janbebe
چگونه یک مجردِ خوشبخت باشیم!
فرزاد ارشادی - بخارمگ

چگونه یک مجردِ خوشبخت باشیم!

عده ای مجرد بودن را با تنهایی مساوی می‌دانند. از روی این احساس تنهایی، به روابط فاقد ارزش و ناخوشایند روی میآورند. آنها نمی خواهند آن پوچی ناشی از مجرد بودن را احساس کنند. در این مطلب قصد آسیب شناسی این باورهای رایج را داریم

جامعه امروز ایران پُر است از مشکلات و موانع برای ازدواج و یا روابط عاطفی سالم و کم حاشیه. افرادی در جامعه وجود دارند که به دلایل جدی و مهم، قادر به برقراری ارتباط با جنس مخالف‌شان نیستند. عوامل محیطی مثل محدودیت‌ها و باورهای غلط اطرافیان این عوامل را تشدید کرده است. درست است که هیچ چیز مانند یک ازدواج درست نمی‌تواند شمارا در چهارچوب آموزه‌های انسانی خوشبخت کند، اما اگر در این امر تا کنون موفق نشده اید، این مطلب را بخوانید و با مجرد بودن خودتان هم احساس خوشبختی داشته باشید.

اول از همه ، این یک دروغ است که نباید یک رابطه را را نگه داشت. مسلماً، خارج شدن از رابطه می تواند سخت باشد. مثل از بین رفتنِ یک قایقِ کهنه، که هرچند شمارا در آبهای سرد رها می‌کند، اما توانایی شنا کردن شما را به خودتان یادآوری می‌کند.

شما می‌توانید تنها باشید و بهترین زندگی را داشته باشید. با وجود اینکه داشتن یک شریک، زندگی را زیبا میکند، اما مجرد بودن باعث زیبایی کمتر زندگی نمی شود. این به معنای آن است که اولین چیزی که  شما باید درک کنید این است که کاملاً مسئولیت خوشبختی خود را بر عهده دارید. وقتی این بار را به دوش شخصی می‌اندازید، ناخواسته کارهایی را که باعث خوشحالی شما می‌شود را منوط به حضور شخص دیگر کرده اید.

 

اینکه مسئولیت خوشبختی خود را به عهده شخص دیگری غیر از خود قرار دهید، هم خودخواهانه است و هم نگران کننده. خودخواهانه زیرا این فشار برای تحمل یکنفر بیش از حد است. وقتی کسی وارد زندگی شما می شود، باید به گونه‌ای باشد که او به شادی قبلی شما بیافزاید نه اینکه زندگی شادی آور را به وجود آورد.

شما باید بتوانید از عهده مسئولیت امور به اندازه احساسات برآیید بدون اینکه آن جنبه از زندگی خود را کاملاً به شخص دیگری بسپارید. حتی نوزادان برای خوشبختی به والدین خود وابسته نیستند و از همه چیز بی‌خبر هستند. کودکان از یک نقاشی روی دیوار، یک لکه روی فرش، یک کارتن و... احساس خوشی می‌کنند، درحالی که شما بعنوان یک بزرگسال، خوشبختی خودتان را در گرو وجود شخص دیگر می‌بینید.

 

 

امتیازات مجرد بودن

وقتی برای مدت طولانی مجرد هستید، برقراری رابطه سخت است، زیرا با تنها ماندن خیلی کنار آمده اید و آوردن شخصی به دنیای خودتان، خیلی سخت به نظر می رسد.
قبل از اینکه بدانیم چگونه میتوانید مجرد باشید، در اینجا برخی از مزایای شگفت آور مجرد بودن آورده شده است. با این حال، باور کنید یا نکنید، مجرد بودن فواید زیادی دارد.

در زمان مجردی فردیت در روابط برای افراد تبلیغ میشود. شما همیشه باید بتوانید افرادی را داشته باشید که بتوانید به آنها تکیه کنید و چیزهایی را به اشتراک بگذارید. هنگامی که مجرد هستید، به جای اینکه به یک شخص گره خورده باشید، شبکه ای از سیستم های پشتیبانی دارید.

در صورت مشورت دیدگاه های متنوع را خواهید شنید. از همه مهمتر، وقتی برنده میشوید، تشویق 10 نفر بلندتر از صدای تشویق یک نفر است.  آمارها نشان داده است که افراد مجرد، گروهی از دوستان نزدیک دارند که همیشه می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، کمک گرفتن از دوستان برای آنها آسان تر از کسانی است که با آنها در روابط  احساسی هستند.

 

 

پول‌تان را صرف مخارج خودتان می‌کنید

مجرد بودن به این معنی است که مسئولیتهای مالی کمتری دارید. هزینه‌هایی از قبیلِ هدیه تولد و سالگردهای مختلف و قرارها را نمی‌توان نادیده گرفت.
این واقعیت را نباید منکر شد که عشق پول می خواهد. هنگامی که مجرد هستید، مسئولیت‌های مالی را ندارید، این بدان معناست که کارت اعتباری شما حداکثر برای خودتان هزینه می‌شود.

اضطراب روزانه‌ی کمتر

وقتی یک دوست تصادفی به شما پیام می دهد و میگوید: "سلام، ما باید صحبت کنیم"  شما به آخرین باری که باهم صحبت کردید فکر میکنید. در این صورت یا شانه خالی میکنید و تصمیم می گیرید که اهمیت بدهید. با گذشت زمان حتی ممکن است فراموش کنید که آن پیام را دریافت کرده اید. اما هنگامی که رابطه دارید و شریک زندگی شما را با این پیام به شما پیام میدهد، حتی اگر بهترین باور داشته باشید، تمام روز را با ضربان قلب غیر عادی و کف دست های عرق کرده خواهید گذراند و تا زمانی که صحبت نکنید حالت عادی نخواهید داشت.

این مزایا واقعاً ناچیز نظر می‌آیند اما اگر می‌خواهید زندگی بدون اضطراب و مشکلات مالی و عدم استقلال را تجربه کنید، خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند.
اینکه چگونه تنها باشید و بهترین زندگی خود را داشته باشید.

 

 

همه‌ی کارهای مفرح را به تنهایی انجام دهید

خنده دار است وقتی مردم به سراغ افرادی می روند که تنها در کافه ای هستند و از آنها می پرسند "منتظر کسی هستند؟" چه کسی قوانینی را وضع کرد که مردم نمی توانند به تنهایی به کافه و رستوران بروند؟
شما می‌توانید به تنهایی به کافه و رستوران و سینما و... بروید و از چیزهای سرگرم کننده به تنهایی لذت ببرید. وقتی همه این کارها را به تنهایی انجام میدهید، یاد میگیرید که چگونه چیزهای کوچک زندگی را که ناشی از لذت بردن از تنهایی است، قدر بدانید. وقتی بتوانید به تنهایی تمام این کارها انجام دهید، خواهید فهمید که چقدر هیجان انگیز است.
پس انداز کنید و سفر کنید. با افراد مختلف ملاقات کنید، عکس بگیرید، با صدای بلند بخندید، غذاهای عجیب بخورید و تمام کارهایی که از یک انسان شاد بر می‌آید را انجام دهید.

 

دوستان خود را داشته باشید

شما جزیره نیستید. به سیستم پشتیبانی احتیاج دارید، پس یکی ایجاد کنید. با دوستان جدید -هر دو جنسیت- ملاقات کنید، تفریح کنید، عکس بگیرید، فیلم تماشا کنید، نوشیدنی بخورید. این یک روش مهم برای اطمینان از این است که همیشه میتوانید کمک لازم را دریافت کنید. هنگامی که شما در یک رابطه هستید، ممکن است ایجاد رابطه با افراد دیگر دشوار باشد، یعنی وقت دیگری برای آنها نداشته باشید و تقسیم توجه شما به این ترتیب ممکن است  سخت و طاقت فرسا شود.

اما هنگامی که تنها هستید، نیازی نیست که توجه خود را تقسیم کنید، فقط باید آن را بر روی افرادی متمرکز کنید که برای شما مهم هستند. همچنین، برای آنها مهم باشید، کسی باشید که میتوانند به او تکیه کنند، شاید این را باور نکنید، اما احساس خاصی از تحقق و خوشبختی برای از کسی است که باعث می شود دیگران احساس بهتری داشته باشند.

 

 

به خودتان استراحت دهید

فکر نکنید که «مجرد بودن» شما، به خاطر عدم توانایی و موفقیت شما در برقراری راوابط است. این درست نیست. بر خود آسان بگیرید، خود را ببخشید، با قدم هایی که برمیدارید خوشحال باشید چرا که وقتی بیش از حد به خود سخت میگیرید ، خود را از عشق به خود، مراقبت و بخشش محروم میکنید، میبینید که به طور مداوم خوشبخت هستید.
اغلب به دنبال تایید از شخص دیگری هستید تا خوبیهای خود را به شما نشان دهد. باید درک کنید که وقتی خوبی ها را در خود نمیبینید و قدرِ آنها را نمی دانید، هیچ کس دیگری این کار را برای شما نمیکند.
اگر بصورت شانسی کسی تصمیم بگیرد که جذابیت شما را به شما یادآوری کند، شما برای تأیید به آن شخص وابسته خواهید شد و وقتی آن را از دست بدهید، دوباره در حالت ناخوشایند فرو خواهید رفت. برای اینکه یک مجرد شاد باشید این است که به خود بگویید یک انسان ارزشمند هستید.

 

درگیر فعالیت‌ها شوید

وقت نگذارید برای آنچه از دست داده اید. با فعالیتهایی درگیر شوید و خود را در آن غرق کنید. از درگیر شدن در این لحظات زیبا لذت ببرید، در آنها قلت بزنید و از تجربه لذت ببرید. اهداف خود را تعقیب کنید، کارهایی را انجام دهید که قبلاً هرگز برای آن وقت نمیگذراندید. دوره آموزش آنلاینی را طی کنید که به نظر نمیرسید قبلاً برای آن وقت داشتید. 

فرصت را پیدا کنید تا تغییر کنید. به سعادت درونی خود فکر کنید، به لحظه‌ای از شب که قبل از به خواب رفتن، به اشتباهات روابط ناموفق فکر نمی کنید، بلکه به تحقق تلاش‌هایی که برای درخشیدن خود انجام داده اید توجه‌تان جلب می‌شود.

 

کاری غیر معمول انجام دهید!

همان کاری را که همیشه آنرا غیر قابل تصور میدانستید را انجام دهید. 

انگلیسی‌ها ضربالمثلی دارند که می‌گوید: «نرمال بودن خسته کننده است» 
اگر غالباً فرد نرمال و مناسبی هستید، کاری دیوانه وار و پرماجرا انجام دهید. ولی اگر غالباً از نوع دیوانه هستید، ممکن است وقت آن باشد که یک لباس رسمی بپوشید و در رویدادی شرکت کنید که باید آگاهانه سعی کنید دیوانه‌گی‌های خود را آزاد نکنید. 
این کار سخت است! دقیقاً هم به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که این‌کار را انجام دهید! هر کاری که حسِ غیر عرف بودن یا حتی غیرقانونی بودن آن باعث می‌شود تا خنده دار بنظر بیاید. کارهای حیرت انگیز که با انجام آنها خودتان را بنوعی تخلیه می‌کنید.

 

 

نکته‌ی پایانی

در هر حالتی که از زندگی لذت میبرید، می توانید در حالی که تنها هستید هم از زندگی لذت ببرید. از جوانی خودتان و حتی از پیری خودتان لذت ببرید. شما نباید به خاطر تنها بودنتان، ناراضی باشید. کارهای زیادی برای یافتن خوشبختی وجود دارد. 

چگونه مجرد شاد باشیم و بهترین زندگی خود را داشته باشیم؟ زندگی کن برای دنیایی که امروز تمام میشود و فردایی وجود نخواهد داشت!

 

انتهای پیام/

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

فرهاد جان

1399/09/17

باسلام خدا وقت و آرزو موفقییت دارم .مطالب شما روی من خیلی اثر مثبت گذاشته است وباعث شد که عمل کنم ..زنده باد مجردی ....دیگر فکر خیال ندارم من به لطف خدا ی مهربان زندگی مجردی را ادامه میدهم ...من با دولت عشق الهی زنده ام و با قانون محبت وقانون توانگری وبا کمک روح القدس زندگی را ادامه می دهم باتشکر.......لطفا ثبت نمایید ..

فرهاد جان

1399/09/15

چرانظر مرا ثبت نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مدیر

1399/09/15

تمامی نظرات تایید میشه دوست عزیز

فرهاد جان

1399/09/15

خیلی خیلی عالی بود

Ramin

1399/09/11

خیلی خوب بود عالی نتیجه گیری اش عالی بود

راس اولبریک

1399/09/10

عالی بود از مطالبی بود که توو این مدت بهش نیاز داشتم که بخونم لذت بردم و واقعا مفید بود ممنون از اشتراکتون چشمک

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده