janbebe
فیلم‌های پاییزی؛ بهترین فیلم‌هایی که تماشای آنها در پاییز لطف دیگری دارد

فیلم‌های پاییزی؛ بهترین فیلم‌هایی که تماشای آنها در پاییز لطف دیگری دارد

پاییز برای عده‌ای فصلی است جادویی، در این مطلب قصد معرفی فیلم‎‌هایی را داریم که علاوه بر اینکه از امتیاز خوب منتقدین و تماشاگران برخوردار هستند، به لحاظ بصری و حسی مناسب تماشا در فصل پاییز هستند.

فصل پاییز به لطف طیف زیبای رنگ‌ها، بادهای خنک، باران و چتر و انار و کدو تنبل، فصل مورد علاقه بسیاری از افراد است، هر چند عده‌ای هم با رسیدن پاییز دلگیر می‌شوند، اما شروع مهر و مدرسه و دانشگاه، حس نوستالژی و یادآور خاطرات جوانی و کودکی برای دوست داران پاییز است.

در پاییز تماشای برخی فیلم‌های به لحاظ پیش زمینه و صحنه‌هایی از خزان، یادآوری دوران تحصیل و عاشقی، می‌تواند حال و هوای این فصل را پر رنگ‌تر کند، در این لیست قصد معرفی فیلم‌هایی را داریم که جدا از پاییز هم دیدن آنها خالی از لطف نیست، اما تماشای آنها در شب‌های کوتاه پاییزی لذت بخش‌تر خواهد بود.

 

 هنگامی که هری، سالی را دید When Harry Met Sally

محصول 1989

رتبه: 7.6

کارگردان: راب رینر

وقتی هری سالی را ملاقات کرد، فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی راب رینر است که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به بیلی کریستال، مگ رایان، کری فیشر، برونو کیربی، هارلی جین کوزک و تریسی رینر اشاره کرد. بیشتر پس زمینه‌های این فیلم مناظر زیبایی پاییزی شهر نیویورک است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سال ۱۹۷۷٫ «سلی آلبرایت» (رایان) و «هری برنز» (کریستال) هر دو از دانشگاه شیکاگو فارغ التحصیل می شوند. این دو طی یک دوره ی دوازده ساله ، گه گاه ، با یک دیگر برخورد می کنند ولی از ابراز احساسات خود می ترسند. تا این که سرانجام «هری» به «سلی» ابراز عشق می کند …

 

زنان کوچک Little Women

محصول سال 2019

کارگردان: گرتا گرویگ

رتبه: 7.8 از 10 

زنان کوچک فیلمی آمریکایی در سبک بلوغ و درام تاریخی است. این فیلم با تحسین جهانی منتقدان همراه بود[۸] و در زمینه تیم بازیگری و کارگردانی ستایش شد.[۹] بنیاد فیلم آمریکا، زنان کوچک را یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۱۹ معرفی کرد. زنان کوچک داستان رمان «زنان کوچک»درباره چهار خواهر به نام‌های: مگ، جو، بت و ایمی است که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و در زمان جنگ در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنند. پدر آنها به جنگ رفته و این چهار خواهر همراه با مادر خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و زندگی ساده اما شادی دارند. 

این فیلم کلاسیک درباره قدرت عشق و ارادت خانوادگی در پاییز و زمستان اتفاق می افتد. در کنار دوستان و خواهران خود با صرف یک فنجان چای و لم دادن روی مبل این فیلم را تماشا کنید.

 

نوامبر شیرین Sweet November

محصول: 2001

کارگردان: پت اوکانر

رتبه: 6.7

فیلم نوامبر شیرین در ژانر درام- عاشقانه محصول کشور امریکاست. بازیگران اصلی این فیلم کیانو ریوز در نقش نلسون ماوس و شارلیز ترون در نقش سارا دیور هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نلسون مردی است که در شهر سان فرانسیسکو به شغل مدیریت امور تبلیغاتی مشغول است. یکروز در محل برگزاری تست رانندگی با زنی به اسم سارا آشنا می شود. سارا با دیگر زنهائی که تاکنون در زندگی نلسون بوده اند تفاوت دارد و نلسون جذب رفتار او می شود. نلسون به سارار اظهار علاقه می کند و سارا به او پیشنهاد می دهد که با هم یک ماه رابطه داشته باشند و در این مدت سارا به او کمک کند تا انسان بهتری شود و سپس او را ترک کند. نلسون در این مدت می کوشد تا سارار به را خودش علاقمند سازد تا بلکه با او زندگی خوبی را شروع کند اما او رازی را که در پشت کوتاهی این رابطه عاشقانه سارا است نمی داند.

پاییز فصل عاشقانه‌ای است و این درام رمانتیک عاشقانه که روایتی عشقی را در ماه نوامبر نمایش می‌دهد، حال و هوای رمانتیک پاییزی را برای دوست داران این فصل تازه می‌کند.

 

تایتان‌ها را به یادآر Remember The Titans

محصول سال 2000

رتبه: 7.8

کارگردان: بوآز یاکین

فیلم Remember the Titans فیلمی ماندگار با ۸ جایزه و ۱۷ نامزدی و بودجه گذاری ۳۰ میلیون دلاری توانست درآمد ۱۳۷ میلیون دلاری داشته باشد و در بین بهترین فیلم های انگیزشی قرار بگیرد. تماشای این فیلم برای دوست داران فوتبال و همچنین علاقمندان به فصل پاییز توصیه می‌شود. 

 

آقای فاکس شگفت انگیز Fantastic Mr. Fox

محصول: 2001

کارگردان:  وس اندرسن

رتبه: 7.9

در این انیمیشن بازیگران برجسته‌ای همچون جرج کلونی (آقای فاکس/روباه)، مریل استریپ (خانم فاکس/روباه)، جیسن شواتسمن (اش)، بیل موری (بجر/گورکن) و ویلم دافو (رت/موش) به‌جای شخصیت‌ها صحبت کرده‌اند. آقای فاکس شگفت‌انگیز، نخستین انیمیشن ساخته وس اندرسن و نخستین انیمیشن استاپ موشن توزیع‌شده توسط شرکت فاکس قرن بیستم است. این انیمیشن زیبا دارای رنگ‌های زمینه پاییزی و حس این فصل را برای شما تداعی خواهد کرد.اگر پالت رنگی پاییزی امضا کارگردان وس اندرسون شما را به روحیه و حال و هوای پاییزی سوق ندهد ، خانواده ، دوستان و ضیافت در این فیلم انیمیشن شما را مجذوب خود خواهند کرد. 
 

هری پاتر و سنگ جادو Harry Potter and the Sorcerer's Stone

محصول سال 2001

کارگردان: کریس کلمبوس

رتبه: 7.6 

هری پاتر و سنگ جادو در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۰۱ در انگلستان و آمریکا به روی پرده رفت. فیلم با واکنش مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد و ۹۷۵ میلیون دلار در سرار جهان فروش کرد که آن را تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۰۱ می‌کند. سنگ جادو در زمان اکران، پس از تایتانیک، دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما لقب گرفت.

در خلاصه داستان هری پاتر و سنگ جادو آمده است: در ۳۱ اکتبر ۱۹۸۱، بعد از آنکه جیمز و لی‌لی پاتر توسط جادوگر سیاه، لرد ولدمورت به دلیل نامشخصی به قتل می‌رسند، روبیوس هاگرید به دستور آلبوس دامبلدور به خانهٔ ویران آن‌ها رفته و تنها پسرشان به نام هری را که یک سال بیشتر سن ندارد با خود به محله پریوِت درایو می‌برد؛ جایی که پتونیا،  خواهر لی‌لی به همراه شوهر و پسرش در آن زندگی می‌کنند. دامبلدور، هری را جلوی در خانهٔ خاله‌اش گذاشته و یادداشتی برای خانوادهٔ دورسلی می‌نویسد. ده سال می‌گذرد. هری که از گذشته خود هیچ نمی‌داند در خانهٔ خاله‌اش روزگار سختی را پشت سر می‌گذارد و خصوصاً با پسرخاله‌اش دادلی مدام درگیری پیدا می‌کند. هم‌زمان با نزدیک شدن به یازدهمین سالگرد تولد هری، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد..
آخر هفته پاییز را با تماشای هر هشت فیلم مجموعه هری پاتر به ماراتن فیلم تبدیل کنید. اگر علاقمند به مهمانی‌های هالویین هستید، می‌توانید از ایده‌های جذاب این فیلم در لباس هالووین استفاده کنید.

 

بوی خوش یک زن Scent of a Woman

محصول سال 1992

کارگردان: مارتن برست

رتبه: 8 از 10

 این فیلم بازسازی یک فیلم ایتالیایی با همین نام به کارگردانی دینو ریسی است. بازی ماندگار و به یادماندنی آل پاچینو در نقش سرهنگ اسلید در این فیلم تمامی جوایز مهم سینمایی از جمله اسکار و گلدن گلوب را برای او در همان سال به ارمغان آورد. نقشی که از آن به عنوان یکی از ماندگارترین نقش آفرینی‌های تاریخ سینما یاد می‌شود. سکانس رقص تانگو آل پاچینو در این فیلم بسیار تمجید شده و معروف است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ک دانشجوی کالج به نام چارلز سیمس که برای جبران هزینه تحصیل خود به دنبال کار می‌گردد و سرانجام شغل پرستاری آخر هفته از یک افسر نابینای ارتش آمریکا به نام سرهنگ فرانک اسلید با بازی آل پاچینو را به دست می‌آورد. چارلز در مدرسه خود دچار مشکلی شده که اگر حل نشود منجر به اخراج او از مدرسه می‌شود. در نهایت چارلز به کلنل اسلید کمک میکند تا از خودکشی رهایی یابد و کلنل نیز برای کمک به چارلز در مراسم کمیته انضباطی و بدون اطلاع قبلی حاضر می‌شود و سخنرانی افتخار آمیز او که شاید نقطه اوج داستان نیز باشد، باعث می‌شود که کمیته انضباطی به نفع چارلز رای دهد. اگر علاقمند به تماشای فیلمی درام در شب‌های پاییزی هستید، تماشای این اثر هنری را از دست ندهید.

 

ویل هانتینگ خوب Good Will Hunting

محصول سال 1997

کارگردان: گاس ون سنت 

رتبه: 8.3 از 10 

 

این فیلم برنده دو اسکار و نامزد هفت اسکار دیگر شد. مت دیمون که نقش اصلی فیلم ویل هانتینگ را بازی می‌کند نامزد دو جایزه آکادمی اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین بازیگر نقش اول مرد شد که در نهایت جایزهٔ بهترین فیلمنامه اورجینال را به دست آورد و جایزهٔ بهترین بازیگر مرد را به جک نیکلسون واگذار کرد. داستان این فیلم در که دارای زمینه‌ای پاییزی است، در مورد ویل هانتینگ جوان ۲۰ ساله‌ای است که در دانشگاه ام‌آی‌تی سرایدار است و نبوغی ذاتی در زمینه ریاضیات دارد اما استعداد خود را باور ندارد و هیچ سعیی نیز در این که دیگران از این استعداد او آگاه باشند ندارد. استلا اشکارسگورد بازیگر سوئدی در نقش جرالد لمبیو پروفسور ریاضی دانشگاه ام‌آی‌تی که استعداد ویل هانتینگ را کشف می‌کند، رابین ویلیامز در نقش روان‌شناسی که با ویل هانتینگ گفتگو می‌کند و بن افلک هم در نقش چاکی سالیوان دوست صمیمی ویل هانتینگ در این فیلم بازی می‌کنند. در کنار داستان انگیزشی این فیلم داستان عاشقانه‌ای هم روایت می‌شود، در آخر هفته های پاییزی مهر ماه دیدن این فیلم می تواند یادآور دوران دانشگاه و عاشقی باشد.

 

در این زمینه بخوانید: برترین فیلم‌های انگیزشی ده سال اخیر

 

انجمن شاعران مرده Dead Poets Society

محصول سال 1989

کارگردان:  پیتر ویر 

رتبه: 8.1 از 10 

یک حس نسوتالژیک در بازگشت در مدرسه وجود دارد در این فیلم کلاسیک معلم مدرسه مقدماتی (رابین ویلیامز) که در تلاش است تا دانش آموزان خود را تشویق کند تا سنت های قدیمی را از بین ببرند و خودشان باشند. . فیلم Dead Poets Society سعی دارد با انتخاب لحنی شاعرانه در قالب یک قصه‌گویی کلاسیک تماشاگر را به میان دانش‌آموزان کالج ولتن ببرد. در خلاصه داستان فیلم انجمن شاعران مرده آمده است: نیل، تاد، ناکس، چارلی، ریچارد، استیون و جرارد دانش‌آموزان سال اول کالج ولتن هستند. نیل و تاد تحت نظارت شدید خانواده‌شان هستند که اصرار دارند پسرانشان دکتر و وکیل شوند، اما تاد می‌خواهد نویسنده شود.در شروع سال تحصیلی جدید استاد ادبیات انگلیسی عوض می‌شود و فردی به نام جان کیتینگ جایگزین معلم قبلی می‌شود. روش تدریس کیتینگ با آنچه دانش‌آموزان پیش‌تر به آن عادت داشتند، کاملاً متفاوت است. او دیدگاهی نو نسبت به ادبیات دارد و از دانش‌آموزانش نیز می‌خواهد با نگاهی تازه به چیزها نگاه کنند و...

 

در این زمینه بخوانید: ده فیلم برتر رابین ویلیامز

 

اگر شما هم فیلم‌هایی را می‌شناسید که مناسب تماشا در مهر ماه و فصل پاییز است، در قسمت نظرات با خوانندگان بخارمگ به اشتراک بگذارید.

منبع: townandcountrymag.com و Insider

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده