janbebe
غذاهایی که ما را به تدریج می کشند!

غذاهایی که ما را به تدریج می کشند!

در این مطلب لیستی از تعدادی از غذا که به آرامی شما را می کشند معرفی می شود. سعی کنید آن ها را نخورید و یا مصرف آن را تا آنجا که می توانید محدود کنید.

18 غذایی که ذره دره باعث باع مرگ می شود را در لیست بخوانید:

همه ما این حداقل نیمی از این غذاها را در سبد غذایی خود داریم، اگرچه بعضی آنها به ظاهر بی خطر هستند، اما در صورت استفاده مکرر باعث خطرات و آسیب های جدی برای بدن هستند.

بعضی از این غذاها منجر به مشکلات فشار خون بالا، میزان کلسترول بالا، بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و حتی در موارد بدتر سرطان می شود. چاقی، اضطراب و افسردگی نیز مشکلات معمولی است که با آن روبرو می شوند.

 

18.آبمیوه های تجاری

 

شما هم باید بی اعتماد باشید به آن چیزی که روی پاکت آبمیوه های تجاری نوشته می شود مبنی بر این که تهیه شده از 100 درصد میوه طبیعی ، در واقع آب میوه تجاری محصولی است که اغلب حاوی مقادیر زیادی از شکر افزوده، رنگ های خوراکی و مواد نگهدارنده است و می تواند بخش زیادی از مواد مغذی خود را در طی مراحل پاستوریزه کردن از دست بدهد. پ بهترین کار این است که از یک آبمیوه فروشی مورد اعتماد در نزدیکی خودتان ، آبمیوه بخرید یا این خودتان در خانه آبمیوه بگیرید .

 

17-نمک

نمک نقش مهمی در تنظیم فشار خون ما دارد. اگر در مواد غذایی خود بیش از حد نمک بریزید.منجر به فشار خون بالا می شود و خطر بروز بیماری قلبی عروقی را افزایش می دهد که یکی از علل مهم مرگ و میر در جهان است. اما شما نیازی به قطع نمک ندارید زیرا بدن شما به آن نیاز دارد، فقط مقدار مصرفی خود را محدود کرده و میزان سدیم در غذاهای خود را کنترل کنید. 3.75 گرم سدیم در روز یک مقدار کافی و ایمن است. بیش از 6 گرم سدیم ،شروع مشکلات جدی سلامتی است.

 

16-غلات صبحانه

آن رنگ های شاد در درون بسته بندی زیبا شاید از نظر بازاریابی زیبا باشند اما از نظر سلامتی با یک مجموعه خطرناک مواجه هستیم ، مجموعه ای از قند زیاد، رنگ های صنعتی و مواد نگه دارند که در بلند مدت می تواند برای بدن ضرر بسیاری داشته باشد ، به جای آن می توان از میوه های طبیعی خشک شده یا گوشت های خشک شده استفاده کرد .

 

15-گندم

گندم حاوی یک کربوهیدرات است که به طور ناگهانی و به میزان زیاد قند خون شما را افزایش می دهد. این باعث تولید انسولین و افزایش وزن می شود. با گذشت زمان، پانکراس شما بیش از حد کار خواهد کرد و شما به انسولین مقاوم می شوید و پس از آن شما خطر دیابت در راه است و همچنین سطح قند خون بالا باعث تولید ترکیباتی می شود که سرعت فرایند پیری را افزایش می دهد و به پوست شما چروک داده می شود. بنابراین شما سریعتر پیر می شوید و مستعد ابتلا به دیابت که خود یک مسئله بزرگ است.


14. فست فودها



فست فودها طعم خوبی دارند! نسبتا ارزان و فراوان هستند! اما به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود طعم آن ها خوب باشد؟ این همان چیزهایی است که شما را آهسته می کشند: چربی ترانس، شکر، نمک، مواد نگهدارنده، افزودنی ها، رنگها و سایر مواد شیمیایی که باعث بهترشدن ظاهر و طعم این غذا ها می شود. فست فود می تواند خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان، اختلالات خلقی، افزایش وزن، اختلالات متابولیکی و غیره را افزایش دهد. بنابراین حداقل تلاش کنید که کمتر مصرف کنید.

 

13- گوشت کبابی (باربی کیویی)

درست است که هیچ کس نمی تواند از بوی کباب بگذرد اما لااقل محدودش کنید ،
مواد شیمیایی که در طی فرآیند وارد گوشت می شوند با خطر ابتلا به سرطان پانکراس و سرطان پستان مرتبط هستند. اما اگر شما نمی توانید مقاومت کنید، برای کم شدن ریسک سرطان از رزماری استفاده کنید.

 

12-لبنیات

شیر اولین غذایی است که ما می خوریم وقتی وارد این دنیا می شویم. اما شیر مادر بسیار متفاوت از شیر مادر گاو است. علاوه بر این، با افزایش سن ، لاکتوز برای بدن انسان خطرناک می شود. محصولات لبنی با جذب کم مواد مغذی، میگرن، آرتریت، سرطان، آلرژی و آسم مرتبط هستند. بنابراین دوباره، این ترفندهای بازاریابی هوشمندانه را فراموش کنید.شیرنارگیل و شیربادام هم همین است ، باید به اندازه مصرف کرد.

 

11- نان سفید، آرد تصفیه شده


همه شما میگویید که غلات خوب هستند، پس نان هم باید خوب باشد؟ نه وقتی اگر نان سفید نان از آرد تصفیه شده باشد. آرد سفید از تمام فیبرهای غذا، مواد معدنی و ویتامین ها تصفیه شده و چیزی که شما دریافت می کنید مخلوط دانه با مواد شیمیایی است که برای رسیدن به رنگ سفید زیبا استفاده می شود. اما در پشت آن خطر ابتلا به افزایش وزن، آسیب تیروئید و آسیب اندام وجود دارد. جایگزین؟ تمام دانه را بچرخان و همه را آسیاب کن!

 

10. الکل

الکل وقتی مفید است که به مصرف بهداشتی می رسد. اما مشکل خوراکی آن تنها این نیست که کالری آن بسیار زیاد است، الکل می تواند باعث کمبود آب بدن، آسیب کبدی، افزایش وزن، افسردگی و مشکلات پوستی شود. در مورد تصمیمات بدی تحت تاثیر آن گرفته می شود حرف نزنیم بنابراین، اگر می خواهید به تمام سیستم های خود آسیب برسانید، از مغز به کبد و پوست، الکل مصرف کنید

 

9-شیرین کننده های مصنوعی

این ها همانند شکر هستند. در حقیقت، آنها حتی بدترند. شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، نوتام، پتاسیم آتیسلفام و غیره ممکن است کالری کمتری داشته باشند اما هنوز هم می توانند خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و سندرم متابولیک را افزایش دهند. ممکن است متوجه نشوید اما بسیاری از آدامس های بدون قند حاوی آسپارتام هستند که خطرناک ترین ماده در جهان محسوب می شود. شکر دارای جایگزین های سالم مانند عسل، شربت افرا، و شربت آگاو است .

 

8-سس های سالاد

آن چیزی که به عنوان سس سالاد می خورید ،چیزی نیست جز شکر ، رنگ و ذرت با فروکتوز بالا ، می توانید به جای این که خوش خیالانه کاهو و خیار بخورید ، یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده یا یک ساندویچ هات داگ بخورید، چندان هم فرق نمی کند ،به عنوان چاشنی سالاد بهتر است از آب لیمو ، آب غوره ، سرکه ، سرکه بالزامیک و روغن زیتون استفاده کنید.

 

7. چیپس سیب زمینی

مواد غذایی خیلی سرخ شده حاوی یک ماده خطرناک به نام آکریل آمید هستند چیپس سیب زمینی هم از این قاعده مستثنی نیست آکریل امید خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان پستان، سرطان پروستات و سرطان رکتوم را افزایش می دهد. بنابراین از چیپس سیب زمینی اجتناب کنید یا یک نسخه سالمتر در خانه بپزید. کمی روغن زیتون را بر روی سیب زمینی قرار دهید، با کمی نمک ، آن را در فر بگذارید. این راه بهتر است!

 

6. مارگارین


دنیای تجارت باید به خاطر ایجاد سوء تفاهم غلط در مورد مارگارین سرزنش شود. این هم سالم نیست! این یکی از ناسالم ترین غذاهایی است که می خورید. مارگارین مانند نسخه بسیار بدی از کره است که از روغن های گیاهی هیدروژنه ساخته شده است. این یک روند شیمیایی خالص است، اما برای چه بد است؟ این یک چربی ترانس است که می تواند به قلب، عروق خونی شما آسیب برساند و میزان کلسترول را از بین ببرد. برای پیداکردن یک جایگزین سالم برای کره می توانید از روغن زیتون و روغن آووکادو به کره تبدیل شوید که می توانید بر روی نان خود بچرخید و بهتر از آن لذت ببرید!

 

5-روغن تراریخته

روغن یک ماده مهم در آشپزخانه شماست. اما برخی از این روغن ها ترا ریخته هستند و بزرگترین خطر در مورد این است که تا به امروز، ما نمی دانیم چه اثرات درازمدتی این محصولات می تواند داشته باشد. علاوه بر این، روغن های گیاهی دارای چربی های خطرناک هستند که می توانند منجر به بیماری های قلبی عروقی، چاقی، سرطان و آلزایمر شوند. اگر روغن تصفیه شده است، آن را از بین ببرید زیرا حاوی رادیکال های آزاد است که می تواند رشد سرطان را افزایش دهد، پیری را تسریع می کند، و باعث ایجاد انواع مشکلات می شود. گزینه جایگزین ؟ هر گونه روغن سالم دیگر مانند روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن آووکادو.

 

4- گوشت فرآوری شده

این گوشت های فراوری شده شامل مواد آماده ای مثل همبرگرها، سالامی ها، پپرونیها ، سوسیسها می شود. آن ها پر از نیترات، سدیم، مواد نگهدارنده و مواد افزودنی است. تمام این مواد می تواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی، دیابت و حتی مشکلات رفتاری و مشکلات یادگیری را برای کودکان افزایش دهد.
به جای خرید این مدل غذاها به قصابی مطمئن بروید و گوشت سالم و تازه بخرید.هات داگ و هر گونه گوشت نمک سود حاوی مقدار زیادی نگهدارنده هایی هستند که برای سلامتی شما ضرر دارد اما پزشکان پزشکی اثرات خوردن هات داگ را با تاثیر سیگار کشیدن مقایسه می کنند. اگر هنوز متقاعد نشده اید، باید بدانید که هات داگ سدیم دارد و این سم یاست که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

 

3-شکر

شکر بسیار اعتیاد آور است و به غیر از افزایش میزان گلوکز و ایجاد چربی، می تواند به بیماری قلبی منجر شود. برای کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان، چاقی، بیماری قلبی، از قند خودداری کنید. جایگزین، لذت بردن از یک کاسه میوه و یا اضافه کردن عسل به به جای شکر.

 


2- سودا



نوشیدنی های گازدار یا سودا یکی از بدترین دشمنان شماهستند . آنها می توانند همه چیز را از پوست شما، سطح قند خون، هورمون ها و خلق و خوی خود را از بین ببرند. بازاریابی و برچسب هایی را که می گویند برای شما مناسب است و یا حاوی مواد مغذی و یا ویتامین ها هستند را را فراموش کنید. همه اینها یک مایع پرشده از قند، رنگ غذا و مواد نگهدارنده است. نسخه های بدون قند هم بهتر نیست چون آنها هم با شیرین کننده های مضر مصنوعی شیرین شده اند . لطفا یک مخلوط کن یا آبمیوه گیر تهیه کنید و آب خود را بسازید.فقط شما چند حباب مضر را از دست می دهید

 

1.رب یا سس گوجه فرنگی صنعتی


برای آخری این را انتظار نداشتید؟ سس گوجه فرنگی آماده یک قاتل مخفی است. این یک منبع پنهان شکر است و هرگز حتی به ذهن شما خطور نخواهد کرد که می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی و حتی پوسیدگی دندان شود. برای جلوگیری از این مسائل، از گوجه فرنگی تازه استفاده کنید تا سس را خودتان بسازید و بدون شکر یا نمک اضافی به گوجه فرنگی خرد شده اضافه کنید و ادویه جات خود را اضافه کنید. یا حداقل برای مارک های با شکر و سدیم کمتری بروید.

 

منبع: بدون، DailyNoticia

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

محمد

1399/01/14

دوستان همه بیائید خام گیاهخواری کنیم اگه دقت کنید هیچ کدام از گیاهان را نام نبرده دوستان باور کنید این نانی که ما از نانوایی ها میگیریم بسیار مضره اگه دقت کرده باشید بعد خوردن شیر اکثر افراد احساس خواب آلودگی میکنند که علتش اسیدی شدن خون بعد از مصرف شیرهست که بهترین مکان برای رشد ویروس ها ویاکتری های مضره بقیه مواد به اصطلاح غذای که اصلا نیازبه توصیح نیست

ناشناس

1399/01/14

من تقریبا اکثر مواردش رو برای خودم و بچا هام رعایت میکنم، رب خانگی درست میکنم و همینطور کالباس، روغن فقط روغن کنجد دست ساز مصرف میکنیم و مصرف قند و شکر تقریبا صفره

حالا

1399/01/14

واقعا چی بخوریم حالا شاید بقیشو یک درصد درست گفته باشه ولی لبنیات و نان و....... چرته 😣😣😣😣😣😣

مارحی

1399/01/14

من یه نظر دارم دسته جمعی کل زمین فقط هوا بخورن صبح .ظهر. شب دیگه هم تدریجی نمیمریم🙂😆😆

ناشناس

1399/01/24

تدریجی نه یه دفعگی میمیریم

ناشناس

1399/01/14

میگه سودومنفعتش اینه ولی شما راحت باشید هرچی میخواید تناول کنیدوبه دل نگیرید اصلا!! نووووش

هرکی

1399/01/14

دوستمون راست میگه دیگه هرچی تواین دنیای لعنتی ضرر داره،روغن گیاهی ک میفرماییدباجیب کارگری ماسازگارنیست تولیدکننده بایدوجدان داشته باشه ک نداره

میم

1399/01/13

سلام دوستان بنده در قطب تولید لبنیات هستم آن قدر لبنیات مصرف می کنیم که نگو و نپرس آن هم طبیعی اش را و تا حالا ندیدن و نشنیدم کسی از مصرف لبنیات بمیرد

ناشناس

1399/01/13

برو بابا خدا حیرت بده یا نشعه ای یا خیلی خیلی خیلی خمار هستی ببخشید بازم ببخشید ملت ... باقر را بخورند

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده