janbebe
چه اسپیکر بلوتوثی کار ما را راه می‌اندازد؟ راهنمای خرید

چه اسپیکر بلوتوثی کار ما را راه می‌اندازد؟ راهنمای خرید

اگر طرفدار موسیقی یا پادکست هستید، حتما به یک اسپیکر بی سیم و قابل حمل نیاز پیدا می‌کنید، در این مطلب با مزایای یک اسپیکر بلوتوثی و راهنمای خرید و همچنین بهترین های بازار ایران آشنا خواهید شد.

بخارمگ- این روزها با پیشرفت تکنولوژی وقت آن رسیده تا به جای استفاده از گوشی به عنوان اسپیکر از اسپیکر های بلوتوثی استفاده کنیم. این دستگاه به راحتی قابل حمل و یکی از ابزارهای دنیای فناوری محسوب می شود که هر کسی ممکن است به آن نیاز داشته باشد. به طور مثال اگر شما جزو افرادی هستید که از گوش دادن به موسیقی با کیفیت در طبیعت لذت می برید، می توانید با گوشی موبایل، تبلت، لب تاپ و دیگر وسایل دیجیتالی به این اسپیکر وصل شوید و از صوت موزیک بهره مند شوید.

 

 

در خرید اسپیکر بلوتوث به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

هدف شما از خرید و نوع استفاده شما از اسپیکر بلوتوث باید تعیین کننده اولویت‌های مورد توجه در خرید باشد. اگر هدفتان خرید اسپیکر بیسیمی است که در باد و باران و طبیعت گردی همراه شما باشد، مقاوت و ضد آب بودن را بیش از سایر فاکتورها بررسی کنید. اگر هدفتان رقص و شادی با دوستان در سفرهای کوتاه است، صدای بلند را در اولویت قراردهید و اگر از علاقمندان به کوهنوردی هستید، هر چند در این مواقع اسپیکر هندزفری کارآمدتر است، اما توجه ویژه‌ای به باتری داشته باشید.

 

 

چرا اسپیکر بلوتوث بخریم؟

5 دلیل که خرید اسپیکر بلوتوث را توجیه می کنند

 

-نحوه استفاده از اسپیکرهای بلوتوث بسیار آسان است

-پرتابل بوده و قابلیت حمل آسانی دارند

-فضای کمی را اشغال می‌کنند

-با خرید اسپیکر بلوتوث دیگر با هیچ نوع سیم و کابلی سروکار نخواهید داشت

-اسپیکرهای بی‌سیم از نظر قیمت و هزینه بسیار اقتصادی و مقرون به‌صرفه هستند

 

 

در خرید اسپیکر  بلوتوث به چه مواردی باید توجه داشت؟

 

در این بخش می‌خواهیم به مواردی که باید هنگام خرید اسپیکر بلوتوث به آن‌ها توجه شوند، بپردازیم. باید موارد زیر را مطابق با کارکردی که از دستگاه خود می‌خواهید، در نظر بگیرید.

 

پاسخ فرکانسی

درست مانند هدفون‌ها، پاسخ فرکانسی، بازه‌ای است که یک اسپیکر می‌تواند صدا را تولید کند. شما معمولا می‌توانید این شماره را بر روی جعبه و یا سایت شرکت سازنده پیدا کنید که با واحد هرتز (Hz) اندازه گیری می‌شود. این اعداد به صورت بازه‌ای، مثلا 20Hz – 20,000Hz نوشته می‌شوند و عدد دقیق، نوسان دارد؛ مخصوصا در اسپیکرها که 100Hz – 20,000Hz چیزی معمول‌تر است.

عدد اول، پایین‌ترین فرکانسی است که اسپیکر به صورت دقیق می‌تواند تولید کند و عدد دوم هم بزرگترین این فرکانس‌ها است. هرچه اسپیکر کوچک‌تر باشد، این بازه هم محدودتر خواهد بود. تولید صداهای بلند در یک اسپیکر کوچک، کار سختی است و به همین دلیل است که وقتی چنین چیزی صورت می‌گیرد، امری قابل توجه است.

 

صدای استریو

اگر صدایی به صورت خاصی ضبط یا ترکیب شود، شما خواهید توانست آلات موسیقی مختلف را از جهات مختلف بشنوید؛ مثلا صدای گیتار از یک اسپیکر پخش می‌شود و صدای طبل از اسپیکری دیگر. این یک ترفند جالب است که عمق بیشتری به موسیقی می‌دهد. برای دسترسی به چنین ویژگی باید اسپیکر، بیش از یک درایور داشته باشد. بسیاری از اسپیکرهای بلوتوث، قابلیت حمل را در اولویت قرار می‌دهند و به همین خاطر فقط یک درایور دارند.

حتی اگر دو درایور داشته باشید، بسیاری از اسپیکرهای بی سیم برای تولید صدای استریوی واقعی بسیار کوچک هستند. حتی اگر صدا از دو درایور هم بیاید، اگر نزدیک به هم باشند؛ طوری به نظر می‌رسد که صدا تنها از یک اسپیکر بزرگ به گوش می‌رسد. البته این به آن معنی نیست که هیچ اسپیکر بلوتوث قابلیت صدای استریو را ندارند، بلکه برخی از موارد بزرگ‌تر این توانایی را دارند. فقط باید در خرید اسپیکر بلوتوثی که ادعا می‌کند صدای استریوی واقعی دارد، کمی دقت به خرج دهید.

 

 

ورژن بلوتوث

بلوتوث نسخه اول دیگر جایی پیدا نمی‌شود ولی هنوز هم می‌توان بلوتوث نسخه 2.1 را پیدا کرد. در عین حال، دستگاه‌های زیادی هم وجود دارند که از بلوتوث 4.0 پشتیبانی می‌کنند؛ ولی این موارد از نظر صدا به چه معنی است؟ نسخه 2.1 یک پروفایل با نام EDR معرفی کرد که در تمام نسخه‌های بعدی هم حضور دارد. EDR مخفف نرخ داده بهبودیافته (Enhanced Data Rate) بوده و دلیل افزایش کیفیت پخش در سال‌های اخیر هم همین است.

همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، این ویژگی باعث انتقال داده‌های بیشتری در هر ثانیه بین دو دستگاه می‌شود و اساسا تنها چیزی است که برای یک کیفیت صدای خوب لازم است. بلوتوث 4.0 یا بلوتوث اسمارت، تنها اجازه دریافت داده از مواردی مانند ردیاب‌های سلامتی را می‌دهد و برای اسپیکرها گزینه ضروری نیست.

 

اسپیکرفون

اگر فکر می‌کنید که به تماس‌های زیادی با استفاده از بلندگوی خود پاسخ خواهید داد، باید به دنبال گزینه‌ای باشید که دارای میکروفون داخلی و قابلیت اسپیکرفون باشد. این موارد برای زمان‌هایی که اسپیکر روی میز کاری شما و یا در کنار استخر قرار دارد، به کار می‌آید.

 

اتصال چندین اسپیکر

برخی از اسپیکرها مانند جی‌بی‌ال فلیپ 3 توانایی اتصال به یک اسپیکر دیگر برای پخش صدای استریو را دارند. اگر قرار است بیش از یک اسپیکر بخرید، بهتر است به این ویژگی هم توجه داشته باشید؛ زیرا دستگاه‌هایی وجود دارند که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

 

طول عمر باتری

این مورد تنها مربوط به اسپیکرهای بلوتوث نمی‌شود و موردی است که هنگام خرید تمام دستگاه‌ها باید در نظر گرفته شود. اگر به دنبال اسپیکری هستید که با خود به تعطیلات آخر هفته ببرید، شاید موردی را ترجیح دهید که بیش از 4 یا 5 ساعت طول عمر باتری دارد؛ دلیل این امر آن است که احتمال دارد نتوانید به راحتی پریزی برای شارژ آن‌ها پیدا کنید.

 

 

خروجی USB

 

این ویژگی هم چیزی مانند طول عمر باتری است. برخی از اسپیکرهای بزرگ، باتری‌های بزرگی دارند و به همین دلیل، یک خروجی USB هم در خود دارند تا اگر شارژ گوشی شما تمام شد، بتوانید با استفاده از باتری بلندگو، آن را شارژ کنید. البته بیشتر اسپیکرها این ویژگی را ندارند ولی اکنون می‌دانید که می‌توانید چنین دستگاهی هم پیدا کنید.

 

 

ضدآب بودن

یک دستگاه قابل حمل یعنی اینکه بتوانید آن را به هر جایی ببرید؛ حتی کنار آب. معمولا تکنولوژی و آب، رابطه خوبی با هم ندارند اما تعداد زیادی از اسپیکرهای بلوتوث وجود دارند که می‌توانند کاملا در داخل آب قرار بگیرند و ضدآب هستند. اگر به دنبال اسپیکری هستید که کنار استخر یا ساحل استفاده کنید، حتما باید ضدآب بودن آن را هم در نظر بگیرید.

 

 

جک 3.5 میلی‌متری

 

درست است که درباره راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث صحبت می‌کنیم، اما نباید دستگاه‌های قدیمی را هم فراموش کنیم. بسیاری از دستگاه‌ها مانند آیپاد کلاسیک، از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کنند و شما باید با استفاده از یک کابل صدا آن‌ها را وصل کنید. اساسا بیشتر اسپیکرها یک جک 3.5 میلی‌متری دارند و نیازی نیست نگران آن باشید، اما چک کردن آن ضرری ندارد.

 

 

پخش صدای 360 درجه

 

برخی از اسپیکرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدا را در تمامی جهات به طور یکسان پخش میکنند، به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر کجای اتاق که باشند صدا را با کیفیتی فوق‌العاده و بدون افت کیفیت دریافت کنند. اگر این نکته برای شما هم حائیز اهمیت است، هنگام خرید به طراحی فیزیکی محصول توجه کنید، محصولات استوانه و نیم‌کره شکل قابلیت پخش صدا در زوایای مختلف را دارا هستند.

 

لاین میکروفون

 

اگر طرفدار خوانندگی چه به منظور تفریح و یا تمرین جهت حرفه‌ای شدن هستید، حتما توجه داشته باشید اسپیکر بلوتوثی که قصد خرید آن را دارید، قابلیت وصل میکروفون را داشته باشد.

 

 

قابلیت حمل آسان

در اکثر مواقع هدف از خرید یک اسپیکر بی سیم، حمل آن و استفاده از آن در فضای آزاد است، پس علاوه بر اینکه به هر کدام از موارد فوق که نیاز شما را مرتفع می‌کنند باید توجه داشته باشید، به نحوه در دست گرفتن جهت حمل هم دقت کنید، داشتن دستگیره یا بند باعث می‌شود حمل و جابجایی آن راحت باشد.

 

پیشنهاد خرید اسپیکر با کارایی بالا و قیمت متوسط

اسپیکرهای برند جی بی ال JBL

شرکت نامدار آمریکایی جی بی ال (JBL) ، در سال ۱۹۴۶، توسط مهندس صدای ۴۴ ساله، جیمز بی. لنسینگ بنیان گذارده شد. در طول بیش از هفتاد سال فعالیت حرفه‌ای، جی بی ال برخی از مهمترین تحولات عرصه‌ی صدا را رهبری نموده است و مواردی مانند نخستین مانیتور استودیویی دو راهه‌ی جهان، نخستین اسپیکر چهار راهه‌ی جهان، نخستین درایور نئودیمیومی جهان و … را تولید نموده است. حتی همین امروز نیز جی بی ال یکی از بزرگترین نام‌ها در عرصه‌ی محصولات صوتی تلقی می‌شود و کمتر شرکتی توان رقابت با آن را دارد. اسپیکرهای این برند تخصصی با توجه به کارایی و قدرت صدا از قیمت متوسط تا بالا در بازار موجود هستند.

 

 

 

اسپیکرهایی تخصصی با قیمت متوسط رو به بالا

اسپیکرهای شرکت دانمارکی لیبراتون (Libratone) ، در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد. در طول کمتر از یک دهه‌ای که از آغاز فعالیت لیبراتون می‌گذرد، این شرکت با برخورداری از طراحی زیبایی‌شناسی اسکاندیناویایی بی‌نقص و مهندسی صدای تراز اول، برخی از برترین و تحسین‌شده‌ترین اسپیکرهای بلوتوث جهان مدرن را به بازار عرضه کرده است.

 

 

 

برترین اسپیکرها با قیمت بالا

در صورتی که قصد خرید اسپیکر با کیفیت صدا و کیفیت ساخت بالا را دارید، از برندهای معتبری چون هارمن کاردن بروید. 

شرکت آمریکایی هارمن کاردن (Harman / Kardon ) ، در سال ۱۹۵۳، توسط سیدنی هارمن و برنارد کاردن تاسیس شد. نخستین محصولاتی که آنها ساختند، شامل تیونر‌های رادیویی و رسیورهای استریو می‌شد. سه سال یعد از شروع به کار شرکت، برنارد کاردن تصمیم به بازنشستگی گرفت و سهم خود را به سیدنی هارمن واگذار کرد. با آنکه سیدنی هارمن پس از این امر، نام شرکت را به Harman International تغییر داد، اما محصولات شرکت، حتی تا به همین امروز، با نام تجاری Harman Kardon عرضه می‌شوند. در سالهای بعد، هارمن کاردن، با تولید طیف گسترده‌ای از تجهیزات صوتی مانند آمپلی‌فایر، اسپیکر، ترنتیبل و ...، همکاری با شرکت‌هایی مانند اپل، مرسدس بنز، آئودی و ...، خرید کمپانی‌هایی مانند جی بی ال، AKG، مارک لوینسون و ...، به یکی از بزرگترین بازیگران عرصه‌ی تجهیزات صوتی جهان بدل گشت.

 

 

 

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده