janbebe
بیوگرافی جو بایدن؛  30 نکته خواندنی از زندگی  جو بایدن از کودکی تا ریاست جمهوری

بیوگرافی جو بایدن؛ 30 نکته خواندنی از زندگی جو بایدن از کودکی تا ریاست جمهوری

جو بایدن مرد سیاست 78 ساله ای که در یک قدمی ریاست جمهوری امریکا ایستاده است، زندگی پر افت و خیزی داشته است وی دو تراژدی غم انگیز در زندگی را پشت سرگذرانده است. در این مطلب بیوگرافی جو بایدن و نکات جالبی از زندگی وی را بخوانید.

چکیده بیوگرافی جو بایدن

  • نام: جوزف رابینت بایدن جونیور
  • تاریخ تولد: 20 نوامبر 1942
  • محل تولد: امریکا، ایالت پنسلوانیا
  • تحصیلات:  تاریخ و علوم سیاسی از دانشگاه دلاویر و مدرک حقوق  از سیراکیوز 
  • همسر اول : نیلیا هانتر
  • همسر دوم: جیل تریسی جیکوبس
  • فرزندان: جهار فرزند( دو فرزند در قید حیات)
  • نوه های جو بایدن: 7 نوه 

 

بیوگرافی و کودکی جو بایدن

جو بایدن در ۲۰ نوامبر ۱۹۴۲ در بیمارستان سنت مری در شهر اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمد. وی فرزند اول خانواده ای ثروتمند بود و پس از جو پدر و مادرش صاحب یک دختر و دو پسر دیگر شدند. مادر او کاترین فینگن بایدن و پدرش جوزف رابینت بایدن نام داشت.

 

1-اجداد جو بایدن از ساسکس ها

ویلیام بایدن، پدر پدر پدر پدربزرگ پدری جو، از اهالی ساسکس انگلیس بود که به ایالات متحده مهاجرت کرده بود. پدر پدربزرگ مادری‌اش، ادوارد فرانسیس بلویت، فرزند یک مهاجر ایرلندی، از ۱۹۰۷ تا ۱۹۱۰ عضو مجلس سنای ایالات متحده به عنوان سناتور ایالت پنسیلوانیا بود. 

 

2-بحران مالی پدر در کودکی

پدر بایدن که در ابتدا ثروتمند بود اما با تولد وی دچار بحران مالی شد و مدتی مجبور به زندگی با پدر بزرگ و مادر بزرگ مادری شدند، در سال 1953 زمانی که جو بایدن ده ساله بود توانستند دوباره زندگی مستقل را شروع کنند و پدرش با پیدا کردن شغلی متوسط توانست هزینه های خانواده اش را تامین کند.

 

 

3- وضعیت تحصیلی جو بایدن

بایدن در مدرسه دانش‌آموز ضعیفی بود، و کلاس سوم را یک بار تجدید شد و دوباره گذراند.

4- لکنت زبان بایدن در کودکی

در کودکی با لکنت زبان دست و پنجه نرم می‌کرده است. بایدن در کودکی تلاش می‌کرد که همه چیز را از قبل تمرین کند تا هنگام سخن گفتن در مدرسه دچار لکنت نشود، اما با این وجود هنوز هم در مدرسه مورد اذیت و آزار همکلاسی هایش قرار می‌گرفت.

بایدن خود در این مورد چنین گفته است: «هیچگاه درمان حرفه‌ای نداشتم، اما چندین راهبه به من آموختند که سخن گفتنم را موزون کنم و به همین دلیل است که وقت زیادی را به خواندن شعر اختصاص دادم، اما حتی در کلاس پیش دبستانی پسرانه ام نیز در کلاس لاتین لقب "بایدن عقب افتاده" را داشتم. انسان درمانده و افسرده می‌شود». بایدن در نهایت به این مشکل فایق آمده و به کمک دیگر کسانی که به لکنت دچار بودند شتافت.

5- جو بایدن و ورزش

 در دبیرستان عضو تیم فوتبال آمریکایی بود و در پست‌های هافبک و واید رسیور بازی می‌کرد.

6- تحصیلات باید در دانشگاه

بایدن وارد دانشگاه دلاویر شد و از این دانشگاه دو مدرک در زمینه تاریخ و علوم سیاسی دریافت کرد. او در نهایت به دانشگاه سیراکیوز رفته و از آنجا با مدرک حقوق فارغ‌التحصیل شد. او در بین ۸۵ دانشجوی کلاسش در رتبه ۷۶ام قرار گرفت. بایدن اولین نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری از سال ۱۹۸۴ است که مدرکی از یکی از دانشگاه‌های آیوی لیگ ندارد.

8- تنفر از نوشیدنی الکلی

بایدن نه سیگار می کشد و نه الکل می نوشد و از این رفتارها به عنوان "عصای پای شکسته" یاد می کند. بایدن در مصاحبه ای در سال 1970 گفت ، "من از فوتبال، موتورسواری و اسکی به عنوان عصا استفاده می كنم ... اما اینها عصایی هستند كه من كنترل آنها را دارم." اثرات منفی نوشیدن الکل در خانواده‌های بایدن و فینگن و در محله او باعث شد بایدن از کسانی شود که الکل نمی‌نوشند.

9- ازدواج اول جو وقتی دانشجو بود

بایدن در سال ۱۹۶۶ در حالی‌که هنوز دانشجو بود، با نیلیا هانتر ازدواج کرد. والدین نیلیا در ابتدا نسبت به ازدواج دخترشان با یک کاتولیک موافق نبودند اما در نهایت پذیرفتند. مراسم عروسی این دو در یک کلیسای کاتولیک رومی در شهرک اسکانیتلس در ایالت نیویورک صورت گرفت.

10-نداشتن پول شام در قرار دوم

وقتی جو در دوران آشنایی با نیلیا به رستوران رفت، پول شام بیست دلاری را نتواست پرداخت کند و نیلیا از زیر میز به او پول داد.

 

11- به مادر زنش گفت قصد دارد رئیس جمهور شود

وقتی او برای اولین بار مادر نیلیا را ملاقات کرد ، مادر همسرش پرسید که او می خواهد برای گذران زندگی چه کاری انجام دهد. بایدن گفت كه قصد دارد رئیس جمهور ایالات متحده شود.
 

12- سه فرزند از ازدواج اول

حاصل زندگی جو و نیلیا سه فرزند به نامهای بو بایدن، رابرت هانتر و نایومی کریستینا هر کدام با یک سال فاصله سنی و در سالهای ۱۹۶۹، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱  به دنیا آمدند. جو در یک مصاحبه ای پس از تولد پسر دومش گفته بود عاشق بچه هستم و تا زمانی که یک دختر کوچولو داشته باشم فرزند آوری خواهم داشت.

13-معاف از خدمت

بعد از فارغ التحصیلی جو به خدمت اعزام شد تا در جنگ ویتنام شرکت کند اما به دلیل بیماری آسم معاف از جنگ شد، بعدها وقتی از او پرسیدند دلیل نرفتن به جنگ را گفت من برای آن ساخته نشده بودم،"افراد دیگر راهپیمایی کردند. من کاندیدا شدم ، در سن 29 سالگی به سنای ایالات متحده انتخاب شدم ، و اینجا آمدم و حضور من در اینجا در توقف جنگ موثر بود"

 

14- منشی‌گری و وکالت جو بایدن

در ۱۹۶۸، بایدن به مدت ۶ ماه در یک مؤسسه حقوقی در ویلمینگتون به عنوان منشی کار کرد. بایدن پس از پایان تحصیلات، در مؤسسه وکالتی در ویلمینگتون شروع به کار کرد و همزمان به عنوان وکیل تسخیری کار می‌کرد.

 

20 نکته خواندنی از زندگی کاملا هریس، معاون جو بایدن

 

15-پنجمین جوانترین سناتور

در سال 1972 ، در سن 29 سالگی ، سناتور فعلی جمهوری خواه ، کیل بوگس را شکست داد و پنجمین جوانترین فردی بود که تاکنون به سنای آمریکا انتخاب شده است.

16- مسن‌ترین رئیس جمهور

بایدن که اکنون 78 سال دارد اگر در ماه نوامبر انتخاب شود، مسن‌ترین رئیس جمهور بوده است که تاکنون انتخاب شده است.

17- در گذشت پدر و مادر جو بایدن

پدر بایدن در 86 سالگی درگذشت. مادرش در 92 سالگی درگذشت.

 

18- تراژدی تلخ زندگی جو بایدن فقط چند هفته پس از اولین صندلی سناتوری

در ابتدای کار سیاسی جو بایدن در دسامبر ۱۹۷۲، او در حادثه‌ای تراژیک همسر ۳۰ ساله اش، نیلیا بایدن، و دختر یک ساله شان، نائومی، را در تصادف اتومبیل از دست داد. دو پسر این زوج به نام‌های بایو، ۴ ساله، و هانتر، ۳ ساله، از این حادثه جان سالم به در بردند، اما آسیب‌های جسمی شدیدی متحمل شدند. این تصادف در دلاویر و در اثر برخورد واگن استیشن خانواده بایدن با یک تریلر رخ داد. نیلیا و فرزندانش در هنگام حادثه برای آوردن درخت کریسمس به سمت فروشگاه می‌رفتند که زندگی شان به شکلی تراژیک به پایان رسید.

 

 

19- در بیمارستان قسم نامه را خواند

او در حالی که در بیمارستان مراقب پسرانش بود قشم نامه مجلس سنا را خواند.

 20- رفت و آمد طولانی با مترو

پس از تراژدی تلخ، بایدن در خانه خود در ویلمینگتون ، دلاور باقی ماند. وی بیش از 30 سال هر روز با قطار 75 دقیقه ای آمتراک به واشنگتن رفت و برگشت کرد. او خدمه آمتراك را "خانواده" خود خوانده و حتی ماموران و کارکنان آن خط مترو را برای صرف کباب به خانه اش دعوت کرد.

 

امترک خط مترویی که جو بایدن سی سال با آن رفت و آمد کرد

21- ازدواج دوم جو بایدن با جیل تریسی

بایدن در سال 1977 با جیل تریسی جیکوبز ، یک معلم انگلیسی که برادرش به او معرفی کرده بود ازدواج کرد.  درحالی که بایدن تنها یک بار عکس جیل را در یک آگهی بازرگانی دیده بود. بایدن آشنایی با جیل را دلیل دوباره علاقه‌مند شدن خود به سیاست و زندگی می‌داند. در ۱۷ ژوئن ۱۹۷۷، آن دو در مقر سازمان ملل نیویورک با حضور یک کشیش کاتولیک ازدواج کردند. آن‌ها در ۱۹۸۱ صاحب یک دختر به نام اشلی بلیزر شدند. جو و همسرش جیل هر دو کاتولیک هستند و به‌طور منظم به کلیسای سن جوزف در برندی‌واین می‌روند.

 

 

22- اولین شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

در سال 1987 برای اولین بار کاندیدای ریاست جمهوری شد. وی پس از اینکه مشخص شد وی در بخشهایی از  سخنرانی خود پیشینه خانوادگی خود را به نیل کینوک ، رهبر حزب کارگر انگلیس نسبت داده و همچنین به دلیل سرقت ادبی و کپی متن سخنرانی از جان اف کندی و دو سخنران دیگر مورد انتقاد قرار گرفت و از آنجا پشتوانه خوبی برای پیشی گرفتن در انتخابات نداشت، از دور کنار رفت.

 

23- سردردهای منجربه جراحی مغز

در فوریه ۱۹۸۸ پس از شکایت از سردردهای تکرار شونده، بایدن دو مرتبه دچار رگ‌برآمدگی مغزی شد، یک مرتبه در سمت راست و بار دیگر در سمت چپ. او مجبور شد دو مرتبه زیر تیغ جراحی پر ریسک با تأثیرات بلند مدت بر کارایی مغزی رود. در فوریه ۱۹۸۸، او را با آمبولانس به مرکز پزشکی والتر رید نیروی زمینی منتقل کردند و برای درمان آنوریسم مغزی که نجات جانش به آن بسته بود، تحت عمل قرار گرفت. زمانی که رو به بهبود بود، دچار آمبولی ریه گردید.

دومین عمل برای درمان رگ‌برآمدگی در مه ۱۹۸۸ انجام شد. حضور در بیمارستان و پروسه درمان باعث شد بایدن از حضور در سنا باز بماند. او روی هم رفته هفت ماه در سنا حاضر نشد.

24-  سوتی زیاد در سخنرانی هایش

در سال‌های حضورش در سنا، بایدن برای خود به عنوان فردی «وراج»و کسی که «پای خود را در دهان خود می‌گذارد» (یعنی حرف‌های خجالت‌آور می‌زند) شهرت پیدا کرد. او یک سخن‌ور و بحث‌کننده ماهر بود که معمولاً به تاک شوهای صبح یکشنبه دعوت می‌شد. او معروف بود به اینکه در سخنرانی‌هایش به متن از قبل آماده‌شده وفادار نمی‌ماند و به گفته نیویورک تایمز، ممکن است هر چیزی را به زبان بیاورد.

 

25-  ثروت جو بایدن

با ثروتی حدود ۵۹ تا ۳۶۶ هزار دلار و بدون هیچ درآمدی بیرون از سنا، بایدن یکی از فقیرترین سناتورها بود.به گفته خودش، او دومین عضو فقیر سنا و مجلس نمایندگان بود. بایدن در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ درآمدی معادل ۱۵٫۶ میلیون دلار داشت. در ژوئیه ۲۰۱۹ خانواده بایدن اعلام کرد که دارایی‌شان بین ۲٫۲ تا ۸ میلیون دلار افزایش داشته‌است که دلیل اصلی این افزایش انجام سخنرانی‌ها و قراردادهایی برای نوشتن تعدادی کتاب بود.

 

26- دومین بار کاندیدای ریاست جمهوری شد

در سال 2008 ، بایدن برای دومین بار کاندیدای ریاست جمهوری شد اما پس از پنجمین حضور در مجمع انتخاباتی آیووا از سمت خود کناره گیری کرد. هفت ماه بعد ، باراک اوباما او را به عنوان رقیب خود انتخاب کرد.

 

27- دومین تراژدی زندگی جو بایدن؛ مرگ پسرش

ک تراژدی هولناک دیگر زندگی جو بایدن در طول حضور در مقام معاون ریاست جمهوری ایالات متحده را دستخوش تغییری دیگر کرد و آن زمانی بود که در می ۲۰۱۵، پسر بزرگش، بایو بایدن، در سن ۴۶ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت. جو و همسر دومش، جیل بایدن، برای این موضوع آمادگی نداشتند هر چند ابتلای بایو به سرطان مغز از آگوست ۲۰۱۳ برای آن‌ها مسجل شده بود. جیل درباره مرگ پسر خوانده اش چنین گفته است: «در تمام طول دوران بیماری بایو، اگر چه تشخیص‌ها از ویرانگر بودن بیماری خبر می‌داد، اما همیشه امید داشتیم. هیچگاه ناامید نشدیم. درمان‌ها پس از درمان‌ها را امتحان کردیم، ماه پس از ماه. اما همیشه فکر می‌کردیم- تا زمانی که او چشم هایش را بست- همیشه فکر می‌کردیم که او زنده می‌ماند».

اما بایو خود می‌دانست که زندگی اش کوتاه خواهد بود. بایدن در مصاحبه‌ای در این باره گفت که یک ماه قبل از مرگ، پسرش او را کنار خود نشانده و به او چنین گفته است: «می دانم که چقدر مرا دوست داری. باید قولی به من بدهی. به من قول بده که با این موضوع کنار خواهی آمد».

 

28- انتخاب به عنوان کم درآمدترین مقام سیاسی

در سال 2014 ، جو بایدن با کسب رتبه 577 از 581 ، به عنوان یکی از کم درآمدترین مقامات دولتی آمریکا معرفی شد.

 

 

29- اشلی بلیزر فعال در حوزه مد

تنها دختر جو بایدن در صنعت مد فعال است و یک شرکت تولید لباس در امریکا دارد.

اشلی در گفتگو با برادرش ، هانتر ، در کنوانسیون ملی دموکراتیک سال 2020 ، گفت که پدرش به عنوان رئیس جمهور "ثابت قدم" خواهد بود ، و او "حتی زمانی که شما نمی خواهید آن را بشنوید" حقیقت را به شما می گوید. "وی در حال حاضر با هاوارد کرین ، جراح پلاستیک ازدواج کرده است.

 

30- نوه های جو بایدن

نوه اول بایدن دختر 26 ساله هانتر به نام نائومی است که به یاد دختر درگذشته جو بایدن، این اسم برای او انتخاب شده است. فینگان و مایسی دیگر دختران هانتر هستند. ناتالی بایدن فرزند بزرگ بو بایدن، بو بایدن پسر دیگری به نام ربرت هانتر بایدن 2 دارد. همچنین هانتر دو فرزند متولد سالهای 2018 و 2020 از ازدواج دوم خود دارد.

 

31- علاقمندی های جو بایدن

فیلم مورد علاقه او ارابه های آتش است.

او تمایل شناخته شده ای به بستنی دارد.

او یک بار خبرنگاری را به مسابقه کشتی دعوت کرد.

او به دریافت اخبار خودرو از طریق اپلیکیشن مجله ماشین است.

 

بخوانید: انتخابات آمریکا؛ کالج انتخاباتی یا رای الکترال چیست؟

 

 

منبع: politico.com

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده