janbebe
راه کارهایی برای افزایش کیفیت رابطه جنسی

راه کارهایی برای افزایش کیفیت رابطه جنسی

رابطه جنسی خوب بین همسران از مهمترین ارکان حفظ و ادامه زندگی مشترک است. اما گاهی زوجین به دلیل مشغله کاری یا کم اطلاعی از اهمیت کیفیت یک رابطه جنسی خوب غافل هستند. در این مطلب هشت نکته ای که به بهبود کیفیت رابطه جنسی کمک می کند را بخوانید:

بخارمگ- رابطه جنسی خوب و با کیفیت  بین همسران یکی از مهمترین اصول زناشویی است، و چنانچه رابطه جنسی بین زوجین با مشکلاتی همراه باشد، می تواند زمینه بروز سایر مشکلات در زندگی مشترک آنها شود، لذا همانطور که زن و شوهرها برای تهیه غذا و وسایل رفاه زندگی در تلاش هستند تا سطح زندگی‌شان را بالاتر ببرند، در مورد مسائل جنسی هم باید هم دو با هم همواره به فکر داشتن رابطه جنسی قوی و با کیفیت باشند. اگر چنانچه در رابطه جنسی دچار مشکلاتی از قبیل زودانزالی، عدم تجربه ارگاسم، بی میلی جنسی و نارضایتی از همدیگر هستند باید با آموزش و تمرین و صرف زمان این مشلات را حل کنند و هرگز به دنبال راه حل های سریع نباشد. در این مطلب برخی از راه‌هایی را که سبب لذت بیشتر از رابطه جنسی می شود را بخوانید:

 

1- تاثیر ورزش بر کیفیت رابطه جنسی

قوا­ی جنسی و حس نیاز به برقراری رابطه جنسی در انسان‌ها بدلیل ترشح برخی هرمون­ها مثل تستوسترون است و بدیهی است که بین ترشح این هرمون­ها و قوای جنسی رابطه مستقیم وجود دارد، یعنی اگر میزان تستوسترون بدن شما افزایش یابد قطعا قوای جنسی و تمایل به برقراری در رابطه جنسی در شما افزایش خواهد داشت. ورزش کردن بصورت منظم و داعمی در واقع یک ویاگرا طبیعی است و مخصوصا در آقایان باعث تقویت چشم­گیر نعوذ خواهد شد. 

ورزش‌های مفید برای رابطه جنسی با کیفیت: 

 

  • انجام ورزش های هوازی
    به صورت منظم، یعنی دو یا سه بار در هفته و ادامه در طول سال، می تواند مفید باشد.
  • شنای سوئدی
  •  ورزش های شکمی: می توانید هر بار حرکت شکمی را در 3 یا 5 نوبت 15 تا 20 تایی انجام دهید. برای تقویت اندام های شکمی
  •  کگل: یک تمرین جنسی عالی برای زنان و مردان است که با تقویت شخصی شما، استقامت و کنترل کردن را تقویت می کند و همچنین به تقویت عضلات پرینه یعنی عضلات حمایت از استحکام نعوظ کمک می کند و قدرت انزال را تأمین می کند . کگل نه تنها سلامتی لگن را بهبود می بخشد بلکه باعث تقویت زندگی جنسی نیز می شود. کگل تمرین فوق‌العادهای برای خانم‌هایی است که از اختلال واژینیسموس در زنج هستند.

 

 

2- استفاده از مواد غذایی تقویت کننده قوای جنسی

 

  • غذاهای سرشار از کلاژن: تولید کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد، برای افزایش سطح کلاژن، شما می توانید آبگوشت استخوانی بیشتری مصرف کنید، همچنین ویتامین C به افزایش تولید کلاژن سازی کمک می کند
  • موز: با توجه به مطالعات انجام شده بر روی حیوانات، خوردن موز می تواند به افزایش سطح هورمون زنانه کمک کند، که محرک جنسی را بهبود می بخشد.

  • مواد غذایی سرشار از ویتامین B:  از جمله گوشت ماکیان، گوشت گاو، تخم مرغ، و سبزیجات سبز برگ را هرچه بیشتر در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید تا از دریافت این ماده مغذی به میزان کافی اطمینان حاصل شود.

 

بیشتر بخوانید: غذاهای افزایش دهنده میل جنسی؛ قبل و بعد از رابطه جنسی چه مواد غذایی را مصرف کنیم

 

3- استفاده از ژل‌های روان کننده و انواع کاندوم

استفاده از ژل های روان کننده یا لوبریکانت های مختلف یکی از راه های ساده برای افزایش لذت در روابط زناشویی است. همان طور که از اسم آنها پیداست، این ژل ها رابطه زناشویی را روان تر و لغزنده تر می کنند و بخاطر همین بسیاری از زوج ها همیشه از ژل روان کننده به عنوان یکی از مهم ترین ابزار زندگی یاد می کنند.
دو نوع لوبریکانت در بازار وجود دارد، بر پایه آب و بر پایه روغن، از آنجا که لوبریکانت های روغنی را نمی توان با کاندوم استفاده کرد. به خصوص که لوبریکانت های روغنی باعث ایجاد ترک یا در نهایت پاره شدن کاندوم می شود که منجر به ابتلای شما به بیماری های مقاربتی یا بارداری ناخواسته خواهد شد. 

استفاده از کاندوم های متنوع، علاوه براینکه بهترین روش جلوگیری و داشتن رابطه جنسی سالم است، کاندوم به عنوان یک مانع فیزیکی از ورود اسپرم (منی)  به دستگاه تناسلی زن،  و تماس مستقیم ترشحات بدنی زن  و مرد جلوگیری و به این طریق از بارداری و انتقال میکروارگانیسمهای بیماریزا ممانعت بعمل می آورد.با جلوگیری از بارداری و سرایت بیماریهای آمیزشی، استرس و اضطراب در دو جنس کاهش یافته و به تبع آن رابطه جنسی لذت بخش تر صورت می گیرد.

 

 

 

4- عجول نباشید 

برای بهبود کیفیت سکس‌تان عجول نباشید! اکثر مردان دوست دارند کمتر به حاشیه بپردازند و زودتر سراغ اصل مطلب بروند. اما نباید اثر حاشیه‌های رابطه جنسی را دست کم بگیرید. بوسیدن‌ها و نوازش‌های اولیه و حتی ماساژهای جنسی، صحبت‌های عاشقانه در گوش یکدیگر، توجه به فانتزی‌ها و خواسته‌های خودتان و همسرتان، هردویتان را برای برقراری رابطه بسیار آماده‌تر و مشتاق‌تر می‌کند و باعث می‌شود ارگاسم قوی‌تر و متفاوت‌تری را تجربه کنید.

 

 

5- رسیدن به ارگاسم را در چند مرحله انجام دهید

یکی از نکات به درد بخور و مفیدی که افراد از در روابط جنسی خود از آن بهره نمی برند این است که رسیدن به اوج لذت جنسی را در یک تلاش عملی می کنند. به جای انجام این کار، باید بدانید که برای رسیدن به یک ارگاسم با کیفیت و کامل، می توانید رسیدن به آن را در چند مرحله انجام دهید. این کار به این صورت است که مرد همسر خود را تا مرز رسیدن به اوج لذت جنسی پیش برده، و پس از آن برای مدت کوتاهی که حدودا 30 ثانیه الی دو دقیقه را شامل می شود، دست از تلاش برای رساندن همسر به ارگاسم بر می دارد و دوباره تلاش خود را از سر می گیرد. انجام دو الی سه مرتبه ی اینکار باعث می شود که همسر شما برای رسیدن به یک ارگاسم کامل تر آماده شود.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج زنان در رابطه جنسی

 

6- خجالت را کنار بگذارید  

بسیاری از افراد با اینکه ذهن خلاق و فانتزی‌های جنسی جذابی دارند،‌ به خاطر خجالت و شرم و حیا خودشان را سانسور می‌کنند. اما باید بدانید سکس جای خجالت کشیدن نیست. بهتر است آرام آرام با کارهایی که برایتان خجالت‌آور است رو به رو شوید. مطمئنا وقتی اثر مثبتی که روی همسرتان دارد را ببینید،‌ همه خجالت و نگرانی‌تان از بین می‌رود. 

 

6- همدیگر را غافلگیر کنید 

اگر همیشه به یک شکل و یک روال ثابت باهم سکس داشته باشید، هرچقدر هم که رابطه‌تان خوب و مطلوب باشد، بالاخره تکراری می‌شود. بنابراین ایجاد تنوع و غافلگیری همسرتان حین رابطه جنسی، یکنواختی و تکراری شدن را از بین می‌برد و باعث بهبود کیفیت رابطه جنسی‌تان می‌شود. نباید نحوه شروع، روش‌های به ارضا رساندن و اتمام رابطه جنسی برای خودتان و همسرتان روتین و قابل پیش‌بینی باشد. سعی کنید در مکان‌های مختلف منزل رابطه جنسی را تجربه کنید و آن را محدود به اتاق خواب نکنید. 

 

7- فکر کامل و بی‌نقص بودن را از ذهن‌تان بیرون کنید

خیلی از افراد فکر می‌کنند باید در رابطه جنسی عالی به نظر برسند و بی‌نقص باشند، بنابراین درطول رابطه مضطرب می‌شوند و مدام خودشان را چک می‌کنند که کار اشتباهی انجام نداده باشند. مهم‌ترین نکته در داشتن یک سکس لذت‌بخش و یک رابطه جنسی باکیفیت این است که خودتان را رها کنید. در قید و بند درست و غلط و خوب و بد نباشید. خودتان را با تصاویر یا فیلم‌هایی که دیده‌اید مقایسه نکنید. باور کنید در این لحظه شما جذاب‌ترین و سکسی‌ترین فرد برای همسرتان هستید و فقط لازم است طبیعی و آزاد باشید. در واقع باید کودک درون‌تان را بیدار کنید. یعنی به جای فکر کردن به درست و غلط، فقط به احساس خودتان و همسرتان توجه کنید.

 

 

8-استفاده از ویتامین ها و مکمل‌ها

گر انرژی جنسی تان پایین است، می توانید با استفاده از مکمل های تقویت جنسی زندگی زناشویی پر انرژی تری داشته باشید. هر چند بیشتر مکمل ها بدون تجویز پزشک در داروخانه ها عرضه می شود، اما بهتر است در صورت داشتن بیماری خاص یا سن بالا با پزشک خود مشورت کنید.

 

مکمل های زنانه

  •  آهن : اگر میزان آهن بدنتان کم باشد، زندگی زناشویی شما شامل میل جنسی، برانگیختگی جنسی، لغزنده سازی و توانایی رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی تحت تاثیر قرار می گیرد.
  • خارخاسک : گیاه خارخاسک با نام علمی Tribulus terrestris یک گیاه میوه دار منطقه مدیترانه است که با خار پوشیده شده است. برگ ها، میوه و ریشه این گیاه استفاده دارویی دارد. برخی فرمولاسیون ها شامل اجزای دیگر هم هست. یک بررسی کوچک در زنان دارای میل جنسی کم نشان داد مصرف 5/7 میلی گرم از فرمولاسیون این گیاه هر روز در طول 4 هفته باعث بهبود میل جنسی، برانگیختگی جنسی، لغزنده سازی تناسلی، ارگاسم و ارضا می شود و درد حین آمیزش را کاهش می دهد .
  •  ماکا : گیاه ماکا که به آن «جینسینگ پرویی» هم می گویند یک گیاه ریشه ای آمریکای جنوبی است. یک بررسی کوچک نشان داد زنان با کاهش میل جنسی به علت مصرف داروهای ضدافسردگی پس از مصرف ماکا بهبود را گزارش می کنند.

 

 

مکمل های مردانه

  • آل- آرژینین : آل- آرژینین یک اسیدآمینه، واحد ساختمانی پروتئین هاست. این ترکیب در بدن شما به نیتریک اکساید تبدیل می شود. در یک بررسی حدود یک سوم مردانی که روزانه برای 6 هفته 5 گرم آل- آرژینین دریافت کرده بودند، بهبود نعوظ را گزارش کردند. اختلال نعوظ تا حدی ناشی از اشکال گردش خون در آلت تناسلی است.
  • پروپینیل آل- کارنیتین : بدن شما اسیدآمینه را که برای سوخت وساز ضروری است، می سازد. 
  • نیاسین : نیاسین یک ویتامین گروه B است که میزان کلسترول «خوب» یا HDL را بالا می برد. 
  • یوهیمبین : این مکمل گیاه دارویی از برگ های درختی که بومی آفریقای مرکزی است، گرفته می شود. این ترکیب می تواند اختلال نعوظی را بهبود بخشد، اما عوارض جانبی زیادی دارد. 

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده