janbebe
16 عبارت به ظاهر مثبت که در واقع سمی هستند

16 عبارت به ظاهر مثبت که در واقع سمی هستند

گاهی و قتی دوستان و نزدیکان ما گرفتار مشکلی شده‌اند، یا در غم و اندوه به سر میبرند، سعی داریم با بیان جملاتی به ظاهر مثبت کمکی در جهت بهبود حال آنها یا اوضاع کینم، فارع از اینکه آن عبارات سمی هستند و نتیجه عکس خواهند داشت. در این مظلب 16 عبارت سمی را که به ظاهر جملات مثبتی هستند یادآور می شویم.

همه ما وقتی غمگین می شویم یا در سراشیبی زندگی قرار می‌گیریم، به حمایت عزیزانمان احتیاج داریم. اما گاهی اوقات جملات دلداری دهنده فقط احساسات منفی‌مان را تشدید می کنند. مثبت بودن سمی، به ما القا می کند تا مشکلاتمان را کوچک بشماریم و آنها را جدی نگیریم و خوش بینی بی دلیل را به خودمان تحمیل کنیم. برخی عبارات ممکن است مثبت به نظر برسند ، اما در واقع ، آنها فقط احساسات منفی را تحریک می کنند.

در اینجا با 16 جمله به ظاهر مثبت اما در حقیقت سمی آشنا شوید، اگر شما هم قبلا در مواجه با مشکلات دوستان و خانواده از این جملات استفاده می‌کردید، سعی کنید این جملات سمی را حذف کنید. جملات سمی به ظاهر مثبت هستند اما حس منفی زیادی را به شخص غمگین وارد می کند.

این 16 جمله به ظاهر مثبت و رایج، در هنگام درد و غم دیگران آنها را دلسردتر و از شما بیزار خواهد کرد.

 

1- "دچار مشکل شدی" یا "گیری افتادیا"

این عبارت فقط تأکید می کند که یک وضعیت چقدر ناخوشایند است و به هیچ وجه امید نمی دهد که چقدر سریع می توانید از مشکلات دور شوید. اگر بار دیگر دچار مشکلی شوید با خود فکر خواهید کرد که آیا ارزش دارد مشکلات خود را با این شخص در میان بگذارید.

یک روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "من متوجه هستم که احساس بدی داری. می توانی با من تماس بگیری، خوشحال خواهم شد به صحبت هات گوش بدم."

 

2- تو قوی هستی می تونی حلش کنی

معمولاً وقتی اصلاً احساس قدرت نمی کنید چیزی شبیه به این می شنوید. این عبارت قرار است در شما انگیزه ایجاد کند و به شما نیرو دهد اما از نظر روانشناسان بی فایده است و فقط احساس ناتوانی شخص را به او یادآور می‌شود.

یک راه بهتر برای گفتن این جمله این است: " میدونم که این کار خیلی سخته برات، چطور می تونم کمکی کنم بهت؟"

 

3- برای منم پیش اومده

وقتی کسی غصه می خورد ، دیگران فکر می کنند می دانند این فرد چه احساسی دارد ، اما در واقع نمی‌دانند. هر کس داستان و موقعیت منحصر به فرد خود را دارد. تجربه شخص دیگری به شما کمک نمی کند تا دوران سختی را پشت سر بگذارید.

روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "من مدتی قبل وضعیت مشابهی را تجربه کردم ، اما توانستم به زندگی عادی برگردم. مورد شما خاص خودتان است ، اما اگر فکر می کنید می تواند به شما کمک کند خوشحال می شوم که تجربه خود را با شما در میان بگذارم. "

 

4- زمان همه چیز را حل خواهد کرد

این عبارت سمی هم کسانی را که غم و اندوه شدیدی را تجربه کرده اند تحریک می کند. در نهایت ، مردم به مشکل خود عادت می کنند و یا آن را حل می کنند ، اما زمان به آنها کمک چندانی نمی کند. در مواجهه با غم و اندوه ، بسیاری از مردم به دنبال راه حل برای حل مشکل خود هستند ، اما مواردی وجود دارد که قابل رفع نیست. هر موقعیتی منحصر به فرد است ، هیچ کس نمی تواند به طور قطع بگوید که احساس غم و اندوه شما تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

یک روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "کاش این اتفاق به شکل دیگری می افتاد. یا کاش اینطوری نمیشد"

 

5- این بدترین چیز نیست تو دنیا

این واقعیت که وضعیت شما از کودکان گرسنه در آفریقا بهتر است ، شما را خوشحال نخواهد کرد. و این درد شما را تسکین نمی دهد. بعضی از افراد تمایل دارند با گفتن جملات سمی و چیزهای پیش پا افتاده ، مشکل شما را ساده کنند (غالباً ناخواسته) این عبارات سمی باعث می شود شخص مشکل دار از غم و اندوه خود احساس گناه کند و خود را ناشکر پندارد.

روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "آیا می توانم کاری کنم که شرایط شما راحت تر شود؟" کار خاصی مانند کمک در تکالیف بچه ها یا سایر امور روزانه را پیشنهاد دهید. 

 

6- بدتر از این هم می تونست بشه

این واقعیت که وضعیت شما ممکن است بدتر باشد واقعاً به شما کمک نمی کند. بله ، ممکن بود به این شکل اتفاق بیفتد ، اما ذکر آن احساسات شما را بی ارزش می کند.

روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "اگر شما به من احتیاج داشته باشید در کنار شما خواهم بود" یا " روی کمک من حساب کن اگه کاری از من بر میاد"

 

7- از اول ازش خوشم نمی آمد

اگر دوست شما به دلیل جدایی از شخصی، حتی اگر آن شخص گزینه مناسبی برای او نبوده، در ناراحتی به سر میبرد و یا خیانت دیده است، جملات سمی مانند" همون بهتر، از اول از او خوشم نمی آمد" به حل اوضاع کمک نمی کند و باعث می شود شخص مقابل تعجب کند که چرا این را زودتر به او نگفتید. قضاوت درباره مردی که دوست شما نسبت به او احساسات شدیدی داشت، به او بیشتر صدمه خواهد زد.

روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "تو لیاقت شخصی را دارید که از شما قدردانی کند و قطعاً او را پیدا خواهید کرد."

 

8- می خوام که بهترین اتفاق برات بیافته

این نوع آرزوی محال و جمله سمی غیر واقعی برای شخص گرفتار و غمگین بار منفی دارد. این تیپ عبارات سمی به ظاهر مثبت با ورود به فضای شخصی شما و توصیه ای که هرگز درخواست نکرده اید ، همراه است. افراد سمی معمولاً بسیار پیگیر هستند و افراد خجالتی و کمرو قدرت کافی برای قطع ارتباط با این شخص یا جلوگیری از دخالتهای آنها ندارند.

یک روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "من نمی دانم الان چه احساسی دارید. من هرگز در چنین شرایطی نبوده ام ، بنابراین برای من دشوار است که درک کنم چه حس دارید. اما من می خواهم شما را بهتر درک کنم ، بیایید قهوه بخوریم و صحبت کنیم. "

همچنین بخوانید:

به زنانی که بچه نمی خواهند هرگز این ده جمله را نگویید/10 چیزی که هرگز نباید به زنانی که بچه ندارند گفت

8 درس زندگی برای موفقیت بیشتر که باید قبل از 40 سالگی بیاموزیم

 

9- بهت گفته بودم

وقتی فردی دچار مشکل می شود، به اندازه کافی احساس بدی دارد. این عبارت فقط احساس بدتری در آنها ایجاد می کند - باعث کینه و پرخاشگری می شود. افرادی که فکر می کنند همیشه حق با آنهاست هرگز فرصتی را برای جلب توجه به اشتباهات دیگران از دست نخواهند داد. این عبارت سمی را می توان چنین درک کرد ، "تمایلی برای شنیدن جزئیات ندارم، افقط این را بدان مقصر اصلی خودت هستی."

یک روش بهتر برای گفتن این جمله ، "من نگران شما هستم".

 

10- تو باید قوی باشی

در واقع کسی که این عبارت به ظاهر مثبت را استفاده می کند منتظر است تا واکنش منفی شما را ببینید، گوینده این عبارت سمی فقط به خودش فکر می کند، و این جمله فقط خودخواهی او را نشان می دهد. روانشناسان ادعا می کنند که این جمله بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد و روابط شما را خراب می کند. لازم نیست عجولانه تصمیمی برای قطع رابطه با این افراد بگیرید، اما بهتر است برای آینده فکری کنید.

روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "من بسیار متاسفم که با این مشکل روبرو شده اید."

 

11- دوست داشتم کمکت کنم اما..

این شخص فقط نمی تواند به شما مستقیماً نه بگوید ، به همین دلیل است که او همیشه بهانه ای برای کمک نکردن شما پیدا می کند. و همچنین عده ای هم قول‌های میدهند اما نمی توانند به آنها پایبند باشند. 

یک روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "متاسفم که الان نمی توانم به شما کمک کنم."

 

12-اگه جای تو بودم...

کاری که انجام شده است ، قابل واگرد نیست. فرد دیگری جای شما نبوده و نمی تواند دقیقاً بداند که در عوض چگونه عمل می کرده است. . گفتن این عبارت به ظاهر بی ضرر اما سمی بجر تعریف و تمجید از خود هدف دیگری نمی تواند داشته باشد و نمی تواند کمک کننده باشد.

روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "این تقصیر شما نیست ، ممکن است برای هر کسی پیش بیاید."

 

13- حتما حکمتی داشته

این عبارات به ظاهر مثبت را معمولا از زبان کسانی گفته می شود که اعتقاد به کارما و قانون بومرنگ دارند. می توان شنید. شخصی که این کلمات را می گوید معتقد است که همیشه هر چیزی دلیل دارد ، حتی اگر اتفاق  کاملا تصادفی باشد. ناگفته نماند که اعتقاد به کارما یا جملاتی مانند دنیا دار مکافات است، غلط نیست اما عنوان آن در مواجهه با مشکلات دوستان، باری از مشکلات آنها کم نخواهد کرد.

یک روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "کاش می توانستم چیزی بگویم که درد شما را کمتر کند ، اما فکر نمی کنم بتوانم. اما من همیشه اینجا هستم تا به حرف‌های شما گوش دهم. "

 

14- شاید دوست نداشته باشی گوش بدهی اما من این را می‌گویم


شخصی که با او صحبت می کنید به شما هیچ انتخابی نمی دهد ، مرزهای شما را نقض می کند و واکنش منفی شما را مقصر می داند. آنها می خواهند نشان دهند که حق با آنهاست و فقط به نصیحت ادامه میدهند. نصیحت کردن در اغلب واقع کارساز نیست و سمی است.

یک روش بهتر برای گفتن این جمله ، "من با شما هستم".

 

15- چیزی نیست؛ نگرانش نباش

این عبارت به ظاهر مثبت و از سر همدلی است اما احساسات شما و همه چیزهایی را که برای شما مهم است بی ارزش می کند. این تلاش برای حمایت از شما نامهربانانه و بی فایده است. با شنیدن این جمله سمی احساس خواهید کرد که اتفاق تلخ یا حال بد شما نادیده گرفته می شود. به عبارت دیگر ، احساسات شما مهم ، قابل توجه و اساسی نیستند.

یک روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "وقتی حالم بد شد ، شما به من کمک کردید و از من حمایت کردید. اکنون نوبت من است که از شما حمایت کنم. "

 

همچنین بخوانید:

5 نکته برای هوشمندانه‌ کار کردن بجای سخت کار کردن

شش مشکل رفتاری افراد افسرده و نحوه کنار آمدن با آنها

 

16- چیزی که تو رو نکشه قطعا قوی‌ترت میکنه

معمولاً در این لحظه احساس ناتوانی می کنیم و این عبارات به بالا بردن روحیه ما کمک نمی کند. بعد از این کلمات ، فرد حتی ممکن است در توانایی های خود اضطراب و تردید بیشتری داشته باشد. روانشناسان می گویند حدود 70٪ افراد در طول زندگی خود ضربه روانی شدیدی را تجربه می كنند. اگر وقایع منفی واقعاً بتوانند ما را قویتر کنند ، همه ما فوق بشری خواهیم بود.

روش بهتر برای گفتن این جمله این است: "آنچه برای شما اتفاق افتاده خیلی بد، تلخ، دردناک و... است."


وقتی احساس بدی دارید ، دوستان و خانواده چگونه از شما حمایت می کنند؟ نظرات خود را پایین صفحه با ما درمیان بگذارید.

 

 

منبع: Brightside

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

خبرهای مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده