هفت غذای مبارز سرطان طبق آخرین مطالعات چیست ؟

هفت غذای مبارز سرطان طبق آخرین مطالعات چیست ؟

هیچ غذایی به طور کامل از انسان در برابر سرطان محافظت نمی کند. اصطلاح غذاهای مبارزبا سرطان به غذاهایی گفته می شود که در صورت اضافه شدن آنها به رژیم غذایی ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می یابد.این مقاله به بررسی بهترین غذاهای مقابله با سرطان می پردازد و علمی را که این ادعاها را دارد ، توضیح می دهد.

غذاهایی که حاوی ترکیبات طبیعی هستند که دارای خاصیت ضد سرطانی قوی هستند عبارتند از:


سیب


سیب حاوی خاصیت ضد سرطان است که همچنین ممکن است به جلوگیری از التهاب ، بیماری های قلبی عروقی و عفونت ها کمک کند.

عبارت "یک سیب در روز پشما را از پزشک بی نیاز می کند" در واقع درست است. سیب ها حاوی پلی فنول هایی هستند که خواص ضد سرطانی خوبی دارند.

پلی فنول ها ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است از التهاب ، بیماری های قلبی عروقی و عفونت ها جلوگیری کنند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که پلی فنول ها دارای خاصیت ضد سرطان و ضد تومور هستند.

به عنوان مثال ، پلی فنول فلوئورین پروتئین به نام حمل کننده گلوکز 2 (glut2) در رشد سلولهای مرحله پیشرفته در انواع خاصی از سرطان نقش دارد.

یک مطالعه از سال 2018 در ژورنال تجزیه و تحلیل مواد غذایی و دارو نشان می دهد که فلوئورین سیب به طور قابل توجهی رشد سلول های سرطانی پستان را مهار می کند ، در حالی که بر سلول های طبیعی تأثیر نمی گذارد.

 

انواع توت ها

توت ها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبرهای غذایی هستند. دانشمندان به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و فواید مهم برای  سلامتی ، علاقه زیادی به انواع توت ها نشان داده اند.

یک از منبع معتبر مطالعه نشان می دهد که آنتوسیانین ، که در  توت سیاه یافت می شود ، علایم زیستی را برای سرطان روده بزرگ کاهش می دهد.

و یک منبع مطالعاتی دیگر نشان داد  که اثرات ضد التهابی زغال اخته می تواند از رشد تومورهای سرطان پستان در موش جلوگیری کند.

 

 

سبزیجات صلیبی

سبزیجات ترد مانند کلم بروکلی ، گل کلم و کلم حاوی مواد مغذی مفیدی از جمله ویتامین c ، ویتامین k و منگنز هستند.

سبزیجات صلیبی همچنین حاوی سولفورافان ، یک ترکیب گیاهی با خواص ضد سرطان است.

یک مطالعه نشان می دهد که سولفورافان به طور قابل توجهی رشد سلول های سرطانی را مهار می کند و باعث مرگ سلولی در سلول های سرطانی روده بزرگ می شود

مطالعه دیگر نشان می دهد که سولفورافان در ترکیب با جنستئین ، ترکیبی که در دانه های سویا یافت می شود ، می تواند به طور قابل توجهی مانع از رشد و اندازه تومور سرطان پستان شود.

در یک بررسی ، 3 تا 5 وعده غذای از سبزیجات صلیبی در هفته برای دریافت بهترین اثرات پیشگیری از سرطان توصیه می شود.

 

 


هویج


هویج حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است که ممکن است از ابتلا به انواع خاصی از سرطان جلوگیری کند.

هویج حاوی چندین ماده مغذی اساسی از جمله ویتامین k ، ویتامین a و آنتی اکسیدان ها است.

هویج همچنین حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است که باعث رنگ نارنجی هویح است.

مطالعات اخیر نشان می دهد که بتاکاروتن نقش مهمی در حمایت از سیستم ایمنی بدن دارد و ممکن است از انواع خاصی از سرطان جلوگیری کند.

بررسی هشت مطالعه نشان می دهد که بتاکاروتن با کاهش خطر سرطان پستان و پروستات ارتباط دارد.

تجزیه و تحلیل دیگر از یک منبع معتبر نشان می هد هویج 26 درصد خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.

 

 


ماهی چرب

ماهی های چرب از جمله ماهی سالمون ، ماهی خال مخالی و آنچوها سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین b ، پتاسیم و اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

در یک مطالعه مشخص شد افرادی که رژیم های غذایی آنها ماهی های آب شیرین است ، 53٪ بیشتر از  خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در امان هستند.

یک منبع تحقیق معتبر دیگر نشان داد که مصرف روغن ماهی تاثیر قابل توجهی در کمتر شدن ریسک پایین سرطان پروستات  دارد.

سرانجام ، مطالعه ای در مورد 68109 نفر نشان داد افرادی که حداقل 4 بار در هفته مکمل های روغن ماهی مصرف می کنند ، 63 درصد کمتر از بقیه افراد در خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

 


گردو

طبق تحقیقات موسسه آمریكایی تحقیقات سرطان ، همه آجیل ها خاصیت پیشگیری از سرطان را نشان داده اند ، اما دانشمندان بیش از سایر انواع آجیل گردو را مطالعه كرده اند.

گردو حاوی ماده ای به نام pedunculagin است که بدن آن را به urolithins متابولیزه می کند. ارولیتین ها ترکیباتی هستند که به گیرنده های استروژن متصل می شوند و ممکن است در جلوگیری از سرطان پستان نقش داشته باشند.

در یک منبع مورد آزمایش برای حیوانات ، موشهایی که گردوی کامل و روغن گردو را دریافت می کنند نسبت به موشهایی که روغن نباتی دریافت می کردند سطح بالاتری از ژنهای سرکوب کننده تومور داشتند.

 


حبوبات
حبوبات  لوبیا ، نخود فرنگی و عدسسرشار از فیبر هستند که  به کاهش خطر ابتلا به سرطان در فرد کمک می کند.

یک منبع متاآنالیز معتبر از 14 مطالعه ارتباط بین مصرف بیشتر حبوبات و خطر کمتر سرطان روده بزرگ را نشان می دهد.

یکی منبع مورد اطمینان دیگر از به بررسی ارتباط بین دریافت فیبر لوبیا و خطر ابتلا به سرطان پستان می پردازد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که افرادی که رژیم های غذایی با فیبر لوبیا زیاد خورده اند ، نسبت به افرادی که میزان دریافت فیبر روزانه آنها را برآورده نمی کردند ، 20 درصد کمتر از بقیه افراد مبتلا به سرطان پستان شده اند.
 

منبع : www.medicalnewstoday.com

 


دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

تازه‌ترین‌ها