janbebe
بیوگرافی ریما رامین فر، بازیگر نقش هما در سریال پایتخت

بیوگرافی ریما رامین فر، بازیگر نقش هما در سریال پایتخت

ریما رامین فر بازیگر ایرانی و متولد سال ۱۳۴۹ در تهران می باشد .او همسر امیر جعفری بازیگر معروف است و حاصل ازدواجشان پسری به نام آیین است. از نقش های معروف او می توان نقش هما در سریال پایتخت را نام برد.

بیوگرافی ریما رامین فر بازیگر سینما و تلویزیون

در بیوگرافی ریما رامین فر آمده است که او  متولد ۵ فروردین ۱۳۴۹ در تهران بازیگر و نویسنده ایرانی می باشد. او دارای کارشناسی ارشد در کارگردانی تئاتر می‌باشد. شروع کار تئاتر او در سال ۱۳۷۶ با نمایش «شب بخیر مادر» بود و در سال ۱۳۷۹ با بازی در فیلم سینمایی «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰» در اولین فیلم سینمایی اش نقش آفرینی کرد. وی همسر امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون می‌باشد.

 

دوران کودکی ریما رامین فر

ریما رامین فر این چنین می گوید که در دوران کودکی‌ بسیار خجالتی بودم به خاطر همین هیچ کس تصورش را نمی کرد که من روزی بازیگر شوم. هیچ وقت یادم نمی‌رود بزرگترین دغدغه اطرافیانم این بود که کاری انجام دهند تا خجالتم بریزد؛ به همین خاطر یک تولد برای من گرفتند و مجبورم کردند به داخل جمع بیایم و شمع‌های روی کیک را فوت کنم. البته این کار برای من خیلی سخت بود ولی این اولین گامم برای ریختن خجالتم بود.

شروع کار ریما رامین فر

بیوگرافی ریما رامین فر می گوید او در سال ۱۳۷۱  وارد دانشگاه شد و به تحصیل در رشته تئاتر پرداخت . اولین کار حرفه‌ای‌اش، نمایش «شب به خیر مادر» نوشته مارشا نورمن و به کارگردانی حامد محمدطاهر بود که در سال ۷۵ در تئاتر شهر به روی صحنه آمد؛ و از همان سال به بعد به صورت پیاپی یا در تئاتر بازی کرد یا کارگردانی کرد یا نمایشنامه نویسی.

مقطع کارشناسی نمایش و کارشناسی ارشد کارگردانی خواند. از ابتدای جوانی دوست داشت در یک رشته هنری مثل تئاتر یا تلویزیون یا دانشکده صدا و سیما فعالیت کند.

سال ۶۷ دیپلم گرفت و در همان سال در رشته گرافیک قبول شد و بعد از یک سال تصمیم گرفت که به اروپا برود و آنجا ادامه تحصیل بدهد. سه الی چهار سال در آلمان بود حتی وارد دانشگاه شد ولی بعد به دلایلی برگشت. وقتی برگشت زیاد وقت نداشت. مهلت ثبت نام در آزمون دولتی گذشته بود فقط ده روز داشت به امتحان دانشگاه آزاد که وقتی در آلمان بود خانواده اش برایش ثبت نام کرده بودند.

 

ریما رامین فر در پایتخت

در بیوگرافی ریما رامین فر آمده است در رشته نمایش قبول شد. هم‌زمان با ورود به دانشگاه درگیر کار تئاتر شد. این انگیزه دراو به وجود آمد که نمایشنامه بنویسد. اولین نمایشنامه که نوشت نمایشنامه «پس تا فردا» بود که این نمایش در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و جایزه سوم نمایشنامه نویسی را گرفت البته در این نمایشنامه خودش هم بازی می‌کرد. در سال ۸۰ در یک دقیقه سکوت بازی کرد و جایزه دوم بازیگری جشنواره تئاتر فجر را گرفت و در نمایش زمزمه مردگان هم جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر فجر را بدست آورد.

وی در سریال بدون شرح نویسنده بود و در سریال من یک مستاجرم به بازیگری پرداخت. همچنین در قسمتهایی از مجموعه کمربندها را ببندیم هم ایفای نقش کرد.

شاید بتوان گفت عاملی که باعث جلوه و درخشش کار رامین‌فر شد حضور در سریال پایتخت در نقش هما همسر نقی معمولی می‌باشد. هم بازی شدن وی با محسن تنابنده بسیار در ذهن‌ها ماندگار شد.

رابطه ریما رامین فر با امیر جعفری

ما از همان اول اولویت‌هایمان را در زندگی مشخص کردیم که چه چیزهایی ما را ناراحت یا خوشحال می‌کند. اولویت‌های ما با یکدیگر تفاوت دارد . امیر پدر، رفیق و همکار خوبی است. به دلیل داشتن امتیازهای خوبش، بدی‌هایش را نادیده می‌گیرم. امیر هم حتما همین کار را با من می‌کند. من هم حتما نکات منفی زیادی دارم که او به خاطر خصلت‌های خوبم آنها را تحمل می‌کند. به نظرم جوان‌های امروزی این اولویت‌بندی را در زندگی ندارند.

 

ریما رامین فر در ابد و یک روز

معتقدم همسر آدم سوپر قهرمان نیست که همه چیزهای خوب را داشته باشد و قرار نیست تو را به همه آرزو‌هایت برساند. ویژگی‌های خوب و بد در کنار هم هستند. زندگی روزهای بد زیاد دارد، اما انگار امروز تحمل آدم‌ها برای عبور از این سختی‌‌ها کم شده است. این سختی‌ها در همه مراحل و عرصه‌های زندگی هست و فقط مربوط به زندگی زن و شوهری نیست.

پدر ریما رامین فر

ابوالحسن رامین فر بنیان گذار شرکت آرملات متولد روستایی در ۸۴ کیلومتری اصفهان است.

شرکت آرملات با همکاری شرکت کلینیک ساختمانی ایران به مدیریت دکتر ابوالحسن رامین فر و باتوجه به بهره‌گیری از تجربیات شرکت‌ Master Builders آمریکا وکمپانی MAC ایتالیا وسالیان دراز مبادلات باآنان،در سال ۱۳۶۷تاسیس گردید. و مفتخر است که اولین شرکت تولیدی در زمینه پوشش‌های صنعتی و دارنده اولین گواهی فنی صادرشده توسط مرکز تحقیقات ساختمان‌ و شهر سازی با بیش از ۲۷ سال فعالیت می باشد . همچنین در عرصه‌های مختلف از جمله خدمات مشاوره‌ای به صاحبان صنایع ، تولید ‌و اجرای انواع پوشش‌های صنعتی در کشور گامی را در این صنعت‌ و در حد توان برداشته امید به حد متعالی آن دارد .

 

فیلم های ریما رامین فر

سینمایی

ابد و یک روز (۱۳۹۴)

زاپاس (۱۳۹۴)

فصل نرگس (۱۳۹۴)

مرگ ماهی (۱۳۹۳)

سیزده (۱۳۹۱)

قصه‌ها (۱۳۹۰)

یه حبه قند (۱۳۸۹)

شیرین (۱۳۸۶)

رفیق بد (۱۳۸۶)

نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ (۱۳۸۰)

 

تلویزیونی

پایتخت 6 (سیروس مقدم، 1398)

پایتخت ۵ (سیروس مقدم، ۱۳۹۷)

پایتخت ۴ (سیروس مقدم، ۱۳۹۴)

پایتخت ۳ (سیروس مقدم، ۱۳۹۳)

پایتخت ۲ (سیروس مقدم، ۱۳۹۲)

چک برگشتی (سیروس مقدم، ۱۳۹۱)

پایتخت ۱ (سیروس مقدم، ۱۳۹۰)

من یک مستاجرم (پریسا بخت آور، ۱۳۸۲)

تئاتر

اینجا کجاست (شیوا مسعودی، ۱۳۹۲)، رومولوس کبیر (نادر برهان مرند، ۱۳۸۸)، غریبه‌ای در خانه (دل‌آرا نوشین، ۱۳۸۸)، کابوس‌های پیرود بازنشسته خائن ترسو (نادر برهان مرند، ۱۳۸۷)

نویسنده

بدون شرح (۱۳۸۱)، کمربندها را ببندیم (۱۳۸۳)، چارخونه (۱۳۸۶)

جوایز و افتخارات ریما رامین فر

عضو هیئت داوران سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷)

برنده تندیس بهترین بازیگر زن(ریما رامین فر) از جشنواره نوروزی صداوسیما (۱۳۹۷)

برنده تندیس بهترین بازیگر زن (برای بازی در مجموعه پایتخت ۳) از پانزدهمین دوره جشن دنیای تصویر (۱۳۹۴)

نامزد تندیس بهترین بازیگر زن نقش مکمل در پانزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران به خاطر فیلم یه حبه قند (۱۳۸۹)

نامزد بهترین بازیگر نقش دوم زن در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم یه حبه قند (۱۳۸۹)

بیشتر بدانید ریما رامین فر: کاش مثل هما بودم… 

 

امیر می‌گوید کاش شبیه هما بودی

بعضی‌ها به من می‌گویند احتمالا به لحاظ رفتاری شباهت زیادی به هما داری، درحالی‌که این‌طور نیست؛ من برخلاف هما زنی استرسی هستم، خیلی زود دلشوره می‌گیرم و نمی‌توانم در شرایط بحرانی با آرامش و بدون غرغر تصمیم بگیرم، شاید به همین خاطر است که هروقت امیر سریال پایتخت را تماشا می‌کند، می‌گوید ای‌کاش شبیه هما باشی و انقدر آرامش داشته باشی. (باخنده)

 

همسرم موافق و پسرم مخالف پایتخت است

راستش را بخواهید پسرم برخلاف همسرم چندان موافق بازی‌ام در سریال پایتخت نیست و به نبودنم در خانه معترض است؛ من هم چند باری گفتم این بار در این مجموعه حضور پیدا نمی‌کنم اما هربار که سریال شروع به ساخت می‌شود، قلب من هم به تپش می‌افتد؛ چراکه بعد از گذشت سال‌ها دیگر خانواده معمولی به خانواده دوم من بدل شده و دلم برای آنها تنگ می‌شود، برای همین سعی می‌کنم آیین را متقاعد کنم که دوری‌ام را تحمل کند؛ هرچند در این راه نمی‌توانم منکر حمایت‌های همسرم شوم؛ او قدرت پذیرش نقش‌هایی از این دست را در من ایجاد می‌کند، مسوولیت‌های آیین را می‌پذیرد و خیالم را راحت می‌کند.

همسر و مادر بودن برایم از همه‌چیز مهم‌تر است

در زندگی همه‌چیز به اولویت‌های افراد باز می‌گردد، اولویت من همیشه خانواده‌ام بوده، به همین خاطر وقتی ازدواج کردم آن چیزی که برایم از بازیگری مهم‌تر بود، همسر امیر جعفری بودن و بعد از آن مادر شدنم بود؛ به همین خاطر هیچ‌وقت بازیگری برایم آنقدر مهم نبوده که بخواهم به خاطر آن برای همسر و پسرم کم بگذارم. در کل من فرد خانواده‌دوستی هستم و بودن در کنار خانواده‌ام به‌مراتب بیش از هر چیز دیگری برایم ارزشمند است.

نکته جالب در مورد تولد همسرم امیر و پسرم آیین این است که هر دو متولد شهریورماه هستند؛ آیین شش شهریور سال ۱۳۸۶ به دنیا آمد و امیر هم متولد دهم این ماه است؛ با این اوصاف باید به من حق بدهید که عاشق ماه شهریور باشم. البته من خودم متولد فروردین هستم.

 

علاقه ریما رامین فر به سفر

من عاشق سفر کردن هستم؛ به همین خاطر از هر فرصتی برای سفر رفتن استفاده می‌کنم. از وقتی بچه‌دار شدیم سبک سفرهای مان هم تا حدی تغییر کرده و سعی می‌کنیم جاهایی را انتخاب کنیم که به پسرمان هم در آنجا بیشتر خوش بگذرد.

 

ریما رامین فر در خارج از کشور

به هر طریقی سعی می‌کردم به او نزدیک و در جریان کارها و برنامه‌هایش باشم. خیلی تلاش کردم تا با آیین رفاقت داشته باشم و او بتواند در هر شرایطی روی من حساب کند.

البته نمی‌گویم در این زمینه صددرصد موفق بودم اما تمرین می‌کنم تا هر لحظه موفق‌تر باشم، بنابراین در این زمینه مطالعه می‌کنم. کتاب‌های روانشناسی می‌خوانم. دوست خوبی دارم به نام شهرناز نورمحمدی که در این زمینه از او مشاوره می‌گیرم و هر بار که به مشکلی می‌خورم از راهنمایی‌هایش استفاده می‌کنم. به مقایسه قابلیت‌های بچه‌ها باور ندارم چون اعتماد به‌نفس آنها را از بین می‌برد.

هر کودکی ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد که باید برای تقویت آن تلاش کرد. بنابراین به رخ کشیدن موفقیت‌های کودکی به کودک دیگر کار بسیار اشتباهی است که اثراتی منفی روی کودک دارد.

اصولا قضاوت کردن کار خوبی نیست مخصوصا اگر شما کودکی را قضاوت کنید که از توانایی‌ها و استعدادهای نهفته‌اش بی‌خبرید.

 

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده