janbebe
بهترین فیلم‌های سال 2020 که حتما باید تماشا کرد

بهترین فیلم‌های سال 2020 که حتما باید تماشا کرد

انتخاب بهترین فیلم های سال 2020 پیش از مراسم اسکار کمی کار را سخت تر می کند، سعی کرده ایم در این لیست ده فیلم برتر سال 2020 را که توانسته اند امتیاز بالای منتقدان و همچنین وبسایت آی ام دی بی را بدست آوردند، را معرفی کنیم.

سال 2020 رو به پایان است و با وجود پاندمی کرونا فیلم‌های بسیاری ساخته شده و در سینما یا در پلتفرم‌های آنلاین به نمایش درآمدند. در این لیست قصد داریم ده فیلم برتر سال 2020 را که اشتراک فیلم هایی با بالاترین امتیاز در imdb , metascore را دارند معرفی کنیم. اگر هنوز برترین فیلم های سال 2020 را تماشا نکرده اید، آخر هفته پیش رو زمان و در روزهای قرنظینه زمان خوبی برای تماشای این فیلم هاست. 

1- همیلتون

کارگردان: توماس کیل

امتیاز: 8.6

همیلتن نام فیلم موزیکال برگرفته از نمایش برادوی با همین نام و ساختهٔ ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ توسط شرکت دیزنی پلاس است. این نمایش بر اساس کتاب زندگی‌نامهٔ الکساندر همیلتون ساخته شده‌است. تهیه‌کنندگی، نویسندگی و آهنگسازی این نمایش توسط لین-مانوئل میرندا انجام شده‌است. میرندا خود در این نمایش بعنوان الکساندر همیلتون، نقش اصلی، به ایفای نقش می‌پردازد.موفقیت فراوان این نمایش ضبط‌شده باعث شد که از تئاتر عمومی نیویورک به برادوی برود و در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برای جوایز تونی و اولیویه نامزد و در بسیاری از موارد و زمینه‌ها برنده شد.

این نمایش برای ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱برنامه‌ریزی شده بود ولی بخاطر دنیاگیری کروناویروس از طریق شبکهٔ دیزنی پلاس در تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۲۰ (شب قبل روز استقلال آمریکا) منتشر شد. تئاتر همیلتون که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ روی صحنه رفت، به‌سرعت سروصدای زیادی به پا کرد و توانست جوایز متعددی نظیر جایزهٔ تونی، گرمی و پولیتزر به‌دست‌آورد. این فیلم نیز که در واقع نسخه‌ای از همان تئاتر است، نظرات بسیار مثبتی از سوی منتقدین دریافت کرده‌است.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم های 2019 به انتخاب هالیوود ریپورتر

 

2- دادگاه شیکاگو هفت (7 the trial of the shicago)

کارگردان: اروین سورکین

امتیاز: 7.9

 فیلمی جنایی درام ساخته ایالات متحده آمریکا به کارگردانی آرون سورکین است. این فیلم بازیگرانی چون ساشا بارون کوهن، ادی ردمین، یحیی عبدالمتین دوم، جرمی استرانگ، جوزف گوردون لویت، توماس میدلتیچ، فرانک لانگلا، ویلیام هرت، مایکل کیتون و مارک رایلنس را در خود جای داده‌است. تاریخ اکران فیلم دادگاه شیکاگو هفت، ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توسط پارامونت پیکچرز است.

داستان فیلم دادگاه شیکاگو هفته براساس داستان واقعی گروه شیکاگو هفت است؛ گروهی از هفت متهم به توطئه، شورش و سایر اتهامات مربوط به تظاهرات‌های ضد جنگ ویتنام و پادفرهنگ دهه ۱۹۶۰ که در شهر شیکاگو رخ داد. بدون شک تماشای اثری از اروین سورکین می تواند جز بهترین فیلم های 202 باشد و تماشای آن خالی از لطف نیست.

 

3-انگاشته (tent)

کارگردان: کریستور نولان

امتیاز: 7.8

گاشته یا تنت یک فیلم آمریکایی در ژانر علمی تخیلی اکشن دلهره‌آور به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون ستارگان فیلم هستند.

انگاشته ابتدا قرار بود در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ به روی پرده برو ،‌اما به دلیل شیوع کووید ۱۹، نمایش آن دو بار به تأخیر افتاد. فیلم در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ توسط برادران وارنر به صورت آی‌مکس، ۳۵ میلی‌متری و ۷۰ میلی‌متری اکران شد.

انگاشته با نظرات مثبت منتقدان همراه بود.گروه بازیگری و وجه فنی فیلم ستایش شد. اما از نظر پیچیدگی و گنگ بودن داستان و ضعف در شخصیت‌پردازی مورد انتقاد قرار گرفت. جدیدترنی اثر کریستفور نولان حتی اگر بهترین فیلم سال 2020 نباشد باز هم باید دیده شود.

 

4- نومالند( nomadland)

کارگردان: Chloé Zhao

امتیاز: 7.8

سرزمین آواره‌ها یا عشایر فیلمی درام به کارگردانی کلویی ژائو محصول سال ۲۰۲۰ سینمای آمریکاست. این فیلم برندهٔ جایزه شیر طلایی Venice Film Festival شد. شخصی به نام فرن با بازی فرانسیس مک دورماند پس از فروپاشی اقتصادی یک شهر در روستای نوادا ،بار خود را بسته و با ون در جاده به جستجوی دنیای خارج از جامعه سنتی به عنوان یک کوچ نشین امروزی می پردازد. یک زن شصت ساله که پس از از دست دادن همه چیز در رکود بزرگ اقتصادی ، سفری را در غرب آمریکا آغاز می کند و به عنوان یک عشایر امروزی در ون زندگی می کند....

فارغ از اینکه عشایر از بهترین فیلم های سال 2020 است، به لحاظ موضوعی که به آن پرداخته شده است یعنی فروپاشی اقتصادی و در پی آن آواردگی، شاید از موضوعات قابل لمس در وضعیت کنونی اقتصاد جهان باشد.

 

5-هرگز به ندرت گاهی همیشه (Never Rarely Sometimes Always)

کارگردان: الیزاز هیتمن

امتیاز: 7.3

یک فیلم درام آمریکایی-انگلیسی است در سال ۲۰۲۰ توسط الیزا هیتمن نوشته و کارگردانی شده است. نمایش جهانی این فیلم در ۲۴ ژانویهٔ ۲۰۲۰ در جشنواره فیلم ساندنس آغاز شد. همچنین این فیلم در هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، جایزه‌ٔ خرس نقره‌ای را به‌دست آورد. 

این فیلم داستان دو دختر روستایی را روایت می‌کند که به دلیل حمایت نشدن از مردم اطرافشان، برای پیدا کردن راه حل مشکلی که برایشان پیش آمده، به نیویورک سفر می‌کنند. این فیلم در ایالات متحده در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ توسط شرکت فوکس فیچرز منتشر شد.

 

6- مرد نامرئی (the invisible man)

کارگردان: لی ونل

امتیاز: 7.1

مرد نامرئی فیلمی علمی تخیلی ترسناک است که در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ اکران شد. بازیگرانی چون الیزابت ماس و الیور جکسون-کوهن در آن حضور دارند. این فیلم اقتباسی از رمان مرد نامرئی اثر اچ.جی. ولز و بازسازی فیلم مرد نامرئی اثر سال ۱۹۳۷ به کارگردانی جیمز ویل است.

ساخت این فیلم به اوایل سال ۲۰۰۷ برمی گردد. اما در سال ۲۰۱۶ یونیورسال به سراغ این پروژه رفت و قصد داشت هیولاهای کلاسیک خود را وارد کار کرده و جانی دپ نیز نقش اول فیلم را بگیرد. بعد از شکست فنی و اقتصادی فیلم مومیایی در سال ۲۰۱۷، ساخت تمام پروژه‌ها متوقف شد. در اوایل سال ۲۰۱۹ استودیو برنامه‌هایش را عوض کرد و به سراغ فیلم‌های تک روایی رفت و پروژه فیلم مرد نامرئی دوباره آغاز شد. بخش اصلی کار از ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۱۹ در سیدنی استرالیا انجام گرفت.

مرد نامرئی در ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ توسط یونیورسال پیکچرز در سینماهای آمریکا اکران شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. به خصوص بر اجرای ماس، اقتباس جدید و مبتکرانه رمان و ترکیب ترس با «داستانی هوشمندانه دربارهٔ آزار زنان در روابط بد» تأکید شد

خلاصه داستان فیلم مرد نامرئی: سیسیلیا کاس دختری که به دلیل نا معلومی از دست شوهر فیزیکدان خود شبانه و به صورت پنهانی فرار میکند، پس از دوهفته خبر مرگ او به وسیله خودکشی را میشنود، حالا سیسیلیا که پول هنگفتی به ارث برده است زندگی عادی خود را از سر میگیره ولی با شروع اتفاقات عجیب و غریب همه چیز تغییر میکند...

 

7- بگذار برود (let him go9)

کارگردان: توماس بزوچا

امتیاز: 7.1

یک فیلم درام نئو وسترن آمریکایی در سال ۲۰۲۰ است که به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی توماس بزوچا، براساس رمانی به همین نام ساخته لری واتسون در سال ۲۰۱۳ ساخته شده‌است. در این فیلم کوین کاستنر و داین لین به عنوان یک کلانتر بازنشسته و همسرش بازی می‌کنند که پس از مرگ پسرشان به دنبال یافتن تنها نوه خود هستند.

در سال ۱۹۶۳ مونتانا، کلانتر بازنشسته جورج بلکلیج (کاستنر) و همسرش مارگارت (لین)، با پسرشان جیمز (رایان بروس)، همسر او، لورنا (کایلی کارتر) و نوه تازه متولد شده خود، جیمی زندگی می‌کنند. جیمز وقتی از اسب افتاد و گردنش شکست، کشته می‌شود.

سه سال بعد، لورنا با دونی وبوی (ویل بریتین) ازدواج می‌کند، که مارگارت می‌بیند از نظر جسمی بدرفتار است. اندکی پس از آن، دونی با لورنا و جیمی شهر را ترک کرد و باعث نگرانی جورج و مارگارت در مورد امنیت جیمی شد. 

در تاریخ ۶ نوامبر (۱۶ آبان ۱۳۹۹) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، به نمایش درآمد. لازم به ذکر است که سازندگان این اثر در نظر داشتند که فیلم بگذار برود را در تاریخ ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) منتشر کنند که به خاطر بیماری کرونا به تعویق افتاد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۶۴ را از بین ۳۵ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است.

 

8- من به پایان دادن به اوضاع فکر می کنم( I'm Thinking of Ending Things )

کارگردان: چارلی کافمن

امتیاز: 6.7

یک فیلم در ژانر مهیج و درام به کارگردانی چارلی کافمن است. از بازیگران آن می‌توان به جسی پلمونس، جسی باکلی، تونی کولت و دیوید تیولیس اشاره کرد. داستان این فیلم را به طور خلاصه می توان چنین گفت که یک زن جوان همراه‌با دوست جدید خود به مزرعه‌ی دورافتاده پدر و مادرِ پسر سفر می‌کنند. زن جوان «Jessie Buckley» است که ۶ ماه از نامزدی‌اش با مردی به نام جیک «jesse plemons» می‌گذرد و حالا می‌خواهد به ملاقات خانواده‌ی «جیک» برود.

برای رسیدن به مزرعه‌ی دورافتاده و مرموز والدین «جیک» او باید مسیری طولانی و برفی را طی کند. دقیقاً همینجاست که او با خود تصمیم می‌گیرد که شاید بهتر باشد به رابطه‌اش با «جیک» پایان دهد. زن جوان قرار است یک شب با پدر و مادر پسر «Toni Collete و David Thewlis» آشنا شود و برگردد. آن‌ها شام می‌خورند. اما در ادامه وضعیت عجیبی رقم می‌خورد. چیزهای عجیب‌تری اتفاق می‌افتد و دختر و پسر با ماشین به شهر برمی‌گردند. برف بدتر می‌شود. اوضاع ناخوشایندتر شده و پیشامدهای شگرف و غریبی رخ می‌دهد.

 

9-نگهبانانی از دیرباز  The Old Guard‎)

کارگردان: جینا پرینس-بایدوود

امتیاز: 6.7

یک فیلم در ژانر ابرقهرمانی فانتزی محصول سال ۲۰۲۰ ایالات متحدهٔ آمریکا است. فیلمنامهٔ این فیلم توسط گِرگ راکا براساس کتاب کمیکی به همین نام به رشتهٔ تحریر درآمده است. از بازیگران آن می‌توان به شارلیز ترون، ماتیاس اسخونارتس، مروان کنزاری، لوکا مارینلی و چیویتل اجیوفور اشاره کرد. نگهبانانی از دیرباز در ۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، از طریق نتفلیکس در دسترس قرار گرفت. شارلیز ترون که در این فیلم در نقش سربازی نامیرا است به دلیل انجام بدل‌کاریهای نقش خود پس از پایان فیلم به دلیل آسیب به دستش نیاز به سه جراحی پیدا کرد. هر چند این فیلم نظر برخی از منتقدان را نتوانست جلب کند. اما از انجا که فیلمی اکشن و بدون هیچ پیچ و خمی بود، توانست در دوران قرنطینه نظرات مثبت مردمی زیادی بدست آورد که همین باعث شد تا در میان ده فیلم برتر سال 2020 قرار دهیم تا طرفداران فیلم ابرقهرمانی و اکشن هم فیلمی در لیست داشته باشند.

 

10-مانک (Mank)

کارگردان: دیوید فینیچر

امتیاز: 9.3

 فیلم مانک، به روایت زندگی نویسنده‌ای مشهور به نام منکویچ می‌پردازد که در کنار اورسن ولز، فیلمنامه شاهکاری به نام همشهری کین را در سال ۱۹۴۱، به نگارش درآوردند.همکاری این دو در زمان خودش پرحاشیه و جنجال‌آفرین بود.هرمن جی. منکویچ (Herman J. Mankiewicz‎) در ۷ نوامبر ۱۸۹۷ از دنیا رفت.او بین سال‌های ۱۹۲۶ تا ۱۹۵۲ میلادی فیلمنامه‌های بسیاری را به رشته‌تحریر درآورد و در بعضی از آن‌ها نقش‌آفرینی کرد.

فینچر برای ساخت فیلم مانک از فیلم‌برداری سیاه و سفید استفاده کرده است. با وجود اعلام تاریخ اکران، به دلیل شیوع کرونا اکران فیلم مانک هنوز در هاله‌ای از ابهام است.اما باتوجه به تریلرهای منتشر‌شده، منتقدین پیشبینی جوایز زیادی برای این فیلم ‌می‌کنند. در اینجا با دیوید فینچر، خالق فیلم باشگاه مشت زنی و سبک فیلم سازی او آشنا شوید.

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده