janbebe
حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

خوب است بدانید که برنامه های استانی مختلفی برای جذب سرمایه گذاران در کانادا ایجاد شده است که در این مطلب به معرفی کامل این برنامه می پردازیم.

حداقل مبلغ موردنیاز برای سرمایه گذاری در کانادا

با اختصاص حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا، فرصت های متنوعی در کسب و کار و زندگی برای متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور فراهم خواهد شد.

سرمایه گذاری در کانادا به اندازه ای از اهمیت برخوردار است که حتی شرکت های صاحب نام نیز، از این فرصت استثنایی غافل نشده اند و به خوبی به آن توجه دارند. به عنوان مثال، شرکت آمازون به عنوان غول خرده فروشی آنلاین در جهان، اقدام به توسعه کسب و کار خود در شهر تورنتو کانادا کرده است. به شکلی که انتظار می رود تا این سرمایه گذاری در مجتمع تجاری اسکوشیا تورنتو، به ایجاد حدود 600 فرصت شغلی منجر شود.

دیگر غول فناوری جهان، شرکت گوگل است که در نظر دارد تا نیروهای کاری خود را در کشور کانادا، به بیش از سه برابر افزایش دهد. به شکلی که انتظار می رود تا در مدت سه سال آینده، به اندازه 5 هزار فرصت شغلی در مناطقی از انتاریو، تورنتو و مونترال کانادا به وسیله شرکت گوگل ایجاد شود.

شرکت های میتسوبیشی ژاپن، مسترکارت، نتفلیکس و دی اچ ال اکسپرس، تنها برخی دیگر از شرکت های بسیار مهم و صاحب نام در جهان هستند که اقدام به سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای خود در مناطق مختلف کانادا می کنند. در نتیجه سرمایه گذاری در کانادا، یکی از سودآورترین و جذاب ترین سرمایه گذاری ها در جهان محسوب می شود.

خوب است بدانید که برنامه های استانی مختلفی برای جذب سرمایه گذاران در کانادا ایجاد شده است که در این مطلب به معرفی کامل این برنامه می پردازیم. بنابراین، اگر به دنبال سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه هستید، می توانید با ارائه حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا، برای شرکت در این برنامه ها داوطلب شوید. اما سرمایه گذاری با کمترین هزینه در کانادا مزیت هایی را نیز به همراه خواهد داشت که در بخش بعدی به برخی از این مزیت ها اشاره شده است. در ادامه نیز، به معرفی حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا برای مناطق و استان های مختلف این کشور، با توجه به برنامه های تعیین شده برای سرمایه گذاری می پردازیم.

 

مزایای سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه

یکی از اولین مواردی که در هر سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، توجه به میزان سودآوری در طرح های سرمایه گذاری و هزینه های سرمایه گذاری است. به شکلی که کسب و کار ایجاد شده بتواند انتظارات مالی مورد نظر را در مدت تعیین شده ای با حداقل هزینه تمام شده، برآورده کند.

کشور کانادا از بخش های اقتصادی بسیار متنوعی برخوردار است و فضای کسب و کار در این کشور نیز برای ایجاد و راه اندازی کسب و کارهای مختلف، بسیار مساعد و کمک کننده است. به شکلی که هزینه های مربوط به راه اندازی یک کسب و کار در کانادا در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای پیشرفته کمتر است. همچنین، استفاده از شتاب دهنده های مختلف برای رشد و توسعه شرکت ها، از جمله دیگر مزیت های سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه است.

به علاوه، تنوع در برنامه های سرمایه گذاری در کشور کانادا به اندازه ای است که تقریباَ تمامی شرایط سرمایه گذاران در این برنامه ها در نظر گرفته شده است. از سرمایه گذاری در بخش های مرتبط با کشاورزی تا سرمایه گذاری در بخش های فناوری، این امکان را به متقاضیان سرمایه گذاری در کانادا می دهد، تا با تجربه های مختلف مدیریتی بتوانند در یکی از حوزه های اقتصادی در کانادا نقشی فعال داشته باشند. به علاوه، اعطای اقامت دائم به سرمایه گذاران و برخی از اعضای خانواده آنها در برنامه های مهاجرتی کانادا، از جمله دیگر مزیت هایی است که با اختصاص حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا می توان از آن بهره‌مند شد.به طور خلاصه، برخی از مزایای سرمایه گذاری در کانادا عبارت هستند از:

  • تنوع در برنامه های سرمایه گذاری
  • وجود نیروهای متخصص، تحصیل کرده و با استعداد در کانادا که به عنوان نیروهای کاری می توانند در پیشرفت کسب و کارها بسیار تعیین کننده باشند.
  • برخورداری شرکت ها از حمایت شتاب دهنده ها و مراکز کار آفرینی دانشگاهی در کانادا
  • سرمایه گذاری در کانادا منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می شود.
  • برخورداری از ثبات اقتصادی
  • مالیات کلی در کشور کانادا پایین ترین میزان در بین تمامی کشورهای صنعتی عضو گروه هفت است.
  • دسترسی به بازارهای جهانی. کانادا از طریق 14 توافق نامه تجاری با 51 کشور جهان، دسترسی فوق‌العاده‌ای را برای سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کارهای مختلف به بازارهای جهانی فراهم کرده است. به شکلی که صاحبان کسب و کارهای مختلف در کشور کانادا، به حدود 1.5 میلیارد مشتری بالقوه در جهان دسترسی خواهند داشت!

 

حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری در استان یوکان کانادا

برنامه نامزد کسب و کار یوکان (Yukon Business Nominee Program) یکی از برنامه های مهاجرتی به استان یوکان کانادا است که در ارتباط با سرمایه گذاری در این منطقه در نظر گرفته شده است. این برنامه به کارفرماها این اجازه را می دهد تا کسب و کار خود را در یوکان راه اندازی و ایجاد نمایند.

مراحل سرمایه گذاری به این شکل است که داوطلبان در ابتدا با یک مجوز کاری دو ساله وارد یوکان کانادا می شوند. سپس، در صورت راه اندازی موفقیت آمیز کسب و کار خود، می توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا نیز درخواست خود را ارائه دهند.

بدین منظور، داوطلبان سرمایه گذاری نیاز است تا حداقل دارایی خالصی به ارزش 500 هزار دلار را به همراه مدارک لازم ارائه دهند. این میزان دارایی لازم است تا به وسیله یک شرکت حسابداری در استان یوکان کانادا مورد تأیید قرار گرفته باشد. به شکلی که دارایی های نقدی داوطلبان لازم است تا حداقل به میزان 300 هزار دلار باشد که، این مقدار نقدینگی نیز نیاز است تا به تأیید یکی از شرکت های حسابداری در یوکان برسد.

اما حداقل مبلغ سرمایه گذاری در استان یوکان کانادا به اندازه 300 هزار دلار در نظر گرفته شده است که این میزان سرمایه گذاری نیز لازم است تا در مدت 2 سال اول از راه اندازی کسب و کار انجام شود.

ذکر این نکته ضروری است که سرمایه گذاری های انجام شده در کسب و کار، قبل از دریافت پذیرش از برنامه نامزد کسب و کار یوکان، مورد قبول نخواهند بود. همچنین، این مقدار سرمایه گذاری می تواند برای خرید اموال یا تجهیزاتی که کاملاَ به کسب و کار تعلق می گیرد، در نظر گرفته شود.

 

حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان ساسکاچوان کانادا

یکی از سه برنامه مختلف استانی در ساسکاچوان، برنامه مهاجرت کسب و کار (Business Immigration) است. در حقیقت، یکی از متنوع ترین برنامه های اقتصادی برای سرمایه گذاری در کانادا متعلق به استان ساسکاچوان کانادا است. به شکلی که برنامه مهاجرت کسب و کار به 4 برنامه مختلف دیگر تقسیم می شود که داوطلبان سرمایه گذاری در کانادا می توانند با توجه به شرایط، برای سرمایه گذاری در ایالت ساسکاچوان کانادا اقدام نمایند. 

در ادامه به هر یک از این برنامه ها و حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا از طریق برنامه های استانی ساسکاچوان اشاره شده است. برنامه های مهاجرت کسب و کار ساسکاچوان عبارت هستند از:

برنامه کار آفرین (Entrepreneur Stream)

سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه از طریق طرح کار آفرینی، در استان ساسکاچوان فراهم شده است. برنامه کارآفرین ساسکاچوان به کار آفرینان و خانواده آنها اجازه راه اندازی، اداره و شراکت در یک کسب و کار در استان ساسکاچوان را می دهد. بدین منظور لازم است تا داوطلبان حضوری فعالانه در مدیریت کسب و کار از خود نشان دهند و در استان ساسکاچوان سکونت داشته باشند.

جهت شرکت در برنامه کار آفرین ساسکاچوان نیاز است تا داوطلبان مدرکی مبنی بر برخورداری از حداقل دارایی خالص به اندازه 500 هزار دلار را ارائه دهند. برخورداری از حداقل 3 سال تجربه مدیریت در حوزه کار آفرینی و یا حوزه های مدیریتی مرتبط نیز الزامی است. همچنین، حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان ساسکاچوان کانادا به اندازه 300 هزار دلار در منطقه رجینا و یا ساسکاتون، و یا حداقل سرمایه گذاری به اندازه 200 هزار دلار در سایر مناطق استان ساسکاچوان کانادا، تعیین شده است.

برنامه کار آفرین فارغ التحصیل بین المللی (International Graduate Entrepreneur Stream)

این برنامه به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ساسکاچوان کانادا که حداقل یک مدرک تحصیلی در مدت 2 سال از یکی از موسسات آموزشی استان ساسکاچوان کانادا دریافت کرده اند و نیز قصد راه اندازی و اداره یک کسب و کار را دارند، این اجازه را می دهد تا از این طریق به استان ساسکاچوان مهاجرت کنند. این برنامه دارای شرایط مختلفی مانند شرط سنی، برخورداری از مجوز کار و حداقل نمره از مدرک زبان است. به علاوه، داوطلبان نیاز است تا حداقل یک سوم از سهام کسب و کار را در اختیار داشته باشند.

برنامه مالکان یا مجریان مزرعه (Farm Owners/Operators Stream)

چنانچه در زمینه کشاورزی دارای تجربه هستید و قصد خرید و یا اداره کردن یک زمین کشاورزی در استان ساسکاچوان کانادا را دارید، این برنامه مهاجرتی ممکن است برای شما گزینه مناسبی باشد. اما حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در ایالت ساسکاچوان کانادا برای خرید یک زمین کشاورزی و یا اداره کردن آن چقدر است؟

در پاسخ باید خدمت شما عرض کنیم که نیاز است تا حداقل ارزش خالص دارایی های شما به اندازه 500 هزار دلار باشد. همچنین، لازم است تا سپرده قابل استردادی به مبلغ 75 هزار دلار به عنوان امانت، جهت اجرای تعهدات مندرج در توافق نامه ارائه شود.

برنامه کشاورز جوان (Young Farmer Stream)

در این روش نیاز است تا در زمان درخواست، داوطلبان سنی کمتر از 40 سال داشته باشند. همچنین، برای سرمایه ‌گذاری در ایالت ساسکاچوان کانادا از طریق برنامه کشاورز جوان، حداقل ارزش خالص دارایی های ارائه شده مبلغی به اندازه 300 هزار دلار، در نظر گرفته شده است.

 

حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری در جزیره پرنس ادوارد کانادا

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در جزیره پرنس ادوارد کانادا یکی از کمترین مبالغ درخواست شده است. چرا که حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری در جزیره پرنس ادوارد کانادا، بر طبق برنامه تأثیر کسب و کار (Business Impact Category)، مقداری برابر با 150 هزار دلار در نظر گرفته شده است. همچنین، سرمایه گذار موظف است تا در فعالیت های مدیریتی روزانه، در کسب و کار راه اندازی شده در جزیره پرنس ادوارد، نقشی فعال داشته باشد.

 

حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری در استان انتاریو کانادا

شهر اتاوا به عنوان پایتخت کانادا و شهر مهم دیگر یعنی تورنتو، در استان انتاریو واقع شده اند. استان انتاریو به عنوان پیشتاز تولید در کانادا و یکی از ثروتمند ترین مناطق کانادا از نظر برخورداری از منابع طبیعی است. با این وجود، بزرگترین بخش از اقتصاد انتاریو متعلق به بخش خدمات در این استان است. یکی از 3 برنامه مختلف استانی از برنامه نامزد مهاجرت انتاریو (Ontario Immigrant Nominee Program) مربوط به برنامه سرمایه گذاری در این استان است.

به شکلی که سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه از طریق طرح کار آفرینی، در استان انتاریو کانادا نیز امکان پذیر است. برنامه کار آفرین انتاریو (Ontario Entrepreneur) مخصوص گروهی از متقاضیان مهاجرت به این استان کانادایی است که قصد راه اندازی و یا خرید یک کسب و کار را در این استان دارند. اما حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا انتاریو با توجه به این موضوع که موقعیت کسب و کار در کدام قسمت از انتاریو باشد، متفاوت است.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا داخل شهر تورنتو

به منظور راه اندازی کسب و کار در تورنتو نیاز است تا داوطلبان سرمایه گذاری در تورنتو، حداقل دارایی با ارزش خالصی به اندازه 800 هزار دلار کانادا را ارائه دهند. همچنین، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا و در داخل منطقه تورنتو برابر با 600 هزار دلار کانادا در نظر گرفته شده است. ذکر این نکته ضروری است که حداقل 33 درصد از سهام کسب و کار ایجاد شده باید متعلق به شخص سرمایه گذار باشد.

 

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا خارج شهر تورنتو

به منظور راه اندازی و شروع یک کسب و کار در خارج از منطقه تورنتو نیاز است تا حداقل دارایی با ارزش خالصی به اندازه 400 هزار دلار کانادا ارائه گردد. به علاوه، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا انتاریو و در خارج از شهر تورنتو مبلغی به اندازه 200 هزار دلار کانادا تعیین شده است.

همچنین، چنانچه سرمایه گذاران در یکی از بخش های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و بخش های مربوط به ارتباطات دیجیتال تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند، حداقل دارایی با ارزش خالصی به اندازه 400 هزار دلار کانادا و حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا انتاریو به اندازه 200 هزار دلار کانادا مورد نیاز است.

 

حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان نوا اسکوشیا کانادا

برنامه استانی نوا اسکوشیا از دو طریق اقدام به جذب سرمایه گذاران در این منطقه از کانادا می نماید. در حقیقت، برنامه نامزد نوا اسکوشیا (Nova Scotia Nominee Program) شامل 8 برنامه مهاجرتی مختلف است که برنامه کار آفرین (Entrepreneur) و برنامه کار آفرین فارغ‌التحصیل بین‌المللی (International Graduate Entrepreneur) دو برنامه ای هستند که به داوطلبان متقاضی سرمایه گذاری و کار آفرینی در این استان، اختصاص داده شده اند.

برنامه کار آفرین نوا اسکوشیا برای آن گروه از داوطلبانی است که یا مالک یک کسب و کار مشخصی هستند و یا از تجربه مدیریتی ارشد در رزومه حرفه ای خود برخوردارند. در صورت خریداری یک کسب و کار موجود در استان نوا اسکوشیا و یا راه اندازی یک کسب و کار جدید، داوطلبان ضمن شرکت در مدیریت روزانه کارهای شرکت، می توانند در سرمایه گذاری در این استان از طریق این برنامه کار آفرینی شرکت کنند. برخورداری از حداقل دارایی خالص برای سرمایه گذاری به مبلغ 600 هزار دلار از جمله شرایطی است که در این برنامه مهاجرتی در نظر گرفته شده است. همچنین، حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان نوا اسکوشیا کانادا از طریق برنامه کار آفرین، به اندازه 150 هزار دلار برای خرید و یا راه اندازی یک کسب و کار تعیین شده است.

برنامه دیگر برای سرمایه گذاری در نوا اسکوشیا مشابه برنامه کار آفرین این استان است. برنامه کار آفرین فارغ‌التحصیل بین‌المللی برای متقاضیانی است که از یکی از دانشگاه ها و یا کالج های استان نوا اسکوشیا به تازگی فارغ‌التحصیل شده اند.

این گروه از سرمایه گذاران باید به مدت 1 سال بعد از فارغ‌التحصیلی و با استفاده از مجوز کاری، یک کسب و کار را در استان نوا اسکوشیا خریداری کرده باشند و یا کسب و کار جدیدی را در این استان راه اندازی کرده باشند. برای سرمایه گذاری از طریق برنامه کار آفرین فارغ‌التحصیل بین‌المللی، داوطلبان نیاز است تا از مالکیت کامل کسب و کار برخوردار باشند.

 

حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا

برنامه نامزد استانی نیوبرانزویک (New Brunswick Provincial Nominee Program) از دو طریق اقدام به جذب سرمایه گذار در این استان کانادایی می نماید:

  • برنامه کار آفرینی نیوبرانزویک (Entrepreneurial Stream) 
  • برنامه کار آفرینی مخصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی (Post-Graduate Entrepreneurial Stream).

برنامه کار آفرینی نیوبرانزویک دارای شرایط متعددی علاوه بر میزان حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا است. شرایطی مانند محدودیت سنی بین 22 الی 55 سال، برخورداری از حداقل نمره در امتحان های زبان انگلیسی یا فرانسوی، داشتن مدرک تحصیلی حداقل معادل با دیپلم به همراه برخورداری از حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا به اندازه 250 هزار دلار از جمله شرایط سرمایه گذاری در نیوبرانزویک از طریق کار آفرینی است. به شکلی که حداقل 33 درصد از مالکیت کسب و کار باید متعلق به فرد متقاضی سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا باشد.

به علاوه، برخورداری از حداقل دارایی خالص به ارزش 600 هزار دلار به شکلی که حداقل 300 هزار دلار از این دارایی به صورت نقدی در دسترس باشد، از دیگر شرایط اصلی برای سرمایه گذاری از طریق برنامه استانی کار آفرینی نیوبرانزویک است. همچنین، ارائه سپرده ای به اندازه 100 هزار دلار به همراه امضای توافق نامه عملکرد کسب و کار، از دیگر شرایط قابل توجه، علاوه بر برخورداری از حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا است.

برنامه کار آفرینی فارغ‌التحصیلان نیوبرانزویک گروهی از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی را هدف قرار داده است که در یکی از دانشگاه ها و یا کالج های شناخته شده در استان نیوبرانزویک تحصیل کرده اند. به منظور سرمایه گذاری از این طریق لازم است علاوه بر برخورداری از یک مجوز کاری، به مدت حداقل 1 سال یک کسب و کار در این استان کانادایی خریداری و یا اداره شده باشد. برای سرمایه گذاری از این طریق داوطلب باید برای مدت 12 ماه به طور کامل کسب و کاری را مالک بوده و آن را اداره کرده باشد.

 

حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا کانادا

استان بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کانادایی است که میزبان سومین شهر بزرگ کانادا یعنی شهر ونکوور است. در حالی که اقتصاد این استان بسیار متنوع است، به منابع طبیعی بسیار زیاد خود نیز متکی است. برنامه کار آفرین استان بریتیش کلمبیا، که یکی از برنامه های اصلی مهاجرت استانی است، از 3 برنامه مختلف برای جذب سرمایه در این استان تشکیل شده است. به شکلی که این برنامه با جذب سرمایه از سرمایه گذاران می کوشد تا در نهایت مجوز اقامت در این استان را نیز به سرمایه گذاران اعطا کند. این سه برنامه عبارت هستند از:

  • برنامه مهاجرت کار آفرین (Entrepreneur Immigration)
  • برنامه مهاجرت کار آفرین- پایلوت منطقه ای (Entrepreneur Immigration – Regional Pilot)
  • برنامه پروژه های راهبردی (Strategic Projects)

در برنامه مهاجرت کار آفرین داوطلبان در یک سیستم امتیاز دهی مقایسه می شوند. در نهایت افراد با بیشترین امتیاز، که سرمایه گذاری و کسب و کار آنها نیز مزایای اقتصادی قابل توجهی برای استان بریتیش کلمبیا داشته باشد، برای سرمایه ‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا انتخاب می شوند. بدین منظور مدیران ارشد و یا مالکان کسب و کارها نیاز است تا از حداقل دارایی خالص شخصی به ارزش 600 هزار دلار برخوردار باشند. همچنین، حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا کانادا از این طریق، مبلغی برابر با 200 هزار دلار اعلام شده است. به شکلی که این مبلغ می تواند در راه اندازی یک کسب و کار مجاز به کار گرفته شود و یا برای خریداری یا بهبود بخشیدن به یک کسب و کار موجود در استان، استفاده شود.

برنامه پایلوت منطقه ای بریتیش کلمبیا برای آن گروه از کار آفرینان با تجربه ای است که تمایل به راه اندازی یک کسب و کار در مناطق کوچک تر استان بریتیش کلمبیا داشته باشند. حداقل مبلغی که برای ارزش دارایی های خالص فرد در نظر گرفته شده است به اندازه 300 هزار دلار است. به علاوه، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا از طریق برنامه پایلوت منطقه ای بریتیش کلمبیا، به اندازه 100 هزار دلار تعیین شده است. به شکلی که حداقل 51 درصد از مالکیت کسب و کار جدید باید متعلق به فرد کار آفرین باشد.

اما برنامه مربوط به پروژه های راهبردی استان بریتیش کلمبیا کانادا، نیازمند حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا کانادا به اندازه 500 هزار دلار است. با توجه به میزان حداقل سرمایه گذاری درخواست شده که برای خرید، راه اندازی و یا توسعه یک کسب و کار در استان بریتیش کلمبیا استفاده می شود، از متقاضیان درخواست می شود تا حداقل 3 فرصت شغلی تمام وقت را نیز برای شهروندان کانادایی ایجاد نمایند.

 

حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان کبک کانادا

برای سرمایه گذاری در استان کبک کانادا 3 برنامه مختلف استانی تحت برنامه مهاجرت کسب و کار کبک تعریف شده است.

برنامه سرمایه گذار مهاجرت کبک (Quebec Immigrant Investor Program) به شکلی است که یکی از شرایط داوطلبان برخورداری از حداقل دارایی خالص شخصی به اندازه 2 میلیون دلار است، که این میزان دارایی نیاز است تا به شکل قانونی کسب شده باشد. همچنین، نیاز است تا متقاضی سرمایه گذاری، از تجربه مالکیت یک کسب و کار و یا، برخورداری از سطح مدیریت بسیار بالا در یک سازمان و یا شرکت دولتی یا خصوصی، در رزومه خود برخوردار باشد.

به علاوه، حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان کبک کانادا به اندازه 1.2 میلیون دلار در مدت 5 سال، از دیگر شرایط ذکر شده در رابطه با حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا استان کبک است.

دیگر برنامه سرمایه گذاری در استان کبک کانادا، برنامه کار آفرین مهاجرت کبک (Quebec Immigrant Entrepreneur Program) است. این برنامه برای آن گروهی از داوطلبان متقاضی سرمایه گذاری است که از تجربه و مهارت مشخصی برای کار آفرینی برخوردار هستند. بدین منظور داوطلبان می توانند یک کسب و کار را در استان کبک کانادا راه اندازی و یا کسب و کاری را در این استان خریداری نمایند. چنانچه یک کسب و کار در استان کبک خریداری شود، می تواند از یک شتاب دهنده کسب و کار، مرکز رشد و یا یک مرکز کار آفرینی دانشگاهی نیز حمایت دریافت کند.

اما در روش دیگر کار آفرینی در کبک که بدون دریافت کمک از یک شتاب دهنده کسب و کار است، چنانچه متقاضیان سرمایه گذاری در استان کبک کانادا قصد راه اندازی و یا خریداری یک کسب و کار در کبک را داشته باشند، به شکلی که در صورت ایجاد یک کسب و کار جدید حداقل 25 درصد و در صورت خریداری یک کسب و کار موجود در استان کبک کانادا، حداقل 51 درصد از مالکیت آن را در کنترل خود داشته باشند، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا استان کبک و در خارج از منطقه کلان شهری مونترال، به اندازه 200 هزار دلار تعیین شده است.

اما حداقل مبلغ سرمایه گذاری در استان کبک کانادا برای کسب و کارهایی که در داخل منطقه کلان شهر مونترال قرار دارند، به اندازه 300 هزار دلار در نظر گرفته شده است. همچنین، از کار آفرینان درخواست می شود تا حداقل مبلغ سپرده به اندازه 200 هزار دلار را برای سرمایه گذاری در استان کبک کانادا ارائه دهند. به علاوه، داوطلبان نیاز است تا برای سرمایه گذاری در کانادا استان کبک، از حداقل دارایی خالص به اندازه 900 هزار دلار کانادا برخوردار باشند. این مبلغ می تواند دارایی فرد متقاضی سرمایه گذاری و یا همراه با دارایی شریک زندگی وی باشد.

برنامه خویش‌فرمای مهاجرتی در استان کبک (Quebec Immigrant Self-Employed Program) یکی دیگر از انواع روش های مهاجرت به این استان کانادایی از طریق ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری است. در حالی که داوطلبان سرمایه گذاری از این طریق نیاز است تا حداقل 2 سال تجربه کاری به صورت خویش فرمایی را در تخصصی که قرار است در استان کبک راه اندازی کنند ارائه دهند، حداقل ارزش دارایی خالص شخصی متقاضیان سرمایه گذاری نیاز است تا برابر با 100 هزار دلار کانادا باشد. این میزان دارایی می تواند دارایی همسر و یا شریک زندگی فرد متقاضی را نیز شامل شود.

همچنین، در صورتی که استارت آپ مورد نظر در داخل منطقه کلان شهر مونترال باشد، سپرده ای به ارزش 50 هزار دلار، و در صورتی که کسب و کار مورد نظر در خارج از منطقه کلان شهر مونترال واقع شود، سپرده ای به اندازه 25 هزار دلار برای ارائه حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا استان کبک مورد نیاز است.

 

حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری در استان آلبرتا کانادا

سرمایه گذاری در استان آلبرتا می تواند از طریق یکی از برنامه های نامزد مهاجرت آلبرتا (Alberta Immigrant Nominee Program) انجام شود.
برنامه کشاورز خویش‌فرمای آلبرتا (Alberta Self-Employed Farmer Stream) به منظور توسعه بخش کشاورزی در این استان کانادایی در نظر گرفته شده است. چنانچه فرد متقاضی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان آلبرتا کانادا، دارای تجربه مدیریتی مرتبط باشد، و از منابع مالی کافی برای سرمایه گذاری در کسب و کار مرتبط با بخش کشاورزی استان برخوردار باشد، می تواند برای مهاجرت و سرمایه گذاری در آلبرتا درخواست خود را ارائه دهد.

به شکلی که نیاز است تا همزمان با ارائه یک بیزینس پلن یا طرح کسب و کار، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا استان آلبرتا به اندازه 500 هزار دلار، برای سرمایه گذاری در کسب و کار مرتبط با کشاورزی در نظر گرفته شود. به علاوه، داوطلب متقاضی سرمایه گذاری لازم است تا از حداقل مبلغ دارایی خالص به ارزش 500 هزار دلار نیز برخوردار باشد. بنابراین، چنانچه از تجربه و حداقل بودجه ذکر شده در برنامه استانی برای سرمایه گذاری در استان آلبرتا برخوردار هستید، می توانید برای سرمایه گذاری در این استان اقدام کنید.

درباره قیمت دلار کانادا در کلگری بخوانید.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در مانیتوبا کانادا

برنامه نامزد استانی منیتوبا (Manitoba Provincial Nominee Program) از طریق برنامه سرمایه گذار کسب و کار (Business Investor Stream) اقدام به جذب سرمایه برای سرمایه گذاری در استان می نماید. در حقیقت، این برنامه برای جذب کار آفرینان و سرمایه گذاران بین‌المللی در نظر گرفته شده است. به گونه ای که متقاضیان سرمایه گذاری در ابتدا با دریافت یک مجوز کاری به استان مانیتوبا مهاجرت می کنند و در مدت 2 سال، توانایی و تمایل خود را برای راه اندازی و یا خریداری یک کسب و کار در استان منیتوبا کانادا نشان می دهند.

مقدار سپرده در نظر گرفته شده برای مهاجرت و سرمایه گذاری در کانادا، منیتوبا مبلغی برابر با 100 هزار دلار ذکر شده است. اما برای ارائه حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا استان منیتوبا دو روش وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

 در روش اول که مسیر کار آفرین در منیتوبا (Entrepreneur Pathway) نام دارد، مربوط به گروهی از متقاضیان است که تمایل به سرمایه گذاری و راه اندازی یک کسب و کار در منیتوبا دارند. علاوه بر برخورداری از شرایط مختلف مانند شرط تجربه کاری، تحصیلات، برخورداری از سطح حداقلی از مهارت های زبانی، سن و بازدید از وضعیت کسب و کار در استان منیتوبا، نیاز است تا داوطلبان سرمایه گذاری، از حداقل مبلغ سرمایه گذاری در مانیتوبا کانادا به اندازه 250 هزار دلار برخوردار باشند. البته این حداقل مبلغ سرمایه گذاری مربوط به کسب و کارهای واقع در منطقه مرکزی منیتوبا است. چنانچه موقعیت کسب و کار مورد نظر در خارج از منطقه مرکزی منیتوبا باشد، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا منیتوبا به اندازه 150 هزار دلار در نظر گرفته شده است. حداقل ارزش دارایی خالص متقاضیان سرمایه گذاری در کانادا نیز به اندازه 500 هزار دلار ذکر شده است.

اما روش دومی نیز برای ارائه حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا منیتوبا وجود دارد. مسیر سرمایه گذار کشاورزی (Farm Investor Pathway) برای داوطلبانی است که تمایل به ایجاد و راه اندازی یک مزرعه در مناطق روستایی منیتوبا دارند. داوطلبان سرمایه گذاری در این روش نیز لازم است تا از حداقل دارایی خالص به ارزش 500 هزار دلار برخوردار باشند. اما حداقل مبلغ سرمایه گذاری در مانیتوبا کانادا از روش ایجاد یک مزرعه در مناطق روستایی استان، به اندازه 300 هزار دلار تعیین شده است.

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

کلید واژه‌ها

خبرهای مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده