janbebe
روش‌های ساده برای زیبا بودن بدون آرایش که هر خانمی باید بداند

روش‌های ساده برای زیبا بودن بدون آرایش که هر خانمی باید بداند

آرایش کردن تنها راه زیبایی نیست. بهترین و ماندگارترین زیبایی، زیبایی طبیعی است. هر فردی با هر چهره‌ای جذابیت‌هایی دارد که اگر از آنها مراقبت کند. می تواند جذاب باشد و نیاز به صرف زمان جهت آرایش صورت و صرف هزینه جهت انجام عمل‌های زیبایی نداشته باشد . در ادامه به نکاتی برای اینکه بتوانیم بدون آرایش زیبا باشیم اشاره خواهم کرد.

هر چند آرایش کردن زیبایی خانم‌ها را افزایش می‌دهد و انجام گاه‌گاه آن برای هر خانمی لازم است اما عواملی ساده ولی بسیار تاثیر گذار در زیبایی پوست، مو، اندام و چهره وجود دارند، که شاید تاثیر آنها بیش از مواد آرایشی و ماندگارتر از آنها باشند. نحوه مراقبت از پوست، رژیم غذایی، عادات و سبک زندگی یقینا تاثیر زیادی در زیبایی ما دارند. پس برای اینکه به سلامتی‌ و زیبایی‌مان کمک کنیم، به نکاتی که در ادامه خواهم گفت توجه کنید. این نکات به ما می آموزد چطور بدون آرایش زیبا باشیم و زیبا بمانیم.

1- تغذیه‌ای سالم برای داشتن پوستی درخشان

  • میوه ها و سبزیجات را در رژیم روزانه خود بگنجانید.
  • غذاهای دارای امگا ۳ مثل: ماهی،دانه کتان و گردو را مصرف کنید.
  • غذاهای غنی از ویتامین های مورد نیاز پوست مانند: کدو تنبل، پرتقال و سیب زمینی را در رژیم خود داشته باشید.
  • مواد غذایی دارای پروتئین بالا بخورد مثل: لوبیا، تخم مرغ و گوشت مرغ
  • خوردن روغن های غیر مفید و غذاهای چرب مانند انواع فست فودها که موجب جوش و کدر شدن پوستتان می شود را به حداقل ممکن برسانید.
  • از سیگار کشیدن و خوردن نوشیدنی‌های ناسالم مانند نوشابه خودداری کنید.

 

2- نوشیدن مقدار زیادی آب

شاید به اندازه کافی روی میزان h2o مورد نیاز بدنمان اشراف نداریم. هر سیستم و عملکردی در بدن ما به آب متکی است. هر کجا که می روید یک بطری آب به همراه داشته باشید و در طول روز بدن خود را مرطوب نگه دارید. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب یا بیشتر به دفع سموم از بدن کمک می کند و از این رو پوست شما پرتر و زنده تر به نظر می رسد. همچنین در به تاخیر انداختن چین و چروک نقش موثری دارد.

بهترین روش برای مصرف آب این است که یک بطری را با خیار ، لیمو ، کدو سبز ، برگ نعناع و سایر گیاهان دارویی با رنگ روشن پر کنید و در یک بظری به همراه داشته باشید.  با انجام این کار مواد مغذی و همچنین هیدراتاسیون بدن به شما کمک می کند تا آب را به طور موثرتری استفاده کرده و در بافت‌های بدن نگه دارید.

 

3- قوز نکنید، به ژست بدن‌تان دقت کنید

شانه‌ها را عقب ببرید، سر را کمی بالا و عضلات شکم را همیشه سفت و منقبض نگه دارید.

صاف نشستن و ایستادن نه تنها به شما امکان می دهد تا با کارآیی بیشتری کار کنید و از وارد آمدن فشار به ستون فقرات ، عضلات و رباط ها جلوگیری کنید بلکه بر زیباتر دیده شدن نیز تأثیر دارد. خمودگی و وضعیت بد بدن می تواند علاوه بر آسیب رساندن به کمر و تأثیر منفی بر سطح انرژی ، باعث پیرتر به نظر رسیدن شود. همیشه مراقب نحوه نشستن ، راه رفتن و حرکت خود باشید زیرا این مسئله واقعاً مهم است - حتی وقتی که پیرتر می شوید. یکی از عواملی که به کنترل ستون فقرات و صاف ایستان کمک می‌کند ورزش است، سفتی عضلات شکم و کمر و پا همگی در این صاف ایستادن موثر هستند، برخی برای صاف ایستادن فقط ورز‌ش‌های مناسب پشت را انجام می‌دهند، در حالیکه باید به سفتی ماهیچه‌های شکمی هم توجه ویژه شود.
 

4- به اندازه کافی بخوابید

یک خواب خوب شبانه با احساس خوب و در نتیجه آرامش و در پی آن زیبایی چهره همراه خواهد بود. این بسیار مهم است زیرا بدن شما هنگام خواب خود را ترمیم می کند. درست مانند اینکه شما باید تلفن همراه خود را شارژ کنید ، بدن شما نیز باید خودش را شارژ کند در صورت شارژ ناتمام  روز را با باتری 50 درصد سپری کند ، فقط منجر به فشار بیشتر و ناکارآمدی می شود. 6-8 ساعت خواب با کیفیت برای اینکه از خواب بیدار شوید و زیبا به نظر برسید بسیار حیاتی است. با انجام این کار ، شما چهره‌ای با طراوت خواهید داشت ، و گودی زیر چشم شما پرتر خواهد شد و در نتیجه چین و چروک اطراف چشم کمتر خود را نمایان خواهد کرد. پوست هنگام خواب کلاژن جدید تولید می کند. اجازه ندهید چیزی در دنیا مانع خواب شما و زیبایی شما شود!

 

5- چای سبز بنوشید

در هرجا سخن از زیبایی و خوش اندامی باشد، نام چای سبز را هم می بینیم. سعی کنید عادت کنید این چای را برای خودتان دم کنید. چای سبز:

  • غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها برای سلامت پوست و بدن است.
  • حاوی کاتچین است که نوعی آنتی اکسیدان است که از آسیب رسیدن به سلول ها جلوگیری می کند.
  • موجب بهبود گردش خون می شود.
  • کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد.
  • همچنین باعث کاهش جذب چربی و کاهش وزن می شود.

بخوانید: خواص شگفت انگیز چای سبز؛ دومین نوشیدنی مفید بعد از آب

 

6- برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم ورزش کنیم

داشتن فعالیت بدنی منظم و همیشگی هم برای سلامت روح مفید است و هم جسم؛ سعی کنید حداقل ۳ بار در هفته ورزش کنید؛ یوگا، شنا، آیروبیک، پیاده روی و … ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و شروع کنید.

تحقیقات نشان می دهد ورزش کردن تأثیر زیادی در سلامت پوست دارد:

  • ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و موجب خون رسانی بهتر و بیشتر به پوست می شود.
  • سموم را از بدن دفع می کند. بنابراین پوست سالم تر و  شفاف تری خواهیم داشت.
  • موجب افزایش تحویل اکسیژن به پوست می شود.
  • استرس را کاهش می دهد و تمام بدن از جمله پوست را آرام می کند.

 

7- به یک روتین مراقبت از پوست پایبند باشید

در ایتدا باید نوع پوست خود را بشناسید و یک برنامه مراقبت از پوست پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. روتین پوستی CTM که شامل پاک کننده ، تقویت کننده و مرطوب کننده است برای سلامت پوست ضروری است. نوع محصولاتی که برای پیروی از این روش استفاده می کنید کاملاً به نوع پوست شما بستگی دارد. یک روال ثابت را درابتدای روز را دنبال کنید ، و ما تضمین می کنیم که بهبود چشمگیری در ظاهر پوست خود خواهید دید. همچنین ، تحت هیچ شرایطی ، بدون پاکسازی مناسب صورت، به رختخواب نروید. شما فقط مجموعه ای از مشکلات را برای پوست خود ایجاد خواهید کرد. برای دست ها و پاها از کرم دست و لوسیون بدن استفاده کنید.

در این زمینه بخوانید: 

5 عادت رایگان روزانه ،برای داشتن پوست بهتر

روش‌های طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت و چشم

 

8- لایه برداری از پوستتان را جدی بگیرید

لایه برداری یا اسکراب پوست را حتما برای مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. در روی پوست هر روز سلول هایی می میرند و سلول های تازه و سالم جایگزین آن ها می شوند. اگر این سلول های مرده روی پوست بمانند ممکن است موجب جوش سر سیاه و گرفتگی منافذ پوست شوند.

بنابراین سعی کنید حداکثر هفته ای ۲ بار پوست خود را ترجیحاً با مواد طبیعی مانند شکر، و پودر قهوه لایه برداری کنید. اینکار موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوستتان می شود. بعلاوه اسکراب پوست باعث جلوگیری از ایجاد جوش نیز می شود.

بخوانید: نکاتی درباره اسکراب صورت؛ بهترین اسکراب‌های صورت

 

9- چشمان خود را زیباتر کنید

مژه های خود را با یک فر کننده مژه فر کنید و سپس ژل بی‌رنگ  به آنها بمالید. حتی می توانید پا را فراتر بگذارید و اکستنشن مژه کنید.سیاهی زیر چشم خود را از بین ببرید. با تجدیدنظر در رژیم خود شروع کنید. تیرگی می تواند نتیجه کمبود آهن یا ویتامین B در بدن شما باشد (جگر و گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی از این موارد هستند). کرم های دور چشم با اثر سفید کننده یا آنهایی که رتینول دارند را انتخاب کنید. کمپرس های سرد با نعناع یا چای سبز نیز بسیار مفید هستند.

 

10- ضد آفتاب، ضد آفتاب ضد آفتاب

اشعه UVA ، UVB و UVC خورشید دلیل اصلی پیری زودرس پوست است. اگر این یک قدم ساده را دنبال کنید، در آینده از خودتان تشکر خواهید کرد. ضدآفتاب به جلوگیری از ایجاد لک و رنگدانه ای بیش از حد کمک می کند. SPF که عامل محافظت در برابر آفتاب است هر چه بالاتر رود میزان حفاظت از پوست در برابر آفتاب بیشتر است. متخصصان پوست توصیه می کنند قبل از بیرون رفتن حداقل از SPF 30 استفاده کنید.

 

11- به ابروها توجه ویژه داشته باشید

در صورت بدون آرایش ، ابروها ناگزیر به مرکز توجه تبدیل می شوند. ابروهای خود را برای فرم صورت خود شکل دهید. در صورت نیاز ، ابروهای خود را با رنگ یا حنا رنگ کنید. هنگام انتخاب رنگ مطمئن شوید که با رنگ موهای شما مطابقت داشته باشد. اگر شما با ابروهای ضخیم متولد نشده اید ، روزانه مخلوطی از روغن کرچک و ویتامین A را به ابروهای خود بمالید. بعد از چند هفته ، متوجه تغییر شکل شگفت انگیز ابروهای خود خواهید شد.

 

12- کاهش میزان استرس

در سبک زندگی مدرن امروز ، همه ما برنامه روزمره فشرده خود را داریم و استرس طبیعی به وجود می آید. با این حال ، استرس کنترل نشده می تواند منجر به مشکلاتی مانند سردرد و فشار خون شود. همچنین می تواند منجر به آکنه ، ریزش مو و سفیدی مو شود. این‌ها فقط چند نمونه شدید استرس است. بنابراین اگر نمی توانید به طور کامل از فشار کاری روزانه و تمام استرس‌های ناشی از آن اجتناب کنید ، باید راهی برای مدیریت آن پیدا کنید. مدیتیشن ، یک فنجان دمنوش مفید، موسیقی خوب، پیاده روی و یوگا 

 

13- به صورت خود ماساژ دهید

امروز علم هم می پذیرد که ماساژ صورت موجب می شود پوست بهتر و جوان تری داشته باشیم. چینی ها سال ها از این راز برای داشتن پوستی جوان استفاده می کنند. ماساژ صورت، پوست را محکم و درخشان می کند، استرس را کاهش می دهد، موجب از بین رفتن چروک های ریز و جوان شدن پوست می شود.

ویدیو ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی و چروک شدن پوست صورت

 

14- درونتان را زیبا کنید؛ عیب‌هایت را در آغوش بگیر

این یک نصحیت نیست بلکه یک واقعیت است. همه ما نقص هایی داریم یکی در ظاهر و یکی در باطن؛ اما آنچه ما را در دل ها ماندگار تر می کند ظاهر ما نیست بلکه باطن و اخلاق زیبای ماست که موجب می شود دیگران از مصاحبت با ما حس خوبی داشته باشند.

بنابراین سعی کنیم اکر نقصی در ظاهر داریم با زیبایی درونمان آن نقص را کم رنگ و حتی پنهان کنیم.

 

15- لبخندت را زیبا کن

لبخند زیبا 100 امتیاز را به هر تصویر اضافه می کند. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز مانع جذابیت شما در این لبخند نمی‌شود. از خمیر دندانهای سفیدکننده مخصوصاً بعد از نوشیدن قهوه یا شراب استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرا چنین خمیردندان‌هایی اغلب زبر هستند و در مدت طولانی آسیب رسان خواهند بود. اگر دندان های شما به طور طبیعی خاکستری یا زرد است، از روش‌های تخصصی‌تر برای سفید و زیبا کردن دندان استفاده کنید.

 

16- به موهایت برس

رنگ موی از ریشه درآمده و دورنگ شده، نوک موهای نامرتب و کوتاه نشده در کنار بدون آرایش بودن مسلما شما را فردی شلخته نشان خواهد داد . مدل‌های ساده مو و رنگ‌های طبیعی را انتخاب کنید زیرا رنگ‌های غیر طبیعی اغلب نیاز دارند صورت کمی آرایش شده باشد. نوک موهای‌تان خود را به طور مرتب، هر چند فقط نیم سانتیمتر، کوتاه کنید ، از محصولات محافظ در برابر حرارت استفاده کنید. روغن نارگیل می تواند موهای‌تان را براق کند. همچنین به مبارزه با شوره سر، خشکی و سایر مشکلات کمک می‌کند. گاهی از انواع ماسک‌های خانگی مو و همینطور مکمل‌های دارویی برای داشتن موهای براق و پرپشت استفاده کنید.

 


آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

داغ ترین‌ها

تازه‌ترین‌ها

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

مشکل روانی دارم و خودم را به پلیس ایران تحویل می دم!

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

امیر تتلو ممنوع‌الورود شد

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

خالق فیلم «خشم اژدها» درگذشت

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

مرموزترین سرقت هوایی تاریخ چگونه رخ داد؟

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

سرگذشت پلاسکو را بشنوید

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ازدواج سوم بهاره رهنما با مرد عرب قطعی شد؟

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ماشین بوگاتی کریستیانو رونالدو در یک تصادف به فنا رفت!

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

ببینید: زن و شوهرهای مجری مشهور تلویزیون

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

چگونه از رنگ ادرار متوجه بیماری خود می‌شویم؟

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

2 روش آسان برای تهیه کیک تی‌تاپ خانگی

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

بهترین ترفند تازه نگه داشتن کاهو در یخچال

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

توقف ساخت دکل مخابراتی به دلیل تخمگذاری شاهین! + فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

«‎سلام فرمانده» سرقت هنری از آب درآمد!+فیلم

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

جاستین بیبر خواننده معروف کانادایی و بیماریِ عجیب‌اش!

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

قهوه‌خورها کمتر دچار مرگ زودهنگام ‌می‌شوند

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

8 بازیگران ایرانی که بدل ترکیه ای دارند! + عکس

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

ورزش کنید، کریپتو و NFT هدیه بگیرید؛ ایده شرکت OliveX برای تشویق کاربران به تحرک

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

گلشیفته فراهانی بین 8 زن ثروتمند ایرانی! + اسامی ناشناخته 7 زن و منبع ثروتشان!

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

پردانلودترین اپ‌های ابتدای سال ۲۰۲۲

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

وقتی تهرانی‌ها از درختان «نان» می‌چیدند!

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

اگر جزو این افراد هستید هرگز سیب ترش نخورید / خواص سیب زرد یا سیب قرمز و تفاوت‌های آنها

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

با مصرف این روغن سفیدی مو را از بین ببرید

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

پسر رونالدو در گذشت +عکس و جزئیات

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

تیزر هیجان‌انگیز بازسازی کره‌ای سریال Money Heist را تماشا کنید

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده

از بین بردن پشه گلدان با این راهکار ساده