janbebe
معرفی ده شخصیت شرور و جذاب  تاریخ سینما

معرفی ده شخصیت شرور و جذاب تاریخ سینما

ابر شرور ها و شخصیت های منفی تاریخ سینما گاهی خیلی دوست داشتنی می شوند به طوری که بینندگان فیلم بیشتر از شخصیت اصلی فیلم به او علاقه مند می شوند.

 دارت ویدر:

آناکین اسکای‌واکر  که او را با نام دارت ویدر می شناسیم یکی از شخصیت های اصلی و مرکزی مجموعه حماسی جنگ ستارگان است.

او در نخستین اپیزود، (تهدید شبح) به‌طور معجزه‌آسا از مادر باکره‌اش توسط نیروی نهانی، در سیارهٔ بیابانی تاتویین به دنیا می‌آید. در کودکی، هنگامی که یک شوالیه جدای او را می‌یابد و متوجه تواناییهای شگرف او می‌شود، مسیر زندگی‌اش عوض شده و شاگرد استاد جدای، اوبی‌وان کنوبی می‌شود. او به طور مخفیانه با پدمه آمیدالا ازدواج می‌کند و زمانی که در یکی از رویاهایش مرگ همسرش بر اثر زایمان را می بیند برای نجات او و پیدایش جاودانگی تحت تأثیر جنبه تاریک نیرو قرار می گیرد و به یک لرد اهریمنیِ سیت تبدیل میشود و اینگونه نام او توسط امپراطور پالپاتین به دارت ویدر تغییر می‌یابد. او وفادار به امپراتوری کهکشان است و یکی از نیروهای اصلی این امپراتوری استبدادی است صحنه های ورود او با آهنگ مارش امپراتوری رعب را در دل هر بیننده می اندازد.

 

 

جوکر:

جوکر، یک شخصیت ابر شرور است، که در سری فیلم های بتمن ایفای نقش می کند.

او در کتابهای کمیک بتمن و فیلم های مختلفی  که از بتمن در دهه های مختلف ساخته شده حضور داشته اما بهترین حضور او با بازی هیث لجر در قسمت دوم سه گانه بتمن ساخته کریستوفر نولان بود در سال ۲۰۱۹ فیلم اختصاصی جوکر ساخته شد که با استقبال بالایی هم روبه رو شد. جوکر فردی است که در اثر فشار های بالای روحی روانی به جنون رسیده اما هوش خیلی بالایی دارد که به کمک آن دست به انواع و اقسام خلاف میزند و معمولا هم موفق می شود، اما بر خلاف سایر خلاف کار ها به دنبال ثروت نیست تنها هدف او به خطر انداختن دنیاست.
او معمولا جملاتی می گوید که مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و تنها هدف او ثابت کردن این نکته است که هیچ آدم خوبی در جهان وجود ندارد و آدم های خوب فقط نقاب خوبی به چهره زده اند، وقتی که موقعیت مناسب برای آن ها فراهم شود چهره واقعی خود را نمایان می کنند.

 

 

دکتر هانیبال لکتر:

دکتر هانیبال لکتر را اولین بار با فیلم شاهکار سکوت بره‌ها و با ایفای نقش آنتونی هاپکینز شناختیم.

هانیبال یک نابغه روانپزشکی است که تمایل به خوردن انسان ها دارد او هر چند وقت افرادی را دستگیر کرده آنها سلاخی می کند و گوشتشان را می خورد. به همین علت دستگیر شده و در زندانی تحت محافظت شدید نگهداری می شود.
یک مامور اف بی آی برای تحقیق در مورد بیل بوفالو که لکتر شناخت خوبی از او دارد به زندان می رود تا با لکتر ملاقات کند او به شدت تحت تاثیر شخصیت لکتر قرار می گیرد. هانیبال متوجه می شود که با استفاده از این مامور می تواند فرار کند برای همین تصمیم می گیرد به او کمک کند.

بازی آنتونی هاپکینز در این نقش به قدری طبیعی بود که جهانی را به حیرت انداخت. جودی فاستر که در این فیلم نقش مامور اف بی آی را بازی کرده بعد ها اعتراف کرد که این ایفای نقش آنقدر طبیعی بوده که او از هاپکینز می ترسیده و جرات نمی کرده به جز دیالوگ های فیلم با او صحبت کند.

 

 

 لرد ولدمورت:

 تام ریدل که به لرد ولدمورت یا "ارباب تاریکی ها" معروف است یکی از شخصیت های مجموعه فیلم های هری پاتر است.

تام مارولو ریدل در تاریخ ۳۱ دسامبر ۱۹۲۶ به دنیا آمد. مادر او، مروپ ریدل یک ساحره بود که با انسانی معمولی به نام تام ریدل ازدواج کرد. بدین ترتیب او یک دورگه محسوب می‌شود. ولدومورت دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشت. بعد از آنکه تام ریدل متوجه می‌شود که مروپ ساحره است، او را رها می‌کند. مروپ نیز مدتی بعد می‌میرد و تام ریدل کوچک در پرورشگاه بزرگ می‌شود. او قدرت‌های ویژه خود از جمله صحبت کردن با مارها را در همان دوران نوجوانی بدست آورد. آلبوس دامبلدور بعد از آگاهی از وجود او، ریدل را به هاگوارتز دعوت می‌کند. بعد از ترک هاگوارتز، ریدل با جادوی سیاه آمیخته می‌شود و با چهره‌ای جدید و هویت لرد ولدومورت به دنیای جادویی بازمی‌گردد. او سپاهی از جادوگران درست می‌کند که به مرگ‌خواران مشهور می‌شوند. ولدومورت و یارانش، جادوگران را نژادی برتر نسبت به انسان‌های عادی می‌دانند و هدفشان نیز حکمرانی بر آن‌هاست.
بعد از مدت جنگی بین جادوگران خوب و مرگ خواران به رهبری ولدمورت در می گیرد ولدمورت در یکی از حملات خود به خانه خانواده پاتر در اثر اجرای یک جادو اشتباه به شدت آسیب می بیند و بخشی از قدرت او وارد وجود هری پاتر می شود در قسمت های مختلف فیلم ولدمورت در حال اجرای طرح هایی برای بازگشت به قدرت است همراهان او که مرگ خواران اند یا در زندان آزکابان زندانی شده یا با تغییر هویت زندگی می کنند و منتظر بازگشت ارباب خود هستند

 

 

پرستار رچد:

پرستار رچد که با نام «پرستار بزرگ» نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت و آنتاگونیست در «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» اثر کن کیسی است.

او یک انسان سرد، مستبد و بی‌احساس و نمونه‌ای کلیشه‌ای از یک پرستار زن مستبد، سلطه گر و قوی است. او تبدیل به یک استعاره محبوب عامه برای بیان تأثیر مخرب قدرت و اقتدار در بوروکراسی شده‌است. مانند آنچه در آن بیمارستان روانپزشکی در آن رمان بر قرار است. او در سینما در فیلم"دیوانه از قفس پرید"  ایفای نقش کرده است.

 

 

نورمن بیتس:

نورمن بِیتس  شخصیت منفی فیلم"روانی" ساخته آلفرد هیچکاک و رمان روانی، اثر رابرت بلاچ است.

نورمن بیتس جزو برترین شروران تاریخ سینمای جهان محسوب می‌شود و در لیست "۱۰۰ سال... ۱۰۰ شرور و قهرمان" بنیاد فیلم آمریکا، که لیستی از پنجاه تا از برترین قهرمان‌ها و پنجاه تا از برترین شرورهای تاریخ سینما به انتخاب منتقدان سینماست، در رتبه ۲ قرار دارد. ویژگی خاص این فرد، نوعی بیماری دوشخصیتی است که پس از مرگ مادرش در او به وجود آمده و او را به دو شخصیت کاملاً متفاوت تبدیل کرده‌است. افکار عجیب و خطرناک این فرد، او را در کنار دکتر هانیبال لکتر در فیلم سکوت بره‌ها و جوکر در شوالیه تاریکی از ماندگارترین شخصیت‌های سینمایی تاریخ سینما کرده‌است؛ که بازی شاهکار آنتونی پرکینز نیز در آن کم نقش ندارد. در پایان فیلم روانی، بیماری وی به نوعی دیگر تبدیل شده و یکی از شخصیت‌هایش به‌طور کامل از بین می‌رود. فیلم روانی هم‌اکنون هجدهمین فیلم برتر تاریخ سینما در بنیاد فیلم آمریکا شناخته شده‌است.

 

 

سائورون:

سایرون یک فرمانده شیطانی و ابرور شرور در فیلم ارباب حلقه‌ها است که سازنده حلقه یگانه در آتش کوه موردور است.

او فرماندهٔ ارشد مورگوت بود، وی همچنین در تمامی اعمال زیرکانه و اهریمنی مورگوت در سرزمین میانه و فراسوی آن سهمی بزرگ داشت و در خباثت و پلیدی در مرتبه بعد از مورگوت بود، زیرا او مدتی دراز نه برای خودش که برای مورگوت خدمت می‌کرد. با این وجود به سبب قدرت و مقامی که سابقاً نزد آئوله والا (ارباب سابقش) داشت و دانش عظیمی که او از آئوله و مورگوت در باب جادوگری و صناعت آموخت، تبدیل به بزرگترین خادم ملکور (مورگوت) شد؛ به همین خاطر هم پس از سقوط و بیرون رانده شدن مورگوت از سرزمین میانه، به یک ارباب تاریکی بدل شد و به دنبال او در گرداب تباهی و پلیدی فرورفت. سائورون دشمن اصلی مردمان آزاد در طی دوران‌های دوم و سوم بود.

 

 

داروغه ناتینگهام

داروغه ناتینگهام یکی از شخصیت های منفی ماندگار در فیلم رابین هود: شاه دزدان است که ایفا گر این نقش الن ریکمن است .

فیلم رابین هود شاه دزدان در سال ۱۹۹۱ اکران شد بازیگرانی همچون مورگان فریمن،کوین کاستنر، و آلن ریکمن در آن ایفای نقش کرده اند اما بی شک بازی آلن ریکمن در نقش داروغه ناتینگهام به یاد ماندنی تر از همه است.

 

 

آنتون چیگور

«آنتون چیگور» بی‌رحم و خونسرد که خاویر باردم نقشش را در فیلم فوق‌العادهٔ «جایی برای پیرمردها نیست»


پیش از اکران فیلم موفق و ابرقهرمانی The Dark Knight (شوالیهٔ تاریکی)، بسیاری متفق‌القول عقیده داشتند که برترین شخصیت منفی و شرور قرن بیست‌ویکم، کسی نیست جز شخصیت «آنتون چیگور» بی‌رحم و خونسرد که خاویر باردم نقشش را در فیلم فوق‌العادهٔ «جایی برای پیرمردها نیست» برادران کوئن ایفا کرد.

شخصیت آنتون چیگور بلافاصله به شخصیتی فراموش‌نشدنی در میان سینمادوستان تبدیل شد و از دلایل اصلی این موضوع نیز به خونسردی بی‌اندازهٔ وی در به قتل رساندن هر کسی که سر راهش قرار می‌گرفت و البته مدل موهای عجیب و مضحکش برمی‌گشت! آنتون چیگور یک قاتل است و چیز بیشتری از این شخصیت برایتان در فیلم تعریف نخواهد شد. از همان نگاه اول به این شخصیت، می‌توان پی برد که خونسردی تا مغز استخوانش نفوذ کرده است و در سکانسی که سرنوشت یک انسان را با یک سکه مشخص می‌کند، کامل متوجه می‌شویم که مابقی انسان‌ها در دنیای چیگور، تنها شی هستند نه شخص.

 

هانس لاندا

شخصیت سرهنگ هانس لاندا در فیلم  فیلم "حروم زاده های لعنتی"

 فیلم "حروم زاده های لعنتی" یکی از فیلم های معروف تارانتینو است، این فیلم مانند سایر فیلم های این کارگردان عجیب فضایی فانتزی ولی پر از خون و خونریزی دارد اما بدون شک اگر شخصیت سرهنگ هانس لاندا با بازی فوق العاده کریستوفر والتس نبود این فیلم موفقیتی کسب نمی کرد. سرهنگ هانس لاندا سرهنگی آلمانی و فوق العاده زرنگ و با هوش است که وظیفه او دستگیری یهودیان در زمان جنگ دوم جهانی است.
 سرهنگ هانس لاندا به چندین زبان دنیا مسلط است و در کشتار یهودی ها هیچ تردیدی ندارد و به همین علت در زمان اشغال فرانسه او به پاریس اعزام شده از طرفی دیگر گروهی از پارتیزان ها که در حال مبارزه با نازی ها هستند با او هم مقابله می کنند.

 

بخارمگ

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده