janbebe
پولدارترین زنان جهان در سال 2020 را بشناسید؛ منشا ثروت‌شان چه بوده؟

پولدارترین زنان جهان در سال 2020 را بشناسید؛ منشا ثروت‌شان چه بوده؟

ده زن ثروتمند جهان در سال 2020 به گزارش فوبز، را در این مطلب بخوانید، این لیست تقریبا مشابه سال های گذشته است و همچنان فرانسوا بتانکور می‌یر ثروتمندترن زن جهان است.

1- فرانسوا بتانکور مایرز Francoise Bettencourt-Meyers از فرانسه با ثروت 53.2 ملیارد دلار

خانم والتون دختر سام والتون معروف و یکی از سهامداران اصلی شرکت خرده فروشی وال مارت (بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای در جهان) است.

بدون شک همه شما به خوبی با برند آرایشی لورئال آشنایی دارید که خانم فرانسوا بتانکور مایرز مالک این شرکت می باشد و به همین دلیل به او لقب ثروتمندترین زنان جهان را داده اند و ثروت اود حدود 55 میلیارد دلار می باشد. او در کشور فرانسه به دنیا آمده است و اکنون76 ساله می باشد که در زمینه شغلی خود به بهترین مقام و موقعیت رسیده است. شرکت او به عنوان یکی از بزرگ ترین و بهترین شرکت های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی به شمار می رود که بیشتر مردم دنیا آن را می شناسند و از جمله طرفداران محصول او به شمار می روند. زمانی که مادر او فوت شد ثروت او بسیار افزایش پیدا کرد و به عنوان پولدارترین زنان دنیا او را شناختند.

 

2- آلیس والتون Alice Walton از امریکا با ثروت 46.6 میلیارد دلار

 «آلیس والتون» متولد اکتبر 1949 میلادی، تاجر آمریکایی است که هم اکنون به عنوان دومین زن ثروتمند جهان شناخته می‌شود. ارزش خالص دارایی‌های او حدود 46 میلیارد دلار برآورد می‌شود که مبلغ حیرت انگیزی است. آلیس، دختر «سام والتون» بنیان گذار شرکت «وال‌مارت» (شرکت خرده فروشی آمریکایی، دارای بزرگ ترین شبکه فروشگاه های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان) است. او دانش آموخته رشته اقتصاد و فایننس از دانشگاه تگزاس است.

 آلیس و دیگر اعضای خانواده والتون، مالک حدود ۵۰ درصد سهام وال‌مارت هستند. او در کنار تجارت، به دنیای هنر علاقه دارد و اولین اثر هنری مورد علاقه‌اش را که یک کپی از آثار پیکاسو بود، در سن ۱۰ سالگی از فروشگاه پدرش خرید. علاقه آلیس به هنر، جرقه پیشگام شدنش برای تاسیس یک موزه هنری توسط بنیاد خانواده والتون شد. تمرکز او روی گردآوری آثار هنری و مدیریت دارایی خانواده‌اش است.

آلیس لوئیس والتون و همسر برادرش جان، کریستی، از ثروتمندترین زنان دنیا می‌باشند.

 

3- ژاکلین مارس Jacqueline Mars از امریکا با ثروت 27 میلیارد دلار

سومین زن ثروتمند جهان و بیستمین ثروتمند ابالات متحده امریکا، ژاکلین مارس است. او در ده اکتبر 1939 به دنیا آمد. او نوه  فرانکلین کلارنس مارس؛  بنیانگذار یکی از بزرگ ترین کارخانه های آبنبات در امریکا به نام مارس اینکورپوریتد است که هم اکنون یکی از بزرگ ترین شرکت های خصصوصی در آمریکاست.  او در کالج برین ماور در ایالت پنسیلوانیا، به تحصیل مشغول بود و در سال ۱۹۶۱،با درجه کارشناسی انسان شناسی فارغ التحصیل شد. ارزش خالص دارایی های او  ۲۳.۹ میلیارد دلار برآورد شده است که از این رقم،  حدود ۲۲ میلیارد دلار شامل سهام شرکت مارس می‌شود. او به همراه برادرش جان مارس، فرزند دوم فارست مارس که در حال حاضر رییس هیئت مدیره شرکت مارس است و دیگر برادرش به نام فارست مارس، این شرکت بزرگ را اداره می‌کنند. او در سال ۱۹۶۱ با دیدید هال بادگر ازدواج کرد. انها سه فرزند به نام های کریستینا استفان و الکساندرا دارند.در سال ۱۹۸۴ این ازدواج به پایان رسید و ژاکلین مارس در سال ۱۹۸۶ با هانگ وگل ازدواج کرد. هرچند این ازدواج نیز در سال ۱۹۹۴ به جدایی منجر شد. در چهارم اکتبر در ۲۰۱۳، مارس یک تصادف اتومبیل شدید در نزدیکی خانه اش در ویرجینیای شمالی داشت. در این سانحه یک زن باردار فوت کرد و مارس به علت رانندگی بی احتیاط همراه با خواب آلودگی محکوم شد امات به علت اینکه هیچ نشانی از استفاده از الکل یا مکواد مخدر در آزمایشات او نبود، این پرونده مختومه اعلام شد.

 

4- یانگ هویان Yang Huiyan از چین با ثروت 24.4 میلیارد دلار

 کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی چینی است، که در حال حاضر به‌عنوان مالک اصلی شرکت کانتری گاردن فعالیت می‌کند. او در حال حاضر جوان ترین زن ثروتمند جهان و ثروتمندترین زن در چین است.

یانگ در سال 2014 به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت انتخاب و با شمّ اقتصادی او و فروش سهام جدید، 410 میلیون دلار به دارایی این شرکت اضافه شد.

 

5-لارن پاول جابز از امریکا Laurene Powell Jobs با ثروت 20.6 میلیارد دلار

 لورن پاول جابز متولد۶ نوامبر ۱۹۶۳ کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که هم‌اکنون بزرگترین سهام‌دار شرکت اپل می‌باشد، همچنین ۸٪ از سهام شرکت والت دیزنی را نیز در اختیار دارد.

لورن در سال 1991 با غول دنیای تکنولوژی ازدواج کرد و 10 سال پس از آن اولی آی پاد شرکت اپل تولید شد. آنها در سال 1989 زمانی که استیو جابز برای سخنرانی به مدرسه عالی کسب و کار استنفورد رفته بود با هم آشنا شدند و دو سال بعد هم ازدواج کردند.
حالا بنا بر گزارش های فوربس خانم پاول جابز پس از فوت همسرش سرمایه ای بالغ بر 16.7 میلیارد دلار به ارث برده است.

 

6- سوزان کلاتن Susanne Klatten از آلمان با ثروت 19.8 میلیارد دلار

سوزان کلاتن در آوریل ۱۹۶۲ در آلمان به دنیا آمد. پدرش هربرت کونت صنعتگری بود که شرکت BMW را از ورشکستگی نجات داد و آن را سودآور کرد. مادرش ژوهانا کونت تاجر بود و هنگام مرگ در سال ۲۰۱۵ هشتمین فرد ثروتمند آلمان و هفتادوهفتمین فرد ثروتمند دنیا بود.سوزان بعد از تحصیل در رشته مدیریت مالی کسب‌وکار، به‌کار در یک آژانس تبلیغاتی در فرانکفورت مشغول شد. بعد از آن، دوره بازاریابی و مدیریت را در دانشگاه باکینگهام گذراند و مدرک MBA دریافت کرد.

 بعد از مرگ پدر در سال ۱۹۸۲، سوزان ۱/ ۵۰ درصد سهام شرکت داروسازی و شیمیایی آلتانا را به‌دست آورد. پدر سوزان همچنین  ۵/ ۱۲ درصد سهام BMW را برای او به ارث گذاشت که بعد از فوت مادرش، سهم او به ۲/ ۱۹ درصد افزایش یافت.

 

7- ابیگیل جانسون Abigail Johnson از امریکا با ثروت 16.9 میلیارد دلار

او در دسامبر ۱۹۶۱ به دنیا آمد. ابتدا به کمبریج رفت و سپس مدرک تاریخ هنر را در سال ۱۹۸۴ از کالج خصوصی هوبارت و ویلیام اسمیت دریافت کرد. او سپس مدرک MBA از مدرسه کسب‌وکار هاروارد گرفت. بعد از فارغ‌التحصیلی از هاروارد در سال ۱۹۸۸، او به‌عنوان تحلیلگر و مدیر پرتفو، به شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی که پدربزرگش ادوارد جانسون دوم آن را در سال ۱۹۴۶ بنیان‌گذاری کرده بود، پیوست. در سال ۲۰۰۱ به مدیریت دارایی‌های فیدلیتی ارتقا پیدا کرد. در سال ۲۰۰۵، مدیر خرده‌فروشی شد،‌ تا اینکه در سال ۲۰۱۴ به مدیر عاملی رسید و جای پدرش را که از سال ۱۹۷۷ این سمت را داشت، گرفت. ابیگیل در سال ۲۰۱۶ رئیس هیات‌مدیره شد. او در سال ۲۰۱۸ سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را وارد فیدلیتی کرد. ابیگیل جانسون عضو «کمیته قانون‌گذاری در بازارهای سرمایه» است و اولین و تنها زنی است که در هیات‌مدیره «مجمع خدمات مالی» حضور دارد.

 

8- شارلین دی کاروالهو-هینیکن Charlene de Carvalho-Heineken از هلند با ثروت 15.8 میلیارد دلار

 او کارآفرین 66 ساله، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی هلندی است، که سهام‌دار اصلی شرکت هینیکن بشمار می‌آید. هینیکن در حال حاضر سومین کارخانه آبجوسازی جهان می‌باشد. او دارای 5 فرزند است. او که سهم شرکت را از خانواده به ارث برده است، کاروالو-هایکنن در مصاحبه ای  گفت: "رهبری من واقعاً رهبری نیست. من کمی احساس نگهبانی می کنم. من این را به عنوان دارایی که به ارث برده  می بینم - و کاملاً  متعلق به خودم نمی بینم. وظیفه خودم راحفظ، سلامت و رشد آن می دانم و به نسل بعدی منتقل می کنم.

 

9- جینا راینهارت Gina Rinehart از استرالیا با ثروت 15.5 میلیارد دلار

 متولد ۹ فوریه ۱۹۵۴ سرمایه‌دار، بازرگان و میلیاردر استرالیایی است، که هم‌اکنون با دارایی خالص ۱۷٫۶ میلیارد دلار به‌عنوان ثروتمندترین فرد استرالیا شناخته می‌شود.

وی دختر کارآفرین استرالیایی لانگ هنکوک است. پدر وی کاشف و مالک بزرگترین معدن سنگ آهن جهان بود، که در استرالیای غربی مستقر می‌باشد. پس از درگذشت هنکوک در سال ۱۹۹۲ کلیه دارایی‌های او به تنها فرزند و وارثش؛ جینا راینهارت واگذار شد.

راینهارت در سال ۲۰۱۳ در رتبه ششم از فهرست قدرتمندترین زنان جهان قرار گرفت. وی هم‌اکنون رتبه 9 هم از فهرست ثروتمندترین افراد جهان را به خود اختصاص داده‌است. او دوبار ازدواج کرده است

10- آیریس فونتبونا Iris Fontbona  از شیلی با ثروت 14.5 میلیارد دلار

 

فونتبونا در سال ۱۹۴۲ متولد شد و در یک دبیرستان کاتولیک درس خواند. وقتی ۱۷ ساله بود، با آندرونیکو آباروئا لاکسیک که ۲۰ سال از خودش بزرگ‌تر بود آشنا شد و در ۱۸ سالگی با او ازدواج کرد. لاکسیک از همسر اولش که از دنیا رفته بود، پنج فرزند داشت. این زوج خودشان هم صاحب سه فرزند شدند.   لاکسیک در سال ۲۰۰۵ بر اثر سرطان درگذشت و ثروتش بین همسر و فرزندانش تقسیم شد. فونتبونا و خانواده‌اش پس از آن، کنترل شرکت آنتوفاگاستا را که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدن دنیا واقع در سانتیاگو است، در اختیار دارند. همچنین آنها از طریق شرکت سهامی عام کویینکو، هدایت یک بانک واقع در شیلی، یک تولیدکننده محصولات مس، یک شرکت نوشیدنی و یک شرکت کشتیرانی به نام CSAV را در اختیار دارند. CSAV شانزدهمین شرکت بزرگ کشتیرانی دنیا است.  در سال ۲۰۱۳ فونتبونا ۶۵ درصد سهام آنتوفاگاستا را در اختیار داشت. او بعد از مرگ شوهرش، به کمک پسرانش کسب‌وکار خانوادگی را به رشد قابل‌توجهی رساند و موفقیت‌های تازه‌ای برای آن رقم زد. یکی از اولین اقدامات او بعد از همسرش، خرید ۷۰ درصد یکی از ایستگاه‌های تلویزیونی شیلی بود.  یکی از پسران او در سال ۲۰۱۳ از دنیا رفت و در حال‌حاضر یکی از آنها به نام ژان پائول ریاست آنتوفاگاستا را در اختیار دارد و پسر دیگرش آندرونیکو مدیر کویینکو است. اما فونتبونا قدرتش را به‌طور غیرمستقیم اعمال می‌کند و بیشتر تصمیم‌گیری‌های مهم زیر نظر او انجام می‌گیرد.  فونتبونا سه ملک در سانتیاگو، لندن و لیختن‌اشتاین دارد و تا جایی که بتواند از مصاحبه کردن پرهیز می‌کند.

 

منبع: financesonline.com

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده