie Assoulin همکاری کرده است. این خودروساز کرهای میگوید برندهای یاد شده به خاطر سهمشان در یافتن راههایی برای مد پایدار برای تولید محصولاتی که دوست داریم انتخاب شدهاند.
کلکسیون مد پایدار هیوندای
به لطف این همکاری برند Alighieri گردنبندها و شالگردنهایی ساخته که از جنس متریال کمربندهای ایمنی، شیشهها و فوم به کار رفته در خودروهاست. برند DENIM نیز لباس بلندی را تولید کرده که دارای باقیماندههای چرم حاصل از فرایند تولید و البته اوراق صندلیها و پوششهای داخل خودروهای اوراقی هیوندای است. شرکت هیوندای این روش خلاقانه را به جهت کمک به برجسته کردن مد پایدار انتخاب کرده است.
اکسسوری تولید شده از ماشین های اوراقی هیوندای
لباس تولید شده خودرو های اوراقی هیوندای
جواهرات تولید شده از خودروهای اوراقی هیوندای
کلکسیون مد پایدار هیوندای
سایر برندها نیز لباسها و جواهراتی را تولید کردهاند که در برخی از آنها پارچههای بازیافتی کیسههای هوای خودروها دیده میشود. یکی از برندها نیز کیف شیکی را معرفی کرده که در تولید آن فوم باقی مانده از تولید خودروها و پارچههای کفپوش آنها وجود دارد. شاید این مدل های لباس و اکسسوری تولید شده مورد پسند عموم مردم نباشد، اما به دلیل کمک به توسعه مد پایدار و استفاده از مواد قابل بازیافت قابل تحسین است.
جواهرات کلکسیون مد پایدار هیوندای
این البسه و اکسسوری تولید شده از ماشین های اوراقی هیوندای از سیزدهم اکتبر در فروشگاههای آنلاین به فروش خواهند رسید.
این کلکسیون باب میل همه نیست اما هیوندای میگوید آن را به منظور برجسته کردن این حقیقت که کیسههای هوا، چرم و شیشه معمولاً دوباره در صنایع دیگر استفاده خواهند شد معرفی کرده است. این خودروساز همچنین اظهار داشته هدف از کلکسیون مورد بحث تشویق همکاری بین صنایع گوناگون برای یافتن راههایی به منظور تولید محصولات پایدار است.
در این زمینه بخوانید: