janbebe
15 نکته  ظریف در پوشش و آرایش که سن شما را پیرتر نشان میدهد

15 نکته ظریف در پوشش و آرایش که سن شما را پیرتر نشان میدهد

برخی نکات ریز در لباس و آرایش و استفاده از اکسسوری ها هستند که باعث می شوند سن خانمها از انچه هستند بیشتر به نظر آید. اگر دوست ندارید پیر تر از سن واقعی خود دیده شوید این 15 مورد را بخوانید.

برخی از خانمها هستند که سعی می کنند جوان به نظر برسند و علی رغم سن و سالشان موفق به ایجاد ظاهری ساده و جذاب برای خود می‌شوند،  اما دختران جوانی نیز وجود دارند که به دلیل پوشش نامناسب سن‌شان بسیار بزرگتر از سن واقعی به نظر می‌رسد. برای جلوگیری از بالاتر دیده شدن سن، ما باید موارد مهم بسیاری را در نظر بگیریم. انتخاب لباس، اکسسوری و آرایش مناسب می تواند کمک کند تا جوان تر از سن واقعی دیده شویم یا حداقل پیرتر به نظر نیاییم.

به گزارش گروه ترجمه بخارمگ و به نقل از براتساید چیزهایی را کشف کرده ایم که باعث پیرتر نشان دادن خانمها از 2 تا 10 سال می شوند، هر چند شاید این موارد بسیار نکات ظریفی باشند، اما در بالاتر نشان دادن سن بسیار موثر هستند، این نکات را بخوانید شاید بخواهید تجدید نظری به لباس‌هی کمدتان بکنید.

برای جلوگیری از پیرتر به نظر آمدن سن‌تان از سبک پوشش و آرایش دوری کنید

 

1- پوشیدن کفش‌های عروسکی بند دار 

با پوشیدن کفش عروسکی بند دار، پیرتر به نظر خواهید رسید

پوشیدن کفش‌هایی با نام جِین یا عروسکی  که دارای پنجه گرد و بندی در پایین تر از مچ پا هستند باعث می‌شود پیرتر به نظر برسیم و حتی شیک ترین ظاهر را خراب کنیم. زنانی که آنها را می پوشند ادعا می کنند که این نوع کفش ها واقعاً راحت هستند. البته کفش هایی که روزانهمی پوشیم باید راحت باشند اما می توانند شیک هم باشند. یک گزینه عالی می تواند کفش های بدون بند و نوک تیزتر باشد و باعث می شود که فرم پاها از نظر بصری کشیده‌تر شود. به خاطر داشته باشید ، بندها فقط روی صندل های تابستانی خوب به نظر می رسند.

 

2- لباس‌های بافتنی با بافت‌های مدل‌دار و پیچیده

بالاتر دیده شدن سن با پوشیدن بافت های پیچیده

 

ما باید در مورد لباس بافتنی بسیار مراقب باشیم. لباس های بافتنی ساده کاملاً شیک به نظر می رسند اما اگر از مدل های پیچیده ای برخوردار باشند ، ظاهری قدیمی دارند. و فرقی نمی کند که لباس "دست بافت" باشد ماشین بافت، به هر جال پوشیدن چنین بافت‌هایی ما را به یاد مادربزرگان می‌اندازد و باعث پیرتر دیده شدن سن‌تان می‌شود.

 

3- کیف‌های شُل و بدون شکل

کیف هایی با ابعاد هندسی باعث جوانتر دیده شدن می شود

یک کیف بزرگ و فلاپی می تواند بدن زن را بی شکل نشان دهد و حتی می تواند پیرتر به نظر رسیدن می‌شود. بهتر است از چنین مدل هایی خودداری کنید و اشکال هندسی ساده را انتخاب کنید. آنها ساختار خاصی به اندام فرد می بخشند و باعث می شوند مدرن تر به نظر برسند. همچنین ، حتماً کیف هایی را انتخاب نکنید که دارای عناصر تزئینی باشند، این ترفند شما را سذحال تر و جوان‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد. در صورت تمایل به شناخت انواع کیف زنانه این مطلب را بخوانید.

 

4- دامن‌های گودت

امیلی بلانت در سال 2007 و دوباره در سال 2010

این مدل مانند یک دامن خمره ای با مدادی استاندارد به نظر می رسد. اما در قسمت زیر زانو گسترده تر می شود. در حالت ایده آل ، این مدل دامن به لگن های بزرگ تعادل می دهد اما چنین دامن هایی برای اندام‌های نرمان، حالتی یکپارچه و بدون انجنا به اندام آن ها میدهد، و باعث پیرتر به نظر رسیدن فرد می‌شود.

 

5- روسری‌های دِمده و با طرح‌های قدیمی

چنین روسری هایی نه تنها به گرم شدن ما کمک نمی کنند بلکه باعث می شوند پیرتر به نظر برسیم. اگر روسری‌تان را سالهای قبل خریده‌اید و تمایل ب هاستقاده مجدد آنها هستید باید با برخی از لباس های متضاد مانند سبک های مینیمالیستی یا برخی لباس‌های زنان طرح نظامی پوشیده شوند، در غیر اینصورت حتما به طرح شال و روسری باید دقت شود تا باعث پیرتر به نظر رسیدن نشود.

برای شناخت از مد افتاده های آرایش و مو این مطلب را بخوانید.

 

6- جوراب شلوار بِژ براق

برای جوان تر به نظر رسیدن جوراب شلوار بژ براق نپوشید

 

بسیاری از زنان  مد روز دهه 90 از چنین جوراب شلواری استفاده می کردند. اما امروز ، آنها فقظ یاآور دهه گذشته است . آنها باعث می شوند که فرد بسیار دور از جدیدترین مدها به نظر برسید همچنین با چاق تر نشان دادن پاها باعث پیرتر دیده شدن شود. اگر می خواهید جوراب شلواری به رنگ بژ بپوشید ، باید مات و تا حد امکان شبیه به رنگ پوست‌تان باشد.

 

7- جواهرات حجیم و دُرُشت

گردنبندهای بلند ساخته شده از نگین های مختلف و چیزهای درخشان باعث می شود زن خیلی بیشتر از سن خودش به نظر برسد. و اگر دستانی با انگشتر و دستیند نقره‌ای با نگین های بزرگ دارید ، باعث می‌شوند دست ها خیلی پیر به نظر می رسند. اگر یک زن مسن تر از چنین انگشترهایی استفاده کند ، توجه را از پوست پیرش منحرف کرده است و برای او انتخاب هوشمندانه ای است. اما دختران جوان نیازی به استفاده از چنین جواهرات ندارند.

 

8- کلاه برت یا کلاه فرانسوی

زنان فرانسه در گذشته برای جذاب و زیباتر بودن در پاییز این نوع کلاه را بر سر می‌گذاشتند، اما به مرور زمان این نوع کلاه دمده شده و به طور کلی دیگر در فرانسه کسی در فصل پاییز کلاه تزیینی استفاده نمی کند و به نوعی پوشیدن این نوع کلاه یاد اور زنان سنتی است و باعث پیرتر دیده شدن شما می‌شود. در فصل سرد برای جوان‌تر دیده شدن کلاه‌های بافت ساده اولویت دارند.

 

9- طرح گل درشت در بالا تنه

خطرناکترین قسمت برای چاپهای گلدار و طرحدار با نقش و نگار درشت در اطراف صورت است. اینجاست که باید رنگ هایی که به نظرمان خوش رنگ هستند اما با رنگ پوست ما همخوانی ندارند بهتر است در پایین تنه استفاده شوند. این قرارگیری صحیح رنگ می تواند برای هر کسی عالی باشد. و اگر لباسی با طرح و رنگی شلوغ دارید، کت یا زاکتی را روی آن بپوشید تا باعث قدیمی و پیرتر به نظر رسیدن شما نشود.

 

10- روسری حریر

د حالت استفاده از روسری حریر همه چیر بستگی به نوع گره و نحوه استفاده از روسری است که باعث پیر تر دیده شدن یا جوان نشان دادن شما می شود. هر چه نحوه گره زدن آن چه در حالت دستمال گردن و چه روی سر، پیچیده باشد، باعث مسن تر دیده شما می شودو برای ایجاد ظاهری جوانتر، به همراه روسری حریر لباس‌هایی هرچه ساده‌تر انتخاب شود. به ظور کلی جنس حریر یادآور دهه های گذشته است و اگر با هوشمندی استفاده نشود، باعث مسن تر دیده شدن فرد خواهد شد.

 

11- لباس های شل


بسیاری از زنان در تلاش برای پنهان کردن اشکالات اندام خود ، لباس های با سایز بزرگ مانند کت، تی شرت ، ژاکت کش باف پشمی و شلوار می پوشند. بله ، این روزها لباس های بزرگ و اُوِر سایز مد هستند اما اگر نسبت ها را اشتباه بگیرید، باعث مسن تر دیده شما خواهد شد. چنین لباس هایی می تواند چند سایز و چند سال به شما اضافه کند، که قطعاً نمی خواهید اینطور باشد. برای جلوگیری از این اتفاق و همچنان مد روز بودن ، یک قانون ساده را دنبال کنید: از بالا تنه اُور سایز بپوشید و در پایین تنه کمی بسته تر و تنگ تر یا برعکس.

 

12- بلوزهای یقه چین دار

بلوزهای چین دار در قسمت یقه مربوط به گذشته است و ممکن است از نظر یک خانم مسن خوب به نظر برسد. دختران جوان فقط بزرگتر و مسن تر به نظر می رسند. لباس های فاقد هرگونه عنصر تزیینی ساده ، تازه و سبکتر به نظر می رسند. برای به روز بودن و جوان دیده شدن می توانید بلوزهای ساده با یقه های مدل جدیدی چون آجری و خشتی و آستین چیندار بپوشید. در این مطلب جدیدترین مدل‌های تاپ و شومیز؛ رنگ و مدل محبوب برندهای برتر را ببینید.

 

13- پارچه های خاص


پارچه هایی مانند ساتن ، مخمل، و پارچه توییت (tweed fabric) ( نوعی پارچه پشمی) را باید خیلی با دقت پوشید. اگر نمی خواهید لاغرتر به نظر برسید ، می توانید شلوار مخملی مدرن بپوشید. و یک ژاکت مخملی با این کار چند سال بزرگتر به نظر خواهید رسید. بلوزهای ساتن این روزها خیلی مد نیستند اما لباس های میدی ساتن بسیار شیک به نظر می رسند. برای اینکه مانند یک مسافر زمان گذشته به نظر نرسید ، بهتر است لباس پشمی و توییت را با وسایل مدرن مانند تی شرت و شلوار جین ترکیب کنید.

 

14- ابروهای خیلی منظم برداشته شده

ابروهای نازک دیگر مد نیستند و اکثر دختران این را می دانند. اما هنوز برخی از دختران هستند که تلاش زیادی می کنند تا ابروهای خود را به مرتب ترین شکل ممکن بردارند. ابروهای برداشته شده به تنهایی باعث نمی شوند که شما  پیرتر به نظر برسید اما نشان می دهد که از روندهای مدرن آگاهی ندارید. ابروهای شما امروز هرچه طبیعی تر به نظر برسند، مدرن تر و جوان‌تر دیده خواهید شد. در این رابطه این مطلب را نیز بخوانید: به این دلایل ابروهاتو برندار

 

15- ابروهایی با تتوی کمرنگ شده

یک تا دوسال بعد از تتو یا میکروپیگمنتیشن ابرو، ابروهای خالکوبی شده شروع به تغییر رنگ می کنند. این کاملا طبیعی است. اما بسیاری از زنان این تغییر را نادیده می گیرند و به غیر طبیعی بودن رنگ هم توجه نمی‌کنند. بهترین راه حل در این شرایط این است که یا خطوط خال کوبی شده را از بین ببرید یا دوباره انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید این نکته بسیار مهمی است که باعث زشت تر و پیر دیده شدن شما می‌شود.

 

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده