janbebe
۲۲ فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید

۲۲ فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید

پس از قرن ها پیشرفت سریع در زمینه علم، سفر در زمان هنوز یک رمز و راز است که باعث شگفتی انسان می شود، مخصوصا افراد مشتاق به مسائل علمی. اما سوال اینجاست که چه چیز سفر در زمان کنجکاوی انسان را برمی انگیزد؟

پس از قرن ها پیشرفت سریع در زمینه علم، سفر در زمان هنوز یک رمز و راز است که باعث شگفتی انسان می شود، مخصوصا افراد مشتاق به مسائل علمی. اما سوال اینجاست که چه چیز سفر در زمان کنجکاوی انسان را برمی انگیزد؟ آیا دلیل اش این است که سفر در زمان به مردم شانس دومی می دهد تا اشتباهات شان را جبران کنند؟ یا اینکه این فرصت را می یابند بخشی از تاریخ را تجربه کنند که در زندگی اصلی شان تنها در کتاب ها درباره اش خوانده و تصویر آن را دیده اند؟ یا صرفا اینکه هرچیز ناشناخته ای باعث کنجکاوی انسان می شود؟ دلیلش هر چه که باشد مطمئنا فیلمسازان از استفاده از این موضوع خوششان آمده و با کمک آن فیلم های متفاوت می سازند. در این فهرست فیلم‌های سفر در زمان را گردآوری کرده ایم. هر کدام از آن ها به شکل متفاوتی از این مفهوم استفاده کزده و ما را سرگرم می کنند. با این وجود بهتر است فهرست را بررسی کرده و با این فیلم ها آشنا شویم.

۲۲. همسر مسافر زمان – The Time Traveler’s Wife – ۲۰۰۹

هنری دتامبل یک آزادی خواه است که به دلیل یک نقص ژنتیکی در زمان سفر می کند اما نمی تواند زمان و تقدیر این سفرها را مشخص نماید. پس از ملاقات با کلر ابشیر در کتابخانه شیکاگو، آن ها عاشق شده و ازدواج می کنند. اما سفرهای غیرمنتظره او این زندگی را دشوار می سازد. یک فیلم پیچیده و تاثیرگذار که معنای عشق و زندگی را نشان می دهد. یک اقتباس زیبا از کتابی به همین نام با اجراهای زیبا از اریک بانا و ریچل مک آدامز که درخشش فیلم را دو چندان می کند.

 

 

۲۱. زمان جرم – Timecrimes – ۲۰۰۷

یک تریلر علمی تخیلی اسپانیایی زبان به کارگردانی ناجو ویگالوندو (کسی که در سال ۲۰۱۶ فیلم “غول آسا” (Colossal)) را کارگردانی کرد. هکتور مردی است که با سفر در زمان سعی دارد از دست یک قاتل فرار کند. یک اثر زیبا که پیش از رسیدن به صحنه های اوج داستان جذابیت خود را بروز می دهد. کارگردانی موفق، عناصر طنز و زبان بدن گیرا، این داستان را از داستان های دیگر متمایز می کند. در حقیقت کارگردانی باعث می شود که این مفاهیم زیبا و پیچیده به درستی در کنار هم قرار گیرند. یکی از فیلم های غیرهالیوودی که ثابت می کند یک فیلم موفق به ستاره نیاز ندارد. این تریلر اسپانیایی پر از صحنه های متضاد و رازآلود است که تا پایان داستان نمی توان آن را پیشبینی نمود و به همین دلیل رقیب سرسخت فیلم “آغازگر” شین کاروث است. این فیلم در روتن تومیتوز امتیاز ۸۸% را به دست آورده و با وجود اینکه تهیه و جلوه های ویژه آن با بودجه کم انجام گرفتند اما بسیار موفق از آب درآمده است.

۲۰. درباره زمان – About Time – ۲۰۱۳

کامل ترین فیلم این فهرست که با نشان دادن عواطف و احساسات لازم باعث درخشش خود می شود. عناصر طنز فیلم اندک و عناصر عاطفی و انسانی آن زیاد است. یک روز، تیم لیک، از پدرش می شنود که همانند دیگر مردان خانواده یک توانایی خاص دارد. همچنین درباره خطرات موجود هم به او هشدار می دهد. یک داستان زیبا با اجرای موفق و موسیقی زیبا که به یکی از بهترین های ژانر خود و البته سینما بدل شده است.

 

 

۱۹. در خواب فرو رفته – Sleeper – ۱۹۷۳

یکی از فیلم هایی که به طرز جالبی احمقانه است. یکی از دو فیلم وودی آلن در این فهرست که تماشای آن بسیار آسان است. زیرا تماشاگر به فکر کردن نیازی نداشته و همه مفاهیم از طریق دیالوگ های اگزیستانسیال و فرویدی قهرمان داستان در اختیار مخاطب قرار می گرد که مشخصه آثار وودی آلن است و از طریق آن طنز ظریفی ایجاد می شود. سبک فیلم آشنا و ساده نیست با این حال به شکلی نمایش داده می شود که برای بیننده پیچیده نباشد. در این فیلم زندگی در آینده را می بینید. وودی آلن نقش مردی را بازی می کند که پس از ۲۰ سال منجمد شدن به هوش آمده و می خواهد از این دنیا فرار کند اما متوجه می شود دانشمندان می خواهند او را تحت آزمایش قرار دهند.

۱۸. لوپر – Looper – ۲۰۱۲

یک قاتل قراردادی که برای سندیکاهای جنایی کار می کند تا قربانیان فرستاده شده از طریق زمان را به قتل برساند. لوپر به ازای قتل های خود نقره دریافت کرده و در نهایت باید در زمان سفر کرده و توسط نسخه جوان خود به قتل برسد که او هم طلا دریافت می کند. بروس ویلیس و جوزف لویت گوردن در این فیلم نقش آفرینی داشته و میدرخشند. امیلی بلانت با لهجه جنوبی موفق بوده و نقش موردنظر را ایفا می کند. یک اثر تفکر برانگیز، تاریک و سرگرم کننده، که از فیلم های سفر در زمان دیگر متفاوت است.

 

 

۱۷. دانی دارکو – Donnie Darko – ۲۰۰۱

شاهکاری از ریچارد کلی، نویسنده و کارگردان، که آنقدر در گیشه شکست خورد که مخاطبین پس از تماشای آن شعار داده و فیلم را مسخره کردند. این اثر که چند هفته پس از حادثه یازده سپتامبر اکران شد، باعث شد توجه مخاطبین به صحنه فاجعه موشک جلب شده و منتقدین درباره ارتباط فیلم های علمی تخیلی و مذهب صحبت کنند. از آن زمان این فیلم موردتوجه قرار گرفت. این فیلم پر از صحنه های پیچیده است که سفر در زمان نه یک مفهوم بلکه یک ابزار است که توسط کلی استفاده شده تا معمایی طرح کند که تنها خودش از حل آن برمی آید. چه از این فیلم خوشتان بیاید چه بدتان بیاید، هرگز این فیلم را فراموش نمی کنید.

۱۶. نیمه شب در پاریس – Midnight in Paris – ۲۰۱۱

این فیلم سفر در زمان و عشق را در کنار هم قرار می دهد. دو شخصیت گیل (اوون ویلسون) و اینز (ریچل مک آدامز) باهم رابطه داشته و تنها چند هفته پیش از ازدواج شان متوجه می شوند شبیه هم نیستند، گیل یک شخصیت رمانتیک است که با کارهای عاشقانه و قدم زدن های طولانی خوشحال می شود، درحالی که اینز مادی بوده و از هدایای گرانقیمت و مردان ثروتمند خوشش می آید. پس از آن اتفاق عجیبی رخ می دهد. گیل در زمان سفر کرده و به دوره همینگوی و فیتزجرالد می رود، درحالی که اینز در مهمانی ها شرکت کرده و با مردان دیگر ارتباط برقرار می کند. گیل و اینز به تدریج از هم دور شده و رابطه شان را تمام می کنند. و ما هم به این فکر می کنیم که چه چیزی برایمان بهتر است. الن نویسندگی، کارگردانی و فیلمسازی آن را برعهده داشته و یک اثر درخشان خلق می کند.

 

 

۱۵. موشکی – La Jetee – ۱۹۶۲

یک فیلم کوتاه ۲۸ دقیقه ای که به دلیل ظرافت و زیبایی از فیلم های بلند چیزی کم نداشته و به همین دلیل همگان پس از تماشای آن درباره آن فکر می کنند. “موشکی” یک فیلم بدیع است که حوادث پس از جنگ جهانی سوم را نشان می دهد که پاریس نابود شده و آلمانی ها پیروز می شوند. دانشمندان با استفاده از قهرمان داستان به عنوان یک موش آزمایشگاهی سفر در زمان را آزمایش می کنند (به دلیل ارتباط قوی او با دوران کودکی اش)، و پس از رفتن به گذشته عاشق یک زن می شود. حتی تصور ساخت این فیلم در آن سال عجیب است زیرا از زمان خود جلوتر بود.

۱۴. تقدیر – Predestination – ۲۰۱۴

یک روایت زیبا که ثابت می کند سفر در زمان هرگز کهنه نمی شود. کارگردان های جوان آلمانی فیلم، برادران اسپیرگ، در این فیلم داستان زیبایی از سفر در زمان را نشان می دهند که انسان را در قالب ابرانسان نشان می دهد. ریسک پذیری آن ها درباره حرفه شان باعث شد یک اثر بی نظیر را خلق کنند. یک اثر اقتباسی از یک رمان کوتاه محصول سال ۱۹۵۹ از رابرت هاینلین، براساس داستان فیلیپ دیک در سال ۱۹۵۶. جالب اینجاست که هردو فیلم سال های ۱۹۶۰ را نشان می دهد. یکی از فیلم های زیبای دست کم گرفته شده درباره سفر در زمان.

 

 

۱۳. سیاره میمون ها – Planet of the Apes – ۱۹۶۸

اگر به خاطر فیلم “۲۰۰۱: ادیسه فضایی” (۲۰۰۱: A Space Odyssey) نبود، این اثر می توانست به راحتی برترین فیلم علمی تخیلی سال ۱۹۶۸ باشد. فیلم سال ۲۵۰۰ را نشان می دهد که یک دانشمند و تیمش با سرعت بیشتر از نور به سیاره خواهر زمین می روند، جایی که کاملا شبیه زمین بوده به جز اینکه موجودات آن اشرف زمین هستند. میمون ها براین سیاره تسلط داشته و رفتار آن ها برای انسان های بیگانه عجیب است. این فیلم به جای اینکه به جنبه احساسی ماجرا بپردازد، به جنبه علمی آن پرداخته و به همین دلیل یک اثر زیبا پدید آورده است. نقطه قوت داستان این است که در کنار جنبه های علمی داستان زیبا و تاثیرگذاری دارد که حاصل کار پیر بول است. این فیلم پس از اکران سروصدا کرد و امروز هم یکی از برترین آثار محسوب می شود.

۱۲. کد منبع – Source Code – ۲۰۱۱

دانکن جونز که پیش از این فیلم “ماه” (Moon) را خلق کرد، این فیلم علمی تخیلی را ساخت که بسیار دیدنی بود. شخصیت کولتر استیونز با بازی جیک جیلنهال، یک خلبان و بخشی از یک برنامه مخفی محیط زیستی است، که باید آخرین لحظات زندگی مردی که در انفجار قطار کشته شده را احیا کند. استیونز باید به هویت بمب گذار پی ببرد اما در حین انجام این کار متوجه می شود با موانع بسیاری رو به رو است که زمان تنها یکی از آنهاست. این فیلم به آثار سفر در زمان پیچیدگی جدیدی بخشیده و این کار را به خوبی انجام می دهد.

 

 

۱۱. میان ستاره ای – Interstellar – ۲۰۱۴

یک اثر شاهکار از کریستوفر نولان، که در هنر فیلمسازی او شکی وجود ندارد. این فیلم بی نظیر نه تنها مسیر فیلم های علمی تخیلی پیشین را ادامه داد بلکه مفهوم سفر در زمان را به نقطه جدیدی رساند و این اثر را به یک اثر بدیع تبدیل کرد. فیلمنامه و اجراها بسیار زیبا بودند و این اثر را می توان یک رویایی علمی نامید.

۱۰. تاثیر پروانه ای – The Butterfly Effect – ۲۰۰۴

نظریه آشوب در عرصه ریاضیات یک مفهوم پیچیده است، که می گوید یک اتفاق کوچک در یک نقطه می تواند تاثیر بسیار بزرگی ایجاد کند. و زمانی که اریک برس و مکی گروبر این نظریه را به یک فیلم تبدیل می کنند، یک فیلم موفق از آب درمی آید. ایوان (اشتون کوچر) یک نوجوان است که درنتیجه سردرد بیهوش شده و به گذشته می رود، که می تواند زندگی خود و دیگران را تغییر دهد. اما زمانی که متوجه می شود تغییرات کوچک گذشته زمان حال را تغییر می دهد، خود را در حقایق موازی می یابد. شاید این فیلم کامل نباشد اما جالب است.

 

 

۹. پلزنت ‌ویل – Pleasantville – ۱۹۹۸

موضوعاتی مانند باورهای اجتماعی و عدم توانایی برای همراهی با تغییرات از مضامین اصلی این فیلم است که به راحتی آن را در اختیار بیننده قرار داده و با او ارتباط برقرار می کند. فیلم با کمک رنگ ها نه تنها تغییرات زمانی بلکه تغییرات ایدئولوژیک و اجتماعی را نشان می دهد. فیلم داستان خواهر و برادری است که پس از یک دعوای احمقانه به سال های ۵۰ رفته و در یک برنامه تلویزیونی خود را می یابند که شخصیت های اصلی آن هستند. یکی از برترین فیلم هایی که شخصیت ها باید فضایی را تجربه کنند که آن را نمی شناسند و باید همه چیز را به وضعیت عادی برگردانند.

۸. ماشین زمان – The Time Machine – ۱۹۶۰

به نظرتان در آینده چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا ماشین های پرنده میبینید؟ آیا مردم کارهای خود را راحت تر انجام داده و زندگی شان بهتر است؟ اگر زندگی به آنجا نرسد چه؟ اگر ۲۰ سال بعد شاهد یک دنیای تاریک و فاسد باشیم، آن وقت چه؟ این دنیایی است که جرج، قهرمان این اقتباس سینمایی از رمان های اچ.جی. ولز با آن رو به رو می شود و با تصور ما از آینده متفاوت است. این فیلم به دلیل جلوه های ویژه شهرت داشته و در حقیقت جایزه این بخش را نیز دریافت کرد. حتی امروز هم جلوه های ویژه آن ستایش می شود. شیوه ارتباط داستان با جلوه های ویژه از دلایل زیبایی آن است که توانسته هنر این فیلم را نشان دهد.

 

 

۷. دوازده میمون – Twelve Monkeys – ۱۹۹۵

فیلمی با حضور دو ستاره، بروس ویلیس و برد پیت، که جیمز کول (ویلیس) را در سال های ۲۰۳۰ نشان می دهد، او یک زندانی است که برای آگاهی درباره طاعونی که بخش بزرگی از جمعیت را از بین برد، به سال های ۱۹۹۰ فرستاده می شود. نکته مهم فیلم ارتباط او با جفری دیوانه (پیت) و رابطه عاشقانه غم انگیزش با دکتر کاترین ریلی است. تری گیلیام کارگردانی این اثر را برعهده داشته، دیوید پیپلز، نویسنده بلید رانر، داستان آن را نوشته است. این فیلم تاثیر خاطرات بر درک ما از حقیقت را از طریق سفر در زمان نشان می دهد.

۶. پگی سو ازدواج کرد – Peggy Sue Got Married – ۱۹۸۶

یک اثر کلاسیک از فرانسیس فورد کاپولا که هرگز در بین برترین آثار این کارگردان نبوده اما یکی از بهترین فیلم های تاریخ است. پگی سو یک زن ۴۰ ساله است که این فرصت را می یابد به روزهای نوجوانی اش بازگردد و با عقل ۴۰ ساله خود می تواند خاطرات، عاشقانه، جدایی ها، سرگرمی ها و البته بی خیالی هایش را دوباره زنده کند. موسیقی متن جان بری نیز یکی از نقاط قوت فیلم است.

 

 

۵. روز گراندهاگ – Groundhog Day – ۱۹۹۳

یکی از بهترین کمدی های ۲۵ سال اخیر که یک کلاسیک علمی تخیلی هم محسوب شده و قهرمان آن فیل، که یک هواشناس است، خود را در یک حلقه زمانی پیچیده می بیند که در شهری که در آن کار می کند گیر افتاده است. یک فیلم کمدی، رمانتیک و صمیمانه، با اجرای زیبای بیل مورای و کارگردانی موفق هارولد رامیس، که یک اثر دیدنی، بدیع و کامل از آب درآمده و جواهری در تاریخ سینمای مدرن است.

۴. نابودگر ۲: روز داوری – Terminator ۲: Judgement Day – ۱۹۹۱

یک کلاسیک اکشن که علاوه بر صحنه های زیبای اکشن، مفهوم سفر در زمان را هم نشان می دهد. این فیلم داستان نابودگر را ادامه می دهد و جان کانر را نشان میدهد، کسی که ناجی بشر در شورش ربات هاست و به همین دلیل دو ربات از آینده آمده اند تا یکی (تی-۱۰۰۰) او را قتل رسانده و یکی (تی-۸۰۰) او را نجات دهد. شاید این فیلم به عنوان یک اثر اکشن شناخته شود اما بهتر است مفهوم سفر در زمان آن را فراموش نکنید.

 

 

۳. نابودگر – The Terminator – ۱۹۸۴

یک فیلم زیبا و دیدنی با حضور آرنولد شوارتزنگر که همه آن را به عنوان یک فیلم اکشن با اجرای زیبای آرنولد و حرکات صورتش می دانند که از داستان گیرا و جذابی هم بهره می برد. داستان دو خط زمانی گذشته و آینده را در کنار هم قرار می دهد، در یکی باید از رخ ندادن اتفاقات در آینده پیشگیری کرده و در دیگری از رخ ندادن آن ها اطمینان حاصل کند. فیلمساز این اثر است جیمز کامرون است و نبوغ او یک فیلم شاهکار پدید آورده است. پس حتما این فیلم را تماشا کنید.

۲. بازگشت به آینده – Back to the Future – ۱۹۸۵

هیچ فیلمی بی دلیل به انستیوی فیلم آمریکا وارد نمی شود. یکی از پرفروش ترین چندگانه های تاریخ سینما درباره داستان مارتی مک فلای، که پس از اشتباهات رخ داده در آزمایش علمی او و دوست دانشمندش داک براون، به گذشته می رود. این فیلم همانند داستان های علمی تخیلی معمول نیست، بلکه یک داستان زیبا دارد و مک فلای را در حالی نشان می دهد که شاهد عاشق شدن والدین اش است تا از تولد خود مطمئن شود. اما باید گذشته را ترک کرده، به زمان حال بیاید تا به دوستش داک براون کمک کند. یک اثر به کارگردانی رابرت زمیکس و اجرای مایکل فاکس و کریستوفر لیود، که پس از سال ها فراموش نشدنی است.

 

 

۱. آغازگر – Primer – ۲۰۰۴

فیلمی به کارگردانی شین کوراث، یک ریاضی دان که مهندس نرم افزار شده و زیباترین فیلم سفر در زمان را خلق می کند. درباره این فیلم تحقیقات بسیاری انجام شده، مقالات مختلف نوشته شده و بسیاری از متخصصین معتقدند می توان با کمک نظریه معرفی شده در آن مفهوم سفر در زمان را عملی کرد. آیا تمام فیلم های علمی تخیلی می توانند یک نظریه حقیقی را ثابت کنند؟ فیلم درباره دو دوست است که به طور اتفاقی یک ماشین زمان اختراع کرده و با گذشت فیلم متوجه می شویم که این ماشین زمان همه چیز را به هم میریزد.

برای دیدن این فیلم باید صبور بوده و آن را چندین بار تماشا کنید. حتی در آن صورت هم برخی از سوالات تان بی جواب می ماند. این فیلم با گذشت زمان یک اثر کلاسیک موفق و یک اثر علمی تخیلی فراموش نشدنی است. این اثر با بودجه اندک ۷۰۰۰ دلاری جایزه بهترین فیلم ساندس را به دست آورد. جالب اینجاست که شین کوراث کارگردانی، بازیگری، نویسندگی، فیلمبرداری، ویرایش، ساخت موسیقی، و تهیه فیلم را برعهده داشت. (او حتی درباره سفر در زمان در فیلم لوپر به رایان جانسون کمک کرد.)

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده