janbebe

دعوای دو بازیگر بر سر چالش رقص!

در معرکه مواجه مردم با کرونا، امین زندگانی با راه انداختن چالش «ایرانی برقص» جنجال به پا کرد. برای اطلاع از این ماجرا و بازتاب‎های آن فایل ویدیویی چالش رقص امین زندگانی را در بالا ببینید و در ادامه با ما همراه باشد.

 ویروسی که این روزها بر جان همه دنیا افتاده و اتفاقات جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. سرایت این بیماری در ایران هم حواشی زیادی را ایجاد کرده است. در معرکه مواجه مردم با کرونا، امین زندگانی با راه انداختن چالش «ایرانی برقص» جنجال به پا کرد. برای اطلاع از این ماجرا و بازتاب‎های آن با ما همراه باشد.


ماجرا چه بود؟
امین زندگانی با انتشار ویدئویی پزشکان، پرستاران، هنرمندان و ورزشکاران را به چالش «ایرانی برقص» دعوت می‌کند. زندگانی در این ویدئو می‌گوید: ما در طول تاریخ مردهای زیادی داشتیم که برای مملکتمان از جان، خانواده و سلامتی‌شان گذشتند الان مردهای ما پرستارها و پزشکان هستند. خانم پرستار، خانم پزشک، شما مرد هستین روزتان مبارک آقای پرستار، آقای پزشک روزتان مبارک رقصیدن چه خوش هم رقصیدین. شادی خوبه، رعایت کردن بهداشت ضروریه پس ما یک چالش راه می‌اندازیم چالش «ایرانی برقص» اولین کسانی هم باید برقصند ورزشکاران و فوتبالیست‌ها هستند چون همه رفقای خوب من هستند. در ادامه ویدئو امین زندگانی می‌رقصد.

واکنش تند و تیز هانیه توسلی
این چالش با واکنش هانیه توسلی همراه شد. وی نوشت: واقعا متاسفم، این همه آدم مرده، این همه مبتلا، این همه بحران، کادر درمانی خسته‌اند، امکانات کمه... من مشکلی با رقص پرستارها و دکترها در همون روزهای اول ندارمو اونها فشار روشونه و الان همه خسته‌اند ولی دیگه چالش راه نندازین! مسخره بازی کافیه...


 

البته که امین زندگانی هم با انتشار ویدیویی جداگانه جواب هانیه توسلی را داد:

اخیرا او در صفحه مجازی اینستاگرامی اش ویدیویی از خود منتشر و نسبت به این حواشی واکنش نشان داد؛ زندگانی این اقدامش را در راستای ایجاد نشاط و شادی در بین پرستاران و پزشکان برای روحیه سازی معرفی کرد.

این بازیگر سینما در ویدیویی که بارگذاری کرد به راهکار‌هایی که در راستای روحیه سازی در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان انجام میشد اشاره و شرایط کنونی را قرارگیری در نوعی جنگ معرفی کرد. او شادی کردن در این شرایط را یکی از ملزومات اساسی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور برای مبارزه با کرونا دانست.

امین زندگانی در پایان با بیان کنایه‌ای به هانیه توسلی که نسبت به اقدام قبلی او معترض بود، از مردم برای سوءتفاهم‌ها عذرخواهی کرد.

" اصلاحیه چالش ایرانی برقص
در بحران شاد باشیم، یا غمگین؟ "

 

نتقاد روزنامه جوان: نقش پیامبر داشتی، حالا می‌رقصی؟

انتقاد از امین زندگانی محدود به هانیه توسلی نشد و روزنامه جوان هم حسابی از خجالت این بازیگر درآمد.

این روزنامه نوشت: اینکه یک بازیگر تقریباً مطرح که همه او را به وقار و شخصیت می‌شناختیم در وسط چالشی که ویروس کرونا به جامعه تحمیل کرده به ذهنش خطور کند چالش رقص راهپیمایی بیندازد را دیگر کجای دلمان بگذاریم؟

بله این را همه قبول داریم که جامعه این روزها به روحیه گرفتن و شاد بودن نیاز دارد.
این یک موضوع بدیهی است، اما چالش رقص راه انداختن در این وضعیت چقدر می‌تواند منطق داشته باشد؟ آن هم از سوی کسی که تا حالا او را به عنوان بازیگری باوقار می‌شناختیم و یک تنه نقش چند پیامبر و امامزاده را در سینما و تلویزیون ایران بازی کرده است.
شاید اگر این وسط یک کمدین درجه ۳ وسط می‌آمد و دیگران را به چنین چالش رقصی دعوت می‌کرد زیاد غافلگیر نمی‌شدیم، آقای امین زندگانی شما دیگر چرا؟

 

امین زندگانی کیست؟

امین زندگانی در سال ۱۳۵۱ در خانواده‌ای هنرمند و آشنا با موسیقی در تهران متولد شد. پدرش، سیاوش زندگانی، از استادان موسیقی بود که در سال ۱۳۸۲ درگذشت. برادرش، امید زندگانی، مدتهاست که درعرصه موسیقی فعالیت می‌کند. زندگانی به فراگیری نواختن فلوت پرداخت و اکنون نیز به عنوان یکی از خوانندگان گروه «هفت» فعالیت می‌کند.

زندگانی در سال ۱۳۷۰ با ورود به دانشگاه هنر و تحصیل در رشته تئاتر وارد عرصهٔ هنر شد و به ترتیب در نمایش‌های «همسرایی مختار» (محمود عزیزی)، «خروسک پریشان» (داوود کیانیان)، «بازی تابلوی آخر» (نصرالله قادری)، «به من دروغ بگو» (امین زندگانی)، «دو مرد و یک نیمکت» (بهاء صدر)، «سرخ سوزان» (چیستا یثربی)، «مرغ دریایی» (اکبر زنجانپور) به فعالیت پرداخت. از سال ۱۳۷۴ با بازی در سریال «وکلای جوان» (بهرام کاظمی)، کار در مقابل دوربین را آغاز کرد و در سریال‌های «به سوی پیروزی» (سیروس مقدم)، «راه سوم» (قاسم جعفری)، «روزگار جوانی» (اصغر توسلی)، «همسفر» (قاسم جعفری)، «چند دقیقه زندگی» (حسینی خواه)، «معصومیت از دست رفته» (داوود میرباقری)، «نوعروس» (بیژن میرباقری)، «طلسم شدگان» (داریوش فرهنگ) به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در فیلم‌های سینمایی «زن شرقی»، «آدمکها» و «بازیگر» حضور یافت.

زندگانی در سال ۱۳۷۴ جایزهٔ بهترین بازیگر مرد را از جشنوارهٔ تئاتر فجر را دریافت کرد و در سال ۱۳۸۰ دومین بازیگر منتخب مردم از بین سریال‌های پخش شده (در طول ۴ سال) از شبکه سوم سیما شد.

تئاترهای امین زندگانی

مرثیه ای برای یک دراکولا، علی رزازیان، پردیس شهرزاد، ۱۳۹۶.
بنگاه تئاترال، هادی مرزبان، تماشاخانه سنگلج، ۱۳۹۶.
تانگوی تخم مرغ داغ، هادی مرزبان، تالار وحدت ۱۳۹۳
جاده طولانی مارپیچ، رضا گوران، تئاتر شهر، ۱۳۹۱.
پایین گذر سقاخانه، هادی مرزبان، تالار وحدت، ۱۳۸۵.
یک زن، یک مرد، آزیتا حاجیان، تئاتر شهر، ۱۳۸۴.
به من دروغ بگو، امین زندگانی

فیلم های سینمایی امین زندگانی

قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵ فلورا سام)
۲۴ سپتامبر (۱۳۹۴ مریم ابراهیم‌وند)
شهابی از جنس نور (۱۳۹۲ محمد رضا اسلاملو)
فصل فراموشی فریبا (۱۳۹۲ عباس رافعی)
اختاپوس (۱۳۹۰ سید جواد هاشمی)
راه بهشت (۱۳۹۰ مهدی صباغ‌زاده)
گلوگاه شیطان (۱۳۸۹ حمید بهمنی)
خانواده ارنست (۱۳۸۸ محسن دامادی)
ملک سلیمان (۱۳۸۷ شهریار بحرانی)
من و دبورا (۱۳۸۴ سیدضیاءالدین دری)
آدمک‌ها (۱۳۸۲ علی قوی‌تن)
بازیگر (۱۳۷۸ محمدعلی سجادی)
زن شرقی (۱۳۷۶ رامبد لطفی)

 
ازدواج اول با مینا لاکانی

امین زندگانی و مینا لاکانی در سال 1376 در سریال زن شرقی با یکدیگر آشنا شدند و ازدواج کردند اما مدتی بعد طلاق گرفتند، مینا لاکانی در مهر ماه 1390 در برنامه صدای آمریکا بدون حجاب حاضر شد و اعلام کرده برای همیشه ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده است

ازدواج دوم با الیکا عبدالرزاقی

امین زندگانی در دومین تجربه خوب با الیکا عبدالرزاقی ازدواج کرد خبر نامزدی آنها در سال 1391 رسانه ای شد که در نهایت اسفند 1392 با یکدیگر عروسی کردند.الیکا عبدالرزاقی بازیگر در هجدهمین روز از مرداد 1358 متولد شده و یکی از بازیگران خوب تئاتر و تلویزیون میباشد ، او شمالی است و دو برادر دارد.

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

ناشناس

1399/08/24

آقای زندگانی😻🙊😹

پریا

1399/06/23

آقای زندگانی خیلی خوب کاری کردید آخه ای مردم شما که عیبهای خودتونو نمی‌بینید و فقط دنبال عیب برای بقیه هستین . ایشون فقط یه رقص کردن آن هم به خاطر حمایت از پرستاران منظور بدی که نداشتن ایشون هم مثل ما یک انسان هستند حق زندگی دارند خیلی هم با معرفت هستند شمایید که بعد بین هستید هرچه در مفهوم شما آید آن بود مفهوم خودتان پس از عیب خودتان را بجویید تا دیگران خیلی هم از کار آقای زندگانی خوشم اومد.

ناشناس

1398/12/23

دمت گرم آقای امین زندگانی عزیز لذت بردم از رقص زیباتون و انرژی مثبتی که به سمت همه فرستادید. چشم بد خواهان، حسودان و کم نظران کورررر بادااااا.

ناشناس

1399/06/17

آقای زندگانی🙊🙊

زهرا

1398/12/22

سلام اقای زندگانیبا شعور با معرفت هستند ممنون به انهایی که درصهنه مبارزه میکنند خدا قوت تشکر

ناشناس

1398/12/22

آقای امیرزندگانی اصلا کاربدی یاحرف بدی نزدید خیلی هم عالی هستین اون هنرپیشه زن که براشما گربه رقصونده آدم بیخودیه اگه راست میگه پول لوازم آرایششو به مدت یکسال بده به محرومانی که این روزها کارای بنایی خوابیده وخرجی ندارن اون یکسال بدون آرایش زندگی کنه بعدازشماایرادبگیره خودشونو گریم وآرایش میکنن بدنیست شماچالش رقص بذارین بده؟؟؟ماایرانیها نمیدونم چه خاکی برسرشدیم همش دنبال ایرادگرفتن ازهم شدیم بجای همراهی وهمدلی باهم درپناه خداباشی آقای زندگانی چشم دشمنانتون کورررَراون روزنامه ای هم که اعتراض داره محلش نکنین خبرجدیدندارن دنبال آشوب ونفاقن ودوبه هم زنی هستن

عباس

1398/12/22

فقط نامت زندگانیه، از زندگان و زندگانیِ انسانی چیزی میدانی؟... باعث تأسف

ناشناس

1398/12/22

اگه کمی واقع بین باشیم بیشتر بیماریها مثل دیابت سرطان فشار خون افسردگی اعتیاد و....... اکثر آشفتگی های خا تو ادمی در اثر استرس و افسردگی جا عمه ماست و این کاملا علمی است غم و غصه سیستم ایمنی را ب شدت ضعیف وانسان را مستعد انواع بیماریها می کند واز قدیم درس گفتن خنده بر هر درد بی درمان دعواست و مو سیفی در مان بسیاری بیماریها و اثر بسیار زیادی در کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی دارد کسانی ک فکر می کنند مثل هانیه توسلی از بی سوادیشونه کسی ک فکر می کنه با افزایش استرس و غم واندوهونگرانی کمک می کنه در اشتباها کمی خانم توسلی کتاب بخون هر کسی صاحب نظر نیس

Neda

1398/12/22

کارتون عالی بود اقای زندگانی

صدیقی

1398/12/21

اخه سلبریتی بی شعور رنج مردم همدلی میخواد قدم خیر میخواد که تو شعورش رو نداری رقصت توسرت بخوره نزدیکان خودت هم گرفتار بشن باز هم می رقصی اشغال

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده