janbebe
11 ماده غذایی که کمک می‌کنند 10 سال جوان‌تر به نظر برسید

11 ماده غذایی که کمک می‌کنند 10 سال جوان‌تر به نظر برسید

برخی روغن‌ها، میوه‌ها و سبزیجات و حتی نوشیدنی‌های مناسب صبحانه می توانند نه تنها باعث درخشانی پوست شوند. بلکه برخی از آنها می‌توانند زمان را روی پوست شما متوقف کنند.از این 11 ماده غذایی بیشتر استفاده کنید و به تاثیر آن روی پوست خود ذقت کنید:

اگر روشی وجود داشته باشد که بتوانید جوانتر از سن واقعی‌تان دیده شوید و افراد سن شما را یک دهه جوان‌تر از آنچه که هستید، حدس بزنند، چه حسی خواهید داشت؟ آیا امکان پذیر است؟

بدون شک لایف استایل( سبک زندگی) تاثیر بسزایی در سلامت پوست و اندام و جوان‌تر دیده شدن افراد دارد. اگر توجه کرده باشید بانوان زحمت کشی که به واسطه منطقه جغرافیایی و نوع شغل‌شان روزانه ساعات زیادی را در فضای بیرون و زیر آفتاب و بدون محافظت از پوست سپری می‌کنند، بسیار پیرتر به نظر می‌رسند و همچنین تاثیر مصرف سیگار و نخوردن آب کافی در چهره افراد مشهود است. 

همانقدر که انواع کرم‌های محافظ و زیبایی پوستی از ضدآفتاب‌ها گرفته تا ضدچروک و جوان کننده‌ها، در مراقبت از پوست تاثیر بسزایی دارند، باید به تاثیر معجزه‌آسای برخی مواد غذایی روی پوست توجه شود. برخی روغن‌ها، میوه‌ها و سبزیجات و حتی نوشیدنی‌های مناسب صبحانه می توانند نه تنها باعث درخشانی پوست شوند، بلکه برخی از آنها می‌توانند زمان را روی پوست شما متوقف کنند.

از این 11 ماده غذایی بیشتر استفاده کنید و به تاثیر آن روی پوست خود ذقت کنید:

 

1- شکلات تلخ

چه کسی تصور می کند که رفتار شیطانی شما که به طور پنهانی شکلات می‌خورید، می تواند برای پوست‌تان مفید باشد؟ شکلات تلخ دارای فلاوانول‌هایی است که می توانند از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کرده و یکسری از مزایای پوستی را فراهم کنند!

 آنتی اکسیدان موجود در شکلات تلخ، از پوست در مقابل رادیکالهای آزاد محافظت کرده که وجود رادیکال آزاد باعث تسریع روند پیری شما می شود.

علاوه بر این، فلاونوئیدهای موجود در این شکلات از پوست شما در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید (دلایل اصلی آفتاب سوختگی و سرطان پوست ) محافظت می کنند.علاوه بر این، کاکائو موجود در شکلات تلخ باعث کاهش زبری و پوسته پوسته شدن پوست و افزایش رطوبت پوست می شود.

 

2- چای سبز

کلاژن بازیگر پیشرو در جوان نگه داشتن پوست است. در نتیجه این حس کاملاً منطقی به نظر می رسد که چرا چای سبز به عنوان یکی از مواد غذایی که می تواند جوان تر به نظر برسد ظاهر می شود!

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است اما بیش از هر چیز دیگری دارای پلی فنول است. این پلی فنولها می توانند ضمن محافظت از علائم پیری ، از کلاژن هم محافظت کنند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها، آنریم ها، آمینو اسید ها ،فیتوکمیکال ها مانند پلی فنول ها و همچنین ویتامین های گروه بی، فولیک اسید، منگنز، پتاسیم، منیزنم و کافئین است.

چای سبز علاوه بر خواص درمانی ای که دارد، خواص مراقبتی بسیاری هم برای پوست و مو دارد. برای افزایش زیبایی تان، می توانید از چای سبز در ماسک های زیبایی خود استفاده کنید. همچنین روزانه چند استکان از این نوشیدنی محبوب بنوشید.

 

3- قهوه

 

اگر فکر می کردید که چای سبز برای نشان دادن علائم ضد پیری کافی است ، صبر کنید. ابتدا یک فنجان قهوه صبح خود را بخورید!

طبق برخی از آخرین تحقیقات موسسه ملی سرطان ، ترکیبات فعال زیستی موجود در قهوه می توانند به محافظت از پوست در مقابل ملانوم ها کمک کنند. با این حال ، نوع قهوه اهمیت دارد.

قهوه فیلتر شده می تواند ملانوم بدخیم را کاهش دهد ، اما  این تحقیقات هیچ ارتباطی بین انواع  قهوه فوری یا سایر قهوهها ندارد. 

قهوه دارای آنتی اکسیدان‌های قوی است و همان اثر را روی سلامت پوست می‌گذارد. یک فنجان قهوه با پیری زودرس پوست که بر اثر آلودگی ،گرما و نور بوجود می‌آید، مبارزه می‌کند. این دانه، خاصیت ضد تورم و التهاب نیز دارد که به عنوان اسکراب بدن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. کافئین پوست را سفت کرده و از چین و چروک و افتادگی آن جلوگیری می‌کند. قهوه را برای درمان سلولیت و کاهش دانه‌های رنگی روی پوست نیز استفاده می‌کنند.

 

4- آووکادو

 

اگرچه آووکادو فروتن به دلیل داشتن ویتامین ، فیبر ، پتاسیم و اسیدهای چرب بسیار مفید است ، برای سلامتی پوست نیز شگفت آور است.

آووکادو دارای الکلهای چرب پلی هیدروکسیله شده است که نه تنها پوست آسیب دیده را ترمیم می کند بلکه از پوست سالم شما در برابر آفتاب و سایر محیط های آسیب دیده محافظت می کند. اگر زیاد آووکادو نخورید ، اکنون خواهید شد!

آووكادوها سرشار از اسیدهای چرب سالم، ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌هایی هستند كه می‌توانند پوست را از درون بدن بهبود بخشند. 

آووكادوها منبع خوبی از كارتنوئیدها (نوعی آنتی‌اكسیدان) مانندآلفا كاروتن، بتا كاروتن، بتا كریپتوكسانتین، زیكسانتین و لوتئین هستند.

این تركیبات از بین برنده رادیكال‌های آزاد می‌باشند و محاافظ خوبی برای پوست هستند و از آسیب‌های محیطی كه منجر به ایجاد چین و چروك و خطوط ریز پوستی و دیگر عوامل نشانگر پیری زودرس می‌باشند پیشگیری می‌كنند.

تحقیات علمی می‌گوید استفاده از مقدار زیاد كارتنوئیدها در برنامه غذایی روزانه، تراكم، ضخامت، تن و ظاهر كلی پوست را بهبود می‌بخشد.

 

5- گوجه فرنگی

اگر می خواهید ده سال جوان تر به نظر برسید ، دیگر نیازی به خرید محصولات ضد پیری ندارید. در عوض ، در قسمت میوه و سبزیجات دفروشگاه‌ها راه بروید و سبدتان را از گوجه فرنگی پر کنید.

گوجه فرنگی دارای لیکوپن زیادی است که دانشمندان تشخیص می دهند که برای سرطان پروستات ، بیماری های قلبی و حتی خطر سکته مغزی مفید است. گوجه فرنگی منبعی غنی از نوعی آنتی‌اکسیدان به‌نام لیکوپن است. لیکوپن فواید بسیاری برای سلامت دارد. کاهش خطر بیماری‌های قلبی و سرطان از خواص لیکوپن است. گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین سی، پتاسیم، فولات و ویتامین کا نیز هست.

در میان تمام ترکیبات گیاهی موجود در گوجه فرنگی، لیکوپن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. لیکوپن فراوان‌ترین کاروتنوئید موجود در گوجه فرنگی است و بیشترِ آن در پوست گوجه فرنگی وجود دارد. هرچه گوجه فرنگی قرمزتر باشد، میزان لیکوپن موجود در آن بیشتر است. چندین مطالعه نشان می دهد که این ماده به محافظت از پوست در برابر اشعه UV خورشید کمک می کند. با گذشت زمان و همراه با مصرف چندین غذای سرشار از لیکوپن ، حتی می توانید شاهد کاهش عمق چین و چروک نیز شوید. 

 

6- سبزیجات

سبزیجات علاوه بر اثرات مستقیم بر زیبایی پوست، رنگ پوست را روشن جلوه داده و در بهبود بسیاری از عوارض جلدی سهم بسزایی ایفا می کنند.محققان مذکور توصیه کرده اند که افراد برای زیباتر شدن به جای پناه آوردن به داروهای شیمیایی، سبزیجات بخورند.

 

7- آب قلم یا استخوان گاو و گوسفند

چین و چروک بر اثر کاهش تولید کلاژن رخ می دهد. کلاژن تشکیل دهنده اصلی مو، پوست و ناخن است. ماده مغذی موجود در عصاره استخوان می تواند کیفیت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگیری بهبود دهد. پرولین سلولیت را کاهش می دهد و پوست را نرم می کند. برای پوست عاری از چین و چروک و موهای شاداب، روزانه این عصاره را مصرف کنید.

 

8- روغن زیتون بکر

 

اگر می خواهید نوعی چربی یا روغن را در رژیم غذایی خود بگنجانید، روغن زیتون فوق العاده بکر را انتخاب کنید. نه تنها می تواند به جلوگیری از بیماری های شایع و کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی کمک کند ، بلکه می تواند به شما کمک کند که به مراتب جوان تر به نظر برسید.

سه آنتی اکسیدان اصلی این روغن عبارتند از: فیتواسترول، پلی فنل و ویتامین E. این آنتی اکسیدان ها به حفظ پوست شما در برابر پیری کمک می کنند. تمام این ویژگی‌ها به بازیابی پوست شما به بافت یکنواخت تر و نرم تر کمک می کنند. علاوه بر این، این روغن حاوی هیدروکسی‌تیروسول است، یک ترکیب کمیاب به جلوگیری از هر گونه آسیب رادیکال آزاد ناشی از نور خورشید کمک می کند.

 

9- بلوبری

زغال اخته یک درمان خوشمزه و شیرین است که سرشار از عطر و طعم (و مواد مغذی!) است و به خوبی در اسموتی ها و غلات صبحانه مخلوط و آنها را خوش طعم می کند ، در عین حال مملو از ویتامین های سالم نیز هستند که باعث مزایای شگفت انگیزی برای پوست شما می شوند.

اگر به دنبال این هستید که حتی پوست خود را روشن تر کنید، و حتی به صاف تر شدن آن کمک کنید از بلوبری و  پس از آن به سراغ تعداد انگشت شماری از زغال اخته بروید. آنها دارای بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند که با آسیب رادیکال آزاد مبارزه می کنند.

 

10- ماهی

 

یکی از دلایل  قابل توجه  پیر شدن پوست از بین رفتن چربی و رطوبت و خشکی پوست است. اگر غذایی را که باعث رطوبت پوست شما می شود نخورید ، پیرتر از سن‌تان به نظر خواهید رسید.

ماهی قزل آلا و ماهی های دیگر سرشار از امگا 3 می توانند گزینه نجات دهنده شما باشند. ماهی را به میزان کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید ، و قادر خواهید بود پوست خود را به واسطه آن برای داشتن چربی و رطوبت کافی جوان نگه دارید. بهترین قسمت این است که این نوع مواد غذایی ضد پیری خوشمزه و مغذی است!

 

11- هندوانه

هندوانه یک آنتی اکسیدان معروف به لیکوپن دارد. لیکوپن به شما امکان می دهدپوست‌تان از آسیب اشعه ماوراء بنفش آفتاب بیشتر مقاوت داشته باشد. اگرچه جایگزینی برای ضد آفتاب نیست، خوب است بدانید که با خوردن آن در جهت جوان تر نگه داشتن پوست قدمی برداشته‌اید.

آنتی اسیدان هایی چون ویتامین C و A و لیکوپن در هندوانه وجود دارند که می توانند همچون یک صلاح قدرتمند با تمام نشانه های پیری مبارزه کنند . میوه های محدودی همچون هندوانه حاوی لیکوپن هستند . لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اکسیدانی قوی ای دارد . این آنتی اکسیدان به تمامی نقاط بدن می رود و رادیکال های آزاد را خنثی می کند و تاثیرات ناشی از آنها را کاهش می دهد . رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که باعث تخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند و براثر قرار گرفتن در آفتاب و سیگار کشیدن افزایش پیدا می کنند . خطوط ظریف روی پوست , چروک ها , لک های پیری و… همه نتیجه افزایش رادیکال های آزاد هستند .

هندوانه با داشتن آنتی اکسیدان های فراوان و ویتامین A و C یکی از گزینه های سالم و بسیار مفید برای مراقبت و جوانسازی پوست است.

 

منبع: foodeatsafe

 

 

 

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده